o tej lokomotivi smo razpravljali v temi o cmoku Borsigov v temi Izredni dogodki.
Da ne ostanejo ugotovitve debate izgubljene, otpiram novo temo.
Najprej je Peter našel eno napako v Švajgarjevi knjigi: Parna vleka na Slovenskem:
Peter 5 napisal/-a:Zdravo! Majhen off topic: v Švajgarjevi knjigi na 161 strani sem našel napako v tekstu nad fotografijo 06 (v zvezi z trofejnimi lokomotivami pr P 8 oz. BR 38):
pravilno je J(D)Ž 09 in ne 08 !
Lep pozdrav - Peter
Res se je bil tiskarski škrat na delu...
Še fotografija P8 iz Švajgarjeve knjige...
Potem pa jo je opazil Peter še na eni fotografiji...
Peter 5 napisal/-a:Darko, pozdravljen!
V zvezi s serijo 09 v Sloveniji bi opozoril na fotografijo iz zbirke pokojnega prof. Staneta Kumarja iz leta 1947, ki predstavlja pogled (očitno z nekdanjega znamenitega in tukaj že večkrat omenjenega ter prikazanega nadhoda za pešce!) na del bivše kurlnice pri ljubljanskem glavnem kolodvoru. Med množico drugih lokomotiv je moč prepoznati tudi en primerek serije JDŽ 09 ( ob levem robu v tretji vrsti od spodaj navzgor). Posnetek je objavljen v knjigi "Die Dampflokomotiven Jugoslawiens" avtorja T. Brateta na strani 117 spodaj. Morda je ohranjen pri prof. Bogiću original te fotografije, reprodukcija v knjigi žal ni najboljša.
Lep pozdrav - Peter
Izkazalo se je, da je fotografija na razpolago in se je hitro našla (zahvaljujoč Wordu)...
železocestnik napisal/-a:Peter, pozdravljen,
ja, ta fotografija je datirana odlično z dobavo VULCAN Lokomotiv (ki jih je dobavilla Velika Britanija v okviru UNRRA pomoči ex-YU).
To fotografijo je posnel Vlastja.
V ozadju se vidi Akademski kolegij, kjer smo se ogrevali s premogom s postaje. Ja, to so bili drugi časi...vse je bilo od vseh
Jaz bi rekel, da je to posnetek iz pisarne.
Foto: Vlastja
V tem primeru se moramo zahvaliti za objavo na forumu večim:
1. za posnetek: Simončič Vlastja (Vladimir): glej: http://www.gorenjci.si/osebe/simon%C4%8 ... ir%29/860/
2. da je začel sestavljati zbirko z namenom, da bo na voljo raziskovalcem zgodovine slovenskih železnic, akademskemu slikarju prof. Stanetu Kumarju; glej: http://sl.wikipedia.org/wiki/Stane_Kumar
3. ravnatelju železniškega muzeja v Ljubljani, prof. Mladenu Bogiću, da je dovolil objavo na forumu; glej: http://de.wikipedia.org/wiki/Mladen_Bogi%C4%87
Peter, ali lahko malo več napišeš, po katerih detajlih spoznaš P8
...in napišeš, za katero lokomotivo je, da bodo forumaši to videli še čez dve, tri leta, kolikor drži shrani.si fotografijo na svojem serverju. Potem pa ji itak lahko "podaljša življenje" kdo od tistih, ki jih te lokomotive zanimajo.
pozdrav
Darko
Peter je prijazno zapisal nekaj karakterističnih potez na JDŽ 09...
Peter 5 napisal/-a:Darko, pozdravljen!
Hvala za fotografijo - tebi in prof. Bogiću ! Očitno sem prav ugibal.
Lokomotiva JDŽ 09 je delno zakrita . Spodnji del (tekalo) ji zakriva lokomotiva serije JDŽ 38 z napisom VULCAN LOCOMOTIVES in sicer najbolj levo stoječa izmed njih. (Koincidenca številk: lokomotiva JDŽ 38 zakriva lokomotivo ex DRG 38)
Lokomotivo JDŽ 09 (ex DRG 38 ex KPEV P8) sem zahka prepoznal, čeprav se vidi le njen zgornji del , na osnovi raznih detajlov. Je pa v tekstu k sliki v zgoraj omenjeni knjigi navedena poleg "liberation" lokomotiv (UNRRA - JDŽ 38) večina prepoznavnih lokomotiv, med njimi seveda tudi P8 (oz. DRG 38 - JDŽ 09). Detajli, na katere sem se opiral pri prepoznavi, pa so: oblika vetrousmernih pločevin ob dimnici, relativno visok (podaljšan!) dimnik, na kotlu dva doma in med njima oglati peskovnik, oblika strojevodske kabine. Tudi proporci v celotni silhueti so značilni in so mi pri tem pripomogli. Te lokomotive dobro poznam iz železniške literature, pa tudi doma imam 2 različna modela v merilu H0 (Fleischmann in Liliput).
Seveda pa so te lokomotive spričo različnih proizvajalcev in dolge periode proizvodnje izkazovale tudi nekatere razlike v primerjavi z izvedbo na fotografiji. Znani so podtipi brez vetrousmernih pločevin, ali samo z enim domom na kotlu pred peskovnikom na, ali z dodatnimi prezračevalnimi jaški na strehi kabine, ali s konično (aerodinamično ?) obliko prednjega dela kabine in še kaj. Tudi kombinacije navedenih odstopanj med podtipi so obstajale.
Pri DB so doživele te lokomotive še namestitev Wittejevih vetrousmernih pločevin (v resnici naj bi usmerjale dim!) po vzoru zadnjih "enotnih lokomotiv" DRG serij 52 in 42 in zamenjavo originalnih tendrov z onimi, ki so preostali od kasiranih lokomotiv DRG/DB serije 52 ( = identična z JDŽ/JŽ 33). Tako modernizirane so vstrajale v Z.R. Nemčiji skoraj do samega konca parne vleke. Vse v zadnjem odstavku navedeno z našimi primerki nima nobene zveze, je pa dokaz odlične konstrukcije.
Lep pozdrav - Peter
Preostane samo še majhna povečava lokomotive JDŽ 09...
železocestnik napisal/-a:Da bo malo bolj razumljivo za vse.
Evo pruske P8 v "pozadini"...
Lokomotiva JDŽ 09 (ex DRG 38 ex KPEV P8):
pozdrav
Darko
Pa še pogled v wikipedijo:
nemška: http://de.wikipedia.org/wiki/Preu%C3%9Fische_P_8
angleška: http://en.wikipedia.org/wiki/Prussian_P_8
pozdrav
Darko