Pozdravljeni,
res je zanimivo, da se nismo več ukvarjali z lokomotivami Kamniške proge.
Najprej dodajam fotografijo, ki sem jo "ukradel" iz raziskovalne naloge s področja zgodovine z naslovom: Zakaj kamniški vlak vozi še danes ?
Raziskavo sta opravili učenki 9. razreda kar dobro, ker pa ni bilo "udarne" fotografije lokomotive na železniški postaji v Kamniku, sta si v citiranem članku (tak se dela!; citira namreč) "sposodili" fotografijo s postajališča Duplica in jo "pripisala" Kamniku. Ne vem, kakšen je podpis pri tem članku v časopisu, tako da ne morem soditi, kdo je naredil napako.
Ne vem, zakaj je to potrebno, saj je na strani 35 knjige, ki je tudi citirana v študiji ( Marjanca Klobčar: Sto let življenja s kamničanom, Kamničan prvih sto let,
1891 – 1991, Kamnik: Zveza kulturnih organizacij, 1991, str. 3 – 64) pri fotografiji jasno zapisano: Kamničan ob odprtju postajališča na Duplici 21. avgusta 1933; izvirnik hrani Lovro Peterlin, Kamnik).
Poglejmo si fotografijo iz knjige:
Lepo se vidi, da je fotografija posneta res ob otvoritvi postajališča Duplica, saj se vidi da je okrašeno, vidi pa se tudi napis ...LICA, ki sta ga učenki "odrezali" s fotografije.
Če pogledaš od daleč, je to ena malenkost, za katero lahko rečeš, da je "brez veze". Vendar to ni. Tako se navadiš tako delati in tako delajo potem profesorji, pa magistri, pa doktorji in tako tako delo postane vsakdan.
S to fotografijo pa smo naleteli na lokomotivo, ki je vozila leta 1933 na kamniški progi.
Torej lokomotiva: 4.53
Kaj je to za ena lokomotiva ?
Vpogled v Pospichalovo statistiko nam da takoj odgovor:
Flor 277/80 53 4.53 JDŽ162-002 98 8101* ´42> Werklok
Lokomotiva je bila izdelana v Floridsdorfu v Avstriji leta 1880 s tovarniško številko 277.
Na kamniški progi je leta 1933 vozila tudi "sestra" 4.61, torek kasnejša JDŽ 162-004, ki je "preživela" in je danes muzejska lokomotiva v Nišu/Crveni krst_
JDŽ 162-004, Niš/Crveni krst
pozdrav
Darko
Ljubljana - Kamnik
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljana - Kamnik
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljana - Kamnik
Darko, imaš mogoče kakšno sliko 162-001 v službi na Kamniški progi? Sprašujem zato, ker je dotična lokomotiva parkirana v muzeju Slovenskih železnic na Parmovi... ( Slika iz www.burger.si )
Goran
Re: Ljubljana - Kamnik
Pozdravljeni!
Iz časov, ko sem se kot študent vozil z vlaki iz MB v LJ in nazaj (druga polovica 50-tih let), se spominjam premikalke , ki sem jo včasih videval v Štorah na tovarniškem premiku. Nekako sem se spominjal, da je šlo za lokomotivo 162-004. V lokomotivski statistiki g. Pospichala sem našel potrdilo, da je to bila zares 162-004. Je pa bila kasneje iz Štor premeščena (odprodana?) v Aleksinac in je ohranjena v Srbiji kot muzejska lokomotiva, kot je razvidno iz predhodnega prispevka ŽC.
LP - Peter
Iz časov, ko sem se kot študent vozil z vlaki iz MB v LJ in nazaj (druga polovica 50-tih let), se spominjam premikalke , ki sem jo včasih videval v Štorah na tovarniškem premiku. Nekako sem se spominjal, da je šlo za lokomotivo 162-004. V lokomotivski statistiki g. Pospichala sem našel potrdilo, da je to bila zares 162-004. Je pa bila kasneje iz Štor premeščena (odprodana?) v Aleksinac in je ohranjena v Srbiji kot muzejska lokomotiva, kot je razvidno iz predhodnega prispevka ŽC.
LP - Peter
Zadnjič spremenil Peter 5, dne 04.08.2017, 11:01, skupaj popravljeno 1 krat.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljana - Kamnik
Gorchi, pozdravljen,
v glavnem se "lovimo" na detajle, točnih podatkov verjetno ni nikjer več...
S kamniške proge ti fotke ne morem poslati (niti ne vem, če je vozila), lahko pa "obesim" fotko JDŽ 162-001 iz foruma Ljubitelji železnic, kjer jo je objavil PECELJ:
Zakaj je tako lepo pobarvana in zakaj ima oznako SDŽ (ne ljubi se mi iskati originalnih črk)
Prof. Kumar si je pač vzel malo umetniške svobode
pozdrav
Darko
v glavnem se "lovimo" na detajle, točnih podatkov verjetno ni nikjer več...
S kamniške proge ti fotke ne morem poslati (niti ne vem, če je vozila), lahko pa "obesim" fotko JDŽ 162-001 iz foruma Ljubitelji železnic, kjer jo je objavil PECELJ:
Zakaj je tako lepo pobarvana in zakaj ima oznako SDŽ (ne ljubi se mi iskati originalnih črk)
Prof. Kumar si je pač vzel malo umetniške svobode
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljana - Kamnik
Pozdravljeni,
Mag Tadej Brate sporoča v Informativnem časopisu ŠTORE STEEL št. 1-11 na strani 17, da je bila lokomotiva JDŽ kupljena takoj po vojni in da je imela v Štorah oznako št. 10 in ime: URŠKA.
Torj je Peter v Štorah res videl "tapravo" lokomotivo, saj so jo uporabljali vse do leta 1958.
pozdrav
Darko
Mag Tadej Brate sporoča v Informativnem časopisu ŠTORE STEEL št. 1-11 na strani 17, da je bila lokomotiva JDŽ kupljena takoj po vojni in da je imela v Štorah oznako št. 10 in ime: URŠKA.
Torj je Peter v Štorah res videl "tapravo" lokomotivo, saj so jo uporabljali vse do leta 1958.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers