Železniški žebljički

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Železniški žebljički

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

COOOOOL!!!!
@mkx, si se le ojunačil in šel poslikat!

Po mojem si se bal golmana!
mkx napisal/-a:Razstava ni v avli, ampak po stopnicah levo okoli golmana. Ko sem jaz prišel, golman ni nič vedel o numeratorjih in je moral preverjati.
Vidiš, na koncu si ga pa še nekaj naučil, namreč, kje je ta razstava!

Opis na slikah 7 in 8 torej potrjujeta, kar sem navedel zgoraj:
_Borsig_ napisal/-a: oblike numeratorjev pripadajo sledečemi podjetjem

trikotni - Impregnacija d.o.o., Hoče, Slovenija
kvadrat - Impregnacija Mahićno pri Karlovcu, Hrvaška
petkotni - Impregnacija Slavonije, Slavonski Brod, Hrvaška
okrogli - Impregnacija Kruševec, Srbija
šesterokotni - Impregnacija Ćićevac/Niš, Srbija
ovalni - Impregnacija Vitez pri Travniku, Bosna in Hercegovina
romb - Impregnacija Kolašin, Črna Gora
Kar sploh ni čudno, saj so informacije od istega človeka: g. Ing. Štefan Stepica!

Jaz sem pa iz obupa že našel vsaj sliko, iz katere sem izrezal sledeči detalj:
Slika

Numeratorji, ko so bili v delavnici Železniškega muzeja, verjetno v sklopu priprav na razstavo!
Zadnjič spremenil _Borsig_, dne 05.04.2013, 9:09, skupaj popravljeno 1 krat.
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1289
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

Re: Železniški žebljički

Odgovor Napisal/-a bart »

Metod!

Šipa gor ali dol.

Reportaža je =D> =D> =D> =D> =D> :!:

Hvala.

Jernej
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Železniški žebljički

Odgovor Napisal/-a mkx »

Evo, sem šel še enkrat na ogled tele razstave numeratorjev, tokrat s strokovnim vodstvom v osebi Štefana Stepica. Glede numeratorjev samih nimam k reportaži ničesar za dodati, sem pa izvedel nekaj zanimivosti glede samih pragov in impregnacije.

Večina pragov je iz bukovine, le pragovi na posebnih mestih so hrastovi. Razlog je predvsem v ceni, se pa bukovi ob ustrezno izvedeni impregnaciji ravno tako dobro obnesejo.

Posebna mesta, na katere se vgrajuje hrastove pragove, so predvsem mostovi, na katerih ni gramozne grede (večinoma so to jekleni mostovi predalčne konstrukcije). Razlog pa je ekološki: na teh mestih se vgrajuje ne-impregnirane pragove da kreozotno olje ne bi izpiralo neposredno pod most (pa ni važno, ali je spodaj kakšna cesta ali pa reka). V tem primeru bukev ne bi prav dolgo zdržala, še hrastovi pragovi so bolj kratkega veka. To še posebej drži za mostove nad vodami (rekami, potoki), saj je propadanje lesa zaradi neprestane prisotnosti povišane vlage dokaj hitro. Pragovi tam zdržijo do okoli 10 let.

Tudi v zvezi s samo impregnacijo s kreozotnimi olji je nekaj zanimivosti. Kreozotno olje pridobivajo z destilacijo premoga, zato vsebuje še kar nekaj premogovega prahu. Le-ta tudi da značilno temno barvo impregniranim pragom. Impregnacijo nato izvajajo v vakuumskih komorah. Ko prage vložijo v komoro, močno znižajo zračni tlak, potem pa nanje razpršijo kreozot. Zaradi predhodnega znižanja tlaka se kreozot dosti bolje vpije v prage. Po standardih se mora impregnacija vpiti vsaj 7 cm v notranjost praga. To se seveda tudi preverja, del pragov se navrta in preveri globino impregnacije. Seveda se mora ob vgradnji preizkušenega praga tega obrniti z luknjo navzdol da ne prihaja do povečanega vdora vode. Redkeje (menda približno vsakega 1000-ega) pa ima naročnik pravico tudi temeljito razrezati. Po izvedeni impregnaciji se pragi sušijo še kakšen mesec, nato se lahko vgradijo.

Menda iz ekeoloških razlogov se v zadnjem času kreozot pred uporabo močno sfiltrira, zato je tudi barva impregniranih pragov dokaj svetla, prav nič tipična. Če boste torej na progi naleteli na svetle prage novejših letnikov to ne pomeni, da niso impregnirani, ampak da so impregnirani ekeološko. :mrgreen:
LP, Metod
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Železniški žebljički

Odgovor Napisal/-a Tono »

Zadnjič sem iz Stainza za vrtno rabo privlekel dober kubik okoli 60 cm dolgih odrezkov, ki so nastali pri prirezu normalnotirnih pragov za ozkotirno rabo. Zahvaljujoč impregnacijskemu olju dvorišče zdaj lepo diši po železnici :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3877
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

Re: Železniški žebljički

Odgovor Napisal/-a ivy »

Takšen "prijeten" vonj lahko doživiš v Hočah, kjer je impregnacija. :?
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Železniški žebljički

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Kreozot oz. kreozotno olje. Vendar pozor, je kancerogeno.
Pozdrav - Peter
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3877
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

Re: Železniški žebljički

Odgovor Napisal/-a ivy »

Peter 5 napisal/-a:Kreozot oz. kreozotno olje. Vendar pozor, je kancerogeno.
Pozdrav - Peter
Zato pa je toliko rakavih bolezni... :?
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železniški žebljički

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Zato pa je toliko rakavih bolezni...
Ivy, ti je znano tudi to, da vsak obisk na pokopališču skrajša povprečno pričakovano življensko dobo za nekaj minut. Ne boš verjel, črni ogljik (novo moderno ime za saje dobljeno iz angl black carbon) je tudi rakotvoren, da ne govorimo o roštiljih, kaminih etc.....

Kaj čemo, življenje je smrtno nevarno :mrgreen:

LPL
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Železniški žebljički

Odgovor Napisal/-a Tono »

V današnjem Večeru tudi piše: Premog - tihi ubijalec. :shock: :shock: :shock:
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Železniški žebljički

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ljubitelj napisal/-a:
Zato pa je toliko rakavih bolezni...
... da ne govorimo o roštiljih, kaminih etc.....
Pa niso nevarni samo roštilji sami, rakotvorne so tudi substance, obdelane na roštiljih ... še posebej če so hrustljavo zapečene. Eden izmed receptov za dolgo in zdravo življenje bi torej bil, da se jé samo nezapečene ćevape :mrgreen:
LP, Metod
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3877
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

Re: Železniški žebljički

Odgovor Napisal/-a ivy »

Kaj pa zelhano :?:
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Železniški žebljički

Odgovor Napisal/-a Tono »

Fertik sn, nea več grem v Štajnc :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Železniški žebljički

Odgovor Napisal/-a mkx »

Tono napisal/-a:Fertik sn, nea več grem v Štajnc :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nea idi, vozi se! :mrgreen:
LP, Metod
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Železniški žebljički

Odgovor Napisal/-a mkx »

ivy napisal/-a:Kaj pa zelhano :?:
Tudi. V bistvu je vse, kar je dobro, škodljivo :?
LP, Metod
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Železniški žebljički

Odgovor Napisal/-a Tono »

Šele zdaj vidim, kako ekološki forumski podpis sem si izbral :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Odgovori