Re: Ljubljana - Kamnik
Objavljeno: 03.08.2017, 17:17
Pozdravljeni,
res je zanimivo, da se nismo več ukvarjali z lokomotivami Kamniške proge.
Najprej dodajam fotografijo, ki sem jo "ukradel" iz raziskovalne naloge s področja zgodovine z naslovom: Zakaj kamniški vlak vozi še danes ?
Raziskavo sta opravili učenki 9. razreda kar dobro, ker pa ni bilo "udarne" fotografije lokomotive na železniški postaji v Kamniku, sta si v citiranem članku (tak se dela!; citira namreč) "sposodili" fotografijo s postajališča Duplica in jo "pripisala" Kamniku. Ne vem, kakšen je podpis pri tem članku v časopisu, tako da ne morem soditi, kdo je naredil napako.
Ne vem, zakaj je to potrebno, saj je na strani 35 knjige, ki je tudi citirana v študiji ( Marjanca Klobčar: Sto let življenja s kamničanom, Kamničan prvih sto let,
1891 – 1991, Kamnik: Zveza kulturnih organizacij, 1991, str. 3 – 64) pri fotografiji jasno zapisano: Kamničan ob odprtju postajališča na Duplici 21. avgusta 1933; izvirnik hrani Lovro Peterlin, Kamnik).
Poglejmo si fotografijo iz knjige:
Lepo se vidi, da je fotografija posneta res ob otvoritvi postajališča Duplica, saj se vidi da je okrašeno, vidi pa se tudi napis ...LICA, ki sta ga učenki "odrezali" s fotografije.
Če pogledaš od daleč, je to ena malenkost, za katero lahko rečeš, da je "brez veze". Vendar to ni. Tako se navadiš tako delati in tako delajo potem profesorji, pa magistri, pa doktorji in tako tako delo postane vsakdan.
S to fotografijo pa smo naleteli na lokomotivo, ki je vozila leta 1933 na kamniški progi.
Torej lokomotiva: 4.53
Kaj je to za ena lokomotiva ?
Vpogled v Pospichalovo statistiko nam da takoj odgovor:
Flor 277/80 53 4.53 JDŽ162-002 98 8101* ´42> Werklok
Lokomotiva je bila izdelana v Floridsdorfu v Avstriji leta 1880 s tovarniško številko 277.
Na kamniški progi je leta 1933 vozila tudi "sestra" 4.61, torek kasnejša JDŽ 162-004, ki je "preživela" in je danes muzejska lokomotiva v Nišu/Crveni krst_
JDŽ 162-004, Niš/Crveni krst
pozdrav
Darko
res je zanimivo, da se nismo več ukvarjali z lokomotivami Kamniške proge.
Najprej dodajam fotografijo, ki sem jo "ukradel" iz raziskovalne naloge s področja zgodovine z naslovom: Zakaj kamniški vlak vozi še danes ?
Raziskavo sta opravili učenki 9. razreda kar dobro, ker pa ni bilo "udarne" fotografije lokomotive na železniški postaji v Kamniku, sta si v citiranem članku (tak se dela!; citira namreč) "sposodili" fotografijo s postajališča Duplica in jo "pripisala" Kamniku. Ne vem, kakšen je podpis pri tem članku v časopisu, tako da ne morem soditi, kdo je naredil napako.
Ne vem, zakaj je to potrebno, saj je na strani 35 knjige, ki je tudi citirana v študiji ( Marjanca Klobčar: Sto let življenja s kamničanom, Kamničan prvih sto let,
1891 – 1991, Kamnik: Zveza kulturnih organizacij, 1991, str. 3 – 64) pri fotografiji jasno zapisano: Kamničan ob odprtju postajališča na Duplici 21. avgusta 1933; izvirnik hrani Lovro Peterlin, Kamnik).
Poglejmo si fotografijo iz knjige:
Lepo se vidi, da je fotografija posneta res ob otvoritvi postajališča Duplica, saj se vidi da je okrašeno, vidi pa se tudi napis ...LICA, ki sta ga učenki "odrezali" s fotografije.
Če pogledaš od daleč, je to ena malenkost, za katero lahko rečeš, da je "brez veze". Vendar to ni. Tako se navadiš tako delati in tako delajo potem profesorji, pa magistri, pa doktorji in tako tako delo postane vsakdan.
S to fotografijo pa smo naleteli na lokomotivo, ki je vozila leta 1933 na kamniški progi.
Torej lokomotiva: 4.53
Kaj je to za ena lokomotiva ?
Vpogled v Pospichalovo statistiko nam da takoj odgovor:
Flor 277/80 53 4.53 JDŽ162-002 98 8101* ´42> Werklok
Lokomotiva je bila izdelana v Floridsdorfu v Avstriji leta 1880 s tovarniško številko 277.
Na kamniški progi je leta 1933 vozila tudi "sestra" 4.61, torek kasnejša JDŽ 162-004, ki je "preživela" in je danes muzejska lokomotiva v Nišu/Crveni krst_
JDŽ 162-004, Niš/Crveni krst
pozdrav
Darko