Otvoritev obnovljene vodne postaje/vodohrama v Celju 30.5.14
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Otvoritev obnovljene vodne postaje/vodohrama v Celju 30.
Miran,
"cugšrange" (Zugschranke) sem hitro našel s kompletnim izračunom vračila investicije (ROE)
Resno, podan je promet, ki poteka po Mariborski....
Industrijski tir do Rakuševega mlina pa sem danes že videl, pa me trenutno ni zanimal. Ja, seveda ga sedajle ne najdem.
Če pa bom brskal še za načrti celjske postaje, ga sigurno najdem.
pozdrav
Darko
"cugšrange" (Zugschranke) sem hitro našel s kompletnim izračunom vračila investicije (ROE)
Resno, podan je promet, ki poteka po Mariborski....
Industrijski tir do Rakuševega mlina pa sem danes že videl, pa me trenutno ni zanimal. Ja, seveda ga sedajle ne najdem.
Če pa bom brskal še za načrti celjske postaje, ga sigurno najdem.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Otvoritev obnovljene vodne postaje/vodohrama v Celju 30.
Miran,
evo, sem se potrudil...
Industrijski tir do "Erste Stadtmühle"...
V novi temi: Mestni mlin Celje - industrijski tir
Lep pozdrav
Darko
evo, sem se potrudil...
Industrijski tir do "Erste Stadtmühle"...
V novi temi: Mestni mlin Celje - industrijski tir
Lep pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 02.07.2014, 17:18, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Otvoritev obnovljene vodne postaje/vodohrama v Celju 30.
O:1680
Pozdravljeni,
ker je danes nov dan, znižujem razliko...
za 3 leta!
Načrt imamo iz leta 1903
povečava...
še datum...
Dokaz, da se ne vidi napis na zgradbi, ki naj bi bila vodna postaja...
Razlika: 1903 - 1891 = 12 let!
V parih dneh smo razliko 160 let zmanjšali na 12 let! Uspeh!
Odkod 160 let?
Za načrt "vaserlajtnge" smo ugotovili letnico 1908, po napisni tabli pa naj bi bila vodna postaja na sedanji lokaciji zgrajena leta 1848.
Izgleda, da je to moj domet brez dodatnih brskanj po arhivih.
Ne smemo pozabiti, da sem šel iskati podatke za postavljalnico v Štajerski deželni arhiv v Gradec in tudi tam dobil nekaj podatkov. Nimajo pa načrta. Pota vodijo na Dunaj...
Dobro, da je dal Rudi narediti napisno ploščo iz plastike. Vsaj tako mi je rekel. Ker da ima že slabe izkušnje s tisto iz postavljalnice
Pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
ker je danes nov dan, znižujem razliko...
železocestnik napisal/-a:
Še datum malo od bliže in v horizontali...
Sedaj je razlika samo še 15 let!
1906 - 1891 = 15
pozdrav
Darko
za 3 leta!
Načrt imamo iz leta 1903
povečava...
še datum...
Dokaz, da se ne vidi napis na zgradbi, ki naj bi bila vodna postaja...
Razlika: 1903 - 1891 = 12 let!
V parih dneh smo razliko 160 let zmanjšali na 12 let! Uspeh!
Odkod 160 let?
Za načrt "vaserlajtnge" smo ugotovili letnico 1908, po napisni tabli pa naj bi bila vodna postaja na sedanji lokaciji zgrajena leta 1848.
Izgleda, da je to moj domet brez dodatnih brskanj po arhivih.
Ne smemo pozabiti, da sem šel iskati podatke za postavljalnico v Štajerski deželni arhiv v Gradec in tudi tam dobil nekaj podatkov. Nimajo pa načrta. Pota vodijo na Dunaj...
Dobro, da je dal Rudi narediti napisno ploščo iz plastike. Vsaj tako mi je rekel. Ker da ima že slabe izkušnje s tisto iz postavljalnice
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Otvoritev obnovljene vodne postaje/vodohrama v Celju 30.
O:1770
Pozdravljeni,
o vodnih postajah v Celju je pisal že Rustja v knjižici 150 let proge Celje - Ljubljana.
"Prvotna vodna postaja je bila na severni strani postaje pri podvozu proti Zavodni oziroma ob okrajni cesti proti Teharjem. Tam sta bila tudi skladišče in pošta.
Prvo rekonstrukcijo postaje so začeli takoj zatem, ko je stekel promet proti Ljubljani in Celje ni bilo več končna postaja.
Začasno vodno postajo so podrli in na južnem koncu postaje ob Savinji zgradili novo s tlorisom 14,7 x 7,84 m. Na mesto prejšnje vodne postaje so prestavili deponijo za premog. Precej sprememb so izvedli na tirnih povezavah in skladiščih. Delo na rekonstrukciji je trajalocelo desetletje."
Poglejmo si vse to na načrtih postaje.
Prvi načrt imamo iz leta 1864...
povečava...
Pri podvozu na vstopu na postajo iz smeri Maribora je oznaka: W. St., kar pomeni Wasser Station = vodna postaja
Takšno stanje je še tudi leta 1859...
povečava...
To bo še Borsig prebral: Wasser Stat.
Leta 1863 je na načrtu vrisana vodna postaja (Wasserstation) na nasprotni strani sprejemnega poslopja, na mestu prejšnje vodne postaje pa je deponija za premog (Kohle).
Kako je izgledala ta vodna postaja?
Vidimo jo lahko na razglednici iz leta okoli 1900...
Vodna postaja je na levi strani izseka iz fotografije (stolp v zgradbi).
Na novo vodno postajo pa je bilo potrebno počakati še kar nekaj časa.
Zaenkrat smo določili čas izgradnje od leta 1891 do leta 1903.Kdaj so jo pa zares zgradili zaenkrat še ne vemo.
Pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
o vodnih postajah v Celju je pisal že Rustja v knjižici 150 let proge Celje - Ljubljana.
"Prvotna vodna postaja je bila na severni strani postaje pri podvozu proti Zavodni oziroma ob okrajni cesti proti Teharjem. Tam sta bila tudi skladišče in pošta.
Prvo rekonstrukcijo postaje so začeli takoj zatem, ko je stekel promet proti Ljubljani in Celje ni bilo več končna postaja.
Začasno vodno postajo so podrli in na južnem koncu postaje ob Savinji zgradili novo s tlorisom 14,7 x 7,84 m. Na mesto prejšnje vodne postaje so prestavili deponijo za premog. Precej sprememb so izvedli na tirnih povezavah in skladiščih. Delo na rekonstrukciji je trajalocelo desetletje."
Poglejmo si vse to na načrtih postaje.
Prvi načrt imamo iz leta 1864...
povečava...
Pri podvozu na vstopu na postajo iz smeri Maribora je oznaka: W. St., kar pomeni Wasser Station = vodna postaja
Takšno stanje je še tudi leta 1859...
povečava...
To bo še Borsig prebral: Wasser Stat.
Leta 1863 je na načrtu vrisana vodna postaja (Wasserstation) na nasprotni strani sprejemnega poslopja, na mestu prejšnje vodne postaje pa je deponija za premog (Kohle).
Kako je izgledala ta vodna postaja?
Vidimo jo lahko na razglednici iz leta okoli 1900...
Vodna postaja je na levi strani izseka iz fotografije (stolp v zgradbi).
Na novo vodno postajo pa je bilo potrebno počakati še kar nekaj časa.
Zaenkrat smo določili čas izgradnje od leta 1891 do leta 1903.Kdaj so jo pa zares zgradili zaenkrat še ne vemo.
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Otvoritev obnovljene vodne postaje/vodohrama v Celju 30.
Darko,
prisrčna hvala za odgovor in podatke glede Rakuševega mlina in seveda za odprtje nove teme!
Glede vodne postaje pa je precej zanimivo, da so jo tako prestavljali. Sicer pa je to po svoje razumljivo, saj je na severni strani, ob sedanji postavljalnici postajne tire prečkala Koprivnica (ki jo srečamo tudi ob Rakuševem mlinu), na vzhodni strani se je izlivala v strugo Voglajne, ki je skoraj vzporedno s postajnimi tiri tekla po vsej dolžini postaje in se na jugovzhodnem delu zlila s Savinjo. Tako za črpanje vode pravzaprav nikjer ni bilo posebnega problema.
V zadnjem prispevku se ti je verjetno nad sliko postajnega načrta prikradla napaka v letnici:
"Prvi načrt imamo iz leta 1864..." Predvidevam, da bi moralo pisati "Prvi načrt imamo iz leta 1846..."
Upam, da mi tega popravka ne zameriš!
prisrčna hvala za odgovor in podatke glede Rakuševega mlina in seveda za odprtje nove teme!
Glede vodne postaje pa je precej zanimivo, da so jo tako prestavljali. Sicer pa je to po svoje razumljivo, saj je na severni strani, ob sedanji postavljalnici postajne tire prečkala Koprivnica (ki jo srečamo tudi ob Rakuševem mlinu), na vzhodni strani se je izlivala v strugo Voglajne, ki je skoraj vzporedno s postajnimi tiri tekla po vsej dolžini postaje in se na jugovzhodnem delu zlila s Savinjo. Tako za črpanje vode pravzaprav nikjer ni bilo posebnega problema.
V zadnjem prispevku se ti je verjetno nad sliko postajnega načrta prikradla napaka v letnici:
"Prvi načrt imamo iz leta 1864..." Predvidevam, da bi moralo pisati "Prvi načrt imamo iz leta 1846..."
Upam, da mi tega popravka ne zameriš!
LP, Miran
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Otvoritev obnovljene vodne postaje/vodohrama v Celju 30.
Miran, pozdravljen,
seveda ne zamerim, zahvaljujem se za vsak popravek.
Letnic nimam v glavi in jih poskušam takoj pozabiti iz praktičnega vzroka, ker obenem delam več zadev.
Deloven sem tudi na drugih forumih, trenutno predvsem WW 2.
To vodno postajo hočem hitro zaključiti ravno zaradi tega, ker me čakajo druge zadeve, zato gre to tako hitro.
Poleg tega sem že blizu rešitve in ne pazim toliko na letnice.
Vsaka pomoč mi je dobrodošla, tudi dvomi v moja izvajanja.
Pozdrav
Darko
seveda ne zamerim, zahvaljujem se za vsak popravek.
Letnic nimam v glavi in jih poskušam takoj pozabiti iz praktičnega vzroka, ker obenem delam več zadev.
Deloven sem tudi na drugih forumih, trenutno predvsem WW 2.
To vodno postajo hočem hitro zaključiti ravno zaradi tega, ker me čakajo druge zadeve, zato gre to tako hitro.
Poleg tega sem že blizu rešitve in ne pazim toliko na letnice.
Vsaka pomoč mi je dobrodošla, tudi dvomi v moja izvajanja.
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Otvoritev obnovljene vodne postaje/vodohrama v Celju 30.
železocestnik napisal/-a: ... Zaenkrat smo določili čas izgradnje od leta 1891 do leta 1903.Kdaj so jo pa zares zgradili zaenkrat še ne vemo...
Ni mi čisto jasno, al' @ŽC res še ne ve točne letnice al' samo zavlačuje, da bi nabil čim več ogledov?!?
Me pa skrbi sledeča izjava:
V "dobrih starih časih" bi namreč v @ŽC izjavil kaj v stilu: "... testiram vašo pozornost ..."železocestnik napisal/-a:... seveda ne zamerim (opomba: popravka letnice), zahvaljujem se za vsak popravek.
Letnic nimam v glavi in jih poskušam takoj pozabiti iz praktičnega vzroka, ker obenem delam več zadev....
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Otvoritev obnovljene vodne postaje/vodohrama v Celju 30.
O:1830
Evo, zadeva je zaključena.
Rudi bo moral izdelati novo plastično napisno tablo, za vsak slučaj, če sem se le zmotil.
Tono pa bo moral razdeliti zloženko o novi letnici izgradnje po vseh celjskih gospodinjstvih, ki imajo doma godna dekleta za možitev (starejše od 18 let).
Vodna postaja Celje, ki je sedaj spomeniško zaščitena, je bila zgrajena leta 1903.
Kako vem?
Zadeva je enostavna. Na postaji je bilo pred vodno postajo vseh tirov 7. Ko je zmanjkalo prostora, so morali vodno postajo podreti, da so lahko postavili na postaji še kakšen tir. Seveda so prej zgradili novo vodno postajo.
Potrebno je samo ugotoviti, kdaj so podrli staro vodno postajo nasproti sprejemne zgradbe in povečali število tirov. Enostavno!
Načrt za leto 1903 že imamo.
Poiskati moramo le še prvi mlajši načrt, na katerem je še vodna postaja nasproti sprejemne zgradbe, nove pa še ni na sedanjem mestu!
Evo ga...
Julija 1902 je še stara vodna postaja, nove še ni...
povečava...
Zaključek:
Zaenkrat lahko zaključimo le, da je bila nova vodna postaja zgrajena na sedanjem mestu leta 1902, 1903 ali celo leta 1904.
Na voljo nimamo niti predloga za gradnjo, niti gradbenega dovoljenja niti kolavdacije.
To je primer, kako si lahko pomagamo datirati neko izgradnjo objekta z načrti, fotografijami in razglednicami.
Še več, ko enkrat ugotovimo letnico izgradnje nekega objekta (postavljalnice, vodne postaje itd.) lahko z njihovo pomočjo datiramo fotografije, razglednice
Se zahvaljujem za pozornost!
Raziskava je potekala pred vašimio očmi. Nič nisem skrival, samo brskal sem po diskih. Na žalost z ogromno truda, ker nimam več pisnih vodičev po razsežnostih podatkov na diskih, ker so mi bili trije zvezki teh vodičev ukradeni iz avta.
Morda pa je to bila tudi prednost, saj bi drugače verjetno rekel, da nimam podatkov, sedaj pa sem moral brskati od začetka...
pozdrav
Darko
Evo, zadeva je zaključena.
Rudi bo moral izdelati novo plastično napisno tablo, za vsak slučaj, če sem se le zmotil.
Tono pa bo moral razdeliti zloženko o novi letnici izgradnje po vseh celjskih gospodinjstvih, ki imajo doma godna dekleta za možitev (starejše od 18 let).
Vodna postaja Celje, ki je sedaj spomeniško zaščitena, je bila zgrajena leta 1903.
Kako vem?
Zadeva je enostavna. Na postaji je bilo pred vodno postajo vseh tirov 7. Ko je zmanjkalo prostora, so morali vodno postajo podreti, da so lahko postavili na postaji še kakšen tir. Seveda so prej zgradili novo vodno postajo.
Potrebno je samo ugotoviti, kdaj so podrli staro vodno postajo nasproti sprejemne zgradbe in povečali število tirov. Enostavno!
Načrt za leto 1903 že imamo.
Poiskati moramo le še prvi mlajši načrt, na katerem je še vodna postaja nasproti sprejemne zgradbe, nove pa še ni na sedanjem mestu!
Evo ga...
Julija 1902 je še stara vodna postaja, nove še ni...
povečava...
Zaključek:
Zaenkrat lahko zaključimo le, da je bila nova vodna postaja zgrajena na sedanjem mestu leta 1902, 1903 ali celo leta 1904.
Na voljo nimamo niti predloga za gradnjo, niti gradbenega dovoljenja niti kolavdacije.
To je primer, kako si lahko pomagamo datirati neko izgradnjo objekta z načrti, fotografijami in razglednicami.
Še več, ko enkrat ugotovimo letnico izgradnje nekega objekta (postavljalnice, vodne postaje itd.) lahko z njihovo pomočjo datiramo fotografije, razglednice
Se zahvaljujem za pozornost!
Raziskava je potekala pred vašimio očmi. Nič nisem skrival, samo brskal sem po diskih. Na žalost z ogromno truda, ker nimam več pisnih vodičev po razsežnostih podatkov na diskih, ker so mi bili trije zvezki teh vodičev ukradeni iz avta.
Morda pa je to bila tudi prednost, saj bi drugače verjetno rekel, da nimam podatkov, sedaj pa sem moral brskati od začetka...
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 03.07.2014, 8:08, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Otvoritev obnovljene vodne postaje/vodohrama v Celju 30.
Ja, Borsig, ta: "testiram vašo pozornost" oziroma: "kontroliram, če sploh kdo še bere moje mojstrovine" so res...legendarne
Kljub vsemu pa sem v dveh dneh "nabil" v tvojo temo 500 ogledov
Boš moral vrniti, če mi bo šlo pri kateri temi za nohte
pozdrav
Darko
Kljub vsemu pa sem v dveh dneh "nabil" v tvojo temo 500 ogledov
Boš moral vrniti, če mi bo šlo pri kateri temi za nohte
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Otvoritev obnovljene vodne postaje/vodohrama v Celju 30.
O:1900
Jaz sem prepričan, da si misli @Borsig nekako takole:
Tale @ŽC ima doma vse polno fasciklov...
-enega polnega načrtov rabljenih "aportov" (ber WC-jev) od Dunaja do Pragerskega
- enega raznoraznih postavljalnic
-enega vodnih postaj od Dunaja do Celja in Zidanega mosta
...in tako naprej.
Samo roko stegne iz naslanjača, zagrabi tapravi fascikel, pogleda v njem pod imenom kraja (urejeno po abecedi) in vrže načrt na skener...
Pol pa nas za nos vleče in nam kaže "per partes" načrte
...in zavlačuje ter nabija oglede
Te bom vzel enkrat s seboj v arhiv in boš videl, kako izgleda, ko cel dan ne najdeš enega podatka
Pozdrav
Darko
[/quote]_Borsig_ napisal/-a:
Ni mi čisto jasno, al' @ŽC res še ne ve točne letnice al' samo zavlačuje, da bi nabil čim več ogledov?!?
Jaz sem prepričan, da si misli @Borsig nekako takole:
Tale @ŽC ima doma vse polno fasciklov...
-enega polnega načrtov rabljenih "aportov" (ber WC-jev) od Dunaja do Pragerskega
- enega raznoraznih postavljalnic
-enega vodnih postaj od Dunaja do Celja in Zidanega mosta
...in tako naprej.
Samo roko stegne iz naslanjača, zagrabi tapravi fascikel, pogleda v njem pod imenom kraja (urejeno po abecedi) in vrže načrt na skener...
Pol pa nas za nos vleče in nam kaže "per partes" načrte
...in zavlačuje ter nabija oglede
Te bom vzel enkrat s seboj v arhiv in boš videl, kako izgleda, ko cel dan ne najdeš enega podatka
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Otvoritev obnovljene vodne postaje/vodohrama v Celju 30.
železocestnik napisal/-a: ... Jaz sem prepričan, da si misli @Borsig nekako takole:
Tale @ŽC ima doma vse polno fasciklov...
-enega polnega načrtov rabljenih "aportov" (ber WC-jev) od Dunaja do Pragerskega
- enega raznoraznih postavljalnic
-enega vodnih postaj od Dunaja do Celja in Zidanega mosta
...in tako naprej.
Samo roko stegne iz naslanjača, zagrabi tapravi fascikel, pogleda v njem pod imenom kraja (urejeno po abecedi) in vrže načrt na skener...
Pol pa nas za nos vleče in nam kaže "per partes" načrte
...in zavlačuje ter nabija oglede
Nimam nič proti!!!železocestnik napisal/-a:Te bom vzel enkrat s seboj v arhiv in boš videl, kako izgleda, ko cel dan ne najdeš enega podatka ...
Te držim za besedo!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Otvoritev obnovljene vodne postaje/vodohrama v Celju 30.
Jaz se pripeljem do tebe, ti pa pelješ naprej do Štajerskega deželnega arhiva.
Seveda če želiš zaključiti zgodbo o datumu izgradnje vodne postaje v Celju.
Na žalost gradivo okrožnega glavarstva v Celju ni ohranjeno (Bezirkhauptmannschaft Cilli). Sploh pa ne načrti.
V Arhivu Slovenije načrta vodne postaje nisem zasledil, pa sem premetal skoraj vse arhivske škatle Južne železnice.
Niti dokumentov o njej, razen enega tlorisa, ki pa sem ga menda poslal Miranu.
Tudi načrti v Gradcu niso ohranjeni, ker so jih samo poštempljali in vrnili lastniku (investitorju). Ponavadi itak samo dva (glej zgodbo o postavljalnici Celje).
Torej je velika verjetnost, da se dobi gradbeno dovoljenje v Gradcu.
Spodnji dokument štajerskega deželnega namestništva v Gradcu dokazuje, da je bilo kar nekaj vlog za povečanje železniške postaje v Celju leta 1903.
Vodna postaja je že tako velik objekt, da je morala Južna železnica pridobiti gradbeno dovoljenje. Če slučajno ni ohranjeno, je možno v indeksih najti vsaj datum vloge za gradbeno dovoljenje.
povečava...
Načrt za vodno postajo pa je itak ohranjen v Celju v arhivu SŽ. Je pa brez datuma.
izsek iz Borsigove fotografije v tej temi
pozdrav
Darko
Seveda če želiš zaključiti zgodbo o datumu izgradnje vodne postaje v Celju.
Na žalost gradivo okrožnega glavarstva v Celju ni ohranjeno (Bezirkhauptmannschaft Cilli). Sploh pa ne načrti.
V Arhivu Slovenije načrta vodne postaje nisem zasledil, pa sem premetal skoraj vse arhivske škatle Južne železnice.
Niti dokumentov o njej, razen enega tlorisa, ki pa sem ga menda poslal Miranu.
Tudi načrti v Gradcu niso ohranjeni, ker so jih samo poštempljali in vrnili lastniku (investitorju). Ponavadi itak samo dva (glej zgodbo o postavljalnici Celje).
Torej je velika verjetnost, da se dobi gradbeno dovoljenje v Gradcu.
Spodnji dokument štajerskega deželnega namestništva v Gradcu dokazuje, da je bilo kar nekaj vlog za povečanje železniške postaje v Celju leta 1903.
Vodna postaja je že tako velik objekt, da je morala Južna železnica pridobiti gradbeno dovoljenje. Če slučajno ni ohranjeno, je možno v indeksih najti vsaj datum vloge za gradbeno dovoljenje.
povečava...
Načrt za vodno postajo pa je itak ohranjen v Celju v arhivu SŽ. Je pa brez datuma.
izsek iz Borsigove fotografije v tej temi
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Otvoritev obnovljene vodne postaje/vodohrama v Celju 30.
Šele sedaj sem videl, da sem tloris vodne postaje že objavil na forumu...
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 5&start=75" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdrav
Darko
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 5&start=75" onclick="window.open(this.href);return false;
železocestnik napisal/-a:Ker vidim, da delate tudi modelčke, morda malo v pomoč, čeprav jo lahko izmerite v realnosti
Je pa opis, za kaj so si želeli (morda tudi imeli...) prostore...
Načrt je iz leta 1906...in se verjetno "pokriva" s časom izgradnje nove vodne postaje...
(Načrt v arhivu SŽ Lj, fotografirano 10.11.2010)
Ja, ja...načrta postavljalnice pa od nikoder
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Otvoritev obnovljene vodne postaje/vodohrama v Celju 30.
Pozdravljeni,
ena od možnosti, kako se dokopati točne letnice začetka obratovanja vodne postaje v Celju (tiste na sedanjem mestu) je tudi s pomočjo uradnih dokumentov za tlačne posode.
Parni kotel, ki je dajal paro za pogon vodne črpalke je moral po predpisih biti pregledan pri postavitvi v objekt in potem periodično vsakih toliko let in tudi izredno, če se je pojavila potreba.
Parni kotel v vodni postaji Celje je stal v kotu (rdeče označeno)...
Inšpekcija je izdajala za vsak pregled zapis.
Izgledal je takole...
Poleg tega je obstajala še knjiga...
V železniškem muzeju v Ljubljani je ohranjena recimo za Pragersko...
Seveda se vedno dogodi, kadar se pogovarjamo o Pragerskem, da vedno "tavšajo" ene stare "jajce" z Mariborom
Vsi dokumenti so iz Železniškega muzeja v Ljubljani. Se zahvaljujem ravnatelju muzeja prof. Mladenu Bogiću da je dovolil objavo dokumentov na forumu.
Za vodno postajo Celje ni ohranjenih dokumentov o parnem kotlu v Železniškem muzeju v Ljubljani. Bo potrebno pogledati v tehničnem arhivu SŽ v Celju. Ponavadi se dokumentov z državnimi štampiljkami ne upajo vreči v smeti...
Pozdrav
Darko
ena od možnosti, kako se dokopati točne letnice začetka obratovanja vodne postaje v Celju (tiste na sedanjem mestu) je tudi s pomočjo uradnih dokumentov za tlačne posode.
Parni kotel, ki je dajal paro za pogon vodne črpalke je moral po predpisih biti pregledan pri postavitvi v objekt in potem periodično vsakih toliko let in tudi izredno, če se je pojavila potreba.
Parni kotel v vodni postaji Celje je stal v kotu (rdeče označeno)...
Inšpekcija je izdajala za vsak pregled zapis.
Izgledal je takole...
Poleg tega je obstajala še knjiga...
V železniškem muzeju v Ljubljani je ohranjena recimo za Pragersko...
Seveda se vedno dogodi, kadar se pogovarjamo o Pragerskem, da vedno "tavšajo" ene stare "jajce" z Mariborom
Vsi dokumenti so iz Železniškega muzeja v Ljubljani. Se zahvaljujem ravnatelju muzeja prof. Mladenu Bogiću da je dovolil objavo dokumentov na forumu.
Za vodno postajo Celje ni ohranjenih dokumentov o parnem kotlu v Železniškem muzeju v Ljubljani. Bo potrebno pogledati v tehničnem arhivu SŽ v Celju. Ponavadi se dokumentov z državnimi štampiljkami ne upajo vreči v smeti...
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Otvoritev obnovljene vodne postaje/vodohrama v Celju 30.
Uaaau, sem presenečena nad količino ohranjenih papirjev.