Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-1914

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9346
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

grofceljski napisal/-a::D [-o< Če bi se pa v arhivih našla še kašna fotka teh konjev z vagoni, bi bila pa to res bomba :shock:
Sigurno so se gospodje fotografirali ob dosežkih...
En tak primer je iz rudnika Stranice iz leta 1912...

Za 26 € lahko pri http://www.wiener-werkstaette-postkarten.com/ kupite fotografijo...
Slika

link: http://www.wiener-werkstaette-postkarte ... egorie=444
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

Odgovor Napisal/-a grofceljski »

hee stara znanka, samo kupit se je pa ze dolgo ne da vec :wink:

Rudnik Stranice je seveda dosti mlajsi od aktualne tematike, vseeno pa gre za zeloo redko fotko....
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9346
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

železocestnik napisal/-a:Dobro, da so prazniki dela...in da ima grofceljski čas :wink:
V prvomajski zgodbi je GC prikazal potek železniške proge od železniške postaje Konjice v smeri proti Zrečam. Ta prikaz bomo izkoristili, da se orientirate v prostoru, sledil pa bo vris trase v katastrski načrt. Seveda bomo zaprosili GC, ki je domačin, da bo še na vrisano traso v katastru vnesel/označil markantne objekte...
grofceljski napisal/-a:Med urejanjem papirjev se mi je v rokah našla tudi razglednica KONJIC (GONOBITZ), ki je bila poslana med AO.

Glede na to, da se na njej nabrž vidi trasa nekdanje ozkotirne železnice čez Konjice, sem jo označil in jo dodal sem.

Slika

Takole za orientacijo, sem označil še nekatere zgodovinske objekte.

* ŽP - nekdanja železniška postaja, danes ni več sledu od nje.
* Serajnikova vila, žal tudi že nekdanja....v njej je stanovala prof. Zdenka Serajnik
* Dvorec Golič (Golitsch), ki ga je leta 1542 pozidal Adan, Herr zu Lindeckh, ali po domače Adam Lindeški, danes je v zelo žalostnem stanju

To bi bilo to z moje strani.
grofceljski napisal/-a:Še celotna letošnja prvomajska zgodba...
grofceljski napisal/-a:
grofceljski napisal/-a:Med urejanjem papirjev se mi je v rokah našla tudi tale razglednica.....
Glede na to, da se na njej nabrž vidi trasa nekdanje ozkotirne železnice iz Konjic proti Gabrovljam (leto 1931) , sem jo označil in jo dodal sem.

Slika

Pozor na KOZOLEC in DALJNOVOD!
grofceljski napisal/-a:Med urejanjem papirjev se mi je v rokah našla tudi tale razglednica.....
Glede na to, da se na njej nabrž vidi trasa nekdanje ozkotirne železnice iz Konjic proti Gabrovljam (poslana leta 1914 ) , sem jo označil in jo dodal sem.

Slika

V času začetka prve svetovne vojne, daljnovoda še ni bilo tukaj!, kozolec je bil in takrat še dvovrstni.

Zanimivo je seveda, da je takrat najbrž tukaj ŽE BIL železniški tir!
grofceljski napisal/-a:Med urejanjem papirjev se mi je v rokah našla tudi tale razglednica.....
Glede na to, da se na njej nabrž vidi trasa nekdanje ozkotirne železnice iz Konjic proti Gabrovljam (leto 1939) , sem jo označil in jo dodal sem.

Slika

Tega leta je bila elektrifikacija seveda že tu, za kozolec so se pa odločili, da ga počasi odstranijo...tudi trasa ni šla nikamor...
grofceljski napisal/-a:Med urejanjem papirjev se mi je v rokah našla tudi tale razglednica.....
Glede na to, da se na njej nabrž vidi trasa nekdanje ozkotirne železnice iz Konjic proti Gabrovljam (med WWII) , sem jo označil in jo dodal sem.

Slika

Vidimo, da v času med drugo svetovno vojno, ni več sledu o kozolcu, zamenjale so ga hiše. Trasa in elektrifikacija je seveda ostala.


Sedaj pa še naša trasa rudniške ozkotirne železnice Konjice-Radana vas, ki ima datum 3.5.1902
To je prvi načrt (osnutek)

Slika



Rudniška proga Konjice-Radana vas se prične na kolodvoru Konjice (km 0)...

Slika


povečava...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

Odgovor Napisal/-a grofceljski »

:D Tile načrti gredo pa po "kilometru" posebej ....


Na načrtu še ena zanimiva stvarca, ki sem jo ravno pred kratkim tudi sam ugotovil

Drann Bach - samo potok Dravinja (reka šele kasneje)
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9346
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

grofceljski napisal/-a:
:D Tile načrti gredo pa po "kilometru" posebej ....


Naslednji kilometer in pol (0,5 km gratis) :wink: :lol:

Slika


povečava...

Slika


km 2.0 do 2.2: Betriebsausweiche= izogibališče
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9346
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Še 700 metrov... :wink:


Slika


povečava...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9346
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Še zadnjih 800 metrov :roll:

Slika


povečava...

Slika


Skupaj torej nekaj več kot 4,1 kilometra :shock:


=D> =D>
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9346
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Samo toliko, da se ve, da je pošta do Zreč funkcionirala v tem času...celo z novim vozom...ja, seveda po cesti :lol:

Da se ve, kako so bili prebivalci zavedni Slovenci...
in da bi dali vse za: vero, dom, cesarja :wink: :lol:

Slika


Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

Odgovor Napisal/-a grofceljski »

=D> Odlična prezentacija....

:D Dogodivščine iz tega rudnika - cca 25 let prej...leta 1876

"Iz Zreč- ( S l o v e s n o s t k n a p o v ) .

Na god sv. Barbare, pretečenega leta, so imeli Zrečki knapi službo božjo v slavni romarski cerkvi Matere božje na Brinjevi gori. (= cerkev zgoraj levo na sliki)


Slika

Po svoji volji so si godbo najeli, ž njo šli v cerkev, potem pa v krčmo, kjer so popoldan imeli svoj truš, ples itd. Zvečer je eden knapov zasadil nož našemu g. učitelju v pleče in ga do krvavega ranil. Sodnija je krivega po zasluženju kaznovala. Vse to se je preuzvišenemu
škofijstvu v Mariboru naznanilo, od kterega je došla rešitev, ki se je brala faranom 16.t. m.

Iz nje poizvemo sledeče:„Škofijstvo ne more in ne sme trpeti, da bi se sveti časi in godi, posebno pa boguslužna opravila
na tak način oskrunjevala. Močno toraj obžaluje imenovane nerednosti in jih glasno obsodi; ob enem pa tudi naročuje, da se na prihodnji god sv. Barbare, ako bi se še prosilo, od farnega urad,* cerkvena slovesnost knapom le pod tem pogojem sme dovoliti, ako predniki knapov častno besedo zastavijo, da ne bo godbe, ne v cerkvi, ne pri pojedini in da se knapi rano in mimo razidejo.
Sicer se ne sme več v tem letu cerkvena slovesnost za knape obhajati; ako se pa dana beseda ne drži, je cerkvena slovesnost za knape
za vselej prepovedana. Slovesnost sv. Barbare ima za knape resen pomen — opominja jih živo na vedno smrtno nevarnost
— je glasna prošnja za srečno zadnjouro — zato se pa naj v tem duhu obhaja, ali celo opusti.
Vsak dober farman pravi k tej rešitvi: Prav tako".
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

Odgovor Napisal/-a grofceljski »

železocestnik napisal/-a:Samo toliko, da se ve, da je pošta do Zreč funkcionirala v tem času...celo z novim vozom...ja, seveda po cesti :lol:

Da se ve, kako so bili prebivalci zavedni Slovenci...
in da bi dali vse za: vero, dom, cesarja :wink: :lol:

Slika


Slika

Zreče so takrat res imele že svojo pošto. V bistvu je takrat že napolnila 10-to leto starosti...odprli so jo namreč 4 ali 5 dni pred železnico Poljčane-Konjice.

Glede domoljubnega društva Straža....če koga zanimajo takšni detalji :lol: , si lahko prebere članek v občinskem glasilu

http://www.zrece.si/si/images/stories/r ... koncni.pdf

stran 38
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9346
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Skrunitev bogoslužnega opravila pa je bilo kaznovano že naslednje leto... :pope

"14. julija 1877 se je namreč v premogovniku Zreče, v rovu Radana vas, pripetila nesreča.

Pod ruševino so se zadušili trije uradniki in en rudar. Prve so prepeljali na Francosko, poslednji pa počiva na domačem pokopališču. Z delom se je prenehalo. Leta 1900 pa je družba Južna železnica postala lastnica rudnika. Delavci so začeli odpirati zasipane jame. Število rudarjev se je postopoma namnožilo do blizu 200 oseb. Kar je njihov trud spravljal rude na svetlo, to so odvažali vozniki v Konjice na kolodvor po cesti. A da se prevažanje blaga olajša, vsled tega je družba položila tračnice od omenjenega kolodvora pa do rudnika, popolnoma tako, kakor jih je imela in še ima proga Poljčane-Konjice, t.j. 0,76 m narazen, v dolgosti 4 kilometre. Po tej črti je odpravljal rudnik z lastnimi vagoni premog v Poljčane. Delo so pred vojno obvstavili, progo pa, da je ne bodo razdirali, ponudili deželnemu odboru v Gradcu, naj bi jo kupil ter poskrbel za podaljšanje v prospeh splošnosti."

povzeto iz: Straža, 26.1.1921, letnik 13, št.10, str.4
Povzel iz članka Mojce Kovačič: Razvoj gospodarstva v Zrečah in njegov vpliv na razvoj mesta (v: Zreški zbornik 2006)




Evo, pa smo se izmazali iz OT-ja :lol:

Pa še odgovor na...
grofceljski napisal/-a::lol: Zanimivo, nekateri avtorji so železniški tir do Radane vasi leta 1916 šele odprli, medtem ko ga je ŽC ža dve leti prej zaprl :)

smo dobili: "Delo so pred vojno obvstavili, progo pa, da je ne bodo razdirali, ponudili deželnemu odboru v Gradcu, naj bi jo kupil ter poskrbel za podaljšanje v prospeh splošnosti."
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9346
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

grofceljski napisal/-a:
Glede domoljubnega društva Straža....če koga zanimajo takšni detalji :lol: , si lahko prebere članek v občinskem glasilu

http://www.zrece.si/si/images/stories/r ... koncni.pdf

stran 38

Bravo, Dani =D> =D>

Bomo morali začeti brati Pohorsko srce, preden bomo napisali kaj o Zrečah, Konjicah in okolici... :wink:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
grofceljski
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 306
Pridružen: 04.09.2009, 16:01

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

Odgovor Napisal/-a grofceljski »

železocestnik napisal/-a:Skrunitev bogoslužnega opravila pa je bilo kaznovano že naslednje leto... :pope

"14. julija 1877 se je namreč v premogovniku Zreče, v rovu Radana vas, pripetila nesreča.

Pod ruševino so se zadušili trije uradniki in en rudar. Prve so prepeljali na Francosko, poslednji pa počiva na domačem pokopališču. Z delom se je prenehalo. Leta 1900 pa je družba Južna železnica postala lastnica rudnika. Delavci so začeli odpirati zasipane jame. Število rudarjev se je postopoma namnožilo do blizu 200 oseb. Kar je njihov trud spravljal rude na svetlo, to so odvažali vozniki v Konjice na kolodvor po cesti. A da se prevažanje blaga olajša, vsled tega je družba položila tračnice od omenjenega kolodvora pa do rudnika, popolnoma tako, kakor jih je imela in še ima proga Poljčane-Konjice, t.j. 0,76 m narazen, v dolgosti 4 kilometre. Po tej črti je odpravljal rudnik z lastnimi vagoni premog v Poljčane. Delo so pred vojno obvstavili, progo pa, da je ne bodo razdirali, ponudili deželnemu odboru v Gradcu, naj bi jo kupil ter poskrbel za podaljšanje v prospeh splošnosti."

povzeto iz: Straža, 26.1.1921, letnik 13, št.10, str.4
Povzel iz članka Mojce Kovačič: Razvoj gospodarstva v Zrečah in njegov vpliv na razvoj mesta (v: Zreški zbornik 2006)




Evo, pa smo se izmazali iz OT-ja :lol:

Pa še odgovor na...
grofceljski napisal/-a::lol: Zanimivo, nekateri avtorji so železniški tir do Radane vasi leta 1916 šele odprli, medtem ko ga je ŽC ža dve leti prej zaprl :)

smo dobili: "Delo so pred vojno obvstavili, progo pa, da je ne bodo razdirali, ponudili deželnemu odboru v Gradcu, naj bi jo kupil ter poskrbel za podaljšanje v prospeh splošnosti."
Ne bom se spuščal v to :D , potem že drži...osebno še sicer nisem videl kaj konkretnega.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9346
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Bomo morali naštudirati zgodovino premogovnika Radana vas :roll:


Tudi včasih so copy-pejstali :wink:

Laibacher Zeitung 5.9.1900

Slika


Deutsche Wacht, 6.9.1900

Slika


Mogoče je pa sti novinar pisal v oba "cajtenga" :-k


V glavnem je Južna železnica že leta 1899 pridobila pravice rudarjenja v Radani vasi...

Aja, pa 6600 kalorij ima ta črni premog #-o

Ostravski premog je imel 7100 kalorij :wink:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9346
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Na vrsti je vzdolžni profil proge...

Imamo ga že objavljenega...
železocestnik napisal/-a:
Sedaj pa si poglejmo vzdolžni profil proge Slovenske Konjice-Radana vas/ Gonobitz-Radldorf...

Slika

Ta vzdolžni profil je iz knjižice...

Slika
...vendar si bomo ogledali takšnega, da se na njem vidi, kje je bilo potrebno progo vrezati v teren ali pa dodati nasipni material :idea:

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori