Pozdravljeni,
kot smo videli, je bil zadnji preizkus lokomotive dne 7.4.1989.
Ljubljana-Jesenice-Ljubljana.
In kaj se je dogodilo po tem zadnjem preizkusu
JŽ 06-018 je morala takoj na delo
Poglejmo si vožnje muzejskih vlakov v letu 1989:
1989: 18-posebnih voženj:
15.04.1989. Ljubljana-Verd-Ljubljana/planinski pohod železničarjev
24.04.1989. Nova Gorica – Trst /Italija/
25.04.1989. Trst /Italija – Sežana – Nova Gorica – Bled jezero – Nova Gorica – Sežana – Trst /Italija/
26.04.1989. Trst /Italija/ - Sežana – Divača – Ljubljana
30.04.1989. Ljubljana – Postojna – Divača – Pula/Agencija Rail turs foto stopi
01.05.1989. Pula – Divača – Postojna/Agencija Rail Turs foto stopi
02.05.1989. Postojna – Divača – Sežana – Nova Gorica - Jesenice – Ljubljana/Agencija Rail Turs
03.05.1989. Ljubljana – Novo mesto – Ljubljana/Agencija Rail Turs foto stopi
13.05.1989. Ljubljana-Kamnik-Ljubljana/TD Kamnik
20.05.1989. Jesenice – Beljak /Avstrija/ - Jesenice – Škofja loka – Jesenice – Beljak /Avstrija/ - Jesenice/avstrijsko-jugoslovansko društvo Beljak in TD Škofja loka
14.06.1989. Jesenice – Nova Gorica /prva vožnja nato čez celo sezono
15.06.1989. Bače /Avstrija/ - Nova gorica /prva vožnja nato čez celo sezono
31.08. do 01.09.1989. med Bledom in Boh. Bistrico/snemanje filma »Smrt učenika Gavrilo Principa«
10.09. 1989. Ljubljana – Kamnik – Ljubljana/TD Kamnik-dnevi narodnih noš
16.09.1989. Jesenice – Nova Gorica – Sežana – Trst /Italija/
17.09.1989. Trst /Italija/- Repentabor – Nova Gorica – Boh. Bistrica – Nova Gorica – Repentabor – Trst/Italija/ - Sežana – Nova Gorica – Jesenice
17.10.1989. Nova Gorica – Gorica/Italija/ - Nova Gorica – Bled jezero – Nova Gorica – Gorica /Italija/ - Nova Gorica – Jesenice
23.09.1989. Jesenice – Nova Gorica – Jesenice /sindikat promet železarne Jesenice peljali iz železarne Jesenice
30.10.1989. Nova Gorica – Sežana – Villa Opičine /Italija/ - Sežana – Nova Gorica /peljali tudi 4 OBB vagone (Brener)
MUZEJSKI VLAK JE DOBIL PRIZNANJE JUGOSLOVANSKEGA ZDRUŽENJA TURISTIČNIH AGENCIJ »KVALITET PLUS« ZA IZVIRNE DOSEŽKE AGENCIJSKE DEJAVNOSTI V LETU 1989 NA OBMOČJU JUGOSLAVIJE.
Pred nekaj meseci mi je dal Franci Hren, veliki ljubitelj parnih lokomotiv, na razpolago gradivo o nekaterih vožnjah muzejskega vlaka, da ga objavim tukaj na forumu.
Franci Hren je skrbel z ekipo v delavnicah SŽ, da so bile muzejske lokomotive vedno pripravljene za vožnjo.
V bistvu nas je opomnil na
30-letnico velikih uspehov, zelo zahtevnih voženj muzejskega vlaka na Hrvaško in v tujino
Takole je zapisal:
"Ker letos in prihodnje leto mineva 30 let od treh operativno zelo zahtevnih priprav in samih izvedb voženj muzejskih vlakov po Sloveniji in Istri v letu 1989 in v letu 1990 v Split in še eno v Pulj/Pulo, sem izbrskal nekaj še ohranjenih fotokopij starih brzojavk, dopisov, voznih redov...
Pred časom sem zasledil na enem od forumov nekaj fotografij lokomotiv JŽ 03 in JŽ 06 iz Pulja/Pule in prav od teh voženj so ti ohranjeni dokumenti. Morda bo kakšen podateh zanimiv tudi za forumaše.
Zanimiv je tudi Službeni vozni red ŽTP Zagreb za vožnjo muzejskega vlaka (JŽ 03+JŽ 06) na relaciji Reka/Rijeka-Ogulin-Split-Karlovac-Dobova.
Za opremo lokomotiv so bili iz rudnika Trbovlje odpremljeni 4 vagoni premoga (za Reko, Ogulin, Knin in Split. Potrebno je bilo tudi organizirati opremo lokomotiv z vodo, s ponovnim aktiviranjem napajalnikov oziroma s pomočjo gasilcev in cister z vodo."
Torej je vse možno, samo voljo je bilo potrebno imeti!
Prvič sem ta dopis objavil na forumu zeljeznice.net, pri tem jih pa zaprosil, če lahko pobrskajo, kje so bile že objavljene fotografije z naslednje vožnje muzejskega vlaka:
1989 (30.4.1989-2.5.1989) : Ljubljana - Pula - Nova Gorica - Jesenice
Dodajam še vozni red od Ljubljane do Pulja/Pule in nazaj do Postojne, z oznakami foto-stopov:
Forumaši na hrvaškem forumu so se hitro odvzvali in poslali naslednje fotografije:
@danchibald:
kurilnica Pula:
pozdrav
Darko