Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9019
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 21.05.2016, 23:01

Pozdravljeni,

poglejmo si, kaj piše o lokomotivah serije 06 v vikipediji:

https://sl.wikipedia.org/wiki/S%C5%BD-serija_06




JŽ 06-018 so za wikipedijo slikali na Mostu na Soči :wink:

Slika


Slika


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9019
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 21.05.2016, 23:26

O:100.580

Pozdravljeni,

izkazalo se je, da obstaja še nekaj fotografij o ponovnem rojstvu lokomotive JŽ 06-018. ki so jih naredili tuji ljubitelji železnic in prijatelji ravnatelja Železniškega muzeja prof.Bogića. Fotografije so ljubeznivo odstopili muzeju, prof. Bogić pa je dovolil objavo na forumu.


Najprej faza "razdiranja", na katero smo že malo pozabili. Lokomotiva je bila razstavljena na "prafaktorje"...

Foto: George Shields

Slika


Slika


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9019
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 21.05.2016, 23:54

Pozdravljeni,

na voljo sta dve barvni fotografiji, ko je bila lokomotiva pobarvana še samo z osnovno barvo.

Prav zato lahko rečemo, da je bila posneta po tekalni preizkušni vožnji na relaciji Ljubljana-Šiška-Kranj-Ljubljana-Šiška dne 24.3.1989 (še nepobarvana "ušesa") in okoli vožnje od postaje Ljubljana-Šiška do Kranja in nazaj dne 29.3.1989 (že pobarvana "ušesa" z osnovno barvo).

Slika


Slika
Fotograf bo javljen kasneje...
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9019
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 22.05.2016, 0:16

Pozdravljeni,

na žalost se tudi tuji prijatelji Železniškega muzeja V Ljubljani ne podpišejo na fotografije niti ne napišejo datuma.

Preizkusna vožnja dne 29.3. 1989 (ušesa pobarvana z osnovno barvo). Izgleda, da prikazujejo fotografije postanek v Medvodah, ko je vozila lokomotiva s tenderjem naprej.

V Kranju je zapeljala lokomotiva pred vagon in normalno pripeljala do Ljubljane...


Slika


Slika


Slika

Fotograf bo javljen kasneje...
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 22.05.2016, 0:36, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9019
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 22.05.2016, 0:34

...in sedaj res za konec še dve barvni fotografiji zaenkrat neznanega fotografa, ki je podaril fotografiji Železniškemu muzeju v Ljubljani.

Dogodek: obremenilna vožnja (po domače:"bruto proba") na relaciji Ljubljana - Kranj - Jesenice - Ljubljana

Datum: 7.4.1989 okoli 12. ure, pred povratkom v Ljubljano...

Slika


Slika


Tako, projekt "ponovnega rojstva" je zaključen, sicer z zamudo, pa vendarle. Se opravičujem za zamudo.
Vsakodnevni novi projekti so me "odnesli" na druga področja, tako da je kljub penziji začelo zmanjkovati časa. Važno pa je, da je zgodba pripeljana do konca.

Zahvaljujem se vsem fotografom, ki so dali svoja dela na razpolago za objavo na forumu, da smo si lahko ustvarili sliko, da je takšna obnova "velikana" zelo zahtevno delo.


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9019
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 03.07.2016, 13:05

Pozdravljeni,

sedaj pa lahko v to temo natresemo fotografije JŽ 06, kolikor jih hočete.

Dodajam eno iz Železniškega muzeja v Ljubljani.
Strojevodja Colarič Franc je 10.7.2002 podaril to fotografijo muzeju...

Slika

Fotografija je posneta leta 1963 na zagrebškem zahodnem kolodvoru.
Kurjač je bil na vožnji Vidmar Franc.

Zahvaljujem se ravnatelju Železniškega muzeja prof. Mladenu Bogiću, da je dovolil objavo fotografije na forumu.

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9019
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 01.05.2019, 23:45

O:171987

Tudi ta tema nam je :sleep
Skoraj za tri leta :roll:

Dodajam zato, da se spomnimo, da je imela nekoč bakreno peč :!:

železocestnik napisal/-a:
Prisotni (z leve proti desni): Medič (direktor CD Šiška), Škerjanc, Berdnik, Viršček (zunanji strokovni sodelavci), Škrbinc, Podobnik (pooblaščena inšpektorja parnih kotlov).
Seveda ne smemo pozabiti Francija Hrena, obratovodje CD Šiška, ki je zlezel na lokomotivo in se skoraj zlil z lokomotivo...črni lasje, temna halja, pa črna lokomotiva...

Slika

So bili pa pomembni možje za odločitev, da postane JŽ 06-018 vozna.

Napišimo torej po vrsti njihove položaje:

Škerjanc, direktor celotnih Centralnih delavnic Ljubljana
Berdnik. šef službe za vleko
Viršček, republiški inšpektor za železniški promet

Škrbinc pa je bil na ŽG poleg drugih nalog zadolžen tudi za aktivne parne lokomotive muzejskega vlaka.


Poglejmo si sedaj še malo zgodovino JŽ 06-018.

Lokomotiva je bila izdelana leta 1930 v tovarni lokomotiv A.Borsig Tegel-Berlin. Številka parnega kotla: 12207
Leta 1938 je bil zamenjan parni kotel.
Leta 1958 so na generalni reviziji demontirali kotel št. 9620 iz lokomotive JDŽ 06-014 in ga montirali na JDŽ 06-018. Ta kotel (št.9620) je bil leta 1947 demontiran z lokomotive JDŽ 05-014 in montiran na JDŽ 06-014.

Leta 1958 se je vgradila tudi nova bakrena peč.
Leta 1971 je bila vgrajena nova jeklena peč.

Sedaj ima lokomotiva JŽ 06-018 vgrajen kotel št. 9620, ki ga je "dobila" od donatorja leta 1958.

Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a Igor T » 04.05.2019, 8:34

Čas je naredil svoje in JŽ 06-018 PONOVNO čaka na boljše čase. Beri na generalno popravilo.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9019
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 04.05.2019, 19:12

Igor, pozdravljn,

ja, bi rabili novo ekipo pomembnih mož za odločitev, da postane JŽ 06-018 spet vozna.

Napišimo torej po vrsti njihove položaje:

........., direktor celotnih Centralnih delavnic Ljubljana
........., šef službe za vleko
........., republiški inšpektor za železniški promet
........., zadolžen tudi za aktivne parne lokomotive muzejskega vlaka

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9019
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 04.05.2019, 22:29

Pozdravljeni,

kot smo videli, je bil zadnji preizkus lokomotive dne 7.4.1989.
Ljubljana-Jesenice-Ljubljana.

In kaj se je dogodilo po tem zadnjem preizkusu :?:

JŽ 06-018 je morala takoj na delo :!:


Poglejmo si vožnje muzejskih vlakov v letu 1989:

1989: 18-posebnih voženj:

15.04.1989. Ljubljana-Verd-Ljubljana/planinski pohod železničarjev

24.04.1989. Nova Gorica – Trst /Italija/

25.04.1989. Trst /Italija – Sežana – Nova Gorica – Bled jezero – Nova Gorica – Sežana – Trst /Italija/

26.04.1989. Trst /Italija/ - Sežana – Divača – Ljubljana

30.04.1989. Ljubljana – Postojna – Divača – Pula/Agencija Rail turs foto stopi

01.05.1989. Pula – Divača – Postojna/Agencija Rail Turs foto stopi

02.05.1989. Postojna – Divača – Sežana – Nova Gorica - Jesenice – Ljubljana/Agencija Rail Turs

03.05.1989. Ljubljana – Novo mesto – Ljubljana/Agencija Rail Turs foto stopi

13.05.1989. Ljubljana-Kamnik-Ljubljana/TD Kamnik

20.05.1989. Jesenice – Beljak /Avstrija/ - Jesenice – Škofja loka – Jesenice – Beljak /Avstrija/ - Jesenice/avstrijsko-jugoslovansko društvo Beljak in TD Škofja loka

14.06.1989. Jesenice – Nova Gorica /prva vožnja nato čez celo sezono

15.06.1989. Bače /Avstrija/ - Nova gorica /prva vožnja nato čez celo sezono

31.08. do 01.09.1989. med Bledom in Boh. Bistrico/snemanje filma »Smrt učenika Gavrilo Principa«

10.09. 1989. Ljubljana – Kamnik – Ljubljana/TD Kamnik-dnevi narodnih noš

16.09.1989. Jesenice – Nova Gorica – Sežana – Trst /Italija/

17.09.1989. Trst /Italija/- Repentabor – Nova Gorica – Boh. Bistrica – Nova Gorica – Repentabor – Trst/Italija/ - Sežana – Nova Gorica – Jesenice

17.10.1989. Nova Gorica – Gorica/Italija/ - Nova Gorica – Bled jezero – Nova Gorica – Gorica /Italija/ - Nova Gorica – Jesenice

23.09.1989. Jesenice – Nova Gorica – Jesenice /sindikat promet železarne Jesenice peljali iz železarne Jesenice

30.10.1989. Nova Gorica – Sežana – Villa Opičine /Italija/ - Sežana – Nova Gorica /peljali tudi 4 OBB vagone (Brener)



MUZEJSKI VLAK JE DOBIL PRIZNANJE JUGOSLOVANSKEGA ZDRUŽENJA TURISTIČNIH AGENCIJ »KVALITET PLUS« ZA IZVIRNE DOSEŽKE AGENCIJSKE DEJAVNOSTI V LETU 1989 NA OBMOČJU JUGOSLAVIJE.



Pred nekaj meseci mi je dal Franci Hren, veliki ljubitelj parnih lokomotiv, na razpolago gradivo o nekaterih vožnjah muzejskega vlaka, da ga objavim tukaj na forumu.
Franci Hren je skrbel z ekipo v delavnicah SŽ, da so bile muzejske lokomotive vedno pripravljene za vožnjo.
V bistvu nas je opomnil na 30-letnico velikih uspehov, zelo zahtevnih voženj muzejskega vlaka na Hrvaško in v tujino Slika

Takole je zapisal:
"Ker letos in prihodnje leto mineva 30 let od treh operativno zelo zahtevnih priprav in samih izvedb voženj muzejskih vlakov po Sloveniji in Istri v letu 1989 in v letu 1990 v Split in še eno v Pulj/Pulo, sem izbrskal nekaj še ohranjenih fotokopij starih brzojavk, dopisov, voznih redov...
Pred časom sem zasledil na enem od forumov nekaj fotografij lokomotiv JŽ 03 in JŽ 06 iz Pulja/Pule in prav od teh voženj so ti ohranjeni dokumenti. Morda bo kakšen podateh zanimiv tudi za forumaše.
Zanimiv je tudi Službeni vozni red ŽTP Zagreb za vožnjo muzejskega vlaka (JŽ 03+JŽ 06) na relaciji Reka/Rijeka-Ogulin-Split-Karlovac-Dobova.

Za opremo lokomotiv so bili iz rudnika Trbovlje odpremljeni 4 vagoni premoga (za Reko, Ogulin, Knin in Split. Potrebno je bilo tudi organizirati opremo lokomotiv z vodo, s ponovnim aktiviranjem napajalnikov oziroma s pomočjo gasilcev in cister z vodo."

Torej je vse možno, samo voljo je bilo potrebno imeti!

Prvič sem ta dopis objavil na forumu zeljeznice.net, pri tem jih pa zaprosil, če lahko pobrskajo, kje so bile že objavljene fotografije z naslednje vožnje muzejskega vlaka:


1989 (30.4.1989-2.5.1989) : Ljubljana - Pula - Nova Gorica - Jesenice


Dodajam še vozni red od Ljubljane do Pulja/Pule in nazaj do Postojne, z oznakami foto-stopov:

Slika


Forumaši na hrvaškem forumu so se hitro odvzvali in poslali naslednje fotografije:

@danchibald:

kurilnica Pula:

Slika


Slika


[img][https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190421/436cb5075c434ef5a0ebfac67ba3669a.jpg/img]


Postaja Roč:

Slika


Slika


Slika



pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9019
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 05.05.2019, 10:16

Pozdravljeni,

poglejmo organizacijo muzejskega vlaka malo podrobneje v brzojavki z dne 28.4.1989 ...

1989 (30.4.1989-2.5.1989) : Ljubljana - Pula - Nova Gorica - Jesenice

"Za potrebe ttg slovenijaturist vozi dne 30. aprila 1989 na progi ljubljana - divaca - pula izredni vlak 31604.

ljubljana 7.31, brezovica 7.39 - 7.42, divaca 9.30 -9.45, herpelje kozina prevoz 10.01, presnica postajalisce 10.06 - 10.13, herpelje kozina prevoz 10.01, presnica postajalisce 10.06 - 10.13, podgorje kriza vlak 3075 10.18 - 10.30, rakitovec prevoz 10.13, roc 11.28 -11.43, lupoglav 11.53 - 12.08, cerovlje kriza vlak 1605 12.26 - 12.38, pazin 12.47 -14.50, sv. petar u sumi 15.22 - 15.52, - prehiti pa vlak 6054, vodnjan 16.22 -16.35, pula 16.50

za ostale postanke, ki niso potrebni iz prometnih ozirov in to so:

med postajama podgorje - rakitovec in pazin - sv. petar u sumi skrbi spremstvo muzejskega vlaka sproti, kakor tudi za varnost

sestava iz ljubljane:

lok 06-018 ljubljana - divaca, 03-002 divaca -pula + dab 54050 + ca 39614 + ba 34542 + 2 db voza

potnikov: cca 70

najvecja dovoljena hitrost 70 km na uro

dva db voza prideta v ljubljano z vlakom 421 dne 29. aprila 1989.

postaja divaca dostavi v postajo pula muzejsko lokomotivo lok 06-018 kot strojni vlak dne 30. aprila 1989.

za voznjo posebnega vlaka upostevajte dolocbe navodila za voznjo muzejskega vlaka stev. 01.01.13/472-1987"




Sedaj vemo, da je 30.4.1989 vozila muzejski vlak od Ljubljane do Divače JŽ 06-018, od Divače do Pule pa JŽ 03-02. Vlak je tega dne prispel v Pulj/Pulo ob 16.50.

Muzejska lokomotiva JŽ 06-018 je prispela u Pulu kao strojni vlak dne 30. aprila 1989.


Muzejska lokomotiva JŽ 06-018 došla je v Pulj/Pulo kot strojni vlak dne 30. aprila 1989.


Ljubitelji lokomotiv so veliko fotografirali, bilo je na poti 10 foto stopov.


Werner Brutzer je "ujel" JŽ 03-002, ko se je v Divači dne 30.4.1989 pripravljala, da zamenja lokomotivo JŽ 06-018:

Slika

prevzeto z: bahnbilder.de: https://www.bahnbild...aca-300489.html


Pri Podgorju je bil Foto stop. Fotografija: Wener Brutzer

Slika


Pri Rakitovcu: Foto: Werner Brutzer:

Slika


Lupoglav, 30.4.1989, foto: Werner Brutzer

Slika


Pazin.30.4.1989: foto: Werner Brutzer

Slika


Fotografije iz Pulja/Pule so z dne 1.5.1989, foto : Wener Brutzer

Slika


Foto: Werner Brutzer:

Slika


pozdrav
Darko

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov