O:300340
Pozdravljeni,
dolgo je že od tega, ko smo poskušali priti lokomotivam "Konjičana" do konca.
Na žalost si nisem delal posebnih zapiskov, kar sem našel, sem dodal na forum.
Trenutno nimam časa brskati po forumu, brskalnik pa itak vemo, da je kar na vseh forumih slab.
Karel Rustja ima v knjigi Poljčane-Sovenske Konjice-Zreče zapisano, da je bila
na Konjiški progi tudi JDŽ 72-002.
Vendar kasneje v tekstu piše:
"Po drugi svetovni vojni sta bili na progo Poljčane-Zreče pripeljani lokomotivi vrste JDŽ 72-001 in
72-004, ki sta vozili do ukinitve prometa."
Torej nič o JDŽ 72-002.
Očitno je pri lokomotivi JDŽ 72-004 priskočil škrat in zamenjal JDŽ 72-007 z njo.
Tudi če pogledamo pri
Pospichalu, omenja JDŽ 72-002 na Konjiški progi, vendar nima nobenega podatka od kdaj do kdaj.
Do sedaj smo že ugotovili, da se je JDŽ 72-002 zadrževala po drugi svetovni vojni predvsem v Bosni.
Vseeno dodajam fotografijo
JŽ 72-002 iz leta 1966 v Sarajevu, tukaj.
Predvsem zato, ker je...barvna
Pa še zaradi nečesa: to je
donatorka.
Ja,
naši muzejski lokomotivi v Slovenskih konjicah. JŽ 72-018.
To, da je donatororka JDŽ 72-002, je dokazalo
Tonotova ekipa daljnega leta 2013 "na licu mesta".
Seveda je morala mlada ekipa za sodelovanje pri akciji drago plačati: povedati so morali šefu ekipe telefonsko od svoje "tršice"
Link do številke...kotla:
viewtopic.php?f=18&t=3306&p=172455&hili ... ce#p172455
Seveda nas zanima,
kdaj se je donatorstvo zgodilo in kje
Operacije na srcu se pri lokomotivah ne da narediti v eni izmeni.
Operacija je trajala od
29.12.1955 do 31.1.1956. V Sarajevu.
Operacija je trajalo malo dalje, ker je bilo poleg srca potrebno urediti še marsikaj drugega, kar je predpisano v PO (Periodna Opravka).
Je pa JŽ 72-018 dobila že malo utrujeno srce.
Že aprila 1957 je morala nazaj na kliniko v Sarajevo („Vaso Miškin - Crni“ Sarajevo) na zamenjavo ožilja (beri: zamenjavo cevi na parnem kotlu)...
Da ne izpade, da si izmišljujem, dodajam letnico zamenjave kotla št. 1013 na lokomotivo JŽ 72-018...1955
Na žalost je na novo nastavil lokomotivsko knjigo tako, da je za graditelja lokomotive vpisal graditelja parnega kotla. Ta našpaka se je potem vlekla leta in leta, dokler Tonotova ekipa ni razrešila zadeve.
Lokomotiva JŽ 72-018 je izdelal Kraus München tov. št.5398 iz leta 1905.
Seveda pa je donatorka JDŽ 72-002 dobila novo srce.
Zato pa tudi tako dobro izgleda zgoraj na barvni fotografiji
In verjetno takrat tudi novo tablico. Država je začela odmirati. Prej so bile Jugoslovanske državne železnice, potem samo še Jugoslovanske železnice.
Nova tablica:
JŽ 72-002.
pozdrav
Darko