železocestnik napisal/-a:
Morda je sedaj nastopil čas, da lokomotivo "obdela" BP1
Dali smo mu vse na razpolago...fotke od strani, od spredaj, od zadaj in najpomembnejšo...."od spodaj"
Pri SAW-ju iz foruma zeljeznice.net si sposojamo sken načrta lokomotive (morda mu jo bomo vrnili, če jo bo BP1 obarval: posebej pogon za adhezijo, posebej zobati pogon, pa kako je zobati pogon vpet na lokomotivi...)
Izkazalo se je, da je @SAW poskeniral načrt lokomotive JŽ 97 iz neke knjige, za katero veljajo avtorske pravice.
Poiskati je bilo potrebno nek drug načrt...
Našel se je v reviji
Die Lokomotive iz leta 1940. Zanj ne veljajo več predpisi za avtorske pravice.
Članek "
Zwei bosnische Zahnradlokomotiven" (Dve bosanski zobati lokomotivi) je napisal
Wilhelm Saliger iz
dunajske tovarne lokomotiv (Wiener Lokomotivfabrik A.-G.), torej iz tovarne, ki je izdelala tudi "našo" JŽ 97-028.
link do članka:
http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno- ... 0&x=12&y=8
Iz članka lahko razberemo, da so izdelali leta 1890 8 lokomotiv C1 in v letih 1894 do 191 še 38 lokomotiv C2.
Razlika med C1 in C2 je bila tudi v tem, da je C1 imela Heusingerjevo regulacijo parnega stroja za adhezijo in Joyevo za parni stroj za zobati pogon. C2 pa je imela obe regulaciji Joyevi.
Garantirani so bili naslednji učinki za C2:
120 ton na 15 promilni vzpetini samo z adhezijo
120 ton na 45 promilnem vzponu: hitrost 8 km/h
85 ton pri 60 promilnem vzponu: hitrost 8 km/h
Na progi Konjic-sedlo Ivan (876 m n.v.)-Sarajevo je bilo 18,9 km z zobatim pogonom. Najmanjši polmer krivine je znašal 80 m za adhezijski del in 125 m za zobato letev. Ta proga je bila odprta od avgusta leta 1891.
Oktobra 1895 pa so odprli progo Lašva-sedlo Komar ( 776 m n.v.)-Bugojno. Na tej progi je bilo le 6.8 km na zobati pogon.
Poglejmo si lokomotivo III C 737 iz leta 1919...
Poglejmo si še načrt lokomotive III C, Sistem Abt....
povečava...
Več kot očitno je, da je ta načrt in tistega, ki smo povzeli od @SAW-a risala ista roka. Edina razlika je to, da je na načrtu @SAW-ja natiskano zraven: JŽ 97 !
Povdarjam: načrt smo "vzeli" iz revije Die Lokomotive iz leta 1940. Glede na to, da pisec članka Wilhelm Saliger izhaja iz dunajske tovarne lokomotiv, ki je izdelala to lokomotivo, lahko predvidevamo, da je to originalni tovarniški načrt lokomotive iz leta 1919 (glede na to, da je na lokomotivi predgrelnik sistema Knorr).