Trst, 8. december 2019 - Tržaška arheo-železniška dvojica je med sprehodom naletela na zanimive ostanke...
Z Opčin, natančneje od kasarne Brunner, sva najprej prečkala tir zanke med novo opensko železniško postajo in staro postajo Južne železnice (Poggioreale Campagna / Opicina Campagna). Ta zanka dolžine 2 km je bila v uporabi od 1906 in sicer hkrati z začetkom Bohinjske proge. Najin cilj sicer ni bila kakšna železniška znamenitost ampak podzemlje – Briška jama (Grotta Gigante). Zanko proge, ki jo na nekaterih delih že malo prerašča nizko rastlinje, sva na njenem severozahodnem delu prečkala še enkrat in jo lepo mahala po kraški pokrajini proti Briščikom. Malo pred avtocesto sva v gozdu opazila nekaj zanimivega:
Malo sva se ozrla naokrog in zadeva se nama je takoj zdela "sumljiva" – pogled na karto je pokazal, da se ne motiva in dejansko stojiva na trasi nekdanje proge Južne železnice med staro opensko postajo (Opicina Campagna) in južnim delom Briščikov, ki pa je bila opuščena leta 1963 ob poenotenju tras Bohinjske proge in Južne železnice (začetek del za poenotenje leta 1956, tovorni promet po novi trasi od 1960, potniški od 1963). Tirov več ni, ampak oblika terena je jasno nakazovala na železnico. Padla je ideja, da ta odsek nekdanje trase enkrat v prihodnosti prehodiva. ... Ob povratku iz jame nama je avtobus odpeljal direktno pred nosom in realizacija ideje se je nasmihala kar isti dan. Pot pod noge!
Najprej sva hodila po skromni potki po izravnanem terenu, ob strani je nekakšen preraščen kamnit zidek.
Malo naprej zadeva postane bolj očitna. Levo in desno je stena vkopa, hodila sva po tolčencu, na nekaterih mestih na debelo prekritem z listjem. Tračnic več ni.
Tu in tam je ob strani kak ostanek, morda odvodnjavanja.
No, občasno se najde tudi kak kos tračnice, a postavljen navpično glede na traso...
Trasi se da lepo slediti, le na enem delu je precej zaraščena z drevesi in grmičevjem. Poleti je verjetno tu prava džungla. Nato sva vendarle prispela do mesta, kjer se ta stara trasa Južne železnice (Ferrovia Meridionale) priključi na tire, ki vodijo proti nekdanji postaji Opicina Campagna. Zadeva postaja božičkova dežela, samo okraski manjkajo:
Vse skupaj je tam okrog zapuščeno, nekatere kretnice delno uničene, nekatere še "delujoče" – na ročni pogon, seveda. Nadaljevala sva po razvejenih tirih in prišla do stare postaje. Gledal sem stare posnetke in nisem prepričan, če je katera od teh stavb dejansko stara potniška postaja – mislim, da ni. Morda kdo ve, kako je tam s stavbami?
Malce naprej sva smuknila pod Bohinjsko progo ter nadaljevala proti intermodalnemu tovornemu terminalu v Fernetičih (Interporto di Trieste Fernetti), a sva še pred tem zlezla s tirov in se vrnila v Opčine.
Pa še slika za predstavo, kje je kaj. Najprej karta (OpenRailwayMap, podlaga OpenStreetMap):
Še povezava na relevanten del karte na strežniku:
OpenRailwayMap
(prehojena trasa stare proge črtkano rjavo, pod avtocesto, zanka med staro in novo postajo Južne železnice pa z neprekinjeno rjavo)
Tudi na zračnem posnetku terena se prav lepo vidi, kje je nekoč šla železnica med Opčinami in Briščiki - različno rastje.
Miha