Nesreče skozi čas

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8946
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Nesreče skozi čas

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 14.09.2018, 19:53

Pozdravljeni,

tudi ta tema nam nekako ne zaživi, kljub zadnjim Igorjevim prispevkom...

Našel pa sem prispevek, ki je "ušel" iz teme...

Chope je objavil temo:
Železniška nesreča blizu Hrastnika (pred WW1)
OdgovorNapisal/-a Chope » 23.02.2014, 12:01

Ni se zadosti potrudil, da bi poiskal primerno temo, ki smo jo že imeli odprto...

Prestavljam njegov prispevek v to temo:

Chope napisal/-a:Zanima me, kdaj in točno kje se je zgodila železniška nesreča, ki je prikazana na fotografiji. Fotografija je iz obdobja 1900 do 1910 leta, zgodila pa naj bi se blizu Hrastnika.
Ali obstajajo še kakšne fotografije te nesreče?
Hvala vsem za info.
Slika


...in odgovor:

cokla napisal/-a:Tole bi znalo biti takoj po izhodu iz predora Ringo...proti Zidanem Mostu...


To je vse.
Moderator lahko brez problema izbriše celotno temo: Železniška nesreča blizu Hrastnika (pred WW1)
OdgovorNapisal/-a Chope » 23.02.2014, 12:01


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8946
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Nesreče skozi čas

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 14.09.2018, 20:02

O:39100

Pozdravljeni,

dodajam časopisno poročilo o nesreči v Rajhenburgu (sedaj:Brestanica), dne 3.11.1929.
Objavljeno v: Tedenske slike, priloga domovini, 14.11.1929

link: http://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DO ... 6a7c31/PDF

Slika

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8946
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Nesreče skozi čas

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 26.01.2019, 0:51

O:43200

Pozdravljeni,

ta tema nam je zaspala, slabo nam gre od rok...

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8946
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Nesreče skozi čas

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 26.01.2019, 1:44

Pozdravljeni,

iskal sem temo z nesrečami in jo našel.

Naš kolega iz Avstrije, Egbert Peinhopf, avtor knjige: Eisenbahnen in Istrien einst und heute, Bahnmedien.at, 2017, še kar brska za novostmi na Istrskih progah. =D>

V roke mu je prišla fotografija železniške nesreče z napisom "Divača, april 1917":

Slika

V časopisnih osmrtnicah je kasneje res našel eno žrtev nesreče v Divači, dne 8.4.1917. V takratnih časopisih ni nobenih vesti o nesreči, verjetno zaradi cenzure.

Kasneje je našel še eno fotografijo, za katero pa ni napisano, kje je posneta:

Slika

Za to zgornjo fotografijo bi si upal reči, da je posneta v Divači, kdaj pa, ne vem.


Izredno podobna je namreč stavba postavljalnice v Divači: Kamra

Slika
Razglednica je potovala 31.8.1931

https://www.kamra.si/digitalne-zbirke/i ... ivaca.html


Egbert Peinhopf je vprašanje zastavil na forumu drehscheibe-online.de in počasi že prihajajo odgovori in ideje.
Ugotovili so, da zgornji dve fotografiji nista posneti istočasno.

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... sg-8818489

V knjigi "Die Bahnen zwischen Ortler und Isonzo", 1991, je Walter Schaumann objavil enako fotografijo kot je zgornja, vendar je v pripisu zapisano, da se je zgodila na postaji Nabrežina.
Po mojem mnenju tam takšne postavljalnice ni bilo.

Slika


Malo sem pobrskal in našel žrtev nesreče z dne 8.4.1917: Prof. Dr. Franz Tölg.

Njegov življenjepis si lahko pogledamo tukaj:

https://www.zobodat.at/biografien/WEZ_36_0117-0120.pdf

Tukaj pa je zapisano, da se je vračal z dopusta na Dunaju v svojo vojaško enoto v Piranu in da se je smrtno ponesrečil v železniški nesreči v Divači 8.4.1917:

https://www.zobodat.at/biografien/VZBG_ ... _Franz.pdf


Ali lahko tukaj na forumu hitreje razrešimo enigmo o fotografijah in nesreči kot na nemškem forumu :?:

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 26.01.2019, 15:06, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3431
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nesreče skozi čas

OdgovorNapisal/-a mkx » 26.01.2019, 13:46

Na čisto zgornji fotografiji se vidi številka tenderja, ki je ... 570 02 (ne vidi se, da bi bilo kakšno ločilo). Če je imel tender isto številko kot lokomotiva in je podpis zadnje fotografije vsaj kar se vpletene lokomotive tiče pravilen, to precej verjetno pomeni, da sta prva in zadnja fotografija dokument istega dogodka.

Postavitev "ruševin" na drugi fotografiji je zelo podobna postavitvi na prvi fotografiji (kolikor je to možno videti zaradi različnih perspektiv in verjetno tudi nekaj časovnega zamika), poleg tega je perspektiva precej podobna oni na četrti fotografiji.

Jaz bi rekel, da vse tri fotografije definitivno prikazujejo isti ID. Časovno pa je druga fotografija zgodnejša kot prva in četrta ... lokomotiva še ni podprta z desnega boka.

Ali je postavljalnica s tretje fotografije ista kot postavljalnica na drugi in četrti fotografiji? Možno je, žal pa se na tretji fotografiji ne vidi, ali je desno zadaj (gledano s tirov pravokotno proti postavljalnici) dimnik ali ne. Bi pa rekel, da se tirna situacija in detajli ob robu postaje levo od postavljalnice na vseh štirih fotografijah skladajo.
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8946
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Nesreče skozi čas

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 26.01.2019, 15:49

Metod, pozdravljen,

na tenderju je za 570 pika.

Slika

Lokomotiva je sigurno SB 570.02, skoraj nova novcata, zgrajena leta 1915.
Naredili so samo dve poskusni lokomotivi, po vojni pa so Avstrijci izboljšali serijo in nastala je ÖBB serija 113.
Po WW II jih je 5 slednjih "pristalo" v Sloveniji in dobile so oznako JDŽ 10.

Poglejmo v zapis Verija Švajgarja v Parni vleki na Slovenskem, Ljubljana 1984

Slika

Slika

Ta trditev, da sta bili SB 570.01 in SB 570.02 še leta 1924 v lasti velja. Med 29.10.1923 in 6. 6.1924 je bilo 8 plenarnih in 7 sej pododborov.
Tako je prišlo tudi do "tavšanja" dveh modernih "kraških" lokomotiv SB 570 za štiri "jajca" (serija SB 17c).

Slika

Lokomotiva SB 570 je imela dovoljeno hitrost 90 km/h.
Na preizkusni vožnji med Wiener Neustadt in Neunkirchen je dosegla hitrost med 128 do 130 km/h in to daljši čas.
vir: Pawlik-Slezak: Südbahn-Lokomotiven, Wien 1987

Tudi na Schaumann-ovi fotografiji se vidi, da je SB 570.02

Slika



Na razglednicah železniške postaje Nabrežina ni videti postavljalnice...
Se pravi, da Nabrežina odpade.

Slika

Slika

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 26.01.2019, 20:04, skupaj popravljeno 2 krat.
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 554
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Nesreče skozi čas

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 26.01.2019, 18:14

Zdravo!
Če kaj pripomore, prepoznam na slikah 1,2,4 in 5 isto iztirjeno lokomotivo, torej 570.02 . Mimogrede - Avstrijci so pri lokomotivah serijsko in zaporedno številko ločevali s piko (in ne s pomišljajem, kot je to bilo pri JŽ in SŽ). Tenderji pa so imeli večinoma lastno številčenje, različno od lokomotivskega - tako po serijski kot tudi po zaporedni številki. V gornjem primeru je oštevilčenje lokomotive in tenderja enako - morda, ker gre za SB in ne za kkStB.
Lep pozdrav - Peter
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 648
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Nesreče skozi čas

OdgovorNapisal/-a trackpan » 27.01.2019, 17:57

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

za fotografiji 1 in 4 gre za isti dogodek, ne pa tudi za fotografijo pod št. 2. Zakaj ? "Službena vagona" sta različna. V primeru, da lahko za sliko št. 2 določimo "predmeta" na levi strani zgoraj (kamnita hiška ? in most ?), bi lahko z večjo verjetnostjo govorili o Divači.


Slika


LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8946
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Nesreče skozi čas

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 27.01.2019, 19:40

Pozdravljeni,

ravno prva fotografija ima napis, da prikazuje nesrečo v Divači, aprila 1917. Napis je verjetno kasnejši, morda celo star kakšno desetletje, od kakšnega poznavalca. Ki pa se lahko tudi zmoti.
Čeprav se mi konture hribovja in tiste z razglednice Divače nekam pokrivajo.

Verjetno je ohranjenih še kaj fotografij, pa bo potem lažje ali celo 100% natančno možno reči, kje je posneta fotografija.

Malo OT, je pa povezano...
Jaz sem imel težavo z eno fotografijo iz časa druge svetovne vojne, ko se je na Bled pripeljal leta 1942 sam šef policije iz Berlina. Zgodovinarji so imeli samo eno fotografijo in so jo pač "določili" za Bled. Ko sem začel iskati, kje naj bi to bilo, takega kraja nisem našel. Začel sem brskati za dokumenti tistega časa in našel poročilo o službenem potovanju enega izmed oficirjev na fotografiji. Poročilo je bilo podrobno, potovanje opisano na 15 minut natančno. Tako sem ugotovil, da fotografija, ki jo imamo v vseh zgodovinskih knjigah, ni posneta na Bledu, ampak na Koroškem. Določil sem lahko dan posnetka in celo uro posnetka, na 15 minut natančno. Seveda šele potem, ko sem našel celoten film. Vsi vemo, da so imeli filmi ob robu pogonske izreze in ob fotografiji številko. S pomočjo teh številk sem lahko potem določil uro posnetka tako natančno, seveda s pomočjo poročila.
Ja, malo sreče že moraš imeti.
Jaz sem fotografijo dal na nemški forum, pa se je oglasil sin od nemškega vojaškega reporterja, ki je posnel fotografijo. Doma je imel kontaktni odtis filma (pozitiv), na katerem je viden tudi rob filma. Poskeniral je film im mi ga poslal.
Raziskava je trajala dve leti, opravil sem tri potovanja na Koroško, da sem točno določil mesto fotografije.

Vedno ni tako. Če je ohranjena samo ena fotografija, brez zapisov, ni enostavno določiti kraj in čas nastanka fotografije.

pozdrav
Darko
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1409
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: Nesreče skozi čas

OdgovorNapisal/-a 363 » 27.01.2019, 20:47

Pozdrav,

Spremljam debato o tej nesreči že iz foruma drehscheibe. Vse tri fotografije nesreče so iz Divače.

Še enkrat dobro poglejte fotografije.

Namig. Mogoče sta bila na vlaku dva službena vagona.

Na tej fotografiji se vidi, da je lokomotiva trčila v zaprti vagon in ploščati vagon, ki leži na strani.
Slika

Tukaj se tudi vidi zaprti vagon in v primeru, da se dobro pogleda se lahko razloči tudi sprednjo stranico ploščatega.
Slika

Na tej fotografiji se vidi ploščati vagon.
Slika

Bi lahko potem bil to isti vlak? Zakaj dva službena vagona? Na zadnji fotografiji je kar nekaj prostora med tenderjem lokomotive in službenim vagonom.
Glede na kot pod katerim je bila posneta fotografija so lahko ostanki prvega vagona skriti za lokomotivo. Na srednji fotografiji pa drugi službeni vagon ni v kadru.

Za postajo Divača pa govori kretniška postavljalnica, tirna shema in okoliški hribi.
Slika

Lp




Lp
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8946
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Nesreče skozi čas

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 02.02.2019, 1:16

Pozdravljeni,

ali bi mi lahko kdo od tistih, ki še dobro Slika pove, ali je to na levi strani cestni most ali ne :?:

Slika

Ja, ta črna luknja, čisto levo...

pozdrav
Darko
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 636
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Nesreče skozi čas

OdgovorNapisal/-a 038 » 02.02.2019, 6:29

Lahko bi bil...vendar zakaj je tako okrogel ce je v resnici bil elipsast in zakaj ima Vremscica odrezano kapo? A ne bi morala proga zaviti v levo pod most.
V temi o obnovi Dovace je na 6 ali 7 strani ena od slik z mostom v tej smeri proti Vremscici.
Meni crna luknja deluje bolj kot streha vagona ostalo pa vidim kot vecji objekt v ozadju. In na enem zelo starem zemljevidu Divace katerega sem nasel na spletu je bil na tem mestu tudi vrisan vecji objekt med postojanko in cesto ki je vodila preko proge.
Strinjam se tudi glede sluzbenega vagona da nista enaka saj eden je stisnjen na tender, drugi pa je precej odzadaj, torej se taprvi ne vidi.
Sem pa mnenja da gre nedvomno za isti dogodek.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8946
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Nesreče skozi čas

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 02.02.2019, 10:46

Pozdravljeni,

kar nekaj dvomov se poraja v zvezi z lokacijo nesreče.

Če je Divača, morajo odgovarjati konture hribovja. Je pa res, da fotke niso preveč ostre.

Čakamo še na kakšno fotografijo, da se bo lažje odločiti.

Poglejmo si vsaj tirno shemo iz A-O obdobja...

Slika

Leta 1950 je bila tirna shema takšna...

Slika

Detajl, ki nas zanima...

Slika


Še povečava za tiste, ki iščejo detajle...

Slika

To je vse, kar je na razpolago v Železniškem muzeju Ljubljana.
Kaj več bi se dalo dobiti v arhivu muzeja v Trstu in na Dunaju.

Pri tej situaciji leta 1950 je jasno, da je postavljalnica I ene 35 do 40 metrov oddaljena od cestnega mosta.
Težko pa je oceniti razdaljo postavljalnice od cestnega mostu, odkoder je fotograf zajel postajo, ki jo vidimo na razglednici Divače iz leta okoli 1930...
Slika

Ali imamo kakšno fotko o podiranju postavljalnice I :?:

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8946
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Nesreče skozi čas

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 03.02.2019, 1:30

O:43875

Pozdravljeni,

še ena fotografija postaje Divača...

Slika

Iz knjige: Giulio Roselli: Trieste e la Ferrovia Meridionale, Trst 1977

Na žalost je na fotki samo vodna postaja, ki je tudi ni več :roll:

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8946
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Nesreče skozi čas

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 19.02.2019, 20:59

Pozdravljeni,

še ena fotografija lokomotive 570.02...

Slika


detajl..

Slika

pozdrav
Darko

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov