Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8884
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 21.03.2013, 22:27

To je najava teme.

železocestnik napisal/-a:
...v pripravi sta temi:

Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 Slika

in...

Smrt velikana: razrez JŽ 33-228 :pope

:lol: :lol:



Vzrok za odločitev, da bosta temi tekli vzporedno, je v tem, da ne bi bila "Smrt velikana" preveč stresna za forumaše :lol: :lol:

Trenutno se še zbirajo podatki, kar nekaj ljubiteljev železnic je dalo na razpolago fotografije za objavo na forumu, vendar o tem več za vikend.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8884
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 22.03.2013, 2:16

Če smo že pri Smrti velikana prilepili eno fotko, jo dajmo pa še tukaj...

Najprej pogled v Pospichalovo statistiko lokomotiv, kaj je to sploh za ena lokomotiva...

link: http://www.pospichal.net/lokstatistik/20006-jdz06.htm

Lokomotivo JŽ 06-018 so izdelali v tovarni lokomotiv Borsig leta 1930 s tovarniško številko 12 207.
V kraljevini SHS je dobila oznako 486.318. Med WW 2 si jo je prisvojila Italija, po končani vojni jo je dobila Jugoslavija (JDŽ).

Leta 1969 (16.7) jo je Detlef Schikorr ujel v Špilju...

Slika

Maja 1977 je še vozila :train2

potem pa :pope


Leta 1979 so jo iz Maribora prepeljali v Ljubljano, seveda ne pod paro.

Leta 1981 je bila v Centralnih delavnicah Šiška restavrirana in odpeljana na železniško postajo Borovnica kot muzejski eksponat.

Imamo na razpolago samo eno fotografijo, ki jo je naredil Planet 1830 leta 1983 v Borovnici...

Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8884
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 22.03.2013, 19:10

Časi, ko je še brezskrbno vozila po slovenskih tirih...

foto: Pleterski
Čas in kraj neznan.
Iz fototeke železniškega muzeja Ljubljana.
Se zahvaljujem prof. Mladenu Bogiću, da je dovolil objavo na forumu.


Slika


Decembra 1979 pa je že bila "pod snegom" na območju Centralnih delavnic v Šiški...

Slika


in čemela v travi (avgust 1980)...

Slika

Obe fotografiji iz fototeke železniškega muzeja v Ljubljani
Foto: Stane Kumar, akademski slikar


...dokler se je niso leta 1981 usmilili in restavrirali v Centralnih delavnicah v Šiški.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8884
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 22.03.2013, 20:36

Prihod restavrirane JŽ 06-018 v Borovnico...

Iz fototeke železniškega muzeja v Ljubljani.
Foto: Mladen Bogić
Datum: 26.2.1981
Se zahvaljujem prof. Bogiću, da je dovolil objavo fotografij na forumu.


Seveda ni prispela JŽ 06-018 "pod paro" ampak "pod dizlom" :roll:
Restavrirana ni bila v vozno lokomotivo, marveč v "prevozno"...
Kar pomeni, da mora imeti kolesne dvojice in ležaje v takšnem stanju, da omogočajo varen prevoz po tirih (lahko tudi z omejeno hitrostjo).

Slika


Premik na muzejski tir...

Slika


Malo od bliže...

Slika


Tak, pa je JŽ 06-018 na svojem mestu...

Slika


Za konec pa "en face"...

Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8884
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 22.03.2013, 22:05

Fotograf Pleterski je JŽ 06-018 ujel v Borovnici kot muzejski eksponat...

Slika

Iz fototeke železniškega muzeja v Ljubljani.

Datum neznan.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8884
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 23.03.2013, 0:35

Prof. Bogić pa jo je hodil ogledovat tudi pozimi, čez nekaj let,ko je začela počasi rjaveti...

Se ni videla rja pod snegom :wink:


Datum: 15.1.1985
Foto: Mladen Bogić

Slika


Datum: 5.4.1985
Foto: Mladen Bogić

Slika


Ali še bo kdaj odrivala sneg pred sabo?



Obe fotografiji iz fototeke železniškega muzeja v Ljubljani.
Se zahvaljujem prof. Bogiću za dovoljenje za objavo fotografij na forumu.
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a Igor T » 23.03.2013, 18:00

Ko sem prvič bral tole temo, sem mislil, da je tale slika v Borovnici..

Slika

V bistvu pa ni. Nekako sploh ni napisano kje je slikano, tako da imaš ob branju občutek da je tole v Borovnici.

A v Borovnici bi moral biti v ozadju hrib...
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3088
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 23.03.2013, 18:57

urednik napisal/-a:Ko sem prvič bral tole temo, sem mislil, da je tale slika v Borovnici..
http://shrani.si/f/3t/7h/4ey6Lir3/scan-130322-0001a.jpg
V bistvu pa ni. Nekako sploh ni napisano kje je slikano, tako da imaš ob branju občutek da je tole v Borovnici.
A v Borovnici bi moral biti v ozadju hrib...


@urednik, ne se sekirat!

"Male tajne velikih majstora!" ali po domače: @ŽC testira "... če smo pri stvari..." oz. našo budnost!
:roll:

Mislim da je slikano v Lj, pred odhodom proti Borovnici!


@ŽC "Mam pau al' mam prau!?!"
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8884
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 23.03.2013, 20:13

Vidimo, da je JŽ 06-018 zmrzovala že 4 leta (z besedo: štiri) pod milim nebom...

Kazati so se pričeli znaki vplivov zatekanja v izolacijo kotla itd...
Pokazalo se je, kako neprimerno je lokomotive puščati na prostem.


Ko se je otoplilo in stalil sneg, si je poleti 1985 ogledala stanje komisija iz muzeja in CD Šiška.
Ugotovili so, da je potrebno zavarovati lokomotivo pred prihajajočo zimo in da je za ta dela potrebno prepeljati lokomotivo v CD Šiška.

Vendar mlini meljejo počasi, potrebno je dati v plan, zagotoviti denar itd.

V CD so jo prepeljali 3.12.1987.
Zaenkrat ni na razpolago fotografij niti o prevozu niti o času, ko je čakala,kaj se bo zgodilo z njo :(

Potem pa se je utrnila tekom leta 1988 nova zamisel...


Glede na to, da so turistične vožnje muzejskega vlaka ŽG Ljubljana v sezoni 1988 doživele nepričakovano velik odziv (prepeljanih je bilo toliko gostov kot v sezonah 1986 in 1987 skupaj), je bilo za sezono 1989 predvidena razširitev področja voženj muzejskega vlaka.
Z to pa so potrebovali ustrezno rezervno lokomotivo.
Najprimernejša za te potrebe muzejskega vlaka se je pokazala JŽ 06-018.

Na koncu utemeljitev zakaj je najprimernejša ravno JŽ 06-018, pa so zapisali:
Serija 06 je za razliko od serij 05 in 30 vozila na slovenskih progah že pred drugo svetovno vojno.
Je gotovo naša najlepša in najbolj spoštovana parna lokomotiva, tako pri železničarjih kot pri potnikih.

Zaradi razmišljanj o ponovni usposobitvi za vožnjo lokomotive JŽ 06-018, je prišlo do sestanka strokovne komisije dne 3.8.1988 v CD Šiška.
Zbrali so podatke o menjavah in popravilih kotla in peči ter se odločili za podrobnejše preiskave kotla. Odločitev bo padla na podlagi strokovnih poročil o pregledu kotla in poročila kotlovskih inšpektorjev.
Seveda pa se z razdiranjem lokomotive počaka do naslednjega sestanka in odločitve ŽG Ljubljana, ali se gre v revizijo lokomotive (RP I).

Komisija pa se je takrat fotografirala pri lokomotivi, saj so na podlagi vizuelnega pregleda bili že skoraj prepričani, da bo JŽ 06-018 še vozila...

Fototeka: Železniški muzej Ljubljana
Foto: prof. Mladen Bogić

Slika

Prisotni (z leve proti desni): Medič (direktor CD Šiška), Škerjanc, Berdnik, Viršček (zunanji strokovni sodelavci), Škrbinc, Podobnik (pooblaščena inšpektorja parnih kotlov).
Seveda ne smemo pozabiti Francija Hrena, obratovodje CD Šiška, ki je zlezel na lokomotivo in se skoraj zlil z lokomotivo...črni lasje, temna halja, pa črna lokomotiva...
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8884
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 23.03.2013, 20:17

_Borsig_ napisal/-a:

@ŽC "Mam pau al' mam prau!?!"


Maš prau :wink: :lol:

Teme morajo biti interaktivne, sicer si jo lahko napišem sam sebi in si virtualno "nabijem" oglede :lol: :lol:

V bistvu jaz ne poznam lokalnih razmer niti v Ljubljani, niti v Borovnici.
Prepisal sem s kartice, kjer piše:
kraj:Borovnica
lokomotiva 06-018 v Borovnici, prihod pred postavitvijo
Je pa tako, da lahko vedno pride do nesporazuma pri vpisovanju.

Za tiste, ki poznajo lokalne razmere...

Fotka še enkrat, malo temnejša, v ozadju desno so topoli in ena višja zgradba...

Slika
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 627
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a 038 » 23.03.2013, 21:10

Morda Ljubljana, slikano iz sedaj prvega tira proti Vilharjevi(?), nad fadarijo se mi dozdeva peronska streha. Nevem pa kdaj so tam zgradili stolpnice, ter ali je bil topolov drevored.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3387
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a mkx » 24.03.2013, 14:49

Zupančičevo jamo so delali nekako na polovici osemdesetih let. Ono prvo vrsto stolpičev ob Vilharjevi pa 10 let kasneje, sredi devetdesetih. One stolpnice bi lahko bile kvečjemu stolpnice Savsko naselje (kot in oddaljenost nekako ustrezata). Glede topolov pa nimam pojma ...
LP, Metod
Uporabniški avatar
raziskovalec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 345
Pridružen: 03.10.2012, 15:56
Kraj: včasih na dolejnski, včasih na kraški progi

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a raziskovalec » 24.03.2013, 15:10

Če vam bo tale slika kaj koristila:

Slika

Borovnica februarja letos.
Lep pozdrav, raziskovalec.
Luč na koncu tunela ni nujno rešitev, lahko je vlak
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 24.03.2013, 17:42

Tudi jaz bi rekel, da je na tej sliki http://shrani.si/f/3t/7h/4ey6Lir3/scan-130322-0001a.jpg Ljubljana, tako kot sta rekla 038 in mkx. Kak topol se da videt na sliki Detlefa Schlikorrja (JŽ 30-005 s faderijo) tukaj:
http://www.miniaturna-zeleznica.com/galerije/DS/Slo/index.html
Še bolj pa tukaj (slike Gerard van Vliet):
http://www.miniaturna-zeleznica.com/galerije/Gerard%20van%20Vliet/index.html,
konkretno slike:
363-036 v Ljubljani 1977, Ljubljana 02. julij 1977 ( 2x moped + Breda 106), 25-xxx v LJubljani 2. julij 1977...
Topoli so rastli vzdolž Vilharjeve ceste, mrbit je še kak revež ostal :)

P.S: Johannes Jacob Smit, slika 342-010, Ljubljana, 9.8.1984 skupaj s 362...
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8884
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 25.03.2013, 15:24

Sem danes preveril pri prof. Bogiću.
Ja, res je fotografirano na postaji v Ljubljani, pred odvozom JŽ 06-018 v Borovnico.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov