Metodologija raziskav MRS...

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Metodologija raziskav MRS...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

V zadnjem času je delo MRS po pokrajinah malo zaspalo Slika

Nekateri imajo strah pred arhivi :saluti
...nekateri pred župnijskimi uradi :pope

Napočil je čas, da se napiše navodila za delo MRS (Mobilna raziskovalna skupina)...

Pred kratkim sem sodeloval v mednarodnem projektu ugotavljanja lokacije podrtega železniškega mostu... :wink:

Kje :?:

To bom povedal na koncu.
Sedaj pa po vrsti, kot so hiše v Trsti...

Nekdo je dal na forum tri fotografije mostu, očitno zminiranega...in vprašal, če ga kdo prepozna.

Te fotke ne morem pokazati, ker so last tistega, ki je spraševal.
Na razpolago torej ni bilo nobenih drugih podatkov, razen te tri fotografije.

No, že drugi dan se je našel en forumaš, ki je na Panoramiu našel podobni dve fotografiji podrtega mostu...

Slika


Slika


Poleg fotk je bilo zapisano: "gesprengte Eisenbahnbrücke bei Luxemburg"
torej zminiran železniški most pri Luxemburgu.
Zraven je bila tudi mapa Luxemburga in kraj ,,Nommern-Luxenburg'', kjer naj bi bil ta most.

Padla je ideja, da je to most na ozkotirni progi Cruchten - Larochette v Luxemburgu.

Seveda sem se moral tudi jaz malo izkazati in sem pričel z malo izobraževalno lekcijo, kako je zgledal Luxemburg po koncu druge svetovne vojne...

Torej:
"Po osvoboditvi Velike Vojvodine (Luxemburg) so bili gospodarski problemi zelo veliki. Posebno ardenska ofenziva je povzročila ogromna uničenja. Takrat je bila ocenjena materialna škoda na 600 milijonov dolarjev. Uničenega je bilo 58,3% teritorija, kjer živi 38,6 % prebivalstva. Polovica Oeslingerških vasi je bila uničenih, 40% kmetijstva in 33% hiš. V deželi je bilo razstreljenih 157 mostov, 23% državnih cest in 14 % občinskih poti je bilo poškodovanih.

"Nach [Anm. 27] der Befreiung des Großherzogtums waren die wirtschaftlichen Probleme des Landes sehr groß. Insbesondere die Ardennenoffensive hatte zu massiven Zerstörungen geführt. Damals wurden die materiellen Schäden auf 600 Millionen Dollar geschätzt. Von den Zerstörungen waren 58,3% des Territoriums sowie 38,6% der Bevölkerung direkt betroffen. Die Hälfte der Oeslinger Dörfer war zerstört, 40% der Landwirtschaft und 33% der Häuser. Im Lande waren 157 Brücken gesprengt worden, 23% des staatlichen Straßennetzes sowie 14% der Gemeindewege waren in Mitleidenschaft gezogen worden.

Anm.27: Ministere d’Etat: Bulletin d’information, 1944-1948.


Artikel: Luxemburg am Ende der Besatzungszeit und der Neuanfang von Emile Krier
link:
http://www.regionalgeschichte.net/bibli ... mburg.html

Seveda sem navedel literaturo, da je lahko vsak preveril zapis.

To, da sem navedel 157 razstreljenih mostov, je pomenilo dvom, ali imamo pravega "v špilu".
Res se je našel čez en teden dvom, da je to res pravi most.

Predlagal sem, da naj kdo, ki ima možnost pogleda v knjigo o zgodovini luksemburških ozkotirnih železnic.
Seveda sem podal link do knjige:
Slika

Čez par ur je že forumaš, ki je postavil fotke na forum in začel s temo, že javil, da ima odgovor avtorja knjige :shock:
...da ta most ni v Luksemburgu.

Predlagal sem drugo pot: iskati informacijo pri tistemu, ki je dal fotografiji porušenega mostu na Panoramio. Sreča, da je bil avtor s polnim imenom in da lahko dobiš informacijo preko sistema Panoramio.
Čez par dni prispe s Panoramia odgovor, da ima sicer v lasti tri fotografije in da na hrbtni strani fotografije res piše:

Slika

Torej: Gesprengte Eisenbahnbrücke Luxemburg (Razstreljen železniški most Luxemburg).


Kaj lahko to pomeni? Predvsem to, da tisti, ki je fotografiral, slabo pozna geografijo.
Dolfe bi rekel, da mu je v ne vem katerem razredu umrla učiteljica geografije :wink: :lol:
Ali pa, da je most res v Luxemburgu :-k
Tudi jaz sem se obrnil na ljubitelje železnic v Luxemburgu in predsednik društva Slika Association Luxembourgeoise des Amis des Chemins de Fer, Jean-Marie Ottelé mi je zagotovil, da takšnega mostu ni v Luxemburgu.

Obenem pa se je našel forumaš, ki je zastavil teorijo, da to ni most in da mi iščemo pravzaprav viadukt.
Glede viaduktov in mostov pa smo na vlaki.info že zelo izkušeni. Seveda sem se takoj pohvalil, da niso vsi viadukti svetovno znani kot borovniški.
Sledilo je predavanje o viaduktu v Borovnici.
Ni slabo, da ga tukaj ponovim, če se boste morali kdaj kje hvaliti :lol:

Borovnica/Franzdorf v Sloveniji, ki je bil v prometu že leta 1857.
Načrt z Ghegovim podpisom iz leta 1850...

Slika

link za večjo resolucijo ( 7000x1112) : http://shrani.najdi.si/?g/Uq/2DlmWavy/1 ... asmall.jpg

Nekaj fotografij:
-pred rušenjenjem kraljeve vojske Jugoslavije
-poravilo vojske kraljevine Italije
-rušenje zaveznikov (The 489th Bombardment Squadron on Corsica) link za animacijo: http://www.warwingsart.com/12thAirForce/borovnica.html

Nazadnje sem lahko samo zaključil, da smo na začetku naloge za lokacijo tega razstreljenega mostu.

Nekaj dni se ni dogajalo nič, potem pa so začeli nekateri forumaši težiti, da se ta most mora locirati :roll:

In res je prišel nekdo na idejo, da bi to naj bil viadukt med francoskim (Audun-le-Tiche) in luksemburškim (Esch-sur-Alzette), skoraj na sami meji med Francijo in Luksemburgom. Ta viadukt je bil razstreljen leta 1940 s strani francoske vojske leta 1940, ko se je umikala.
link:
http://www.rail.lu/lignesfr/ligneaudunl ... ontoy.html

http://www.rail.lu/ligneeschaudunletiche.html

Prepričanje, da je našel tapravi viadukt je bil podprt z lepo fotko z mostu...
http://www.google.de/imgres?q=Viaduc+d% ... ,s:0,i:232

Vsi smo bili zadovoljni, da se je problem rešil, dokler se ni oglasil zopet en dvomljivec...
Nakar pa je našel tisti, ki je začel s temo, povezavo sz lokalnimim zgodovinarjem, ki je predlagal kot možno lokacijo viadukt Serrouville...


http://cecille.heinen.free.fr/pages/via ... ville.html

http://www.rail.lu/lignesfr/ligneaudunr ... erupt.html


No, za ta viadukt pa sem se naenkrat tudi jaz navdušil. Začel sem primerjati podobnosti med podrtim mostom in tem viaduktom in ugotovil, da je oblika nosilca zelo podobna...

http://shrani.si/f/2v/11T/3nFUAWb1/bogenbrcke1.jpg

Našel sem podatke o nosilcih viadukta: centralna nosilca (2 kom a 90 m) und stranska (levi in desni a 60m) - zgornji del raven, spodnji tvori obok (nosilec je na konceh nižji po višini).

Tudi ograji na viaduktu sta podobni...

Našel sem tudi načrt (risbo) v knjigi izvajalca del...Société des Ponts & Travaux en Fer, Paris 1910, čeprav vsi mislijo, da ga je zgradila Eiflova firma...

Planche 37: Viaduc de Serrouville sur la ligne de Briey à Hussigny et Villerupt (Compagnie des Chemins de Fer de l'Est). Travée centrale de 90m. Travées de rive: 60 mètres. Poids de l'ossature métallique: 1400 tonnes.


O otvoritvi popravljenega viadukta se da prebrati članek v reviji Notre Metier...

Notre métier - n° 283 - 22 janvier 1951 - le viaduc de Serouville est remis en service ligne de Audun le Roman a Tiercelet Villers la Montagne - 1/2 page 3 photos

http://shrani.si/f/2A/Wg/4dxEcLoJ/nm2a.jpg


Poleg vsega pa še podobnost kamnitih nosilnih stebrov viadukta...

Slika


Na forumu http://www.trains-en-voyage.com pa sem našel še shemo proge in vzdolžni profil linije 7-6 : Audun le Roman - Tiercelet - Villerupt Micheville , kjer je ta viadukt...

Slika


Ostali forumaši, ki so zelo pazljivo zasledovali potek raziskave, so nazadnje pohvalili najbolj zaslužne za lokacijo.

Tisti pa, ki je začel s temo in zastavil problem, pa je na koncu še dodal fotografijo iz Google-Streetview, na kateri se vidi popravljeni viadukt.
Že preje so dajali forumaši ideje, da lahko plešejo po mostu s pomočjo Google-Streetview.

http://www.forum-der-wehrmacht.de/attac ... ntid=50662
Tukaj pa se sedaj vidi, kje je potekala raziskava...Te fotografije se ne da videti, če nisi registriran :roll:
Se pa kljub temu da videti potek raziskave in nekaj fotografij, ki niso na serverju foruma:
http://www.forum-der-wehrmacht.de/threa ... 591&page=1



Raziskava je bila kar zahtevna, če pomislimo, da ljubitelji železnic iz Luxemburga niso mogli pogruntati, kje je ta razstreljeni viadukt.. Ko je bila zadeva zaključena sem o rezultatih obvestil tudi avtorja poročila o tej železnici iz Luxemburga in lepo se mi je zahvalil za sporočilo.
Izkazalo se je, da jim je ta viadukt pred "vrati", v Franciji...
No, tudi naš začetnik teme iz Latvije se je nazadnje "izdal"...On pa je obvestil Panoramio, kje je ta ratzstreljen most in takoj so popravili lokacijo...

http://www.panoramio.com/photo/48206789

SERROUVILLE: Gesprengte Eisenbahnbrücke "Viaduc de Serrouville" (zerstört am 10. oder 11.5.1940 von den Franzosen kurz vor dem Einmarsch deutscher Truppen, wieder aufgebaut 1949-1951) / Blasted railroad bridge "Viaduc de Serrouville" (destroyed on 5-10 or 5-11-1940 of the Frenchmen shortly before the invasion of German troops, rebuilt 1949-1951) • ~1941 · Thanks for information to Miks Kalmanis
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori