1971 Postojna – Prestavljanje proge

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 948
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska

1971 Postojna – Prestavljanje proge

Odgovor Napisal/-a SIMY »

Zaradi avtoceste je bilo potrebno prestaviti železniško progo tudi pri postaji Postojna. Pa ste se kdaj vprašali, zakaj prav taka širina med tirnicama?
Danes je razdalja med tirnicama v večini Evrope 1435 mm. To je standardna širina, ki je bila določena v Angliji, ko so gradili prvo linijsko železnico med Liverpoolom in Manchestrom. Enake mere imajo ameriške železnice, saj so jih gradili Angleži ob pomoči tudi slovenskih izseljencev.

Slika

Tako mero so uporabili, ker so prve vagone v Angliji izdelovali v delavnicah, kjer so pred pojavom železnice izdelovali kočije. Za železniške vagone so uporabili kar enaka podvozja, kot so jih prej rabili za kočije. Ta mera se je za kočije uporabljala, da so bila njihova kolesa prilagojena kolesnicam na starih evropskih kolovozih. Kolovozne poti pa napravili stari Rimljani med svojimi osvajalskimi pohodi. Njihovi dvokolesni vozički na konjsko vprego so imeli prav to mero, ker so vprego konstruirali tako, da sta vanjo pasali dve konjski riti.

Za češnjo na smetani: Ameriški space shuttle ima 2 rezervoarja za gorivo (SRB – Solid Rocket Booster), ki jih izdeluje firma Thiokol v zvezni državi Utah. Inženirji, ki so projektirali rezervoarja, so želeli napraviti sirša, ampak so bili omejeni s širino tunelov na železnici, po kateri so rezervoarja transportirali. Širina tunelov pa je bila seveda primerna širini železniških tirov.

Sklep: Najbolj napreden primerek ameriške tehnologije je zgrajen na osnovi širine riti rimskega konja! Pa večina evropskih železnic tudi.

Slika

Delajo Bosanci na začasnem delu v Sloveniji. Ker domače delovne sile za taka težka dela ni bilo, so se predstavniki Zavoda za zaposlovanje ob petkih odpravili v Bosno in v ponedeljek prišli nazaj s polnim vlakom garačev za slovenski blagor.

Pa še ena češnja, da ne bo vse skupaj le faktoteka. Ko sem šla nekoč z vlakom iz službe, sem prišla na postajo pa tam še ni bilo vlaka. Bilo je mraz, čeprav je sijalo sonce in tudi pihalo je. So nas nalašč pustili čakat, da smo se malo preluftali. Potem je prišel najkrajši vlak, kar jih imajo in smo se komaj zdrenjali gor. Je bila taka gužva, da sem samo na eni nogi stala, pa še tista ne vem, če je bila moja. Potem se prikaže ena sprevodnica kalibra težke Berte in hoče videti karte. Me je še vedno zeblo. In če me zebe, sem še malo bolj sitna kot po navadi in sem ji povedala, da so tako vozili živino v klavnico pa ni bilo treba nič karte. Je bila tiho, pa za karto ji tudi ni več bilo. Nič hudega, saj je bila stara. Karta namreč. Potem sem morala celo pot poslušat osladne pogovore današnje nadobudne mladine po telefonu. »Ja, saj vem, da si srček…a ne..nikol me ne boš pozabu, a ne de ne…tud jst te ne bom nikol pozabla…saj veš, da imam tebe najrajš..« Takoj bi vzela eno dozo inzulina, samo če bi ga imela. Zdaj se več ne vozim z vlakom, ker imam službo za vogalom, v penziji pa še nisem, ne. Zavedam se, za koliko dogodivščin in zgodb sem prikrajšana. Posledično pa tudi vi.

Slika

Kraj: Postojna
Datum: 1971
Avtor: Karel Rustja
Zbirka: Karel Rustja
Skenirano: 28. 9. 2014
Oblika: negativ 135

VIR : https://stareslike.cerknica.org/2015/12 ... nje-proge/
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: 1971 Postojna – Prestavljanje proge

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

To je standardna širina, ki je bila določena v Angliji, ko so gradili prvo linijsko železnico med Liverpoolom in Manchestrom.
Deloma že drži, vendar vse skupaj izvira še iz rimskih časov, oziroma je utemeljeno na širini dveh konjskih riti. O tem si poglej(te) naprimer
http://www.svet-je-lep.com/zdrav-duh-v- ... jske-riti/
http://www.najblog.com/sprdologija/item/13953

Tako, malo za šala, še bolj pa za res.

LPL
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: 1971 Postojna – Prestavljanje proge

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Zanimiva je prva slika. Zadnji vagon v kompoziciji je vagon ameriške izdelave, prav takšnega pa se da videti v muzeju železnice na Parmovi v Ljubljani. Vagon je bil zelo verjetno uporabljen za prevoz vode, glede na barvo vagona cisterne pred njim, pa verjetno tudi ta.
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: 1971 Postojna – Prestavljanje proge

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

SIMY, pozdravljen,

odlični prispevki =D> =D> =D>

Vendar...

Prosil bi te, da poskušaš za prispevke poiskati primerne teme, da jih dodaš tem temam.

Vem, težko je naji primerno temo, vendar poskusiti je potrebno.

To, da bo za vsak tak detajlni prispevek posebna tema na žalost ni sprejemljivo, ker bo prišlo do popolne nepreglednosti .
Že sedaj smo imeli ta problem, da se je prehitro začela nova tema. Tudi jaz sem delal te napeke, ker se nisem potrudil in malo pogledal po temah :oops:

Na forumu zeljeznice imajo v sekciji ozkotirne železnice še eno staro temo, v katero "potisnejo" post, za katerega ne vedo, kam bi ga uvrstili. Ta tema je sedaj popolnoma nepregledna, obsega 134 strani, ima 2.671 odgovorov in ima....1.358.040 ogledov (ja milijon in tristo tisoč ogledov). Tudi jaz sem že kaj napisal v to temo, ker nisem vedel kam s prispevkom. Nisem pa si upal odpreti nove teme za minimalni ali detajlni prispevek.

Torej, kaj storiti?

Če boš pisal o Južni železnici, dodati prispevek v eno izmed prispevkov o Južni železnici itd.

V kolikor ne najdeš primerne teme ali boš pisal prispevke splošno ali za raznorazna področja, odpri eno novo temo: SIMY-jevi prispevki o zgodovini železnice ali podobni naslov.


Ne bi rad, da bi mislil, da solim pamet komerkoli, povedati sem hotel, da moramo imeti en red, sicer bomo izgubili pregled po temah. Potrebno je tudi povedati, da moramo posebej v tej rubriki sami skrbeti za red glede na to, da moderatorji redkeje pogledajo v to rubriko in da tudi oni nimajo časa zafrkavati se z zbiranjem tem, prestavljanjem postov itd. Za to moramo skrbeti sami.

Delujem tudi na tujih forumih, kjer obstja red in izredno delovni moderatorji, ki jih je tudi dovolj. V pol ure "odkrijejo", da si postavil prispevek v napačno temo, da nisi citiral od kod je podatek, da si ga citiral iz "sumljivega" vira itd. So me že večkrat "ujeli" na krivih poteh :wink:


Drugače pa čestitke, tako naprej z delom na področju zgodovine železnic =D> =D>


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 221
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: 1971 Postojna – Prestavljanje proge

Odgovor Napisal/-a jž 363 »

Kateri točno del proge je bilo treba prestaviti, saj stanje na fotografijah izgleda bolj ali manj enako današnjem? Morda ta ovinek kje zdaj proga prečka avtocesto?
Drugače mi se zdi da so na slikah dela ob gradnji otočnega perona in podhoda.
Blaž
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 120
Pridružen: 19.02.2013, 22:34

Re: 1971 Postojna – Prestavljanje proge

Odgovor Napisal/-a Blaž »

Zelo zanimiva tema. 8) :thumbupl

Tale stavek mi je pa še posebej všeč :arrow: 8) :thumbupl :thumbupr =D>
Potem se prikaže ena sprevodnica kalibra težke Berte in hoče videti karte.
Spoštovani potniki, Slovenske železnice Vas pozdravljajo na vlaku InterCity Slovenija, naš vlak bo imel postanek v Zidanem Mostu, Celju, na Pragerskem in v Mariboru. Vse ostale informacije dobite pri vodji vlaka. Želimo Vam prijetno potovanje.
Odgovori