Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Prispevek iz medvojnega časopisja bi lahko naslovili "Kaj se zgodi, če se lokomotiva odpravi na potep"


Preberimo kaj so v "Slovencu" zapisali 3.2.1942 :


Slika


in 20.2.1942 :


Slika


Slika


Slika


LP Igor

VIR: "Digitalna knjižnica Slovenije" (NUK - "dlib.si")
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni,

v teh dnevih imamo v Ljubljani slovesnosti ob 2000 letnici Emone. Rimski imperiji je takrat menil, da bi bilo jako dobro svoje kulturne navade širiti tudi med drugimi plemeni. "Nekaj" let kasneje so odšli v upanju, da se nekoč ponovno vrnejo. In res. Leta 1941 so se pod vodstvom velikega dikatatorja prikorakali v vsemu blišču in slavi. Priložnost pokazati svojo nadvlado so izkoristil v začetku oktobra 1941 na "Ljubljanskem velesejmu". In kaj so storili. Odprli so sejemsko želežniško postajo. Postavili so začasno progo in kompozicija se jim je svetila med obiskovalci. Naslednje leto jim ni šlo več tako dobro, pa so morali sejem "prečrtati" iz kulturne politike. So imeli preveč dela z urejanjem "zaščite okoli Ljubljane".


Slika
"Jutro" (14.09.1941)


Slika
"Jutro" (26.9.1941)


Slika
"Jutro" (3.10.1941)


Slika
"Slovenec" (4.10.1941)


Slika
"Slovenec" (8.10.1941)


Slika
"Jutro" (17.10.1941)


LP Igor

VIR: "Digitalna knjižnica Slovenije" (NUK - "dlib.si")
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 842
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)

Odgovor Napisal/-a Tomy »

Pazi to Meh, oziroma njegov dvojček med vojno v Ljubljani... Z svojo aerodinamično obliko :D

Lep dan
Tomaž
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)

Odgovor Napisal/-a Tono »

Odlični prispevek, hvala!
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Ufff... tole je bilo pa užitek prebrati in pogledati! Sedaj pa lahko začnemo razglabljati o tipu lokomotive, ki je pobegnila, ravno tako tudi o aerodinamični lokomotivi na velesejmu... :)
Goran
stadt_haag
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 29.09.2005, 23:13
Kraj: Maribor

Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)

Odgovor Napisal/-a stadt_haag »

Gorchi napisal/-a:Ufff... tole je bilo pa užitek prebrati in pogledati! Sedaj pa lahko začnemo razglabljati o tipu lokomotive, ki je pobegnila, ravno tako tudi o aerodinamični lokomotivi na velesejmu... :)
http://it.wikipedia.org/wiki/Locomotiva_FS_683" onclick="window.open(this.href);return false;

Fotografija lokomotive FS 683 965 pa se nahaja na tej strani:

http://www.aqpl43.dsl.pipex.com/MUSEUM/ ... crosti.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

(sem jo mislil pripeti pa kaže da se v ta forum ne da shranjevati fotografij)
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Slika

Slika
Ena in ista slika? Deluje zelo aerodinamično...
Goran
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Aerodinamična je malo bolj, kot gajbica za jabolka. Je pa kljub temu zanimiva, gre za lokotive s Franco-Crosti predgrevanjem vode. Tak način predgretja je bil v Italiji kar pogost na različnih italijanskih lokomotivah.

LP

Jože
stadt_haag
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 29.09.2005, 23:13
Kraj: Maribor

Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)

Odgovor Napisal/-a stadt_haag »

Slika


Slika

http://www.top-train.it/futuremodels.php?ln=en&t=683" onclick="window.open(this.href);return false;


Takšna pa je bila, ko je bila razstavljena na ljubljanskem sejmu (žal nisem našel nobene fotografije):

Slika

http://www.claudiovianini.com/pages/LIBRARIES/GUVA.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Po vojni so ji del aerodinamičnih oblog odstranili.
stadt_haag
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 29.09.2005, 23:13
Kraj: Maribor

Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)

Odgovor Napisal/-a stadt_haag »

Gorchi napisal/-a:Ufff... tole je bilo pa užitek prebrati in pogledati! Sedaj pa lahko začnemo razglabljati o tipu lokomotive, ki je pobegnila... :)
Bo verjetno potrebno med francoskimi lokomotivami iskati.
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!

Slika

K sliki bi pripomnil, da gre po moji presoji za lokomotivo serije 23, varianta zvezna ( ex Pr G7.2), ves dogodek pa je bil, kolikor se spominjam fotografij, ki so bile v davnih časih ob priložnosti, ki se je več ne spominjam, razstavljene v vitrini na Partizanski c. v Mariboru blizu lekarne, posledica uspele diverzije, ki so jo izvedli nekateri kurilniški delavci.
LP - Peter
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Gorchi,
Gorchi napisal/-a:Slika

Slika
Ena in ista slika? Deluje zelo aerodinamično...
mislim, da ste zgrešili obliko aerodinamičnega oklepa. Sicer ste zelo blizu...

glej: https://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q= ... bWA7rr3cFA" onclick="window.open(this.href);return false;

vendar gre v našem primeru na Ljubljanskem velesejmu za:

S 685 965

Slika

link: http://trainz.banal.net/catalog/pages/Italy-Steam.html" onclick="window.open(this.href);return false;


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
stadt_haag
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 29.09.2005, 23:13
Kraj: Maribor

Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)

Odgovor Napisal/-a stadt_haag »

S685 -> 683

Slika

http://loco.skyrocket.de/data/fs_s685.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Poleg lokomotiv so razstavili tudi vagon/tovarno za predelavo lakotnika (genista pelosa). Razen, da je to ena rumena cvetlica mi o uporabni vrednosti ni znano nič, tudi Wiki je nema. Ali ima kdo kakšno vednje, kaj so vraga fašisti delali iz te rožce. Pa ne, da so bili Lahoni tako na kratko z bombažem, da so izumli nove vrste vlakna za tkanine, (omenja se tkivo, manufaktirno blago)?
Sicer pa parna mašina ni nič posebnega (tlak 12 barov!), razen "aerodinamičnega" oklepa, ki ga pa za hitrost 120 km/h pravzaprav ne potrebuje. Moda kopiranja streamlinerjev pač. Izgleda, da pa je imela kotel tipa "Franco Crosti".

LPL
stadt_haag
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 29.09.2005, 23:13
Kraj: Maribor

Re: Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)

Odgovor Napisal/-a stadt_haag »

železocestnik napisal/-a:Gorchi,
Gorchi napisal/-a:Slika

Slika
Ena in ista slika? Deluje zelo aerodinamično...
mislim, da ste zgrešili obliko aerodinamičnega oklepa. Sicer ste zelo blizu...

glej: https://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q= ... bWA7rr3cFA" onclick="window.open(this.href);return false;

vendar gre v našem primeru na Ljubljanskem velesejmu za:

S 685 965

Slika

link: http://trainz.banal.net/catalog/pages/Italy-Steam.html" onclick="window.open(this.href);return false;


pozdrav
Darko



Ob vsem mučnem prebijanju skozi tekst (italijansko seveda ne znam, zato si razlagam »po posluhu«) ne vidim, da bi to bile različne lokomotive, ampak iste lokomotive v različnih časovnih obdobjih, enkrat polno oblečene v aerodinamične obloge, in kasneje, po vojni, delno slečene. Sam si zato tisto oznako 685 (če je verjeti sličici) razlagam tako da lokomotive v prvem obdobju (torej ravno v tistem ko se je odvijal ljubljanski sejem) še niso bile preoznačene v 683, in da se je to zgodilo kasneje. Vsekakor bom pa vesel če bo kdo z znanjem italijanskega jezika preučil tekst in zapisal poudarke iz katerih bo možno razbrati kaj naj bi bilo res.


Lp
Odgovori