Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-1914

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8885
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 02.06.2013, 15:39

Odlično GC!

Nadaljni pregled dogodkov v zvezi z izdajo gradbenega dovoljenja za rudniško železnico Konjice-Radana vas:

Naslednja zadeva je bil odlok železniškega ministrstva na Dunaju z dne 18.6.1902, da se nadaljuje s postopkom za izdajo gradbenega dovoljenja. Naložilo je štajerskemu namestništvu v Gradcu, da razpiše politični ogled.
Štajersko namestništvo je z odlokom z dne 8.7.1902 razpisalo politični ogled za dan 17.7.1902.

Pogledali si bomo zapisnik političnega ogleda z dne 17.7.1902 v Konjicah...

Slika


povečava...

Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8885
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 02.06.2013, 15:56

O:2800

železocestnik napisal/-a:
Ja, imam v rokavu še enega asa za vse skupaj ene 5.000 ogledov :wink: :lol: :lol:



Izgleda, da sem kar dobro ocenil. Smo že čez polovico :lol:
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

OdgovorNapisal/-a grofceljski » 02.06.2013, 16:20

Slika
********************************************************************************************
KM 0.2-0.3
FOTO: GC 2.6.2013

********************************************************************************************
železocestnik napisal/-a:prečka vaško pot v km 0.352,

Slika
********************************************************************************************
KM 0.352
FOTO: GC 2.6.2013

********************************************************************************************
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8885
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 02.06.2013, 16:58

Ali so muzejski vlak postavili točno na bivšo progo?
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

OdgovorNapisal/-a grofceljski » 02.06.2013, 18:21

železocestnik napisal/-a:Ali so muzejski vlak postavili točno na bivšo progo?

grofceljski napisal/-a:
Slika
********************************************************************************************
KM 0.352
FOTO: GC 2.6.2013

********************************************************************************************

Proga je tekla na levi strani zgradbe, na kateri piše NOVICE - ROGLA, muzejski vlak stoji blizu trase, točno na trasi pa dvomim, da bi bil....

Slika
********************************************************************************************
KM cca 0.4
FOTO: GC 2.6.2013

********************************************************************************************
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8885
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 03.06.2013, 1:01

Muzejski vlak so postavili na tem mestu leta 1979. Pred tem so jo restavrirali v mariborskih centralnih delavnicah (leta 1979)
Vso organizacijo v zvezi s pridobitvijo lokomotive in vagonov je vodil prof. Stane Kumar, akademski slikar. Lokomotivo so leta 1974 pridobili z zamenjavo iz delavnice Vaso Miskin Crni v Sarajevu.
V Konjicah je bila postavljena celotna ozkotirna garnitura petih tovornih in potniških voz.

Podatki so iz knjižice Stane Kumar: Slovenske muzejske lokomotive, LJ 1984

Slika

Fotografija muzejskega vlaka je iz Kumarjevega albuma. Zahvaljujem se ravnatelju železniškega muzeja prof. Mladenu Bogiću, da je dovolil objavo fotografije na forumu.

Vsi zgoraj navedeni podatki so pravilni.

Niso pa pravilni podatki za lokomotivo, ki ima napačno tablo in jo bo potrebno pri sedanji restavraciji nujno zamenjati :!:

(Glej podatke v temi Muzejske dame na postajah).
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

OdgovorNapisal/-a grofceljski » 03.06.2013, 5:01

Samo v inf. :
Obstajajo tudi fotografije (več različnih) tega manevra muzejskega vlaka do Konjic. Če se ne motim so to lokomotivo "šlepali" skozi zbelovski viadukt.
Vendar je v naši državi žal tako, da nekateri ne zaupajo preveč raznoraznim forumom in na njih niso priupravljeni sodelovati....
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8885
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 03.06.2013, 8:53

Pozabimo na tiste "nekatere"...če jim ni do tega, jim pač ni...
Je pa zanimivo, da "nekateri" sledijo našim dosežkom..."nekateri" pa živijo v temi in pač ne poznajo dosežkov na forumu in pišejo napačne datume, "lokacija nepoznana" itd.

Škoda časa za to...
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

OdgovorNapisal/-a grofceljski » 03.06.2013, 17:50

železocestnik napisal/-a: v km 0.8 še mejo med Konjicami in Škalcami.


Slika

********************************************************************************************
KM cca 0.8
FOTO: GC 2.6.2013

********************************************************************************************
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8885
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 03.06.2013, 18:33

O:3000


V Konjicah se je konec leta 1979 dogajalo...

Fotografiral in urejal postavitev muzejskega vlaka: prof. Stane Kumar, akademski slikar

Slika

Se zahvaljujem prof. Mladenu Bogiću, da je dovolil objavo fotografij iz fototeke Železniškega muzeja v Ljubljani na forumu.
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

OdgovorNapisal/-a grofceljski » 03.06.2013, 20:57

Mesto razkladanja - cca 25 let pred postavitvijo lokomotive:

Slika

Oznake:

- današnja stavba NOVICE - ROGLA
- steber daljnovoda, ki je viden tudi muzejski fotki zgoraj desno :!:
- trasa
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8885
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 04.06.2013, 0:52

GC, odlično. Sedaj bodo forumaši hodili lahko po trasi z zaprtimi očmi, toliko podatkov imajo :wink:


Lotimo se političnega ogleda trase, morda izvemo še kaj novega.

Kot smo že rekli, je politični ogled trase organiziralo štajersko namestništvo v Gradcu, pozvani pa so se sestali na komisiji v Konjicah 17.7.1902.

Še enkrat ponovimo, da je železniško ministrstvo iz Dunaja odločilo 18.6.1902, da se vloga družbe Južne železnice za izgradnjo rudniške ozkotirne železnice iz Konjic do Radane vsi sprejme v nadaljnjo obravnavo.

Okrajni komisar dr. Friedrich Wickens je pritegnil v komisijo tudi svetnika za gradnje Friedricha Pernitsch-a.
S strani štajerske deželne vlade so bili vabljeni:
1.c.kr. državno vojno ministrstvo, vendar se je odločil, da ne bo sodelovalo pri komisiji
2 c. kr. Železniško ministrstvo, ki je pooblastilo Josefa Bardaka, da sodeluje pri komisiji
3. štajerski deželni železniški urad je sporočil 11.7.1902, da so interesi lokalne železnice Poljčane –Konjice s projektirano železnico prizadeti in pri današnji komisiji ne bodo sodelovali, so pa sporočili naslednje stališče:
»Proti priključku rudniške proge na takšen način, kot je predvideno v projektu kot tudi pri priključku na tir. Št 2 kot tudi souporabi ostalih obstoječih železniških naprav na kolodvoru, nimamo ugovorov
Glede priključka rudniške železnice in glede souporabe naprav na kolodvoru je potrebno skleniti poseben najemni dogovor z družbo Južne železnice. Prosimo za izvod zapisnika.«

Po tem, ko se je komisija sestala, je c. kr. Komisar v Konjicah Dr. Adam Weiss pl. Schleusenburg razglasil, da uradi v Konjicah nimajo ugovorov proti projektu.

Opis trase
1. katastrska občina Konjice:
Do km 0.1/2: to je do robu državne ceste. Projekt vsebuje priključek rudniške železnice na postajo Konjice. Skupno s štajerskim železniškim uradom se obdela detajlnji projekt in predloži železniškemu ministrstvu v odobritev.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 04.06.2013, 12:03

ŽC, samo toliko, da prekinem... 1979 je prof. Kumar posnel lokomotivo v barvah, kot je bila nekako na koncu svoje dobe, vsaj če jo primerjam s tole sliko:
Slika
( objava ŽC tukaj: viewtopic.php?f=21&t=769&start=585 )

To kar je danes je pa le še slikanica... #-o Da ne govorim o poslikavi vagonov, konkretno recimo tovornega, ki se ga lepo vidi na slikah prof. Kumarja :? :roll:

A se ne bi dalo vplivat na obnovitelje teh tehniških pomnikov, da jih vsaj pobarvajo v kolikor toliko originalnih barvah? [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8885
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 04.06.2013, 15:44

Mislim, da je barvanje en velik problem, ki ga je bolje pustiti ob strani, da ne bodo nazadnje vsi vlakoljubci skregani med seboj.

Prebral sem kar nekaj zapisov o barvanju ljudi, ki jih ni več in so bili pač bližje lokomotivam in vagonom kot mi, ki smo jih videli samo še črne...ja, umazane od saj.

Vsak je imel svojega malarja...in po svoje videl nianso barve ali pa barvo. Nekaj teh zapisov je tudi v arhivu železniškega muzeja v Ljubljani.
Naj navedem samo en primer: tudi če je tovarna barvala lokomotive samo črno, jih je za izvoz barvala barvito.
Tudi prof. Kumar je še videl lokomotive različnih barv...seveda pa si je pri obnovi dovolil tudi malo slikarske svobode...
Bil pa je svetovljan, imel veliko prijateljev v korespondenci, obiskal je vse velike svetovne železniške muzeje...

Danes pa je sploh problem ohranjanja (beri barvanja) lokomotiv, da ne bodo nazadnje od njih ostala samo rja. Izkazalo se je, da morajo biti lokomotive pod streho, če hočejo preživeti. Občine, ki so si jih z veliko žlico nakopale na vrat, nimajo denarja za nadstrešnico. Nimajo niti denarja za barvo...

In če se sedaj pojavi neka firma, ki je pripravljena donirati samo določeno barvo in z njo pobarvati lokomotivo, kaj boš naredil? Čakal naslednjih 10 let, da boš lahko kupil tisto barvo, za katero ti misliš, da je prava?

Milka je začela barvati krave vijolično. Čez čas bodo otroci mislili, da drugačnih krav sploh ni bilo :lol:

Gorchi, škoda časa in živcev za razpravo o barvah...

Za nekaj časa je bolje da se preusmerimo na projekte, ki so rešljivi brez večjih sporov...
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

OdgovorNapisal/-a grofceljski » 04.06.2013, 17:27

železocestnik napisal/-a:Mislim, da je barvanje en velik problem, ki ga je bolje pustiti ob strani, da ne bodo nazadnje vsi vlakoljubci skregani med seboj.


Pravi vlakoljubci bi "zrihtali" pravo barvo :wink:


*****************************************************************************************************
TRASA - DANES.....NADALJEVANJE
*****************************************************************************************************
železocestnik napisal/-a:
Od tukaj do km 1.5/1.6 ostane trasa v bližini potoka Dravinje.
V km 1.620 trasa zopet preseka vaško pot,



Tukaj smo na mestu, kjer se začne potok Dravinja zopet oddaljevati od trase...

Slika

********************************************************************************************
KM1.620
FOTO: GC 2.6.2013
********************************************************************************************

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost