Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012
Odpeljemo se s postaje in vozimo se nekaj časa, ko zavpije Tono: evo odcep ozkotirne proge...
Fotografiraj, fotografiraj...
in ozkotirna proga izgine iz vidika...
Seveda se je Tono takoj pohvalil, da se je že vozil po tej progi in seveda takoj zdrdral naziv proge, ki pa sem jo MMG pozabil
Bo treba pri Guglu pogledat, kaj je to za ena...
Fotografiraj, fotografiraj...
in ozkotirna proga izgine iz vidika...
Seveda se je Tono takoj pohvalil, da se je že vozil po tej progi in seveda takoj zdrdral naziv proge, ki pa sem jo MMG pozabil
Bo treba pri Guglu pogledat, kaj je to za ena...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012
Tono se nič ne oglasi in čaka, da bi se ŽC enkrat zafrknil in nekaj narobe napisal
Ta ozkotirna proga (760 mm) se prične na železniški postaji južne železnice Mixnitz-Bärenschützklamm in poteka do St.Erhard-a. Je v lasti firme Veitsch-Radex GmbH & Co., ki po tej progi prevaža magnezit iz Breitena-va.
Proga je dolga 10,380 km, otvoritev proge pa je bila 12.9.1913.
Na njej vozijo štiri električne lokomotive (110 kW: 147 kW). Napetost je enosmerna 0,8 kV.
še en video...
http://www.youtube.com/watch?v=0nrHjA6EAPU
Ta ozkotirna proga (760 mm) se prične na železniški postaji južne železnice Mixnitz-Bärenschützklamm in poteka do St.Erhard-a. Je v lasti firme Veitsch-Radex GmbH & Co., ki po tej progi prevaža magnezit iz Breitena-va.
Proga je dolga 10,380 km, otvoritev proge pa je bila 12.9.1913.
Na njej vozijo štiri električne lokomotive (110 kW: 147 kW). Napetost je enosmerna 0,8 kV.
še en video...
http://www.youtube.com/watch?v=0nrHjA6EAPU
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012
Najprej malo etimologije. Mixnitz se nekako sploh ne sliši slovensko.
Poglejmo, kako so kraj zapisali v starih časih:
1170: Muhsnitz
1393: Muchsentz
1396: Mochsinitz, Müchnicz, Müxnitz, Muxnitz, Muchnicz
1644: Mixniz
Fritz Lochner von Hüttenbach razlaga nastanek imena s slovanskim močvirjem, (nemško: Sumpf, Morast) mužo, torej Mužnica.
Toliko, da se ve, da smo na domačih tleh
Glede na to, da se Tono ne pritožuje, izgleda, da sem našel pravo ozkotirno električno železnico...
Verjetno pa se je Tono hvalil, da se je vozil z ozkotirno parno vleko po bistriški dolini (Feistritztalbahn) od Wez-a do Birkfelda, ki pa je tukaj kjer smo, za devetimi gorami...
Pa nadaljujmo...
Pred nami je Most na Muri/Bruck an der Mur...
Ali smo še zamujeni?
Ne vidim dobro
Skakalnica? Ne, nadhod v gradnji...
Še vedno 8 minut zamujeni
Še malo vožnje in sva pred ciljem: Mürzzuschlag (sotočje Murice/Mürz in Bročnice/Fröschnitzbach)...
Postajna zgradba...
Peron...
Zahvaliva se za vožnjo prijaznemu strojevodji (na žalost slike ne objavljam, ker nimam dovoljenja...) in izstopiva.
Tono pa tako mirno opazuje odhod vlaka...
...in čaka, kdaj bo mimo pripeljal vagon 1. razreda...
Poglejmo, kako so kraj zapisali v starih časih:
1170: Muhsnitz
1393: Muchsentz
1396: Mochsinitz, Müchnicz, Müxnitz, Muxnitz, Muchnicz
1644: Mixniz
Fritz Lochner von Hüttenbach razlaga nastanek imena s slovanskim močvirjem, (nemško: Sumpf, Morast) mužo, torej Mužnica.
Toliko, da se ve, da smo na domačih tleh
Glede na to, da se Tono ne pritožuje, izgleda, da sem našel pravo ozkotirno električno železnico...
Verjetno pa se je Tono hvalil, da se je vozil z ozkotirno parno vleko po bistriški dolini (Feistritztalbahn) od Wez-a do Birkfelda, ki pa je tukaj kjer smo, za devetimi gorami...
Pa nadaljujmo...
Pred nami je Most na Muri/Bruck an der Mur...
Ali smo še zamujeni?
Ne vidim dobro
Skakalnica? Ne, nadhod v gradnji...
Še vedno 8 minut zamujeni
Še malo vožnje in sva pred ciljem: Mürzzuschlag (sotočje Murice/Mürz in Bročnice/Fröschnitzbach)...
Postajna zgradba...
Peron...
Zahvaliva se za vožnjo prijaznemu strojevodji (na žalost slike ne objavljam, ker nimam dovoljenja...) in izstopiva.
Tono pa tako mirno opazuje odhod vlaka...
...in čaka, kdaj bo mimo pripeljal vagon 1. razreda...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012
Tako, vlak z vagonom 1. razreda vred je odpeljal...
Medtem ko jaz fotografiram železniško postajo, se Tono pozanima pri domorodcih, kje se da dobro jesti in piti...
Zaslediva še en spomenik z "letečimi krili"...
Zakaj?
Ob 100-letnici proge čez Simmering...
Poglejmo malo bolje...
Dva "naša" sta izdelala "leteče kolo" iz starih cevi parnega kotla...
Trnek verjetno Čeh, Partljič pa Slovenec...
Leta 1998 so spomenik obnovili.
Tono je lačen, jaz pa žejen...
Kam?
Sem...
Medtem ko jaz fotografiram železniško postajo, se Tono pozanima pri domorodcih, kje se da dobro jesti in piti...
Zaslediva še en spomenik z "letečimi krili"...
Zakaj?
Ob 100-letnici proge čez Simmering...
Poglejmo malo bolje...
Dva "naša" sta izdelala "leteče kolo" iz starih cevi parnega kotla...
Trnek verjetno Čeh, Partljič pa Slovenec...
Leta 1998 so spomenik obnovili.
Tono je lačen, jaz pa žejen...
Kam?
Sem...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012
ŽC,
če ne boš hitro začel objavljati fotk z ljudmi, bom hin od žalosti. Dovoljenje gor ali dol!
Lp,
T
če ne boš hitro začel objavljati fotk z ljudmi, bom hin od žalosti. Dovoljenje gor ali dol!
Lp,
T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012
Razglejmo se malo po centru Mürzzuschlaga, morda bomo naleteli na kakšno turistko ali domačinko...seveda iz fotelja v restavraciji, ko čakava na
Vidimo, da so se ljudje poskrili, da ne bi bilo potrebno dajati kakšnih dovoljenj za objavo fotk na vlaki.info
Ne preostane nama drugega, da po kosilu odideva v muzej Južne železnice
V muzeju naju je sprejela direktorica mag.Kerstin Ogris....seveda ni bilo tako svečano kot zadnjič na srečanju "dizelašev", ko se je rokovala z avstrijskim predsednikom...
Foto: Mürzzuschlag Agentur, Th. Baumann; s strani muzeja Južne železnice: http://www.suedbahnmuseum.at/german/new ... algiefest/
Kljub temu se nama je zahvalila za obisk, saj sma s tem omogočila, da je bilo predavanje "mednarodno"
Predavanje o čuvajnicah na semmerinški progi je bilo v samem muzeju, med eksponati...
Predavatelj Dr.Roland Tusch iz Instituta za krajinsko arhitekturo pri BOKU Dunaj (Institut für Landschaftsarchitektur; Universität für Bodenkultur, Wien) je podal zaključek raziskovalne naloge o čuvajnicah, ki jo je financiralo več sponzorjev...
Od predavatelja sicer nimam posebnega pisnega dovoljenja za objavo njegove fotke na vlaki.info, vendar je iz naslednje fotke na koncu predavanj razvidno, da je dovolil fotko posebej za vlaki.info, pa mi je odpovedala bliskovica...
Kljub slabi kvaliteti objavljam fotko...
Imam pa na razpolago fotko nekoga, ki je podal pisno dovoljenje za neproblematične fotke...
Vidimo, da so se ljudje poskrili, da ne bi bilo potrebno dajati kakšnih dovoljenj za objavo fotk na vlaki.info
Ne preostane nama drugega, da po kosilu odideva v muzej Južne železnice
V muzeju naju je sprejela direktorica mag.Kerstin Ogris....seveda ni bilo tako svečano kot zadnjič na srečanju "dizelašev", ko se je rokovala z avstrijskim predsednikom...
Foto: Mürzzuschlag Agentur, Th. Baumann; s strani muzeja Južne železnice: http://www.suedbahnmuseum.at/german/new ... algiefest/
Kljub temu se nama je zahvalila za obisk, saj sma s tem omogočila, da je bilo predavanje "mednarodno"
Predavanje o čuvajnicah na semmerinški progi je bilo v samem muzeju, med eksponati...
Predavatelj Dr.Roland Tusch iz Instituta za krajinsko arhitekturo pri BOKU Dunaj (Institut für Landschaftsarchitektur; Universität für Bodenkultur, Wien) je podal zaključek raziskovalne naloge o čuvajnicah, ki jo je financiralo več sponzorjev...
Od predavatelja sicer nimam posebnega pisnega dovoljenja za objavo njegove fotke na vlaki.info, vendar je iz naslednje fotke na koncu predavanj razvidno, da je dovolil fotko posebej za vlaki.info, pa mi je odpovedala bliskovica...
Kljub slabi kvaliteti objavljam fotko...
Imam pa na razpolago fotko nekoga, ki je podal pisno dovoljenje za neproblematične fotke...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012
Še malo muzejskega okolja...
Izza vogala nas opazuje kip...ne, to ni Ghega, ni nadvojvoda Janez, to mora biti en politik
Izza vogala nas opazuje kip...ne, to ni Ghega, ni nadvojvoda Janez, to mora biti en politik
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012
Na podstavku piše, da je to Franz Nefl ... stric Gugl mi o njem noče ničesar pametnega povedatiželezocestnik napisal/-a:Izza vogala nas opazuje kip...ne, to ni Ghega, ni nadvojvoda Janez, to mora biti en politik
http://shrani.si/f/3L/so/4LxWWqAz/img2876.jpg
LP, Metod
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012
O:1450
vlaki.info ti odgovorijo na vsako vprašanje
zanimivo, kako "laufajo" ogledi v času "kislih kumaric", ko se tudi na vlaki.info nič ne dogaja
vlaki.info ti odgovorijo na vsako vprašanje
železocestnik napisal/-a:
Nasproti pa pionirji, finančniki in tehniki, povezani z avstrijskimi železnicami...
Pa jih naštejmo:
Franz Xaver Riepl: leta 1829 jeprojektiral prvo železnico iz Dunaja v Galicijo ter leta 1830 iz Dunaja v Trst preko Madžarske
Salomon Freiherr von Rothschild: financiral je leta 1837 Ferdinandovo Severno železnico
(Freiherr= slov.:svobodnjak)
Mathias Ritter von Schönerer: vodja gradnje prve železnice na konjsko vprego v Avstriji.
(Ritter= slov.: vitez)
Franz Anton Ritter von Gerstner:projektiral je prvo železnico na konsko vprego.
(Ritter= slov.: vitez)
Karl Gölsdorf: konstrukter 47 lokomotiv
Georg Sigl: industrijalec, ki je ustanovil tovarno lokomotiv v Dunajskem Novem Mestu.
Še opisna plošča...
zanimivo, kako "laufajo" ogledi v času "kislih kumaric", ko se tudi na vlaki.info nič ne dogaja
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 18.07.2012, 21:14, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012
Doktorska teza o Riepl-u...
Reisinger Nikolaus: Franz Riepl und seine Bedeutung fuer die Entwicklung des oesterreichischen Eisenbahnwesens
http://media.obvsg.at/DD00032563
Reisinger Nikolaus: Franz Riepl und seine Bedeutung fuer die Entwicklung des oesterreichischen Eisenbahnwesens
http://media.obvsg.at/DD00032563
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012
Vseskozi se mi zdi, da me nekdo opazuje...
Razčistiti si moramo pojme, kaj je kaj...
Jaz pa se sploh ne morem zbrati...pogled mi stalno uhaja v desno...
Pa si poglejmo, kaj ima možakar na mizi...
Pripravlja se za tisk...trg Vipava bo tudi na litografiji...
Na steni pa je litografija proge preko Semmeringa...
Po predavanju zasledim Tonota, kako kontrolira, ali so kurjači očistili lokomotivo, predno so jo pripeljali v muzej...
Preverjal je na tej lokomotivi...
Potem pa Tono: poglej zvezdo...
Kje?
Na lokomotivi...
Če bi bila pri nas, bi že dobili dekret, da jo prebarvajo...
Razčistiti si moramo pojme, kaj je kaj...
Jaz pa se sploh ne morem zbrati...pogled mi stalno uhaja v desno...
Pa si poglejmo, kaj ima možakar na mizi...
Pripravlja se za tisk...trg Vipava bo tudi na litografiji...
Na steni pa je litografija proge preko Semmeringa...
Po predavanju zasledim Tonota, kako kontrolira, ali so kurjači očistili lokomotivo, predno so jo pripeljali v muzej...
Preverjal je na tej lokomotivi...
Potem pa Tono: poglej zvezdo...
Kje?
Na lokomotivi...
Če bi bila pri nas, bi že dobili dekret, da jo prebarvajo...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012
Tjaaaahhh... bojim se, da ni tako. Poglej 33-333 ali 33-253 v muzeju. Prvi se še vidi zastava, drugi pa komaj še kaj. Da o mopedih z odpadajočim kitom ne govorimo...železocestnik napisal/-a:Če bi bila pri nas, bi že dobili dekret, da jo prebarvajo...
http://shrani.si/f/3D/nN/2seETQmu/img2912a.jpg
Goran
Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012
Gorči,
ŽC misli na zvezdo, ki bi jo naši novi oblastniki takoj dali prebarvati...
Lp,
T
ŽC misli na zvezdo, ki bi jo naši novi oblastniki takoj dali prebarvati...
Lp,
T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012
Počasi bo potrebno tole temo zaključiti...
Tono je naročil, da začnem objavljati žive ljudi v temi...
Torej začnimo...
Po končanem predavanju je bila organizirana ekskurzija ...
Evo nas pri postaji Steinhaus...
Člani ekskurzije....in taksisti...
Malo se razgledam po postaji, ki je zapuščena...
...in že "prileti" vlak...hitrosti so res visoke
...in vlak odpelje...
Šele sedaj se lahko skoncentriram na postajo Steinhaus...
Seveda predavatelj poskrbi za strokovno vodstvo ekskurzije...
Tono je naročil, da začnem objavljati žive ljudi v temi...
Tono napisal/-a:ŽC,
če ne boš hitro začel objavljati fotk z ljudmi, bom hin od žalosti. Dovoljenje gor ali dol!
Lp,
T
Torej začnimo...
Po končanem predavanju je bila organizirana ekskurzija ...
Evo nas pri postaji Steinhaus...
Člani ekskurzije....in taksisti...
Malo se razgledam po postaji, ki je zapuščena...
...in že "prileti" vlak...hitrosti so res visoke
...in vlak odpelje...
Šele sedaj se lahko skoncentriram na postajo Steinhaus...
Seveda predavatelj poskrbi za strokovno vodstvo ekskurzije...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Predavanje Železniške čuvajnice na Semmeringu 07.07.2012
O:1700
Postaja Steinhaus (n.v.: 838 m) je imela svoj pomen v času parne vleke in tudi še, ko je do leta 1958 še delovala gozdna železnica. Danes služi kot nezasedeno postajališče za regionalni vlak, katerih število, ki tukaj ustavljajo, pa se zmanjšuje.
Vključena je v pohodno pot od železniške postaje Semmering do železniške postaje Mürzzuschlag...
povečava...
Kako je bilo včasih na tej postaji...
link do fotk: http://www.zeit-maschine.at/eisenbahnen ... -1900.html
Pogled skozi okno odkrije debelino sten te postaje, zgrajene iz kamna...
Ja, v tole klet pa se je upal iti samo Tono...so se eni prej ustrašili ogromnega pajka...on pa nič...izgleda da ni slišal opozorila
Postaja Steinhaus (n.v.: 838 m) je imela svoj pomen v času parne vleke in tudi še, ko je do leta 1958 še delovala gozdna železnica. Danes služi kot nezasedeno postajališče za regionalni vlak, katerih število, ki tukaj ustavljajo, pa se zmanjšuje.
Vključena je v pohodno pot od železniške postaje Semmering do železniške postaje Mürzzuschlag...
povečava...
Kako je bilo včasih na tej postaji...
link do fotk: http://www.zeit-maschine.at/eisenbahnen ... -1900.html
Pogled skozi okno odkrije debelino sten te postaje, zgrajene iz kamna...
Ja, v tole klet pa se je upal iti samo Tono...so se eni prej ustrašili ogromnega pajka...on pa nič...izgleda da ni slišal opozorila
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers