Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Sledi verjetno pritrditev zapore za premik ležajev prenizko dol. Verjetno so potem lokomotivo rahlo dvignili, toliko, da so poštimali zasuke gnanih koles in začeli pritrjevati drogove. Je pa zanimivo videt tako slečen kotel, brez toplotne izolacije in zunanje oplate, ravno tako velja tudi za cilindre.
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:19370

Pozdravljeni,

neverjetnih 200 ogledov v enem dnevu v času kislih kumaric :roll:

Morda je Gorchi zavrtel števec malo hitreje, da se čimprej dokoplje do fotografij :-k

Sedaj pa resno: Gorchi je napisal iz vljudnosti odgovor na moje vprašanje.

Na žalost je bilo zastavljeno malo provokativno :oops:


Sledi torej "gasilska" fotka vseh, ki so sodelovali pri projektu generalnega remonta...

Slika

Na lokomotivi: kandidati za strojevodje parnih lokomotiv na praktičnem usposabljanju v delavnici

Spodaj: ekipa mojstrov za remontno popravilo JŽ 06-018 (upokojenci + redno zaposleni)

povečava: morda se kdo spozna...

Slika


Ponovljena "gasilska"...

samo povečava...

Slika


Samo strojevodski kandidati z mentorjem (kotelski inšpektor ing.Škrbinc)

Slika

povečava...

Slika


Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

zopet je 200 ogledov naokoli.

Sedaj pride na vrsto na ogled nekaj del, ki jih je potrebno izvršiti v ročnih ali strojnih delavnicah.

Primer je izdelava novih batnih obročev. Vsi poznamo, kako izgledajo batni obročki za moped, motor ali avto.

Za parni stroj lokomotive so pač obročki ...obroči :lol:


Postružijo se iz ulitka. Premer obročev pa je tako velik, da skoraj ne bi verjeli, če ne bi prej vedeli.

Ulitek je potrebno pritrditi na stružno glavo tako, da je čimbolj centrično postavljen ("centriranje")...


Slika



Nastavi se pomik in vklopi avtomatika...stružnica struži sama. Seveda mora biti pod nadzorom...

Slika


Slika



Naliti je potrebno tudi belo kovino na kakšen preveč obrabljen drsni ležaj...

Slika

Slika




pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:19650



Pozdravljeni,

dela na generalni reviziji lepo napredujejo...


Današnje fotografije imajo datum: 28.2.1989

Kraj dogodka: centralne delavnice Šiška

Foto: Štefan Stepic


Večina izolacije (tervol) je že na svojem mestu pod pločevino...

Slika


Pričelo se je tudi z montažnimi deli pri povezovanju pogonskih kolesnih dvojic...

Slika


Detajlni pogled...

Slika


Pogled še na drugo stran lokomotive...

Slika


Za pogled z zadnje strani lokomotive so morali fotografu odpreti vrata. Takole oguljeno zgleda zadnji del parnega kotla s kuriščem...brez izolacije, brez armatur in vzvodov...

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Sila poučno Darko, hvala za fotografije! Stružnico v Šiški zelo verjetno še imajo, bojim pa se, da nalivanje bele kovine za ležaje ni več mogoče... Upam, da se motim...
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tema Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989 se pripravlja, da bo po številu ogledov prehitela...



...Dolančev vagon


:lol:


...pol pa še temo: Muzejska lokomotiva JŽ 97-028


:lol: :lol:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:19950


Pozdravljeni,

današnje fotke imajo datum 7.3.1989

Foto: Štefan Stepic


Presenečenje Slika


Slika so zvlekli na plano...


Slika



Seveda je potrebno še marsikaj postoriti...


Slika



Pogonski drogovje še ni zmontirano...da niso "gonili" bata parnega stroja sem ter tja "na suho"...

Slika



Nekateri detajli pa so že končani...

Slika



pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:20100


Pozdravljeni,

kar dobro nam gre. Smo že na dveh tretjinah vseh fotografij.

Tudi mojstrom v delavnici gre kar dobro.


Današnji datum fotografij: 10.3.1989

Foto: Štefan Stepic



Lokomotiva že kar dobro izgleda...

Slika



Montaža pogonskega drogovja naznanja bližnji "polet" iz gnezda (beri: rotunde)...


Slika



Slika



pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

Odgovor Napisal/-a Tono »

Fina reportaža! Glede na to, da sem ravnokar s svojim majhnim timom uspešno zaključil kar zajetno popravilo ozkotirne parne lokomotive, so mi slike še toliko zanimivejše. Borsig je bil očitno temeljito popravljen.

Ko pa gledam dele krmilja, pa me kar zmrazi. Ta hudič nam je na ozkotirni mašini dal vetra! Še posebej ta slika je zanimiva, očitno so tukaj nastavljali "vžig"

Slika

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tono, hvala za dodatnih 100 ogledov :wink: :lol:

Ja, tam, kjer vidimo kakšen navoj, se da kaj "štelati"...pa karkoli je to: položaj bata, položaj regulacije itd.

Na žalost si v tem prikazu generalne revizije ne moremo privoščiti podrobnejših pojasnil in prikazov, saj bi nas lahko zopet "odneslo"...
Obstaja velika nevarnost, da bi se zopet prekinilo z objavljanjem fotografij. Fotografij je ostalo še ene 30, skeniranje z 600 dpi pa gre počasi...
Poleg tega obstaja nevarnost, da bi kdo prijavil še kakšno disertacijo :lol: :lol:

Sedaj sem povedal vse...še 30 fotografij [-o<


Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
sbb
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 128
Pridružen: 04.06.2009, 11:48
Kraj: Bw Ložionica

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

Odgovor Napisal/-a sbb »

Zanimivo bi bilo vedeti koliko takratnih din je stala generalna obnova lokomotive.
PORED M-VOĐE I LOŽAČA NA LOK.
MOGU PUTOVATI NAJVIŠE 2 LICA
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

Leta 1989, ta bo pa težka, vsak teden več, leta 1990 "zastonj", ko so šle štiri ničle stran. :wink:
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

če hočeš primerjati ceno za generalno revizijo, moraš vedeti še koliko je takrat stal Yugo (avto), kg kruha, 1 l mleka in kolikšna je bila plača...

Ja, pa še to, koliko je stal...

Slika

:lol: :lol:



pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:20380


Pozdravljeni,

pričele so se resne priprave za oživitev JŽ 06-018.

Na plano "privlečejo" tender.

Namen?

Napolniti s hrano za prve kilometre...

Polno!

In še malo več (glej "nadvišan" zalogovnik za premog)...

Uradno se temu reče: "oprema s premogom"


Slika


Slika



Sedaj pa lepo nazaj pod streho. Upamo, da bo lokomotiva čimprej pripravljena za na pot [-o<


Slika

Prevoz tenderja: Torpedo Adriatic TD 75 A


Kaj se dogaja pri JŽ 06-018?

Tlačni preizkus pregrevalnika pare...

Malo pušča. Bo potrebno zatesniti spoje...

Slika



pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Darko, tale tender je še ves bogi na teh slikah. Verjetno so ga tolk skup spravli, da so lahko naredili preskuse vodotesnosti in tlaka kotla. Zanimivo pa, da so ga na polno naložili :hmm
Goran
Odgovori