Poljčane - Zreče

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Stainz

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

železocestnik napisal/-a:...Kaj pa fotka iz Stainza...tam je identična postaja kot v Konjicah...
Obljuba dela dolg! Svojega bom sedaj odslužil:
fotke postaje Stainz, še tople, poslikane 01.05.2010:

Cestna stran
Slika

Stran proti peronu
Slika

Še nekaj detaljev
Slika

Slika

Slika
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ne vem več, ali je bila že objavljena fotka lokomotive JDŽ 72-001, ki je v knjigi Alfreda Horna: Schmalspurbahnen in Jugoslawien, Wien, 1974...

Alfred Horn je objavil fotko 72-001, ki naj bi bila fotografirana 14.julija 1957 v Poljčanah. Ali kdo spozna okolico?

Slika

Lokomotiva je bila izdelana v HStP v letu 1908, tov. štev. 1011.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Glasnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 155
Pridružen: 03.11.2006, 6:55

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a Glasnik »

Uh, zelo lepa slika. Od zadaj je hm....včasih je bila semenarna, ravno sedaj pa to hišo na veliko obnavljajo (kar nasproti nivojskega prehoda na postaji)....

L.p. Glasnik
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a bojan »

Naslednja izmed zanimivosti, ki sem jih našel danes...

Slika

Polno resolucijo lahko snamete tukaj
LPB
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ne sledim več teme, vendar tudi v Rustjevi knjigi nisem zasledil voznega reda iz 19. stoletja :roll:

Slika

Vozni red je veljal od 1. junija 1899 dalje...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Zgodba o Tonotovi K3 (alias "Gonobitz")...

Slika

...se je začela odvijati... :wink:
363 napisal/-a:Železar 46/1962
Slika
Celoten članek:
http://www.shrani.si/f/2d/AN/46oH7y6E/1962-046-2.jpg

Danes jo najdemo z oznako K3 v železniškem muzeju v Šiški.

lp
@363 =D> =D>
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a grofceljski »

No po dolgem času, pa zopet ena prisrčna fotografija iz prisrčne :) železnice Poljčane-Zreče....

Slika


Lokomotiva 72-007 posneta v Ločah.
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a grofceljski »

Pa še tale:

Slika
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

@Grofceljski, odlične! Le kje jih izvrtaš?

LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

@grofceljski, tale zadnja je iz časopisa :?:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a grofceljski »

železocestnik napisal/-a:@grofceljski, tale zadnja je iz časopisa :?:
Tudi meni deluje kot, da bi bila iz nekakšnega časopisa ali knjige..original izvora žal ne poznam. Imam samo tole "reprodukcijo".

Morda pa lahko ti pomagaš, odkod bi lahko bila....


Tole fotografijo sem npr prejel iz Srbije :!: ...

Slika

Vse kar piše zadaj je 72-018 SL.KONJICE

Ali je to nekdo pred leti sam fotografiral ali kaj - pojma nimam.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Nimam časa, da bi pregledoval že 10 strani postov...

Sigurno smo že rekli katero o prekladanju tovora v Poljčanah...

Karel Rustja je v knjigi: Ozkotirna železniška proga Poljčane-Konjice-Zreče posvetil prekladanju skoraj eno stran v knjigi. Na žalost pa ni dodana nobena fotka prevozov normalnotirnih vagonov na posebne podstavke, ki so jih takrat imenovali "oplenjak".

Je pa zato moral Rustja napisati obširen opis prekladanja tovora in tudi nalaganja in prevoza "oplenjakov"....

Zaradi potreb znanstvene obdelave tega postopka citirajmo del Rustjevega zapisa:

"Na postaji Poljčane je bilo veliko dela s pretovarjanjem blaga z normalnotirnih vagonov na ozkotirne in obratno. V pomoč jim je bil tudi žerjav na rampi. Delno so se pretovarjanju izognili tako, da so dvoosne normalnotirne vagone z nosilnostjo do 15 ton in brez zavornega mehanizma naložili na posebne podstavke - oplenjake - za ozkotirno progo in jih tako prepeljali po ozkotirni progi do Slovenskih Konjic ali Zreč, podobno kot danes vozimo vagone s cestnimi transporterji. Transporterji so pomožna vozila z dvoosnimi gibljivimi podstavki na kolesih, ki neposredno omogočajo prevoz normalnotirnih vagonov po ozkotirni progi. Za prevoze na konjiški progi je bilo na razpolago 6 parov oplenjakov. Za prevoz enega normalnotirnega vagona sta bila potrebna dva oplenjaka. Na ta način se je tovor dvoosnega normalnotirnega vagona porazdelil na štiri osi oplenjaka, Vsak oplenjak je tehtal 1.400 kg, njegova nosilnost pa je bila 13.500 kg.
Za nalaganje teh vagonov na oplenjake je služil poseben tir z valjčno jamo (Rollschmel, valjčna koza). Tu sta se v isti osi stikala tir z normalno širino, ki je bil malo višji, in ozkotirni tir, tako da so normalnotirni vagon z lahkoto porinili na oplenjak. Pod vsako kolo vagona so porinili po en oplenjak, vagon pa vlekli z vitlom dalje. Zatem se je normalni tir znižal, tako da se je vagon z vso težo naslonil na oplenjak. Sledila je varnostna pritrditev, nakar je bil dvoosni normalnotirni vagon pripravljen za prevoz po ozkem tiru. Prevažali so se lahko le vagoni, katerih medosna razdalja ni bila večja od 6,5 m in so imeli tovor enakomerno porazdeljen.
Oplenjake je bilo dopustno prevažati le podnevi. Vsakemu vlaku so lahko dodali le do dva oplenjaka. Oplenjaki so bili pripeti k vlaku s pomočjo lesenega in okovanega droga, ki je imel na obeh koncih ustrezno zanko. Vlak, ki je vozil oplenjak ali oplenjaka, je smel voziti s hitrostjo do 15 km/h; pod zbelovskim viaduktom pa je moral zaradi ostre krivine 118 m voziti le s hitrostjo 5 km/h."

Je pa Rustja v knjigi dodal še svetli in nakladalni profil ozkotirne proge za prevoz z "oplenom" in brez "oplena", čeprav v knjigi ni opozoril da je potrebno stalno skrbeti na progi za "povečan" svetli profil "oplenjakov"...

Slika


Rustja je v seznamu literature, ki jo je uporabljal, navedel tudi: Navodila za uporabo in prevoz oplenjakov na progi Poljčane-Slovenske Konjice-Zreče, ki jih je izdala Direkcija državnih železnic. Navodilo je bila tiskano v Ljubljani leta 1924, ima 5 strani (in verjetno skico svetlega profila?), je pa velikosti 19x12,5 cm. Knjižica ni dostopna v slovenskih javnih knjižnicah, imajo pa jo v knjižnici Železniškega muzeja v Beogradu. V kolikor ima kdo to knjižico, bi jo lahko poskeniral in objavil na forumu.


Na forumu zeljeznice.net sem zasledil fotko "oplenjaka" na ozkotirni progi Zagreb-Samobor, ki jo je dal na forum sdz361...

Slika

link: http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... ge__st__80
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Pele
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 169
Pridružen: 21.09.2011, 11:09
Kraj: Ptuj

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a Pele »

Zanimiva zadeva.Sicer so res prevažali manjše vagone(do 6,5m medosne razdalje),se mi po zadnji sliki zadeva zdi
labilna.Verjetno je primanjkovalo vagonov.Predvidevam,da bi v času,ko so vagon navažali na oplenjak,tudi vagon
preložili. :|

Lep dan,Pele
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Poljčane - Zreče

Odgovor Napisal/-a grofceljski »

Pozdravljeni!

Iščem fotogarfije lokomotiv:
1 - Meran, št. 2 - Stainz, št. 3 Gonobitz in št. 4 - Heiligengeist v večji resoluciji

od katerih sta zadnji dve vozili po progi Poljčane-Zreče.

Če mi lahko kdo pomaga, mu bom iskreno hvaležen.
Lahko tudi na ZS.
Hvala!
Odgovori