Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Odpeljemo se s postaje in vozimo se nekaj časa, ko zavpije Tono: evo odcep ozkotirne proge...

Fotografiraj, fotografiraj...

Slika


Slika


Slika


Slika


in ozkotirna proga izgine iz vidika...

Slika


Seveda se je Tono takoj pohvalil, da se je že vozil po tej progi in seveda takoj zdrdral naziv proge, ki pa sem jo MMG pozabil :old

Bo treba pri Guglu pogledat, kaj je to za ena... :kufe2
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tono se nič ne oglasi in čaka, da bi se ŽC enkrat zafrknil in nekaj narobe napisal :lol: :lol:

Ta ozkotirna proga (760 mm) se prične na železniški postaji južne železnice Mixnitz-Bärenschützklamm in poteka do St.Erhard-a. Je v lasti firme Veitsch-Radex GmbH & Co., ki po tej progi prevaža magnezit iz Breitena-va.
Proga je dolga 10,380 km, otvoritev proge pa je bila 12.9.1913.
Na njej vozijo štiri električne lokomotive (110 kW: 147 kW). Napetost je enosmerna 0,8 kV.

še en video...
http://www.youtube.com/watch?v=0nrHjA6EAPU
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Najprej malo etimologije. Mixnitz se nekako sploh ne sliši slovensko.
Poglejmo, kako so kraj zapisali v starih časih:
1170: Muhsnitz
1393: Muchsentz
1396: Mochsinitz, Müchnicz, Müxnitz, Muxnitz, Muchnicz
1644: Mixniz
Fritz Lochner von Hüttenbach razlaga nastanek imena s slovanskim močvirjem, (nemško: Sumpf, Morast) mužo, torej Mužnica.

Toliko, da se ve, da smo na domačih tleh :wink:



Glede na to, da se Tono ne pritožuje, izgleda, da sem našel pravo ozkotirno električno železnico...
Verjetno pa se je Tono hvalil, da se je vozil z ozkotirno parno vleko po bistriški dolini (Feistritztalbahn) od Wez-a do Birkfelda, ki pa je tukaj kjer smo, za devetimi gorami...

Pa nadaljujmo...

Pred nami je Most na Muri/Bruck an der Mur...

Slika


Ali smo še zamujeni?

Slika


Ne vidim dobro :s2

Slika


Skakalnica? Ne, nadhod v gradnji...

Slika


Še vedno 8 minut zamujeni :roll:

Slika


Še malo vožnje in sva pred ciljem: Mürzzuschlag (sotočje Murice/Mürz in Bročnice/Fröschnitzbach)...

Slika


Postajna zgradba...

Slika


Peron...

Slika


Zahvaliva se za vožnjo prijaznemu strojevodji (na žalost slike ne objavljam, ker nimam dovoljenja...) in izstopiva.

Tono pa tako mirno opazuje odhod vlaka...

Slika


...in čaka, kdaj bo mimo pripeljal vagon 1. razreda...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tako, vlak z vagonom 1. razreda vred je odpeljal...

Slika


Medtem ko jaz fotografiram železniško postajo, se Tono pozanima pri domorodcih, kje se da dobro jesti in piti...

Slika


Zaslediva še en spomenik z "letečimi krili"...

Slika


Zakaj?

Slika

Ob 100-letnici proge čez Simmering...


Poglejmo malo bolje...

Slika

Dva "naša" sta izdelala "leteče kolo" iz starih cevi parnega kotla...
Trnek verjetno Čeh, Partljič pa Slovenec...
Leta 1998 so spomenik obnovili.


Tono je lačen, jaz pa žejen...
Kam?
Sem...Slika :berr Slika

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012

Odgovor Napisal/-a Tono »

ŽC,

če ne boš hitro začel objavljati fotk z ljudmi, bom hin od žalosti. Dovoljenje gor ali dol!

Lp,

T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Razglejmo se malo po centru Mürzzuschlaga, morda bomo naleteli na kakšno turistko ali domačinko...seveda iz fotelja v restavraciji, ko čakava na :berr


Slika

Slika

Slika


Vidimo, da so se ljudje poskrili, da ne bi bilo potrebno dajati kakšnih dovoljenj za objavo fotk na vlaki.info :roll:



Ne preostane nama drugega, da po kosilu odideva v muzej Južne železnice Slika


V muzeju naju je sprejela direktorica mag.Kerstin Ogris....seveda ni bilo tako svečano kot zadnjič na srečanju "dizelašev", ko se je rokovala z avstrijskim predsednikom...

Slika
Foto: Mürzzuschlag Agentur, Th. Baumann; s strani muzeja Južne železnice: http://www.suedbahnmuseum.at/german/new ... algiefest/


Kljub temu se nama je zahvalila za obisk, saj sma s tem omogočila, da je bilo predavanje "mednarodno" :lol:

Predavanje o čuvajnicah na semmerinški progi je bilo v samem muzeju, med eksponati...

Slika


Predavatelj Dr.Roland Tusch iz Instituta za krajinsko arhitekturo pri BOKU Dunaj (Institut für Landschaftsarchitektur; Universität für Bodenkultur, Wien) je podal zaključek raziskovalne naloge o čuvajnicah, ki jo je financiralo več sponzorjev...

Slika

Od predavatelja sicer nimam posebnega pisnega dovoljenja za objavo njegove fotke na vlaki.info, vendar je iz naslednje fotke na koncu predavanj razvidno, da je dovolil fotko posebej za vlaki.info, pa mi je odpovedala bliskovica... :roll:

Kljub slabi kvaliteti objavljam fotko...

Slika


Imam pa na razpolago fotko nekoga, ki je podal pisno dovoljenje za neproblematične fotke...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Še malo muzejskega okolja...

Slika


Slika


Slika


Slika


Izza vogala nas opazuje kip...ne, to ni Ghega, ni nadvojvoda Janez, to mora biti en politik :-k

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012

Odgovor Napisal/-a mkx »

železocestnik napisal/-a:Izza vogala nas opazuje kip...ne, to ni Ghega, ni nadvojvoda Janez, to mora biti en politik :-k

http://shrani.si/f/3L/so/4LxWWqAz/img2876.jpg
Na podstavku piše, da je to Franz Nefl ... stric Gugl mi o njem noče ničesar pametnega povedati :cry:
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:1450


vlaki.info ti odgovorijo na vsako vprašanje :wink: :lol: :lol:
železocestnik napisal/-a:

Nasproti pa pionirji, finančniki in tehniki, povezani z avstrijskimi železnicami...

Slika

Pa jih naštejmo:

Franz Xaver Riepl: leta 1829 jeprojektiral prvo železnico iz Dunaja v Galicijo ter leta 1830 iz Dunaja v Trst preko Madžarske

Salomon Freiherr von Rothschild: financiral je leta 1837 Ferdinandovo Severno železnico
(Freiherr= slov.:svobodnjak)

Mathias Ritter von Schönerer: vodja gradnje prve železnice na konjsko vprego v Avstriji.
(Ritter= slov.: vitez)

Franz Anton Ritter von Gerstner:projektiral je prvo železnico na konsko vprego.
(Ritter= slov.: vitez)

Karl Gölsdorf: konstrukter 47 lokomotiv

Georg Sigl: industrijalec, ki je ustanovil tovarno lokomotiv v Dunajskem Novem Mestu.


Še opisna plošča...

Slika

zanimivo, kako "laufajo" ogledi v času "kislih kumaric", ko se tudi na vlaki.info nič ne dogaja :lol:
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 18.07.2012, 21:14, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Doktorska teza o Riepl-u...
Reisinger Nikolaus: Franz Riepl und seine Bedeutung fuer die Entwicklung des oesterreichischen Eisenbahnwesens

http://media.obvsg.at/DD00032563
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Vseskozi se mi zdi, da me nekdo opazuje...

Slika


Razčistiti si moramo pojme, kaj je kaj...

Slika


Jaz pa se sploh ne morem zbrati...pogled mi stalno uhaja v desno...

Slika


Pa si poglejmo, kaj ima možakar na mizi...

Slika

Pripravlja se za tisk...trg Vipava bo tudi na litografiji...


Na steni pa je litografija proge preko Semmeringa...

Slika


Po predavanju zasledim Tonota, kako kontrolira, ali so kurjači očistili lokomotivo, predno so jo pripeljali v muzej...

Slika


Preverjal je na tej lokomotivi...

Slika


Potem pa Tono: poglej zvezdo...

Kje?

Na lokomotivi...

Slika


Če bi bila pri nas, bi že dobili dekret, da jo prebarvajo... :roll:

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

železocestnik napisal/-a:Če bi bila pri nas, bi že dobili dekret, da jo prebarvajo... :roll:

http://shrani.si/f/3D/nN/2seETQmu/img2912a.jpg
Tjaaaahhh... bojim se, da ni tako. Poglej 33-333 ali 33-253 v muzeju. Prvi se še vidi zastava, drugi pa komaj še kaj. Da o mopedih z odpadajočim kitom ne govorimo... :roll:
Goran
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012

Odgovor Napisal/-a Tono »

Gorči,

ŽC misli na zvezdo, ki bi jo naši novi oblastniki takoj dali prebarvati...

Lp,

T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Počasi bo potrebno tole temo zaključiti...

Tono je naročil, da začnem objavljati žive ljudi v temi...
Tono napisal/-a:ŽC,

če ne boš hitro začel objavljati fotk z ljudmi, bom hin od žalosti. Dovoljenje gor ali dol!

Lp,

T

Torej začnimo...

Po končanem predavanju je bila organizirana ekskurzija ...

Evo nas pri postaji Steinhaus...

Člani ekskurzije....in taksisti...

Slika


Malo se razgledam po postaji, ki je zapuščena...

Slika


...in že "prileti" vlak...hitrosti so res visoke :roll:

Slika


Slika


Slika


Slika


...in vlak odpelje...

Slika


Šele sedaj se lahko skoncentriram na postajo Steinhaus...

Slika


Seveda predavatelj poskrbi za strokovno vodstvo ekskurzije...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:1700


Postaja Steinhaus (n.v.: 838 m) je imela svoj pomen v času parne vleke in tudi še, ko je do leta 1958 še delovala gozdna železnica. Danes služi kot nezasedeno postajališče za regionalni vlak, katerih število, ki tukaj ustavljajo, pa se zmanjšuje.

Vključena je v pohodno pot od železniške postaje Semmering do železniške postaje Mürzzuschlag...

Slika

povečava...
Slika


Kako je bilo včasih na tej postaji...

Slika


Slika
link do fotk: http://www.zeit-maschine.at/eisenbahnen ... -1900.html


Pogled skozi okno odkrije debelino sten te postaje, zgrajene iz kamna...

Slika


Ja, v tole klet pa se je upal iti samo Tono...so se eni prej ustrašili ogromnega pajka...on pa nič...izgleda da ni slišal opozorila :wink: :lol:

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori