Muzejska lokomotiva JŽ 97-028
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Muzejska lokomotiva JŽ 97-028
Tale potnik izgleda, da se ravno pripravlja, da bo na sedlu Komar stopil z vlaka in pohitel do strojevodje
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Muzejska lokomotiva JŽ 97-028
Ta naša bosanska lokomotiva JŽ 97-028 se na dvorišču železniškega muzeja počuti nekako osamljena...
Med velikimi normalnotirnimi ji ni mesta...
Da pa ne bi kdorkoli prišel na idejo, da bi jo vrnili v Bosno, se je Janković odločil, da ji v neposredni bližini zgradi avtentično okolje
Fotka je iz knjige: Alfred Horn "Die Bahnen in Bosnien und der Herzegowina."
Med velikimi normalnotirnimi ji ni mesta...
Da pa ne bi kdorkoli prišel na idejo, da bi jo vrnili v Bosno, se je Janković odločil, da ji v neposredni bližini zgradi avtentično okolje
Fotka je iz knjige: Alfred Horn "Die Bahnen in Bosnien und der Herzegowina."
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Muzejska lokomotiva JŽ 97-028
Več fotografij tega dogodka si lahko ogledate na BH forumu:železocestnik napisal/-a:Zakaj sem začel pisati o tej lokomotivi?
Prav malo je še ohranjenih lokomotiv serije 97...
Tale v Travniku-BiH (JŽ 97-036) se je že vsem smilila
...
In padla je odločitev za restavriranje in postavitev v muzej...
Pri nalaganju na kamion pa sta "zasijala" zobnika "Abt" zobatega pogona lokomotive...
http://vozovi.com/forum/viewtopic.php?f ... 8&start=40
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Muzejska lokomotiva JŽ 97-028
Moram reči, da sem presenečen nad številom ogledov...350 v dveh dneh...
Morda je sedaj nastopil čas, da lokomotivo "obdela" BP1
Dali smo mu vse na razpolago...fotke od strani, od spredaj, od zadaj in najpomembnejšo...."od spodaj"
Pri SAW-ju iz foruma zeljeznice.net si sposojamo sken načrta lokomotive (morda mu jo bomo vrnili, če jo bo BP1 obarval: posebej pogon za adhezijo, posebej zobati pogon, pa kako je zobati pogon vpet na lokomotivi...)
http://img156.imageshack.us/img156/7239/jz97.jpg
Poleg tega je nekaj o pogonu napisal v zgornjem članku že Brate, tako da ima BP1 verjetno na voljo že dovolj podatkov za soliden opis lokomotive (predvsem pogona).
Morda je sedaj nastopil čas, da lokomotivo "obdela" BP1
Dali smo mu vse na razpolago...fotke od strani, od spredaj, od zadaj in najpomembnejšo...."od spodaj"
Pri SAW-ju iz foruma zeljeznice.net si sposojamo sken načrta lokomotive (morda mu jo bomo vrnili, če jo bo BP1 obarval: posebej pogon za adhezijo, posebej zobati pogon, pa kako je zobati pogon vpet na lokomotivi...)
http://img156.imageshack.us/img156/7239/jz97.jpg
Poleg tega je nekaj o pogonu napisal v zgornjem članku že Brate, tako da ima BP1 verjetno na voljo že dovolj podatkov za soliden opis lokomotive (predvsem pogona).
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Muzejska lokomotiva JŽ 97-028
Pozdrav
@ŽC, redno prebiram, kar objavljaš tukaj . Pa tudi novica o restavraciji lokomotive iz Travnika na hrvaškem forumu mi ni ušla. Na fotografiji nakladanja lokomotive mi je v oko padla predvsem... tračna zavora!!! Pravzaprav štiri, po dve na vsak pogonski zobnik. Tračne zavore veljajo za zelo učinkovite in imajo lastnost, da se jih da "fino dozirati". Sicer so danes že malo zašle v pozabo, so se pa redno uporabljale npr. pri dvigalih. Sveda imajo tudi slabe strani, pravzaprav dve. Prva je, da nesimetrično obremenjujejo zavirano gred (povzročajo dodatne upogibne sile) in pa, da je za vzdrževanje zavornih oblog potrebno demontirati. Na zavorah z z zavornjaki, kot jih poznamo na železnici, je zamenjava zavornjakov dokaj trivialna stvar. Sicer pa v drobovju 97-tke tudi zavornjakov ne bi bilo enostavno menjati...
Druga stvar, ki se mi je zdela zelo nenavadna, je pogon parnega razvodnika. Brate je s svojim člankom razjasnil zadeve, da gre za sitem pogona Joy. Ko sem gledal malo po internetu, sem ugotovil, da so ga še največ (poleg ladijskih parnih strojev) uporabljali v njegovi domovini. Nekateri angleški "parosniferji" so celo prepričani, da ga drugje, kot v Angliji, sploh niso poznali.
Omenjeno risbo sem si shranil in jo bom po "naređenju" @ŽC-ja ustrezno obdelal!
LP
Jože
@ŽC, redno prebiram, kar objavljaš tukaj . Pa tudi novica o restavraciji lokomotive iz Travnika na hrvaškem forumu mi ni ušla. Na fotografiji nakladanja lokomotive mi je v oko padla predvsem... tračna zavora!!! Pravzaprav štiri, po dve na vsak pogonski zobnik. Tračne zavore veljajo za zelo učinkovite in imajo lastnost, da se jih da "fino dozirati". Sicer so danes že malo zašle v pozabo, so se pa redno uporabljale npr. pri dvigalih. Sveda imajo tudi slabe strani, pravzaprav dve. Prva je, da nesimetrično obremenjujejo zavirano gred (povzročajo dodatne upogibne sile) in pa, da je za vzdrževanje zavornih oblog potrebno demontirati. Na zavorah z z zavornjaki, kot jih poznamo na železnici, je zamenjava zavornjakov dokaj trivialna stvar. Sicer pa v drobovju 97-tke tudi zavornjakov ne bi bilo enostavno menjati...
Druga stvar, ki se mi je zdela zelo nenavadna, je pogon parnega razvodnika. Brate je s svojim člankom razjasnil zadeve, da gre za sitem pogona Joy. Ko sem gledal malo po internetu, sem ugotovil, da so ga še največ (poleg ladijskih parnih strojev) uporabljali v njegovi domovini. Nekateri angleški "parosniferji" so celo prepričani, da ga drugje, kot v Angliji, sploh niso poznali.
Omenjeno risbo sem si shranil in jo bom po "naređenju" @ŽC-ja ustrezno obdelal!
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Muzejska lokomotiva JŽ 97-028
Na spodnjem linku so članki in software za izračun Joy-evega pogona razvodnika...
http://www.modeleng.org/software.htm
simulacija...
http://www.lner.info/article/tech/valvegear/joy.htm
Prednosti in slabosti glej iz knjige Semmens, Goldfinch: How Steam Locomotives Really Work...
povečava...
http://www.modeleng.org/software.htm
simulacija...
http://www.lner.info/article/tech/valvegear/joy.htm
Prednosti in slabosti glej iz knjige Semmens, Goldfinch: How Steam Locomotives Really Work...
povečava...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Muzejska lokomotiva JŽ 97-028
Zadnjič smo pozabili dodati fotko direktno "en face"...
...in kje bo Janković zgradil "avtentično okolje" zanjo?
Tukaj nekje...
...in kje bo Janković zgradil "avtentično okolje" zanjo?
Tukaj nekje...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Muzejska lokomotiva JŽ 97-028
Čisto blizu.Zadnji potniški vagon bo treba dati stran,ali pa celo garnituro premakniti naprej.Vrtna železnica je že na "našem".
MMG 97-ko je lani za 33.bolšji sejem Štefan Stepic postavil nazaj v črno barvo (beri zglancal).Mogoče ima kdo kako fotkografijo?
LP Miloš
MMG 97-ko je lani za 33.bolšji sejem Štefan Stepic postavil nazaj v črno barvo (beri zglancal).Mogoče ima kdo kako fotkografijo?
LP Miloš
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Muzejska lokomotiva JŽ 97-028
Poglejmo si še enkrat zobato letev...
Pogled "preko" poravnani vrhov tirnic...ja, za toliko je dvignjen zgornji rodel zoba nad nivo tirnic...
po predpisih...
Se vidi, da je bila ta zobata letev v uporabi ...
Uvoz na letev (gledano s strani lokomotive)...
Zobje so malo "potolčeni"...
Pogled "preko" poravnani vrhov tirnic...ja, za toliko je dvignjen zgornji rodel zoba nad nivo tirnic...
po predpisih...
Se vidi, da je bila ta zobata letev v uporabi ...
Uvoz na letev (gledano s strani lokomotive)...
Zobje so malo "potolčeni"...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Muzejska lokomotiva JŽ 97-028
Zobata letev je torej montirana na listnate fedre.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Muzejska lokomotiva JŽ 97-028
železocestnik napisal/-a:
po predpisih...
Samo "Zahnstangeneinfahrt" (navoz na zobato letev)
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Muzejska lokomotiva JŽ 97-028
Tono ni dal posta lektorirati mami...Tono napisal/-a:Zobata letev je torej montirana na listnate fedre.
Listnato je testo
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Muzejska lokomotiva JŽ 97-028
Nena bodi tak haklik
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Muzejska lokomotiva JŽ 97-028
Saj nisem,samo...
...izkoriščam vsako najmanjšo možnost za "nabijanje" ogledov. Nekako moram spraviti temo na 1000 ogledov...
Nekje sem zapisal, da je zame "uspešna" tema, če jo "priteram" vsaj do 1000 ogledov
...izkoriščam vsako najmanjšo možnost za "nabijanje" ogledov. Nekako moram spraviti temo na 1000 ogledov...
Nekje sem zapisal, da je zame "uspešna" tema, če jo "priteram" vsaj do 1000 ogledov
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Muzejska lokomotiva JŽ 97-028
Natančneje, samo njen začetek - tam, kjer mašino tako lepo streseTono napisal/-a:Zobata letev je torej montirana na listnate fedre.
Tako počasi se prebujamo ...