Konec parne vleke na Slovenskem

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9006
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 12.04.2019, 22:24

O:75650

Pozdravljeni,

pa si poglejmo, kako je analitik na železnicah izračunal povprečno življenjsko dobo vseh 32-tih lokomotiv JŽ 25.

Najprej si pogledamo, kako je upadalo število lokomotiv JŽ 25 po letih v knjigi v knjigi Švajgar: Parna vleka na Slovenskem:

Slika

1955: 33

1960: 27

1963: 32

Na voljo pa je še seznam lokomotiv iz 1.1.1960, v kateri je ravno 32 JŽ lokomotiv:
JŽ 25-001
002
003
004
005
006
007
008
009
010
011
012
013
014
o15
ni več JŽ 25-016, ker so jo razrezali 2.12.1947
017
018
019
920
022
023
024
025
026
ni 027!
028
029
030
031
032
033
034

V ljubljani jih je bilo 7, v Mariboru 18 in na Jesenicah 7-

Če vzamemo za vsako posamezno lokomotivo JŽ 25 starost iz Pospichalove statistike: https://www.pospichal.net/lokstatistik/20025-jdz25.htm

dobimo, da so bile izdelane:
4 leta 1919: stare 43 let
17 leta 1920: stare 42 let
6 leta 1921: stare 41 let
5 leta 1923: stare 39 let

Malo računstva za seniorje:

4x 43+ 17x 42 + 6x41 + 5x39 = 1327 let

delimo s številom lokomotiv JŽ 25 (32): 1327 : 32 = 41,47 let (povprečna starost lokomotiv JŽ 25 (leta 1962)

Enostavno, samo podatke moraš imeti :idea: :pamet :lol:

Cela znanost pa je določiti, koliko katerih lokomotiv bi bilo potrebno izločiti, da bi dobili povprečno starost lokomotij JŽ 25 leta 1967: 35 let
Edino kar vemo je, da so jih predvideli za izločitev: 32-15 = 17

Le katere :?:
Če bi hoteli to izvedeti, bi morali vedeti, katere je predvidel analitik. Lahko se zgodi (zelo verjetno), da so izločali druge.
Se pravi, da bo to verjetno ostala enigma za vedno.
Razvozlamo jo lahko le, če najdemo analitikov "šmir papir" s prečrtanimi lokomotivami :-k :lol:


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9006
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 13.04.2019, 12:20

Pozdravljeni,
da ne izpade, da sem si lokomotive JŽ 25 z dne 1.1.1960 izmislil, objavljam spisek iz arhiva Železniškega muzeja v Ljubljani.
Moto: "si ne izmišljujem, "delam" na arhivskem gradivu"

Slika

Slika
Letnice izdelave niso vse pravilne, raje sem jih povzel po Pospichalovi statistiki.

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9006
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 19.04.2019, 22:21

O:76120

Pozdravljeni,

poglejmo si JŽ 28-055, ki se v Novi Gorici leta 1973 mirno pripravlja na :pope

Odstavljena je bila zato, ker je bil na vrsti julija 1972 GR (Generalni remont). Seveda ga ni dočakala, kakor tudi druge lokomotive serije JŽ 28 ne...

Slika

povzeto s foruma zeleznice.in.rs

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9006
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 01.05.2019, 8:35

O:76800

Pozdravljeni,

zadnje čase se prodaja vedno več fotografij parnih lokomotiv (recimo ebay)...

In temu primerno objave teh fotografij na forumih. Recimo na zeleznice.in.rs:

JŽ 06-002 leta 1972:

Slika

JŽ 06-014 leta 1972:

Slika

Lahko 100%-no trdim, da je lokomotivi JŽ 06-002 in JŽ 06-014 imela na seznamu kurilnica Maribor.

Leta 1960 je bilo v Sloveniji aktivnih 28 lokomotiv serije JŽ 06.
1969, 1972: 21 lokomotiv (1 u Ljubljani, 20 v Mariboru)
1973: samo še 12 lokomotiv
1975. leta samo še JŽ 06-016 i JŽ 06-018.


JŽ 06-020 leta 1972:

Slika

Lokomotiva JŽ 06-020 je bila leta 1960 na spisku kurilnice Ljubljana.

Stanje leta 1960:
Lista serije JŽ 06 v Pospichalovi statistiki je popolnoma natančna, edino kar manjka je, kje so lokomotive "služile":
https://www.pospichal.net/lokstatistik/20006-jdz06.htm
JŽ 06-010 je po vojni "dobila" MAV, lokomotiva JŽ 06-022 pa je bila neaktivna od konca vojne dalje v Ljubljani, verjetno kot donator.

Kje so bile lokomotive leta 1960 :?:
Kurilnica Maribor:
001-009
011
012 i 013 od 1.1.1962
014-019

Kurilnica Ljubljana (1960):
020 -021(izločena 1.1974 v kurilnici Maribor)
022 neaktivna od konca vojne (ww2) dalje
023-030

Ko sem raziskoval, kdaj so kasirali JŽ 06-020, sem ugotovil:

Elektrifikacija je prišla do Ljubljane leta 1962, vendar ni bilo dovolj električnih lokomotiv. Dobava lokomotiv se je zavlekla, tako so v aprilu1974 računali, da bo prišlo 20 dizelskih lokomotiv v obdobju 1975/1976, 39 električnih lokomotiva pa šele v razdobju 1976/1977. Do takrat pa je bilo potrebno zdržati s parnimi lokomotivami.


Že leta 1969 je bilo od skupno 21 lokomotiv serije JŽ 06 samo samo še ena v Ljubljani, 20 jih je bilo že v Mariboru.
Vendar jih je hitro "pobiralo" :pope
2.6.1973: samo še 18
31.12.1973: samo še 10
25.5.1974: samo še 5

Za JŽ 06-020 je bil dne 31.10.1973 napisan predlog, da se takoj izvrši kasacija, da se razreže. Glavni razlog: slab kotel (bakrena peč).

Lahko pa si sami preberete, za čem vse je "bolehala"...
Na fotografiji iz leta 1972 od daleč še kar dobro zgleda, čeprav eden od železničarjev na fotografiji zmajuje z glavo :wink: :lol:

Slika

Slika


Še dopis, kaj se je dogajalo z JŽ 06-010, ki je na naših spiskih ni:

JŽ 06-010 je bila po vojni (WW2) dne 3.6.1945 predana s strani Avstrije (ÖStB) v MAV. Tam je dobila dne 10.1949 številko MAV 404.001, razrezali so jo 4.1960 (podatki po Pospichalovi statistiki).

pozor!
Tekst je bil iz slovenščine preveden v sh in objavljen na forumu zeleznice.in.rs, potem pa spremenjen nazaj v slovenščino. Pri tej "predelavi" je ostala kakšna napačna oznaka ali vrstni red besed. Časa za temeljit pregled teksta nimam.

Bistvo raziskave je bilo ugotoviti, ali so bile lokomotive res lahko fotografirane leta 1972 (izkazalo se je, da so bile res aktivne) in kje so bile fotografirane. Izkazalo se je, da so jih leta 1972 res "dolžili" v kurilnici v Mariboru in da obstaja velika verjetnost, da so fotografirane v Mariboru.

Tisti pa, ki pozna zgradbe in "plot" (ograje) v Mariboru, bi to napisal brez te raziskave dokumentov.
Je pa nekaj važnega, kar izhaja iz te male raziskave.

Kolateralni dobitek. :science :pamet

Za skoraj vsako lokomotivo se da ugotoviti, kako in kdaj je končala svojo življenjsko pot :!: :pope

Povdarek je na "skoraj" :wink: :lol:

pozdrav
Darko
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4278
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 01.05.2019, 14:46

ŽC, to dve sliki sta iz Mb-Studenci.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6491
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 01.05.2019, 21:44

Mene pa presenečajo bakrene peči na 06-kah. Kaj niso bile vse grajene z jeklenimi? Od kje sedaj barkene?
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9006
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 01.05.2019, 23:31

Goran, pozdravljen,

vprašanje o bakreni peči sem prestavil v "tapravo", tvojo rubriko o "06"-ki :wink:

Zgodovina oz. razvoj 06

link: viewtopic.php?f=21&t=2426&start=120

pozdrav
Darko

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 4 gostov