Poljčane - Zreče
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Poljčane - Zreče
Pozdravljeni,
postavilo se je vprašanje, za katero leto velja ta vozni red, ki ga je Borsig našel pripetega na vratih...
povečava: http://shrani.najdi.si/?1/2V/1cSEgejl/3 ... eve104.jpg
MMG pa še članek iz Slovenca, 6.4.1926:
povečava:
pozdrav
Darko
postavilo se je vprašanje, za katero leto velja ta vozni red, ki ga je Borsig našel pripetega na vratih...
povečava: http://shrani.najdi.si/?1/2V/1cSEgejl/3 ... eve104.jpg
MMG pa še članek iz Slovenca, 6.4.1926:
povečava:
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Poljčane - Zreče
Pozdravljeni,
izgleda, da je za ta vozni red kar velik izziv poiskati pravo letnico
Tudi Mihael Bučar iz muzeja južne železnice v Šentjurju je zraven fotografije tega voznega reda pripisal le: Vozni red na progi Poljčane - Zreče.
Prometnik, Februar 2005
pozdrav
Darko
izgleda, da je za ta vozni red kar velik izziv poiskati pravo letnico
Tudi Mihael Bučar iz muzeja južne železnice v Šentjurju je zraven fotografije tega voznega reda pripisal le: Vozni red na progi Poljčane - Zreče.
Prometnik, Februar 2005
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Poljčane - Zreče
Pozdravljeni pozitivno misleči.
Sem mislil, da se bo kdo poznavalcev kaj oglasil, pa sama tišina. Prvo kar bode v oči pri voznem redu je "postaja" pri "Km 4.36" z "+". Ali je to bila začasna ? Drugo, ali je to celoten vozni red ? Morda so, ga "odrezali". Cel bi težko prišel na vrata.
LP Igor
Sem mislil, da se bo kdo poznavalcev kaj oglasil, pa sama tišina. Prvo kar bode v oči pri voznem redu je "postaja" pri "Km 4.36" z "+". Ali je to bila začasna ? Drugo, ali je to celoten vozni red ? Morda so, ga "odrezali". Cel bi težko prišel na vrata.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Poljčane - Zreče
Igor, pozdravljen,
kot po navadi, oster pogled...
"Km 4.36" bi jaz rekel, da je bila točka, kjer se je moral vlak ustaviti in rešiti zaplete s prometom po cesti: torej viadukt Zbelovo.
Na ostale znake pa se ne spoznam.
V Rustjevi knjigi imamo na voljo celo vzdolžni profil za km 4.36...
in načrt viadukta Zbelovo:
pozdrav
Darko
kot po navadi, oster pogled...
"Km 4.36" bi jaz rekel, da je bila točka, kjer se je moral vlak ustaviti in rešiti zaplete s prometom po cesti: torej viadukt Zbelovo.
Na ostale znake pa se ne spoznam.
V Rustjevi knjigi imamo na voljo celo vzdolžni profil za km 4.36...
in načrt viadukta Zbelovo:
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Poljčane - Zreče
Pozdravljeni,
kolega sprašuje, kje točno so posnete sekvence tega filma iz: TV OBZORNIK 18/04/1962:
http://euscreen.eu/item.html?id=EUS_3E4 ... 967BED0D89
Ja, za viadukt Zbelovo je jasno
Prosim za lokacije z oznakami po sekundah.
Ali obstaja še daljša verzija?
pozdrav
Darko
kolega sprašuje, kje točno so posnete sekvence tega filma iz: TV OBZORNIK 18/04/1962:
http://euscreen.eu/item.html?id=EUS_3E4 ... 967BED0D89
Ja, za viadukt Zbelovo je jasno
Prosim za lokacije z oznakami po sekundah.
Ali obstaja še daljša verzija?
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Poljčane - Zreče
Pozdravljeni,
mislim, da nismo dokončno razčistili "zadnje" vožnje...
Pri lokomotivi JŽ 72-007 je bila tlačna posoda za stisnjen zrak za zavore obrnjena v smeri vožnje:
Fotografija iz Rustjeve knjige s podpisom zaradi avtentičnosti.
Kolikor bolj gledam zgornji filmček, izgleda da sta na njem obe "naši" lokomotivi.
Izgleda, da je v Zreče peljala JŽ 72-001, nazaj pa JŽ 72-007.
pozdrav
Darko
mislim, da nismo dokončno razčistili "zadnje" vožnje...
grofceljski napisal/-a:Skrajni čas je, da resnično začnemo kristalizirat zadnjo vožnjo na konjiški progi...
Zato sprašujem strokovnjake za lokomotive naslednje:
Kako se imenuje označeni element lokomotive, ali ima lokomotiva samo en tak element??
Po spodnjih slikah lahko namreč vidimo, da se lega tega elementa pri lokomotivah 72-007 in 72-001 razlikuje -
pri lok.72-001 leži pravokotno na progo, pri 72-007 pa vzporedno z progo.
Pri lokomotivi JŽ 72-007 je bila tlačna posoda za stisnjen zrak za zavore obrnjena v smeri vožnje:
Fotografija iz Rustjeve knjige s podpisom zaradi avtentičnosti.
Kolikor bolj gledam zgornji filmček, izgleda da sta na njem obe "naši" lokomotivi.
Izgleda, da je v Zreče peljala JŽ 72-001, nazaj pa JŽ 72-007.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Poljčane - Zreče
Ali so res imeli ozkotirni vlaki v Sloveniji zavore na stisnjeni zrak?Pri lokomotivi JŽ 72-007 je bila tlačna posoda za stisnjen zrak za zavore obrnjena v smeri vožnje:
LPL
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Poljčane - Zreče
Pozdravljen Ljubitelj,
ja, za tiste, ki jih tukaj navajam, ja.
Verij Švajgar piše v knjigi: Železniška vozila, LJ 1947: tlačne zavore in zračni zbiralnik za tlačno posodo.
Seveda pa ni bilo tako od začetka...
pozdrav
Darko
ja, za tiste, ki jih tukaj navajam, ja.
Verij Švajgar piše v knjigi: Železniška vozila, LJ 1947: tlačne zavore in zračni zbiralnik za tlačno posodo.
Seveda pa ni bilo tako od začetka...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Poljčane - Zreče
Pozdravljeni,
konjiškim lokomotivam še nismo prili do konca...
To tabelo smo že imeli:
Karel Rustja je v knjigi o progi Poljčane-Konjice_zreče zapisal:
"Od leta 1943 dalje je na konjiški progi nekaj časa vozila tudi lokomotiva AFLENZ št.5 z našo oznako JDŽ 187-001, ki so jo pripeljali s proge Kapfenberg-Au-Seewiesen. Ta lokomotiva je bila nadomestilo za lokomotivo U-29."
Naša oznaka JDŽ 187-001 je napaka pri zapisu, saj ima v tabeli v knjigi to oznako T-4.
Po Pospichalu ima našo številko: JDŽ 184-101
KrLi 2884/93 Cn2t StLB Kapfenberg
AFLENZ ´43> Poljčane 5 > C 5 ´44> Kapfenberg ´44> Poljčane > (JDŽ 184-101) a 20.07.1949
Še fotografija te lokomotive na Kapfenberški progi...
iz knjige Dietmar Zehetner: Unvergessene Thölerbahn
Oznako smo že obdelali:
ŽC, a bi moralo biti nekako takole:
JDŽ 184'-101?
Tista črtica mora biti I.
pozdrav
Darko
konjiškim lokomotivam še nismo prili do konca...
To tabelo smo že imeli:
Karel Rustja je v knjigi o progi Poljčane-Konjice_zreče zapisal:
"Od leta 1943 dalje je na konjiški progi nekaj časa vozila tudi lokomotiva AFLENZ št.5 z našo oznako JDŽ 187-001, ki so jo pripeljali s proge Kapfenberg-Au-Seewiesen. Ta lokomotiva je bila nadomestilo za lokomotivo U-29."
Naša oznaka JDŽ 187-001 je napaka pri zapisu, saj ima v tabeli v knjigi to oznako T-4.
Po Pospichalu ima našo številko: JDŽ 184-101
KrLi 2884/93 Cn2t StLB Kapfenberg
AFLENZ ´43> Poljčane 5 > C 5 ´44> Kapfenberg ´44> Poljčane > (JDŽ 184-101) a 20.07.1949
Še fotografija te lokomotive na Kapfenberški progi...
iz knjige Dietmar Zehetner: Unvergessene Thölerbahn
Oznako smo že obdelali:
ŽC, a bi moralo biti nekako takole:
JDŽ 184'-101?
Tista črtica mora biti I.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Poljčane - Zreče
Sicer malce "Off", ampak že nekaj časa me muči sledeče:
Gledam risbo Staneta KUMAR:
za katero menim da je precej "umetniška", da ne rečem nerealna!
Zakaj?
Konjičan vozi iz smeri podvoza pod drugo progo - torej je lahko to le viadukt Zbelovo, saj se progi drugje nista križali!
Proga po kateri pelje je v obliki črke "S", kar pa nikakor ni realno. Če pelje izpod viadukta je možna edino ena smer in sicer proti postaji Poljčane, ki pa nikakor ni vodila v obliki črke "S", kar je razvidno iz sledečega načrta:
Risba in načrt sta objavljena v tej temi, nekaj strani nazaj!
Pa še sledeče: Kumar je narisal progo katera prihaja izpod viadukta skozi drugi lok iz desne smeri, kar tudi ne ustreza dejanskemu stanju!
Proga je pod viaduktom uporabila skrajni desni lok, skupaj s cesto!
Pogled na viadukt, sliko je objavil @Ajzenponar na strani 5 te teme:
Zgorj omenjeni avtor fotografije je na strani 5 objavil tudi fotografijo druge strani viadukta, kjer je proga potekala skozi skrajni levi obok:
Tudi konfiguracija pokrajine nikakor ne ustreza okolici viadukta Zbelovo.
Če upoštevamo zgoraj navedena dejstva lahko torej sklepamo da je znan umetnik Stanew KUMAR zelo nerealno oz. z mnogo umetniške svobode narisal zgoraj navedeno risbo.
Pozna še kdo kak primer njegove "umetniške" svode pri risanju in kakšno je vaše mneneje?
Gledam risbo Staneta KUMAR:
za katero menim da je precej "umetniška", da ne rečem nerealna!
Zakaj?
Konjičan vozi iz smeri podvoza pod drugo progo - torej je lahko to le viadukt Zbelovo, saj se progi drugje nista križali!
Proga po kateri pelje je v obliki črke "S", kar pa nikakor ni realno. Če pelje izpod viadukta je možna edino ena smer in sicer proti postaji Poljčane, ki pa nikakor ni vodila v obliki črke "S", kar je razvidno iz sledečega načrta:
Risba in načrt sta objavljena v tej temi, nekaj strani nazaj!
Pa še sledeče: Kumar je narisal progo katera prihaja izpod viadukta skozi drugi lok iz desne smeri, kar tudi ne ustreza dejanskemu stanju!
Proga je pod viaduktom uporabila skrajni desni lok, skupaj s cesto!
Pogled na viadukt, sliko je objavil @Ajzenponar na strani 5 te teme:
Zgorj omenjeni avtor fotografije je na strani 5 objavil tudi fotografijo druge strani viadukta, kjer je proga potekala skozi skrajni levi obok:
Tudi konfiguracija pokrajine nikakor ne ustreza okolici viadukta Zbelovo.
Če upoštevamo zgoraj navedena dejstva lahko torej sklepamo da je znan umetnik Stanew KUMAR zelo nerealno oz. z mnogo umetniške svobode narisal zgoraj navedeno risbo.
Pozna še kdo kak primer njegove "umetniške" svode pri risanju in kakšno je vaše mneneje?
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Poljčane - Zreče
Borsig, pozdravljen,
odlično si spravil skupaj dejstva, vendar pokazalo se je, da se ne spoznaš na umetniško svobodo
Torej, akademski slikar si lahko dovoli malo umetniške svobode. Tudi prof. Stane Kumar.
Da prikaže vlak v popolni veličini, ga mora "zadeti" en face, torej tako, da pelje proti njemu.
To, da dorišeš k progi še en zavoj, je drugotnega pomena...
Če je slika dobra, tudi nihče ne šteje obokov
Je pa slikar štajerskih prog prof.Sepp Tezak, sicer kriminalist, risal zelo precizno...
Ni bil samo slikar, bil je tudi zgodovinar in fotograf štajerskih prog.
Leta 2006 so mu podelili častni naziv profesor, tako da je postal prvi "Železniški profesor".
link wikipedija: https://de.wikipedia.org/wiki/Sepp_Tezak
Na razpolago imamo tudi njegovo sliko Zbelovskega viadukta...
Sliko je dal na razpolago Železniškemu muzeju v Ljubljani.
Ja, tukaj pa ne boš našel napake
Mene bolj zanima, kje je obešena v Mariboru ta eisba. V državnem podjetju
... ali privatni dnevni sobi
pozdrav
Darko
odlično si spravil skupaj dejstva, vendar pokazalo se je, da se ne spoznaš na umetniško svobodo
Torej, akademski slikar si lahko dovoli malo umetniške svobode. Tudi prof. Stane Kumar.
Da prikaže vlak v popolni veličini, ga mora "zadeti" en face, torej tako, da pelje proti njemu.
To, da dorišeš k progi še en zavoj, je drugotnega pomena...
Če je slika dobra, tudi nihče ne šteje obokov
Je pa slikar štajerskih prog prof.Sepp Tezak, sicer kriminalist, risal zelo precizno...
Ni bil samo slikar, bil je tudi zgodovinar in fotograf štajerskih prog.
Leta 2006 so mu podelili častni naziv profesor, tako da je postal prvi "Železniški profesor".
link wikipedija: https://de.wikipedia.org/wiki/Sepp_Tezak
Na razpolago imamo tudi njegovo sliko Zbelovskega viadukta...
Sliko je dal na razpolago Železniškemu muzeju v Ljubljani.
Ja, tukaj pa ne boš našel napake
Mene bolj zanima, kje je obešena v Mariboru ta eisba. V državnem podjetju
... ali privatni dnevni sobi
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Poljčane - Zreče
Prav zanimivo,da sta oba umetnika imela srečo ali pa sta poznala zelo dobro vozne rede,saj sta ujela izvenivojsko križanje
vlakov.Ali je na sliki S.Kumra 72-001?
Lep sončen dan,Pele!
vlakov.Ali je na sliki S.Kumra 72-001?
Lep sončen dan,Pele!
Re: Poljčane - Zreče
Pa saj umetnikova roka ni analogni fotoaparat, da ne bi mogle slikati dveh ločenih skiciranih cugov na eno sliko.Prav zanimivo,da sta oba umetnika imela srečo ali pa sta poznala zelo dobro vozne rede,saj sta ujela izvenivojsko križanje
vlakov.Ali je na sliki S.Kumra 72-001?
LPL
Re: Poljčane - Zreče
Ne samo, da sta oba umetnika imela srečo ali pa poznavanje voznih redov, dosegla sta tudi, da sta oba vlaka v pravi poziciji ustavila za čas nastajanja slike. In ne samo vlaka, tudi dim je nepremično lebdel ves ta čas.Ljubitelj napisal/-a:Pa saj umetnikova roka ni analogni fotoaparat, da ne bi mogle slikati dveh ločenih skiciranih cugov na eno sliko.Prav zanimivo,da sta oba umetnika imela srečo ali pa sta poznala zelo dobro vozne rede,saj sta ujela izvenivojsko križanje
vlakov.
Bi rekel, da sta imela strašno dobre zveze ... in to na poziciji precej višje, kot je morda železniška uprava ...
LP, Metod
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Poljčane - Zreče
Pozdravljeni,
to sem zapisal pred davnimi leti...
Takrat v bil prof. Kumar v velikem sporu s Tadejem Bratetom zaradi raznoraznih zadev, ki v tem trenutku in tej temi niso potrebni omembe.
Seveda pa si je nakopal kritiko za to svojo postavitev s strani avtorja Tadeja Brateta v članku: Ozkotirna železnica Poljčane-Slovenske Konjice-Zreče, ki je izšel leta 1990 v Bistriškem zborniku.
Takole piše (citat).
" Pridobitev na področju varovanja dediščine konjiške lokalke je postavitev malega ozkotirnega vlaka pred nekdanjo železniško postajo v Zrečah. Lokomotiva je bila pripeljana iz jeseniške železarne ter dobila oznake JŽ, čeprav jih nikoli ni imela. Lokomotiva in vagoni pa nikoli niso vozili po tej progi, niti podobna vozila ne.
Vlak stoji nezavarovan na prostem in predan na milost in nemilost razdiralnim silam. In če si vlak ogledamo iz varne razdalje, učinkuje prav prijetno, a vse veselje mine, ko se mu približamo. Jeseniško lokomotivo in bosanske vagone so zasilno popravili in prebarvali kar čez rjo in staro barvo. Notranjost vagonov je takšna, kot bi se po njih podila peklenska vojna.
Postavitev vlaka je značilen primer napačnega varovanja naše tehniške dedišćine. Je pač spomenik postavljen po načelu "...in talo si mali Janezek predstavlja varovanje tehniške dediščine !"
Želimo si le, da tega spomenika ne bo zadela podobna usoda kot vlak v Slovenskih Konjicah."
konec citata
Glede na to, da sem pregledal vso dokumentacijo prof. Staneta Kumarja v zvezi s postavitvijo muzejskega vlaka v Slovenskih Konjicah in Zrečah v arhivu Železniškega muzeja v Ljubljani, lahko rečem, da je prof. Kumar poskrbel za ti postavitvi v okviru možnosti, predvsem denarnih sredstev, ki so bila na voljo.
pozdrav
Darko
to sem zapisal pred davnimi leti...
Torej je vse pripravil za postavitev muzejsega vlaka v Konjicah ravno prof. Stane Kumar, takratni "vodja" železniškega muzeja v nastajanju.železocestnik napisal/-a:Akademski slikar prof. Stane Kumar je bil povezan s "Konjičanom" tako, da je pripravil postavitev muzejskega vlaka v Konjicah in potem delitev v Zreče.
Narisal pa je tudi eno lepo risbo Konjičana...
Takrat v bil prof. Kumar v velikem sporu s Tadejem Bratetom zaradi raznoraznih zadev, ki v tem trenutku in tej temi niso potrebni omembe.
Seveda pa si je nakopal kritiko za to svojo postavitev s strani avtorja Tadeja Brateta v članku: Ozkotirna železnica Poljčane-Slovenske Konjice-Zreče, ki je izšel leta 1990 v Bistriškem zborniku.
Takole piše (citat).
" Pridobitev na področju varovanja dediščine konjiške lokalke je postavitev malega ozkotirnega vlaka pred nekdanjo železniško postajo v Zrečah. Lokomotiva je bila pripeljana iz jeseniške železarne ter dobila oznake JŽ, čeprav jih nikoli ni imela. Lokomotiva in vagoni pa nikoli niso vozili po tej progi, niti podobna vozila ne.
Vlak stoji nezavarovan na prostem in predan na milost in nemilost razdiralnim silam. In če si vlak ogledamo iz varne razdalje, učinkuje prav prijetno, a vse veselje mine, ko se mu približamo. Jeseniško lokomotivo in bosanske vagone so zasilno popravili in prebarvali kar čez rjo in staro barvo. Notranjost vagonov je takšna, kot bi se po njih podila peklenska vojna.
Postavitev vlaka je značilen primer napačnega varovanja naše tehniške dedišćine. Je pač spomenik postavljen po načelu "...in talo si mali Janezek predstavlja varovanje tehniške dediščine !"
Želimo si le, da tega spomenika ne bo zadela podobna usoda kot vlak v Slovenskih Konjicah."
konec citata
Glede na to, da sem pregledal vso dokumentacijo prof. Staneta Kumarja v zvezi s postavitvijo muzejskega vlaka v Slovenskih Konjicah in Zrečah v arhivu Železniškega muzeja v Ljubljani, lahko rečem, da je prof. Kumar poskrbel za ti postavitvi v okviru možnosti, predvsem denarnih sredstev, ki so bila na voljo.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers