Science museum, London (Tehnični muzej)

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Science museum, London (Tehnični muzej)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ta zapis pišem z dveletno zamudo. Vedno je kaj prišlo vmes, da nisem začel...
Ali pa sem čakal, da bo kdo drug...


Ohranjene imam naslednje fotografije...

Slika

1769 leta je James Watt prejel patent za svoj parni stroj z nizkim pritiskom. Nihčee ni mogel dobiti novega patenta do leta 1800, zato tudi ni bilo razvoja.
Leta 1800 se je patent iztekel in iznajditelji so se zagnali v raziskave "s polno paro naprej"...
Prvi, ki mu je uspelo je bil Richard Trevithick...

Ti stari parni stroji Wattovega tipa so bili ogromni...

Slika


Slika


Slika


Slika


Nastopi Trevithick s parnim strojem z visokim tlakom...

Slika

James Watt se brani novotarij in pravi, da je treba Trevithicka obesiti, saj obstaja nevarnost eksplozij parnega kotla...


Trevithick...ni bil najboljši v šoli...

Slika


Z 19-timi leti je bil že priznan inženir...ki se je rad tudi pretepal...

Slika


Leta 1797 je že zgradil model parnega stroja, ki mu je že deloval doma v kuhinji...

Slika


Izgleda pa takole...

Slika


PS: Tono bi prevedel: strong steam = jaka para :saluti :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4116
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Science museum, London (Tehnični muzej)

Odgovor Napisal/-a mkx »

železocestnik napisal/-a:PS: Tono bi prevedel: strong steam = jaka para :saluti :lol: :lol:
Glede na začetne težave (eksplozije kotlov) so imeli inženirji, s Trevithickom na čelu, "jaka muda" :lol:
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Science museum, London (Tehnični muzej)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Trevithickove inovacije...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=berDdFsT ... detailpage[/youtube]
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Science museum, London (Tehnični muzej)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Da pa zgornji "kuhinjski" Trevithickov model res lahko deluje, je tukaj dokaz...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QNLyBYkp ... detailpage[/youtube]
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Science museum, London (Tehnični muzej)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:150

Na spodnjem linku si lahko ogledamo delovanje Trevithickovega "stroja" iz leta 1806 (tudi v prerezu)...

http://www.sciencemuseum.org.uk/on-line ... page91.asp


Če koga zanimajo detajli :science

Ja, tudi varnostni ventil je bil na kotlu...

http://www.makingthemodernworld.org.uk/ ... 2/?scene=6
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Science museum, London (Tehnični muzej)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Malo bomo preskočili Trevithickove poizkuse s parno kočijo in lokomotivo, da si ogledamo eksponate Trevithickovega stabilnega stroja v Science Museum...

Primer uporabe stabilnega stroja za pogon skreperja na reki Temzi (samo pogon verige) leta 1803...

Slika


Eksponat...

Najprej načrt...z wikipedije

Slika

Trevithick's No. 14 engine, built by Hazledine and Co., Bridgnorth, about 1804, and illustrated after being rescued circa 1885; from Scientific American Supplement, Vol. XIX, No. 470, January 3, 1885. This engine is on view at the Science Museum (London).


Sedaj pa si poglejmo stroj v Science Museum...

Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


In nazadnje še detajl: varnostni ventil (tista krogla na vzvodu, ventil je skrit v notranjosti...)

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori