Poljčane - Zreče

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9346
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Kolikor brskam po disku, ne morem najti vloge družbe Južna železnica za rudniško progo Konjice-Radana vas iz leta 1902.

Najstarejši datum na dokumentu v zvezi s to rudniško progo imam z dne 3.maj 1902.

Slika


Ne vem, ali naj še brkljam po disku ali kar začnemo?

Kaj pa, če vloge sploh nimam :-k :old

Tole sem "obesil" sem, ker na novi temi o konjski železnici Konjice - Radana vas še nimam zadosti zainteresiranih forumašev :wink: :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a grofceljski »

Aprila 1930 je Konjičan prejel dve novi lokomotivi - baje da sta bila prava kolosa...

citiram:

"Lokalna železnica Zreče—Poljčane je dobila dve lokomotivi po 22 ton težine. To sta res prava kolosa za našo ozkotirno železnico."


:wink: Tako, zdaj pa pregledat vse avtorje, ki so kdajkoli pisali (pišejo) o naših :lol: lokosih
za katere se gre.

Morda bomo imeli srečo in celo dobili odgovor :?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9346
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Vir?
Saj, če so leta 1930 prodali Gonobitz/Konjice, so potrebovali nekaj novega/starega.
1941. leta pa je Deutsches Reichsbahn "zarubil" itak 4 lokomotive (z besedo; štiri) lokomotive.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a grofceljski »

železocestnik napisal/-a:Vir?
Saj, če so leta 1930 prodali Gonobitz/Konjice, so potrebovali nekaj novega/starega.
1941. leta pa je Deutsches Reichsbahn "zarubil" itak 4 lokomotive (z besedo; štiri) lokomotive.
Domovina, Jutro in se eden od takratnih casopisov. Domovina, 10.aprila, ce se ne motim.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9346
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Nova proga, 15.4.1962

Slika


povečava, da se vidi, kako se bo z ukinitvijo proge izboljšal promet...

Slika


Ne morem iz kože, da pokažem, kako se je :roll:

[quote="železocestnik"]Naše prevozne usluge bodo vsekakor kvalitetnejše in hitrejše, kot so bile doslej.

ŽTP MARIBOR

:lol: :lol: :lol:

K sreči nam je Karel Rustja v knjigi: Ozkotirna železniška proga Poljčane-Konjice-Zreče,2009, ki jo dobite pri Tonotovih puncah* v Konjicah, zapisal, kako so te "izboljšane usluge" izgledale:

"Zaradi nerentabilnosti in dotrajanosti so 15. aprila 1962 ustavili še potniški promet in progo razdrli.
Da se prometne razmere ne bi poslabšale, so uvedli nadomestni promet s cestnimi vozili. Zaradi zredno slabe ceste in številnih okvar avtobusa so konec leta 1964 ukinili nadomestni promet z avtobusi. Ko so po številnih intervencijah v začetku februarja 1965 cesto popravili, je 12. februarja 1965 ponovno pričel voziti avtobus kot nadomestni prevoz za vlak."

Katastrofa. Sreča, da je Rustja dodal fotke avtobusa, drugače sploh ne bi verjeli, da je bilo slabo :roll:

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9346
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Akademski slikar prof. Stane Kumar je bil povezan s "Konjičanom" tako, da je pripravil postavitev muzejskega vlaka v Konjicah in potem delitev v Zreče.

Narisal pa je tudi eno lepo risbo Konjičana...


Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a grofceljski »

Eh, teh datumov o odprtju in zaprtju proge, ni in ni konca, pa da bi bili v sorodu s Trstom in Porečem 8) :D :?:

Slika

Vir: Kronika
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6500
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Tisti avtobusni prevoz zgleda podobno kot bi gledal film "Ko to tamo peva" :mrgreen: :mrgreen:
Sej ne moreš verjet, kako je bilo in to ne tako davno....
Goran
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a grofceljski »

Povezava Poljcane-Zrece je bila se posebej pomembna v zacetku petdesetih let p.st. , saj je bil v Poljcanah sedez krajevnega ljudskega odbora KLO , za celotno okrozje. Verjetno je ta sedez bil dolocen v Poljcanah, ravno zaradi zelezniskega krizisca.
Vendar bi tezko rekli, da so bile Poljcane nase okno v svet, saj so avtobusi vozili na relaciji MB-CE ze tridesetega leta p.st.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9346
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

V Novi progi ni bilo razen skopega obvestila o ukintvi proge Poljčane -Zreče nobenega zapisa.

Šele v številki 13 je začela v nadaljevanjih izhajati zgodovina proge, ki jo je napisal Jože Jenko: Ozkotirna železnica Poljčane-Zreče je doslužila


Slika


povečava...

Slika



drugi del...

Slika


povečava...

Slika



se nadaljuje: nadaljevanje v naslednji številki :wink: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9346
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

grofceljski napisal/-a:Aprila 1930 je Konjičan prejel dve novi lokomotivi - baje da sta bila prava kolosa...

citiram:

"Lokalna železnica Zreče—Poljčane je dobila dve lokomotivi po 22 ton težine. To sta res prava kolosa za našo ozkotirno železnico."


:wink: Tako, zdaj pa pregledat vse avtorje, ki so kdajkoli pisali (pišejo) o naših :lol: lokosih
za katere se gre.

Morda bomo imeli srečo in celo dobili odgovor :?

Tukaj ni sreče...je samo znanje in poznavanje.
Ali iščeš sam...ali pa zbiraš podatke ljudi, ki jim zaupaš, da so jih pridobili na podlagi arhivskih virov, lastnih zaznav itd.


V tem primeru, ki ga navajaš, gre za dve U-jevki.
Več o avtorjih pa drugič. :sleep

Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a grofceljski »

Tudi sam se nagibam, da gre za dve U-jevki, nisem pa nasel kakega avtorja, ki bi konkretno navajal letnico 1930.

Prav tako me moti, da pisci o nasi zeleznici vse preveckrat navajajo leto podaljsanja proge do Zrec 1920, kar je seveda napacno leto!!!

Skoda je, da se v zelo solidnem clanku najde napacen datum, ki je v bistvu najpomembnenjsi podatek!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9346
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Za ta primer U-jevk imamo na voljo dva solidna podatka iz arhivov in sicer od Rustje in od Martina Bauer-ja.

Najprej Rustja v knjigi Ozkotirna železniška proga Poljčane-Konjice-Zreče:

"Na konjiško progo so ju pripeljali s proge Split-Sinj. Med vojno so ju odpeljali v Avstrijo, kjer sta bili na novo označeni..."

"Leta 1933 sta lokomotivi vrste U na konjiški progi opravili mesečno vsaka po 1900 km."


Očitno je ta podatek iz leta 1933 iz arhiva. Na žalost Rustja pač ne poroča za vsak podatek od kod je. Na koncu knjige ima seznam literature in arhivalij.


Martin Bauer poroča:

"Iz seznama Direkcije državnih železnic v Ljubljani za leto 1931/1932:

Na progi Poljčane-Zreče:

JDŽ U 28: lokomotiva št. 3063/1903 s parnim kotlom št. 4973/1903

JDŽ U 30: lokomotiva št. 5694/1907 s parnim kotlom št. 5694/1907


Je pa nastala v zvezi z U 30 zmešnjava. Prišlo naj bi celo do zamenjave oznak med U 30 in U 35.
Zaenkrat se še ne ve točno, kdaj naj bi prišlo do zamenjave oznak."


v originalu glej: http://www.pospichal.net/lokstatistik/28023-split.htm


Da je Slika res vozila na progi Poljčane-Zreče prilaga Rustja v knjigi fotografijo...


Slika



Za Slika pa navaja Rustja celo letnico: 1930 =D> =D>

Slika


...ki se jo da celo preveriti s potjo Sokolov v BG :idea: :pamet
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a grofceljski »

Ravno te dve sem imel v mislih...

Slika

Verjetno iz iste osnove, morda malo boljša resolucija...
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9346
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

železocestnik napisal/-a:
Rustja v knjigi Ozkotirna železniška proga Poljčane-Konjice-Zreče:

"Na konjiško progo so ju pripeljali s proge Split-Sinj. Med vojno so ju odpeljali v Avstrijo, kjer sta bili na novo označeni..."

Tudi proga Split-Sinj je doživela isto usodo kot Poljčane-Zreče...


Povezava na video


Iz Slobodne Dalmacije:
"Početkom travnja 1962. u Splitu komisija Sekretarijata za saobraćaj Izvršnog vijeća Sabora NR Hrvatske odlučuje da se od 1. srpnja te godine obustavi promet ako se prethodno osigura cestovni prijevoz putnika i robe između Splita i Sinja, tj. završi cesta Split-Sinj i nabavi desetak autobusa. Ovaj zaključak opravdava se sve većim korištenjem cestovnog prometa pa je željeznički nerentabilan, s godišnjim gubitkom od oko 250 milijuna dinara. Unatoč prijedlogu da se Rera ubuduće koristi kao turistički vlak, lokalne vlasti to ne prihvaćaju. Prometnik Marko Grbeša u nedjelju, 30. rujna 1962., sa sinjske željezničke postaje otprema, a šef stanice Stjepan Miklić i mnogi građani ispraćaju vlak broj 3834 posljednji put prema Splitu. O Posljednjem putovanju sinjske rere, ali u obrnutom smjeru, Slobodna Dalmacija sutradan donosi samo kratku vijest u kojoj stoji: Vlak broj 3833 danas oko 21 sata posljednji je put stigao iz Splita u Sinj, nakon čega je na toj relaciji obustavljen putnički željeznički saobraćaj... Izgradnjom nove moderne ceste između ta dva mjesta i osiguranjem dovoljnog broja cestovnih vozila, željeznički saobraćaj na tom potezu postao je nesuvremen i nerentabilan, zbog čega je na prijedlog Željezničkog transportnog poduzeća u Kninu, Sekretarijat za saobraćaj Narodne Republike Hrvatske donio odluku o njegovu obustavljanju. Teretni vlakovi između Splita i Sinja saobraćat će još nekoliko dana, a onda će i oni biti ukinuti."
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori