Calalzo di Cadore - Cortina d'Ampezzo
Calalzo di Cadore - Cortina d'Ampezzo
Ker je imela Cortina d'Ampezzo nekoč tudi železniško povezavo z ostalim svetom, bom nekaj besed namenil tej povezavi. Odkrito povedano nisem šel gledat ali ta tema že obstaja
Do Belluna (mesto s 35.000 prebivalci) se da priti z dveh strani. Od tod naprej gre proga do majhnega mesteca Calalzo di Cadore. Ta proga je v uporabi še danes. Vlaki pa so kar pogosti. http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_Belluno-Calalzo
Žel. postaja v Bellunu...
...še z druge strani.
Calalzo di Cadore:
Če sem prav poizvedel je bila proga naprej do Cortine d'Ampezzo ukinjena sredi 60-ih let. V obratovanju je bila med letoma 1921 in 1964. Potek proge si lahko ogledate na tej povezavi: http://www.ferrovieabbandonate.it/mappa ... st=D&id=93
Sledi nekaj fotografij iz preteklosti.
Cortina d'Ampezzo, v odspredju se vidi viadukt in postaja.
Več fotografij na tej strani: http://www.ferrovieabbandonate.it/immag ... st=D&id=93
Še nekaj barvnih s trase, ki je danes kolesarska steza.
Če kdo ve kaj več o tej progi, z besedo na dan.
Do Belluna (mesto s 35.000 prebivalci) se da priti z dveh strani. Od tod naprej gre proga do majhnega mesteca Calalzo di Cadore. Ta proga je v uporabi še danes. Vlaki pa so kar pogosti. http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_Belluno-Calalzo
Žel. postaja v Bellunu...
...še z druge strani.
Calalzo di Cadore:
Če sem prav poizvedel je bila proga naprej do Cortine d'Ampezzo ukinjena sredi 60-ih let. V obratovanju je bila med letoma 1921 in 1964. Potek proge si lahko ogledate na tej povezavi: http://www.ferrovieabbandonate.it/mappa ... st=D&id=93
Sledi nekaj fotografij iz preteklosti.
Cortina d'Ampezzo, v odspredju se vidi viadukt in postaja.
Več fotografij na tej strani: http://www.ferrovieabbandonate.it/immag ... st=D&id=93
Še nekaj barvnih s trase, ki je danes kolesarska steza.
Če kdo ve kaj več o tej progi, z besedo na dan.
Re: Calalzo di Cadore - Cortina d'Ampezzo
Za tiste, ki razumete italijansko, prilagam dva linka o tej zelo zanimivi železnici, še več se seveda najde z iskanjem po spletu:
http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_delle_Dolomiti
http://digilander.libero.it/belluno_fer ... lomiti.htm
Za vse ostale pa čisto na kratko:
Začetek t.i. dolomitske železnice sega v čas 1. sv. vojne, ko je italijanska vojska pričela z gradnjo ozkotirne železnice iz Calalza proti Cortini, Avstrijci pa so svoj "Feldbahn" gradili s severne strani, iz Toblacha oz. po italijansko Dobbiaca. Po preboju pri Kobaridu in umiku Italijanov je Avstrijska vojska nadaljevala gradnjo in povezala obe progi; tako je nastala proga Calalzo - Cortina d'Ampezzo - Toblach/Dobbiaco. Tirna širina je bila 750 mm, proga je potekala večinoma po cesti.
Po koncu vojne je celotno ozemlje proge pripadlo Italiji in sredi 20. let so se odločili progo obnoviti in elektrificirati. Tirno širino so povečali na italijansko "standardno ozkotirno" širino 950 mm, precej so spremenili tudi potek trase.
Železnica je odigrala pomembno vlogo v času zimskih olimpijskih iger v Cortini leta 1956, nato pa se je ob vse ostrejši konkurenci cestnega prometa začelo njeno nazadovanje, ki je pripeljalo do ukinitve leta 1964.
Kot je napisal @jakaklec, je večina trase danes preurejena v kolesarsko stezo, ohranjena je večina postaj. Na postaji v Cortini je tudi restavracija, v kateri se da v nasprotju s "povprečno" gostinsko ponudbo v tem mondenem turističnem kraju za še kar ugoden denar pojesti kakšno pašto. Ogled proge je vsekakor zelo zanimiv, saj trasa poteka po lepi in mestoma precej divji alpski pokrajini ter skozi idilične ladinske vasi. V zadnjih letih pa je bilo slišati celo nekaj namigov, da bi kazalo te kraje ponovno povezati z železnico ...
http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_delle_Dolomiti
http://digilander.libero.it/belluno_fer ... lomiti.htm
Za vse ostale pa čisto na kratko:
Začetek t.i. dolomitske železnice sega v čas 1. sv. vojne, ko je italijanska vojska pričela z gradnjo ozkotirne železnice iz Calalza proti Cortini, Avstrijci pa so svoj "Feldbahn" gradili s severne strani, iz Toblacha oz. po italijansko Dobbiaca. Po preboju pri Kobaridu in umiku Italijanov je Avstrijska vojska nadaljevala gradnjo in povezala obe progi; tako je nastala proga Calalzo - Cortina d'Ampezzo - Toblach/Dobbiaco. Tirna širina je bila 750 mm, proga je potekala večinoma po cesti.
Po koncu vojne je celotno ozemlje proge pripadlo Italiji in sredi 20. let so se odločili progo obnoviti in elektrificirati. Tirno širino so povečali na italijansko "standardno ozkotirno" širino 950 mm, precej so spremenili tudi potek trase.
Železnica je odigrala pomembno vlogo v času zimskih olimpijskih iger v Cortini leta 1956, nato pa se je ob vse ostrejši konkurenci cestnega prometa začelo njeno nazadovanje, ki je pripeljalo do ukinitve leta 1964.
Kot je napisal @jakaklec, je večina trase danes preurejena v kolesarsko stezo, ohranjena je večina postaj. Na postaji v Cortini je tudi restavracija, v kateri se da v nasprotju s "povprečno" gostinsko ponudbo v tem mondenem turističnem kraju za še kar ugoden denar pojesti kakšno pašto. Ogled proge je vsekakor zelo zanimiv, saj trasa poteka po lepi in mestoma precej divji alpski pokrajini ter skozi idilične ladinske vasi. V zadnjih letih pa je bilo slišati celo nekaj namigov, da bi kazalo te kraje ponovno povezati z železnico ...
Tako počasi se prebujamo ...
Re: Calalzo di Cadore - Cortina d'Ampezzo
''Dolomite rail link to be studied'', čeprav skoraj leto star članek...
http://www.railwaygazette.com/news/infr ... udied.html
ITALY: A feasibility study for the construction of a rail link between Calalzo, Cortina d’Ampezzo and Toblach (Dobbiaco) is to be undertaken within three years, following the signing of a memorandum of understanding by the Veneto and Trentino-Alto Adige regional authorities on February 13.
Calalzo is the terminus station of a single-track unelectrified line from Belluno, while Toblach is around 65 km away on the electrified Val Pusteria line.
The new line would be suitable for speeds of between 80 and 100 km/h with a minimum curve radius between 300 and 400 m. The southern section via either Valle del Boite or Auronzo di Cadore is estimated to cost €500m to €700m, the northern section €500m.
Če prav razumem vse skupaj 1 milijardo €?
http://www.railwaygazette.com/news/infr ... udied.html
ITALY: A feasibility study for the construction of a rail link between Calalzo, Cortina d’Ampezzo and Toblach (Dobbiaco) is to be undertaken within three years, following the signing of a memorandum of understanding by the Veneto and Trentino-Alto Adige regional authorities on February 13.
Calalzo is the terminus station of a single-track unelectrified line from Belluno, while Toblach is around 65 km away on the electrified Val Pusteria line.
The new line would be suitable for speeds of between 80 and 100 km/h with a minimum curve radius between 300 and 400 m. The southern section via either Valle del Boite or Auronzo di Cadore is estimated to cost €500m to €700m, the northern section €500m.
Če prav razumem vse skupaj 1 milijardo €?
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Calalzo di Cadore - Cortina d'Ampezzo
Z avtom sem se večkrat peljal po tisti dolini med Bellunom in Calalzom (skozi Langarone). Ponekod je proga speljana izredno atraktivno, iz tunela v tunel, preko viaduktov strmo v bregu. Svoj čas je iz Calalza do Rima obstajala celo direktna povezava (spalnik), ne vem pa kakšni vlaki vozijo danes, verjetno samo še lokalci do Belluna.
preglednik
Re: Calalzo di Cadore - Cortina d'Ampezzo
Pred slabim letom sem malo od Longarona proti Bellunu na progi videl Aln 668 ... torej Fičota Kljub temu, da gre za magistralno cesto, ki je le nekoliko zavita, sem bil komaj kaj hitrejši od vlaka.
LP, Metod
Re: Calalzo di Cadore - Cortina d'Ampezzo
Pogled v prihodnost...