Vlak Arena

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Mičo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 352
Pridružen: 11.07.2011, 19:00

Vlak Arena

Odgovor Napisal/-a Mičo »

Evo, z voznim redom 2012/13 je bil ukinjen še sezonski vlak do Pule. Res škoda, če pomislimo, da je pred leti obstajal dnevni vlak na relaciji Zagreb - Ljubljana - Pula, ki ga je vozil Mercedes in je to pot prevozil mislim da v nekje štirih urah, kar je tudi za današnje čase precej hitro.

Zdaj pa je iz omrežja SŽ nemogoče priti v Pulo, tudi vlak, ki je včasih vozil iz Divače do Buzeta, kjer je imel zvezo za Pulo, vozi sedaj samo do Rakitovca... Kako polni so bili ti maloobmejni vlaki ne vem, vem pa da je bil bivši sezonski MV1472/1473 precej dobro zaseden.

Verjetno je utopično pričakovati, da bo kakršenkoli vlak še kdaj vozil na relaciji vlaka Arene, vseeno me pa bi bilo zanimivo izvedeti kakšne zanimivosti o tem vlaku. :D Baje, da naj bi v času, ko je bila razglašena zračna nevarnost na področju Istre v zadnji vojni, vozil z ugasnjeno razsvetljavo? Kakšen je bil vozni red tega vlaka in na katerih postajah je ustavljal?
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3626
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Vlak Arena

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Če pogledaš na www.vagonweb.cz boš dobil vozni red vlaka Arena:

P 102 Zeleni vlak Arena
Zagreb Gl.Kol. 15.30, Ljubljana 17.25-17.30, Pula 21.00

P 103 Zeleni vlak Arena
Pula 4.10, Ljubljana 7.40-7.45, Zagreb Gl.Kol. 9.44

Razdaljo 370 km je v smeri Zg-Pu premagal v petih urah in pol, v obratni smeri pa še dodatnih 5 min več.
Se pravi, da je bila povprečna potovalna hitrost vlaka 67 km/h, kar še za današnje čase niti ni slabo :D
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Vlak Arena

Odgovor Napisal/-a mkx »

Regan 664 napisal/-a:Razdaljo 370 km je v smeri Zg-Pu premagal v petih urah in pol, v obratni smeri pa še dodatnih 5 min več.
Se pravi, da je bila povprečna potovalna hitrost vlaka 67 km/h, kar še za današnje čase niti ni slabo :D
Seveda ko pa ni imel postanka za vsakim koruznim steblom. Me močno zanima, na katerih psotajah je imel postanke. Enkrat leta 1987 sem se z Areno peljal do Zagreba in nimam v spominu prav veliko postankov ...
LP, Metod
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Vlak Arena

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Takle je bil vozni red leta 1986

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Še sestava vlaka

Slika

in njegove zadolžitve

Slika

Za primerjavo pa še VR iz leta 1974

Slika

Slika

Slika

Kakšnega večjega napredka kar se tiče voznih časov v teh letih ni opaziti :D
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Vlak Arena

Odgovor Napisal/-a mkx »

@ŽAT32, hvala za tole =D>

Leta 74 je bil vlak Pula - Zagreb še v klasični sestavi? Sklepam po tem, ker so ga v Divači očitno združevali z vlakom iz Rima in Torina ...

Se mi je prav zdelo ... Ljubljana - Zagreb z enim samim postankom (v Zidanem mostu).
LP, Metod
Mičo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 352
Pridružen: 11.07.2011, 19:00

Re: Vlak Arena

Odgovor Napisal/-a Mičo »

ŽAT32, res hvala za tole. :wink:

Je Arena vseskozi vozila v sestavi Mercedesa?
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Vlak Arena

Odgovor Napisal/-a Tono »

Neverjetno, koliko "dolgoprogaških" vlakov je nekoč vozilo. Danes pa ne moreš prepotovati 200 km brez da bi prestopil.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Vlak Arena

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Mislim, da je Arena leta 74 že vozila kot Mercedes glede na to, da je v zaglavju simbol motornika z zvezdico. Ker je veliko bolj prostoren kot Goše verjetno zato ni bilo omejitve pri prtljagi.
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: Vlak Arena

Odgovor Napisal/-a Dino S »

mkx napisal/-a:...z vlakom iz Rima in Torina ...
:shock: :shock: :shock:
...
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Vlak Arena

Odgovor Napisal/-a mkx »

Meni je v oči padel brzi 7301 ... ki bi se znal v Divači združevati z brzim 401. Je pa hec, da je imela Arena krajše vozne čase od brzega, tudi to najbrž kaže na to, da je vozila kot Mercedes.

:-k Če je bil brzi vlak na istrski progi v klasični sestavi, katera lokomotiva ga je vlekla? Kenedi mi pade na pamet ... Đura je najbrž prešibka, kaj pa Španke, ali so sploh kaj vozile v Pulo?
LP, Metod
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Vlak Arena

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Zanimivo da ni stal v Dobovi. Torej so Hrvati pustili slovenskim strojevodjem in sprevodnikom, da vozijo po njihovih tirih?

Glede leta 1974. AFAIK so mercedese (v začetku še rjave) nabavili komaj nekaj let prej in jih na začetku uporabljali izključno za vlake med Ljubljano in Beogradom.
draganm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 171
Pridružen: 08.02.2011, 17:41
Kraj: primorska

Re: Vlak Arena

Odgovor Napisal/-a draganm »

Ajznponar napisal/-a:Zanimivo da ni stal v Dobovi. Torej so Hrvati pustili slovenskim strojevodjem in sprevodnikom, da vozijo po njihovih tirih?

Glede leta 1974. AFAIK so mercedese (v začetku še rjave) nabavili komaj nekaj let prej in jih na začetku uporabljali izključno za vlake med Ljubljano in Beogradom.
Takrat so bili drugi casi - JZ. Takrat so brzi vlaki (klasika)vozili z vlakovodjo in sprevodniki.Divaske vlakospremne skupine so pokrivale vlake od Pule do Zagreba...Areno so pa tudi slovenski strojevodje vozili ,ker ni bilo potrebno menjavat lok v Dobovi.
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Vlak Arena

Odgovor Napisal/-a Tono »

O tragediji meja in nihovih posledicah ni nihče razmišljal leta 1991, ko so se jugoslovanski narodi zaprli v svoje obore in vhementno prekinili medsebojno sodelovanje.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Re: Vlak Arena

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Ajznponar napisal/-a:Zanimivo da ni stal v Dobovi. Torej so Hrvati pustili slovenskim strojevodjem in sprevodnikom, da vozijo po njihovih tirih?

Glede leta 1974. AFAIK so mercedese (v začetku še rjave) nabavili komaj nekaj let prej in jih na začetku uporabljali izključno za vlake med Ljubljano in Beogradom.
Slovenski strojevodje smo vozili v Zagreb, Reko in Veliko Gorico (JAT) brez problemov. V Dobovo so vozili poleg hrvaških tudi beograjski in sarajevski strojevodje.. Kar se tiče Istrskih prog in "Arene" prilepim članek iz "Glasa Istre" star malo več kot dve leti.
http://www.glasistre.hr/vijesti/arhiva/ ... dah-304518
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3626
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Vlak Arena

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

ŽAT, super za tale arhiv. =D> =D>

Malo primerjem kilometraže takrat in sedaj.
Danes je npr relacija ljubljana-postojna dolga 67 km, leta 86 pa 76 km.

Bi znal kdo pojasnit razliko? 9 km tudi ne more kar tako izginit. Res pa je, da so tam označeni tarifni km....
Odgovori