Ta zapis pišem z dveletno zamudo. Vedno je kaj prišlo vmes, da nisem začel...
Ali pa sem čakal, da bo kdo drug...
Ohranjene imam naslednje fotografije...
1769 leta je James Watt prejel patent za svoj parni stroj z nizkim pritiskom. Nihčee ni mogel dobiti novega patenta do leta 1800, zato tudi ni bilo razvoja.
Leta 1800 se je patent iztekel in iznajditelji so se zagnali v raziskave "s polno paro naprej"...
Prvi, ki mu je uspelo je bil Richard Trevithick...
Ti stari parni stroji Wattovega tipa so bili ogromni...
Nastopi Trevithick s parnim strojem z visokim tlakom...
James Watt se brani novotarij in pravi, da je treba Trevithicka obesiti, saj obstaja nevarnost eksplozij parnega kotla...
Trevithick...ni bil najboljši v šoli...
Z 19-timi leti je bil že priznan inženir...ki se je rad tudi pretepal...
Leta 1797 je že zgradil model parnega stroja, ki mu je že deloval doma v kuhinji...
Izgleda pa takole...
PS: Tono bi prevedel: strong steam = jaka para
Science museum, London (Tehnični muzej)
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Science museum, London (Tehnični muzej)
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Science museum, London (Tehnični muzej)
Glede na začetne težave (eksplozije kotlov) so imeli inženirji, s Trevithickom na čelu, "jaka muda"železocestnik napisal/-a:PS: Tono bi prevedel: strong steam = jaka para
LP, Metod
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Science museum, London (Tehnični muzej)
Trevithickove inovacije...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=berDdFsT ... detailpage[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=berDdFsT ... detailpage[/youtube]
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Science museum, London (Tehnični muzej)
Da pa zgornji "kuhinjski" Trevithickov model res lahko deluje, je tukaj dokaz...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QNLyBYkp ... detailpage[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QNLyBYkp ... detailpage[/youtube]
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Science museum, London (Tehnični muzej)
O:150
Na spodnjem linku si lahko ogledamo delovanje Trevithickovega "stroja" iz leta 1806 (tudi v prerezu)...
http://www.sciencemuseum.org.uk/on-line ... page91.asp
Če koga zanimajo detajli
Ja, tudi varnostni ventil je bil na kotlu...
http://www.makingthemodernworld.org.uk/ ... 2/?scene=6
Na spodnjem linku si lahko ogledamo delovanje Trevithickovega "stroja" iz leta 1806 (tudi v prerezu)...
http://www.sciencemuseum.org.uk/on-line ... page91.asp
Če koga zanimajo detajli
Ja, tudi varnostni ventil je bil na kotlu...
http://www.makingthemodernworld.org.uk/ ... 2/?scene=6
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Science museum, London (Tehnični muzej)
Malo bomo preskočili Trevithickove poizkuse s parno kočijo in lokomotivo, da si ogledamo eksponate Trevithickovega stabilnega stroja v Science Museum...
Primer uporabe stabilnega stroja za pogon skreperja na reki Temzi (samo pogon verige) leta 1803...
Eksponat...
Najprej načrt...z wikipedije
Trevithick's No. 14 engine, built by Hazledine and Co., Bridgnorth, about 1804, and illustrated after being rescued circa 1885; from Scientific American Supplement, Vol. XIX, No. 470, January 3, 1885. This engine is on view at the Science Museum (London).
Sedaj pa si poglejmo stroj v Science Museum...
In nazadnje še detajl: varnostni ventil (tista krogla na vzvodu, ventil je skrit v notranjosti...)
Primer uporabe stabilnega stroja za pogon skreperja na reki Temzi (samo pogon verige) leta 1803...
Eksponat...
Najprej načrt...z wikipedije
Trevithick's No. 14 engine, built by Hazledine and Co., Bridgnorth, about 1804, and illustrated after being rescued circa 1885; from Scientific American Supplement, Vol. XIX, No. 470, January 3, 1885. This engine is on view at the Science Museum (London).
Sedaj pa si poglejmo stroj v Science Museum...
In nazadnje še detajl: varnostni ventil (tista krogla na vzvodu, ventil je skrit v notranjosti...)
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers