Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)
Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)
Prispevek iz medvojnega časopisja bi lahko naslovili "Kaj se zgodi, če se lokomotiva odpravi na potep"
Preberimo kaj so v "Slovencu" zapisali 3.2.1942 :
in 20.2.1942 :
LP Igor
VIR: "Digitalna knjižnica Slovenije" (NUK - "dlib.si")
Preberimo kaj so v "Slovencu" zapisali 3.2.1942 :
in 20.2.1942 :
LP Igor
VIR: "Digitalna knjižnica Slovenije" (NUK - "dlib.si")
Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)
Pozdravljeni,
v teh dnevih imamo v Ljubljani slovesnosti ob 2000 letnici Emone. Rimski imperiji je takrat menil, da bi bilo jako dobro svoje kulturne navade širiti tudi med drugimi plemeni. "Nekaj" let kasneje so odšli v upanju, da se nekoč ponovno vrnejo. In res. Leta 1941 so se pod vodstvom velikega dikatatorja prikorakali v vsemu blišču in slavi. Priložnost pokazati svojo nadvlado so izkoristil v začetku oktobra 1941 na "Ljubljanskem velesejmu". In kaj so storili. Odprli so sejemsko želežniško postajo. Postavili so začasno progo in kompozicija se jim je svetila med obiskovalci. Naslednje leto jim ni šlo več tako dobro, pa so morali sejem "prečrtati" iz kulturne politike. So imeli preveč dela z urejanjem "zaščite okoli Ljubljane".
"Jutro" (14.09.1941)
"Jutro" (26.9.1941)
"Jutro" (3.10.1941)
"Slovenec" (4.10.1941)
"Slovenec" (8.10.1941)
"Jutro" (17.10.1941)
LP Igor
VIR: "Digitalna knjižnica Slovenije" (NUK - "dlib.si")
v teh dnevih imamo v Ljubljani slovesnosti ob 2000 letnici Emone. Rimski imperiji je takrat menil, da bi bilo jako dobro svoje kulturne navade širiti tudi med drugimi plemeni. "Nekaj" let kasneje so odšli v upanju, da se nekoč ponovno vrnejo. In res. Leta 1941 so se pod vodstvom velikega dikatatorja prikorakali v vsemu blišču in slavi. Priložnost pokazati svojo nadvlado so izkoristil v začetku oktobra 1941 na "Ljubljanskem velesejmu". In kaj so storili. Odprli so sejemsko želežniško postajo. Postavili so začasno progo in kompozicija se jim je svetila med obiskovalci. Naslednje leto jim ni šlo več tako dobro, pa so morali sejem "prečrtati" iz kulturne politike. So imeli preveč dela z urejanjem "zaščite okoli Ljubljane".
"Jutro" (14.09.1941)
"Jutro" (26.9.1941)
"Jutro" (3.10.1941)
"Slovenec" (4.10.1941)
"Slovenec" (8.10.1941)
"Jutro" (17.10.1941)
LP Igor
VIR: "Digitalna knjižnica Slovenije" (NUK - "dlib.si")
Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)
Pazi to Meh, oziroma njegov dvojček med vojno v Ljubljani... Z svojo aerodinamično obliko
Lep dan
Tomaž
Lep dan
Tomaž
Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)
Odlični prispevek, hvala!
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)
Ufff... tole je bilo pa užitek prebrati in pogledati! Sedaj pa lahko začnemo razglabljati o tipu lokomotive, ki je pobegnila, ravno tako tudi o aerodinamični lokomotivi na velesejmu...
Goran
-
- Pom. strojevodje
- Prispevkov: 51
- Pridružen: 29.09.2005, 23:13
- Kraj: Maribor
Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)
http://it.wikipedia.org/wiki/Locomotiva_FS_683" onclick="window.open(this.href);return false;Gorchi napisal/-a:Ufff... tole je bilo pa užitek prebrati in pogledati! Sedaj pa lahko začnemo razglabljati o tipu lokomotive, ki je pobegnila, ravno tako tudi o aerodinamični lokomotivi na velesejmu...
Fotografija lokomotive FS 683 965 pa se nahaja na tej strani:
http://www.aqpl43.dsl.pipex.com/MUSEUM/ ... crosti.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
(sem jo mislil pripeti pa kaže da se v ta forum ne da shranjevati fotografij)
Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)
Ena in ista slika? Deluje zelo aerodinamično...
Goran
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)
Pozdrav
Aerodinamična je malo bolj, kot gajbica za jabolka. Je pa kljub temu zanimiva, gre za lokotive s Franco-Crosti predgrevanjem vode. Tak način predgretja je bil v Italiji kar pogost na različnih italijanskih lokomotivah.
LP
Jože
Aerodinamična je malo bolj, kot gajbica za jabolka. Je pa kljub temu zanimiva, gre za lokotive s Franco-Crosti predgrevanjem vode. Tak način predgretja je bil v Italiji kar pogost na različnih italijanskih lokomotivah.
LP
Jože
-
- Pom. strojevodje
- Prispevkov: 51
- Pridružen: 29.09.2005, 23:13
- Kraj: Maribor
Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)
http://www.top-train.it/futuremodels.php?ln=en&t=683" onclick="window.open(this.href);return false;
Takšna pa je bila, ko je bila razstavljena na ljubljanskem sejmu (žal nisem našel nobene fotografije):
http://www.claudiovianini.com/pages/LIBRARIES/GUVA.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Po vojni so ji del aerodinamičnih oblog odstranili.
-
- Pom. strojevodje
- Prispevkov: 51
- Pridružen: 29.09.2005, 23:13
- Kraj: Maribor
Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)
Bo verjetno potrebno med francoskimi lokomotivami iskati.Gorchi napisal/-a:Ufff... tole je bilo pa užitek prebrati in pogledati! Sedaj pa lahko začnemo razglabljati o tipu lokomotive, ki je pobegnila...
Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)
Zdravo!
K sliki bi pripomnil, da gre po moji presoji za lokomotivo serije 23, varianta zvezna ( ex Pr G7.2), ves dogodek pa je bil, kolikor se spominjam fotografij, ki so bile v davnih časih ob priložnosti, ki se je več ne spominjam, razstavljene v vitrini na Partizanski c. v Mariboru blizu lekarne, posledica uspele diverzije, ki so jo izvedli nekateri kurilniški delavci.
LP - Peter
K sliki bi pripomnil, da gre po moji presoji za lokomotivo serije 23, varianta zvezna ( ex Pr G7.2), ves dogodek pa je bil, kolikor se spominjam fotografij, ki so bile v davnih časih ob priložnosti, ki se je več ne spominjam, razstavljene v vitrini na Partizanski c. v Mariboru blizu lekarne, posledica uspele diverzije, ki so jo izvedli nekateri kurilniški delavci.
LP - Peter
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)
Gorchi,
glej: https://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q= ... bWA7rr3cFA" onclick="window.open(this.href);return false;
vendar gre v našem primeru na Ljubljanskem velesejmu za:
S 685 965
link: http://trainz.banal.net/catalog/pages/Italy-Steam.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdrav
Darko
mislim, da ste zgrešili obliko aerodinamičnega oklepa. Sicer ste zelo blizu...Gorchi napisal/-a:
Ena in ista slika? Deluje zelo aerodinamično...
glej: https://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q= ... bWA7rr3cFA" onclick="window.open(this.href);return false;
vendar gre v našem primeru na Ljubljanskem velesejmu za:
S 685 965
link: http://trainz.banal.net/catalog/pages/Italy-Steam.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Pom. strojevodje
- Prispevkov: 51
- Pridružen: 29.09.2005, 23:13
- Kraj: Maribor
Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)
S685 -> 683
http://loco.skyrocket.de/data/fs_s685.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://loco.skyrocket.de/data/fs_s685.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)
Poleg lokomotiv so razstavili tudi vagon/tovarno za predelavo lakotnika (genista pelosa). Razen, da je to ena rumena cvetlica mi o uporabni vrednosti ni znano nič, tudi Wiki je nema. Ali ima kdo kakšno vednje, kaj so vraga fašisti delali iz te rožce. Pa ne, da so bili Lahoni tako na kratko z bombažem, da so izumli nove vrste vlakna za tkanine, (omenja se tkivo, manufaktirno blago)?
Sicer pa parna mašina ni nič posebnega (tlak 12 barov!), razen "aerodinamičnega" oklepa, ki ga pa za hitrost 120 km/h pravzaprav ne potrebuje. Moda kopiranja streamlinerjev pač. Izgleda, da pa je imela kotel tipa "Franco Crosti".
LPL
Sicer pa parna mašina ni nič posebnega (tlak 12 barov!), razen "aerodinamičnega" oklepa, ki ga pa za hitrost 120 km/h pravzaprav ne potrebuje. Moda kopiranja streamlinerjev pač. Izgleda, da pa je imela kotel tipa "Franco Crosti".
LPL
-
- Pom. strojevodje
- Prispevkov: 51
- Pridružen: 29.09.2005, 23:13
- Kraj: Maribor
Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)
železocestnik napisal/-a:Gorchi,
mislim, da ste zgrešili obliko aerodinamičnega oklepa. Sicer ste zelo blizu...Gorchi napisal/-a:
Ena in ista slika? Deluje zelo aerodinamično...
glej: https://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q= ... bWA7rr3cFA" onclick="window.open(this.href);return false;
vendar gre v našem primeru na Ljubljanskem velesejmu za:
S 685 965
link: http://trainz.banal.net/catalog/pages/Italy-Steam.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdrav
Darko
Ob vsem mučnem prebijanju skozi tekst (italijansko seveda ne znam, zato si razlagam »po posluhu«) ne vidim, da bi to bile različne lokomotive, ampak iste lokomotive v različnih časovnih obdobjih, enkrat polno oblečene v aerodinamične obloge, in kasneje, po vojni, delno slečene. Sam si zato tisto oznako 685 (če je verjeti sličici) razlagam tako da lokomotive v prvem obdobju (torej ravno v tistem ko se je odvijal ljubljanski sejem) še niso bile preoznačene v 683, in da se je to zgodilo kasneje. Vsekakor bom pa vesel če bo kdo z znanjem italijanskega jezika preučil tekst in zapisal poudarke iz katerih bo možno razbrati kaj naj bi bilo res.
Lp