Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989
Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989
ŽC, a to pomeni, da so se menjali le bandaži ali komplet dvojice? Tono, Nurmi, kako je sedaj z menjavo bandažev, se naročijo v tujini in potem na Ptuju nataknejo tako kot je Tono opisal pri menjavi za 33-ko?
Goran
Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989
Gorči, vulkanizerstvo na Ptuju nima ustrezne stružnice, da bi lahko prestružili tako velik premer bandažev, kot jih ima Borsig. Že pri 33-ki je moral majster Fajfar stružnico nekoliko predelati, da je lahko stružil premer 1.400 mm. Surovi bandaži za 33-ko so sicer prišli iz Češke. Glavni problem je torej stružnica za struženje dvojic, mislim pa da jo ima Gredelj.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989
Tono, potem se struženje lahko ta trenutek rešuje zgolj v CD Moste na oni stružnici pod lokomotivo?
Kako pa je z menjavo bandažev na 06, to lahko opravijo pri nas (Ptuj verjetno)?
Kako pa je z menjavo bandažev na 06, to lahko opravijo pri nas (Ptuj verjetno)?
Goran
Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989
Gorči, ob menjavi bandažev se kolesna dvojica obdela na stružnici. Dvomim, da bi prišlo v poštev struženje surovcev neposredno na mašini.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989
železocestnik napisal/-a:
Naslednje fotografije so bile posnete 16.1.1989
Foto: Štefan Stepic
Tukaj se nam je objavljanje fotografij zaustavilo. Upam, da bo sedaj zopet steklo brez zastojev. Bomo videli, kako bo s časom
Je pa zanimanje kar veliko za temo. Vmes se je nabralo število ogledov na 2250
Nadaljujemo z datumom: 16.1.1989
Kulisa krmilja je še ostala na okvirju lokomotive...
Imam težave s poimenovanjem delov lokomotive. Pri Švajgarju so nekateri izrazi malo zastareli in niso takšni, kot so se uporabljali v praksi.
Glede na to, da ne izhajam iz železničarskih krogov in da se šele nekaj let ukvarjam z zgodovino prog, imam kar nekaj problemov s poimenovanjem detajlov parne lokomotive.
Odločil sem se, da poskušam pridobiti izraze za posamezne dele parne lokomotive in delno mi je že uspelo. Sedaj mi je uspelo celo pri zbiranju delov za lokomotivo serije 06.
Za primer:
če pogledamo zgornji fotografiji, vidimo, da sem se odločil za ime dela parne lokomotive: kulisa krmilja
Poglejmo načrt tega dela za serijo 06:
Nihalka...tako kot pri Švajgarju!
Težke bodo odločitve tudi v nadalje...
Je pa zanimivo, da imaš fotografijo in načrt točno tega dela parne lokomotive ...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989
Ampak...
glede na zapis na načrtu očitno gre za reverse engeneering. Piše "Mere povzete po naravi". Torej je risar "apšpiclau" obstoječo kuliso. Očitno je originalni načrt manjkal.
glede na zapis na načrtu očitno gre za reverse engeneering. Piše "Mere povzete po naravi". Torej je risar "apšpiclau" obstoječo kuliso. Očitno je originalni načrt manjkal.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989
Tono, ja tako kot ti v Strasshofu
Ingeniere Antonio, capo di tutti capi
Ingeniere Antonio, capo di tutti capi
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989
Iz kakšnega razloga se je limanje slik ustavilo?
Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989
Mislim da je Gredelj pobacao sve takve strojeve (koji nisu 'moderni')...Tono napisal/-a:Gorči, vulkanizerstvo na Ptuju nima ustrezne stružnice, da bi lahko prestružili tako velik premer bandažev, kot jih ima Borsig. Že pri 33-ki je moral majster Fajfar stružnico nekoliko predelati, da je lahko stružil premer 1.400 mm. Surovi bandaži za 33-ko so sicer prišli iz Češke. Glavni problem je torej stružnica za struženje dvojic, mislim pa da jo ima Gredelj.
Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989
Obstaja še ena taka stružnica - vsaj upam, da je to to - in sicer v muzeju v Šiški, skriva pa se pod streho poleg one zelene madžarke. Nerodna reč je le, da rabi jermene za pogon...
Goran
Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989
Skoraj leto je že minilo, odkar je @ZC napisal....
Vmes smo se nekje zgubili.....morda pa bo ta shema malo pomagala, kot lahko namreč vidimo je bilo do ponovnega rojstva lokomotive potrebno postoriti še kar precej delaželezocestnik napisal/-a:
Danes objavljamo prvo od 87 fotografij...potem pa po 10 na dan ...dokler bo dosti ogleda
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989
O:18950
Pozdravljeni,
če se še spomnimo smo začeli dve temi "voziti" paralelno:
Smrt velikana smo zapeljali v zgodovino z okoli 10.000 ogledi, sicer pa sta bili temi kar enako "ogledovani" med objavljanjem.
Ko smo končali s smrtjo velikana pa se je začelo pri ponovnem rojstvu lokomotive komplicirati. Verjetno sem zakompliciral kar sam, ko sem začel iskati načrte detajlov lokomotiv po podstrešju in tudi z izrazoslovjem, ki je tudi problem. Ko nekaj dni ne daš na forum nadaljevanja, začne padati motivacija in nevarnost, da te "odnese" v druge vode.
Za nazaj se lahko izgovarjam le toliko, da sem se malo več ukvarjal z zgodovino postavljalnice v Celju (obiski knjižnic,arhivov, tudi štajerskega deželnega arhiva v Gradcu) in z zgodovino vodne postaje v Celju (zadnjih par mesecev). Sicer pa sem vmes zašel na področje WW 2, kar se morda opazi tudi v kakšnem kratkem postu iz WW 2.
Marsikdo je že vprašal, če se bo to rojstvo lokomotive JŽ 06-018 sploh pripeljalo do srečnega konca...
Časa pa imam vedno manj.
Vendar sem se odločil, da končam ta prikaz brez da bi kompliciral. Pa tudi če objavim samo eno fotko na dan. V začetku sem jih obljubljal po 10
Najprej se moramo zahvaliti, da nam je @glajz prilepil tako lep shematični prikaz, kako poteka generalno popravilo lokomotive.
Zamislite si, koliko črnila bi porabili, preden bi opisali ta proces
Sedaj pa grem vključiti stabilni PC, na katerem še vedno nisem uvedel reda
Danes torej sledi vsaj kakšna fotka, sicer zapis ne bi imel nobenega smisla, če se tema ne nadaljuje...
Današnje fotografije imajo datum 6.2.1989
Foto: Štefan Stepic
Kraj dogodka: Železniške delavnice Ljubljana-Šiška
Glavna vloga: JŽ 06-018
Pogled v delavnico...
Kolesne dvojice so pripravljene za vgradnjo...
Vidi se, da so na novo prebarvane.
In še pogled na "lafeto".
Vsi veste kako izgleda v vojaškem jeziku vozilo za prevoz topov (in tudi krst s kakšnim generalom...).
V našem primeru pa je lokomotivska "lafeta" domače ime za Kraus-Helmholtzov podstavek
Pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
če se še spomnimo smo začeli dve temi "voziti" paralelno:
železocestnik napisal/-a:To je najava teme.
železocestnik napisal/-a:
...v pripravi sta temi:
Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018
in...
Smrt velikana: razrez JŽ 33-228
Vzrok za odločitev, da bosta temi tekli vzporedno, je v tem, da ne bi bila "Smrt velikana" preveč stresna za forumaše
Trenutno se še zbirajo podatki, kar nekaj ljubiteljev železnic je dalo na razpolago fotografije za objavo na forumu, vendar o tem več za vikend.
Smrt velikana smo zapeljali v zgodovino z okoli 10.000 ogledi, sicer pa sta bili temi kar enako "ogledovani" med objavljanjem.
Ko smo končali s smrtjo velikana pa se je začelo pri ponovnem rojstvu lokomotive komplicirati. Verjetno sem zakompliciral kar sam, ko sem začel iskati načrte detajlov lokomotiv po podstrešju in tudi z izrazoslovjem, ki je tudi problem. Ko nekaj dni ne daš na forum nadaljevanja, začne padati motivacija in nevarnost, da te "odnese" v druge vode.
Za nazaj se lahko izgovarjam le toliko, da sem se malo več ukvarjal z zgodovino postavljalnice v Celju (obiski knjižnic,arhivov, tudi štajerskega deželnega arhiva v Gradcu) in z zgodovino vodne postaje v Celju (zadnjih par mesecev). Sicer pa sem vmes zašel na področje WW 2, kar se morda opazi tudi v kakšnem kratkem postu iz WW 2.
Marsikdo je že vprašal, če se bo to rojstvo lokomotive JŽ 06-018 sploh pripeljalo do srečnega konca...
Časa pa imam vedno manj.
Vendar sem se odločil, da končam ta prikaz brez da bi kompliciral. Pa tudi če objavim samo eno fotko na dan. V začetku sem jih obljubljal po 10
Najprej se moramo zahvaliti, da nam je @glajz prilepil tako lep shematični prikaz, kako poteka generalno popravilo lokomotive.
Zamislite si, koliko črnila bi porabili, preden bi opisali ta proces
Sedaj pa grem vključiti stabilni PC, na katerem še vedno nisem uvedel reda
Danes torej sledi vsaj kakšna fotka, sicer zapis ne bi imel nobenega smisla, če se tema ne nadaljuje...
Današnje fotografije imajo datum 6.2.1989
Foto: Štefan Stepic
Kraj dogodka: Železniške delavnice Ljubljana-Šiška
Glavna vloga: JŽ 06-018
Pogled v delavnico...
Kolesne dvojice so pripravljene za vgradnjo...
Vidi se, da so na novo prebarvane.
In še pogled na "lafeto".
Vsi veste kako izgleda v vojaškem jeziku vozilo za prevoz topov (in tudi krst s kakšnim generalom...).
V našem primeru pa je lokomotivska "lafeta" domače ime za Kraus-Helmholtzov podstavek
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989
Pozdravljeni,
preko 100 ogledov v času kislih kumaric je dovolj, da nadaljujemo s fotkami
Najprej kratko pojasnilo.
Pri tem popravilu lokomotive se ni demontiralo parnega kotla z okvirja (glej fazo popravila: dvig kotla).
Opravil se je dvig okvirja skupno s parnim kotlom, da so se lahko izvlekle kolesne dvojice in podstavni voziček.
Pri ponovni montaži pa je delo potekalo tako, da je bilo "uvezanje" okvirja skupaj s parnim kotlom.
Na žalost smo "uvezanje" zamudili.
Prišli bomo samo na "likof", dne 9.2.1989, ko so kolesne dvojice že bile pod okvirjem, vendar še montaža ni bila dokončana.
Manjkalo je še nekaj centimetrov "spusta" okvirja s parnim kotlom na ležišča kolesnih dvojic oz podstavnih vozičkov.
Potrebna je velika pazljivost, da se vse "ujame" med seboj...
Če bi Tono to gledal, bi že imel kakšno umestno opombo
pozdrav
Darko
preko 100 ogledov v času kislih kumaric je dovolj, da nadaljujemo s fotkami
Najprej kratko pojasnilo.
Pri tem popravilu lokomotive se ni demontiralo parnega kotla z okvirja (glej fazo popravila: dvig kotla).
Opravil se je dvig okvirja skupno s parnim kotlom, da so se lahko izvlekle kolesne dvojice in podstavni voziček.
Pri ponovni montaži pa je delo potekalo tako, da je bilo "uvezanje" okvirja skupaj s parnim kotlom.
Na žalost smo "uvezanje" zamudili.
Prišli bomo samo na "likof", dne 9.2.1989, ko so kolesne dvojice že bile pod okvirjem, vendar še montaža ni bila dokončana.
Manjkalo je še nekaj centimetrov "spusta" okvirja s parnim kotlom na ležišča kolesnih dvojic oz podstavnih vozičkov.
Potrebna je velika pazljivost, da se vse "ujame" med seboj...
Če bi Tono to gledal, bi že imel kakšno umestno opombo
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989
Darko, popolnoma jasno je, da več kot je kolesnih dvojic, težje je vse skup spravt. Da o sodelovanju fantov in medsebojni komunikaciji ne govorimo... Daj objavi že to sliko prosim!
Goran
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989
O:19170
Pozdravljeni,
Gorchi komaj čaka na fotografijo, Tono je na morju...
Ja, "uvezanje" je kar zahtevna operacija.
Datum: 9.2.1989
Foto: Štefan Stepic
Kraj dogodka: Železniške delavnice Ljubljana-Šiška
Glavna vloga: JŽ 06-018
Pogled na delavnico...
Okvir s parnim kotlom še ni popolnoma spuščen na kolesne dvojice in podstavni voziček.
Na desnen delu fotografije se vidi v področju strojne hišice dvigalo z obeh strani lokomotive.
Dvigalo deluje tako, da lokomotivo dviguje (in spušča) navojno vreteno.
Vsa montažna mesta je potrebno pred dokončnim spustom okvirja s parnim kotlom dobro pogledati, v kakšnem položaju so. Ali smo pomislili na vse?
Več oči več vidi...
Na levi strani fotografije vidimo detajl dvigalne naprave: navojno vreteno
Tukaj pa bo potrebno nekaj na novo uravnati...
Tudi tukaj...
Poglejmo še na desno stran lokomotive...
Naležne površine je potrebno naravnavati na obeh straneh sočasno...
Tako, sedaj sledi samo še dokončni spust lokomotive...seveda lepo počasi in pod stalno kontrolo vseh naležnih površin.
In kaj sledi zaključenemu spustu lokomotive, po končanem "uvezanju"
Pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
Gorchi komaj čaka na fotografijo, Tono je na morju...
Ja, "uvezanje" je kar zahtevna operacija.
Datum: 9.2.1989
Foto: Štefan Stepic
Kraj dogodka: Železniške delavnice Ljubljana-Šiška
Glavna vloga: JŽ 06-018
Pogled na delavnico...
Okvir s parnim kotlom še ni popolnoma spuščen na kolesne dvojice in podstavni voziček.
Na desnen delu fotografije se vidi v področju strojne hišice dvigalo z obeh strani lokomotive.
Dvigalo deluje tako, da lokomotivo dviguje (in spušča) navojno vreteno.
Vsa montažna mesta je potrebno pred dokončnim spustom okvirja s parnim kotlom dobro pogledati, v kakšnem položaju so. Ali smo pomislili na vse?
Več oči več vidi...
Na levi strani fotografije vidimo detajl dvigalne naprave: navojno vreteno
Tukaj pa bo potrebno nekaj na novo uravnati...
Tudi tukaj...
Poglejmo še na desno stran lokomotive...
Naležne površine je potrebno naravnavati na obeh straneh sočasno...
Tako, sedaj sledi samo še dokončni spust lokomotive...seveda lepo počasi in pod stalno kontrolo vseh naležnih površin.
In kaj sledi zaključenemu spustu lokomotive, po končanem "uvezanju"
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers