Stran 1 od 1
Slovenske železnice pred, ob in po prevratu (1918)
Objavljeno: 30.03.2013, 16:06
Napisal/-a železocestnik
V knjigi: Slovenci v desetletju 1918-1928; Zbornik razprav iz kulturne, gospodarske in politične zgodovine, Ljubljana 1928, je tudi članek
Alojzija Preglja: Naše železnice
Za pokušino si poglejmo nekaj strani.
Če bo zanimanje, nadaljujemo....
O avtorju glej Slovenski biografski leksikon:
http://nl.ijs.si/fedora/get/sbl:2271/VIEW/
povečava...
naprej samo povečava...
Re: Slovenske železnice pred, ob in po prevratu (1918)
Objavljeno: 30.03.2013, 19:48
Napisal/-a mkx
Hočemo še
Re: Slovenske železnice pred, ob in po prevratu (1918)
Objavljeno: 31.03.2013, 0:59
Napisal/-a železocestnik
Re: Slovenske železnice pred, ob in po prevratu (1918)
Objavljeno: 31.03.2013, 13:06
Napisal/-a Peter 5
Zdravo!
Izredno zanimivo čtivo!
Pozdrav - Peter
Re: Slovenske železnice pred, ob in po prevratu (1918)
Objavljeno: 31.03.2013, 15:08
Napisal/-a železocestnik
Kolateralni dobitek...
Sem iskal, če bom našel kak zapis o lokomotivi, ki jo je sunil en kurjač iz konjiške proge na Koroškem
Alojzij Pregelj je bil operativec in je sigurno vedel, kako so jo vlekli čez Jezersko...saj so jo morali skriti v eno izmed kurilnic...
Re: Slovenske železnice pred, ob in po prevratu (1918)
Objavljeno: 31.03.2013, 17:39
Napisal/-a Barbarpapa1
Pozdrav
Bravo @ŽC
Odlično branje!!! Dogodki okoli nastanka države SHS in kasnejšega nastanka kraljevine SHS so v širši javnosti zelo malo poznani in tudi niso (vsaj koliko jaz vem) bili ustrezno obdelani s strani zgodovinarjev. Je pa nastanek kraljevine SHS daleč od harmoničnega in miroljubnega (upor slovenske vojske v MB leta 1919, upori Črnogorcev celo do leta 1925...). Ampak to so že druge teme....
LP
Jože
Re: Slovenske železnice pred, ob in po prevratu (1918)
Objavljeno: 31.03.2013, 19:15
Napisal/-a železocestnik
Jože pozdravljen,
zgodovinarji so že kar dobro obdelali pot Slovencev v kasnejšo skupno državo.
Recimo:
Balkovec: Prva slovenska vlada 1918-1921, LJ 1992
Nećak,Repe: Prelom: 1914-1918,LJ 2005
Rahten,Šumrada: Velikih pet in nastanek Kraljevine Srbov, Hrvatov in Slovencev, LJ 2011
Lipušček: Awe Wilson; ZDA in prekrajanje Slovenije v Versaillesu 1919-1920
Vendar: to so dela, pisana na osnovi arhivskega gradiva, tudi iz ameriških, angleških in francoskih arhivov.
O tem, kaj pa se je dogajalo na slovenskih železnicah, pa ne morejo preseči Preglja, saj je bil prisoten pri dogodkih...
povečava...
Re: Slovenske železnice pred, ob in po prevratu (1918)
Objavljeno: 31.03.2013, 20:14
Napisal/-a Tono
Jaz mislim, da ima ŽC nekaj za bregom, ko objavlja to knjigo. Predzadnji odstavek na strani 39. je namreč jako zanimiv. ŽC, zdaj pa hitro potegni T4 na svetlo!
Re: Slovenske železnice pred, ob in po prevratu (1918)
Objavljeno: 31.03.2013, 20:45
Napisal/-a železocestnik
Da zaključimo Preglja...
Sedaj pa del drugega članka: Dr. Janko Brejc: Od prevrata do ustave...
Tako.
Sedaj pa: če jaz kaj poznam Jožeta, bo vprašal: ti, čuj, a je v članku dr. Brejca kaj o železnici
Če bo zanimanje, sledi še tistih par strani...
Sem pa našel vsaj seznam, kateri članki vse so v zborniku
link:
http://home.amis.net/marijank/dok/Andre ... jastva.pdf
Re: Slovenske železnice pred, ob in po prevratu (1918)
Objavljeno: 31.03.2013, 22:45
Napisal/-a Barbarpapa1
Pozdrav
Jasno @ŽC, da je zanimanje, vsaj z moje strani. Hvala tudi za link na pdf dokument, sem si članek polkovnika Viktorja Andrejke z zanimanjem prebral. Sicer me na spletno stran gospoda Marijana Kranjca kar pogosto zanese, samo na ta članek še nisem naletel. Hvala tudi za naslove del, ki obravnavajo nastanek države SHS.
Ustno izročilo o dogodkih v Ljubljani ob ustanovitvi države SHS, ko so navedeni v "tvojem" članku, je na nek način živo tudi v naši družini. Moj ded (očetov oče) je bil vojak v K.u.K vojski (kot Prekmurec je služil v Ogrskih enotah, na žalost ne vem v katerih) in je bil hudo ranjen v bojih na Piavi. Prepeljan je bil v bolnišnico v Ljubljano, kjer je tudi dočakal razpad Avsto-Ogrske. Ker je že dovolj okreval, se je odločil, da odide domov. Z vlakom ni hotel, ker so bile takrat izredne razmere, pa tudi vse Madžarske enote so vozili na Pragersko in naprej preko Čakovca na Madžarsko. Zato se je odločil, da odide... peš. Še leta po tem se je tolkel po glavi, da ni vzel par konj in voza, bi tako dosti hitreje prišel. Vojaških konj in pa praznih vozov je bilo v Ljubljani in okolici ogromno, saj so tiste enote, ki so prišle z lastnim "trenom" v Ljubljano, tukaj "preložili" na vlake in jih pošiljali naprej. Kar nekaj njegovih sovaščanov se je tako vrnilo celo s po šestimi konji, vpreženimi v voz, domov. Tako pa je moj ded potreboval za to pot več kot teden dni. V Mariboru so ga baje nagovarjali, da se naj pridruži Maistrovim enotam, kot prostovoljec, on je pa hotel samo domov...
Tole sem si zapomnil po pripovedovanju mojega očeta, saj deda nisem poznal. Umrl je leta 1948.
Sorry za ta OT.
LP
Jože
Re: Slovenske železnice pred, ob in po prevratu (1918)
Objavljeno: 31.03.2013, 23:50
Napisal/-a železocestnik
To ni OT, to je nizanje podatkov
Zgoraj sem pri Preglju spustil stran 613 in sem jo dodal.
Članka Janka Brejca imam samo 4 strani...
http://shrani.najdi.si/?L/w9/4pHx6qOv/img4034a.jpg
Re: Slovenske železnice pred, ob in po prevratu (1918)
Objavljeno: 01.04.2013, 0:16
Napisal/-a železocestnik
Morda je zanimiv del članka
Dr.Matija Slavič:
Državni prevrat v Mariborski oblasti, ki ga pa tudi nimam več na razpolago kot 4 strani
Za pokušino...
Ocena v zgodovinski reviji:
Dr. Matija Slavič je popisal Državni prevrat v Mariborski oblasti s tako točnostjo in preglednostjo, da bi mogel bili mnogim drugim za vzgled.
Škoda, da se ni pomudil dalje časa pri preganjanju Slovencev ob izbruhu vojne in ni naštel poleg duhovnikov tudi mnogoštevilnih drugih trpinov, ki so umirali ali pa bili preganjani celo na zahtevo uradov (n. pr. Ivan Kejžar na zahtevo mariborskega magistrata).
Slovenski biografski leksikon:
http://nl.ijs.si/fedora/get/sbl:3061/VIEW/
Toliko, da vidiš, če se ti splača stopiti do knjižnice. Tudi jaz nimam te knjige v domači knjižnici.