Prihod električnega vlaka v Ljubljano pred 50-timi leti
Prihod električnega vlaka v Ljubljano pred 50-timi leti
Letos mineva 50 let od elektrifikacije proge Postojna – Ljubljana in slavnostnega prihoda električne vleke v Ljubljano.
Društvo ljubiteljev železnic Ilirska Bistrica je na svoji spletni strani ob tej priložnosti objavilo članek, ki ga je pripravil dr. Josip Orbanić.
Priloženi so tudi zelo zanimivi posnetki, ki jih javnost še ni videla.
Povezava do prispevka:
http://dlz.ilbis.com/prihod-elektricneg ... timi-leti/
Prijeteno branje in ogled fotografij.
Društvo ljubiteljev železnic Ilirska Bistrica je na svoji spletni strani ob tej priložnosti objavilo članek, ki ga je pripravil dr. Josip Orbanić.
Priloženi so tudi zelo zanimivi posnetki, ki jih javnost še ni videla.
Povezava do prispevka:
http://dlz.ilbis.com/prihod-elektricneg ... timi-leti/
Prijeteno branje in ogled fotografij.
Re: Prihod električnega vlaka v Ljubljano pred 50-timi leti
Ena napakica ce se ne motim:
lp Anze
V ozadju je gradbisce stolpnice takratnega PTT. Slikano je namrec proti centru (sploh glede na napise na mostu).C: E. Šelhaus – Slavnostni otvoritveni vlak na novem podvozu (v ozadju gradbišče Delove stavbe) 28.11.1962
lp Anze
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Re: Prihod električnega vlaka v Ljubljano pred 50-timi leti
Zaradi lažje preglednosti sem si dovolil linkati slike objavljene na zgornjem linku:
0: R. Pleterski – Gradbena dela na Celovški cesti 4.6.1962
B: R. Pleterski – Gradnja podvoza na Titovi cesti 17.10.1962
C: E. Šelhaus – Slavnostni otvoritveni vlak na novem podvozu 28.11.1962
D: E. Šelhaus – Elektromotornik slavnostnega vlaka je prispel na ljubljansko postajo 28.11.1962
E: M. Ciglič – Lokomotiva 362 012 otvoritvenega vlaka se ustavi na novem peronu ob bok parne lokomotive 10-002 28.11.1962
0: R. Pleterski – Gradbena dela na Celovški cesti 4.6.1962
B: R. Pleterski – Gradnja podvoza na Titovi cesti 17.10.1962
C: E. Šelhaus – Slavnostni otvoritveni vlak na novem podvozu 28.11.1962
D: E. Šelhaus – Elektromotornik slavnostnega vlaka je prispel na ljubljansko postajo 28.11.1962
E: M. Ciglič – Lokomotiva 362 012 otvoritvenega vlaka se ustavi na novem peronu ob bok parne lokomotive 10-002 28.11.1962
Zadnjič spremenil _Borsig_, dne 27.11.2012, 11:38, skupaj popravljeno 1 krat.
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Prihod električnega vlaka v Ljubljano pred 50-timi leti
Lepe slike, me pa zanima kako je blo rešeno glede križanja žic vlak-trolebus?
PORED M-VOĐE I LOŽAČA NA LOK.
MOGU PUTOVATI NAJVIŠE 2 LICA
MOGU PUTOVATI NAJVIŠE 2 LICA
Re: Prihod električnega vlaka v Ljubljano pred 50-timi leti
Na sliki se nad lokomotivo vidi ena parabolična antena, ki je bila montirana na vrhu stare stavbe PTT (ki še vedno stoji).Anzee napisal/-a:V ozadju je gradbisce stolpnice takratnega PTT. Slikano je namrec proti centru (sploh glede na napise na mostu).
Ena fotografija višje prikazuje gradbišče istega podvoza, ta pa je res slikana v smeri proti severu (bolj natančno severo-zahodu). Na desni strani fotografije se lepo vidi oni stolp na Gospodarskem razstavišču, s katerega so najprej oddajali TV program. Na levi strani fotografije pa zeva praznina tam, kjer sedaj stoji Delova stolpnica (črna vdova).
LP, Metod
Re: Prihod električnega vlaka v Ljubljano pred 50-timi leti
Res gre za PTT zgradbo. Na spletni strani DLŽ smo podatek popravili, oziroma besedilo v oklepaju, kjer je beseda o zgradbi, izbrisali. Menimo, da to ni pomemben podatek za celotno zgodbo.
Hvala za opozorilo.
Hvala za opozorilo.
Re: Prihod električnega vlaka v Ljubljano pred 50-timi leti
Tudi v Delu je članek o tej obletnici. Po eni izmed slik sodeč (mora biti nekoliko novejšega datuma, ker sta na njej moped in gomulka) so ljudje že od nekdaj radi hodili čez tire in plezali čez ograjo. Me pa zanima, zakaj je Beograd hotel preklop med jugoslovanskim in "italijanskim" el. sistemom ravno v Brezovici in ne denimo v Ljubljani.
- raziskovalec
- Strojevodja I
- Prispevkov: 345
- Pridružen: 03.10.2012, 15:56
- Kraj: včasih na dolejnski, včasih na kraški progi
Re: Prihod električnega vlaka v Ljubljano pred 50-timi leti
Danes so pa nekaj o tem tudi v slovenski kroniki povedali.
Lep pozdrav, raziskovalec.
Luč na koncu tunela ni nujno rešitev, lahko je vlak
Luč na koncu tunela ni nujno rešitev, lahko je vlak
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Prihod električnega vlaka v Ljubljano pred 50-timi leti
Verjetno so imeli v mislih odcep Primorske. Mejo bi z Razdrtega premaknili do BrezoviceAjznponar napisal/-a:Tudi v Delu je članek o tej obletnici. Po eni izmed slik sodeč (mora biti nekoliko novejšega datuma, ker sta na njej moped in gomulka) so ljudje že od nekdaj radi hodili čez tire in plezali čez ograjo. Me pa zanima, zakaj je Beograd hotel preklop med jugoslovanskim in "italijanskim" el. sistemom ravno v Brezovici in ne denimo v Ljubljani.
preglednik
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Prihod električnega vlaka v Ljubljano pred 50-timi leti
Da smo dočakali elektrifikacijo celotnega "križa", je poteklo nadaljnih....15 let
Ja, do Šentilja oz. do Špilja je pripeljala električna lokomotiva vlak šele maja 1977
povečava
Ja, do Šentilja oz. do Špilja je pripeljala električna lokomotiva vlak šele maja 1977
povečava
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Prihod električnega vlaka v Ljubljano pred 50-timi leti
Šentiljčani bodo morali počakati na 50-letnico prihoda "električnega vlaka" še....14 let
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers