Konec parne vleke na Slovenskem

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:900

Pozdravljeni,

nastopil je čas, da lahko izdamo vojno tajno in tudi to, kaj pomeni okrajšava NO Slika

To delam zato, da ne obremenjujete Slika z :?:
Torej: NO = Narodna Obramba



Najprej moramo ugotoviti, da izločitev parne vleke ni bila tako enostavna zadeva in da je bilo vse skupaj odvisno od nabave novih lokomotiv, ali električnih ali dizel lokomotiv.

No, potem pa se najde tukaj še vojska s svojimi zahtevami :roll:

Po drugi strani pa zahteve o GR in raznoraznih popravilih ter okvarah :roll:

Vse to imeti pod kontrolo ni mačji kašelj. Seveda je to vse enostavno za politike, ki še svojega avta ne znajo zapeljati na tehnični pregled in kupujejo vedno nove, da jim tega ni potrebno delati.

Poglejmo si torej en tak zapis iz leta 1974 (6.6.)...

Slika


Seveda smo se "dokopali" tudi do dejanskega stanja lokomotiv z dne 1.6.1974!

Takoj vidimo, kako se je torej spremenilo stanje v 2 mesecih leta 1974:

Izločene so bile: 1 lokomotiva JŽ 06, 6 lokomotiv JŽ 25, 3 lokomotive JŽ 28 in 2 lokomotiviJŽ 62!

Vidimo pa tudi, da se ti podatki ne ujemajo s tabelo v knjigi Švajgar: Parna vleka na Slovenskem, se pravi, da jo bomo morali jemati z rezervo, vsaj del tabele po letu 1968.



pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Razmere pa so se spreminjale. Potrebno se je bilo prilagajati.

Eden takšnih planov za poslovno leto 1975 imamo na razpolago, da bomo videli, kje so vse porebovali preostale lokomotive.

V poslovnem letu 1975 je bila predvidena uporaba le še 68 parnih lokomotiv. Kljub temu, da je to le plan, si ga bomo ogledali, saj je vidno, kje je planirano uporabljati posamezne serije lokomotiv...

Slika


Slika


Če hočemo ugotoviti, kako so se izločevale posamezne lokomotive, je pač potrebno zbrati čimveč podatkov iz dokumentov. Enostavno se ne da rešiti zadeve, ker v "karticah" niso navedeni točni datumi izločanja posamezne lokomotive.
Morda sploh ne bo mogoče zbrati na enostaven* način dovolj podatkov za resen zaključek :-k

Seveda pa se da raziskati zadevo "v nulo", saj obstaja v arhivu SŽ kompletno gradivo samoupravnih organov, ki so morali potrjevati vsako kasacijo in temu primerno odpisati osnovna sredstva iz evidenc. Seveda pa je tako delo preobsežno in nastane vprašanje smotrnosti porabe časa za kaj takšnega. Morda je pametneje iti na :berr :lol: :lol:

* BM = Brez Muke (tako kot Slika


pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 29.12.2016, 2:08, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

železocestnik napisal/-a:Kot smo videli v zapisniku z dne 24.6.1977 "žive" le še 3 v SV Ljubljana, v letu 1989 pa je zadnja "preživela" JŽ 33-110 vozila "zadnji vlak".
Darko - 1989 ali 1978?

Če kaj pomaga.. slika 33-110 v Ljubljani, marca 1976 na Orient Expressu. Sliko je posnel Veno Lang.
Slika

Mnogo lepša je fotografija 33-107, katero je Veno Lang posnel 20. julija 1973 na postaji Ljubljana-Šiška.
Slika

Upam, da Veno ne bo zameril za objavo teh dveh njegovih fotografij.
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Gorchi, hvala za popravek, bom popravil še v postu, da se ne bo širilo.

Ja, ta copy-paste je od hudiča, nikoli ne veš točno, kaj je ostalo v "miški" :wink: :lol:

Ja, 11.4.1978 je vozila "zadnji vlak".

Da se je ohranila fotka tega Orient Expressa pa je odlična vest.

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
RitterVonGhega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1429
Pridružen: 13.09.2012, 14:35
Kraj: Maribor
Kontakt:

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a RitterVonGhega »

leteči vlak napisal/-a:K zapisom @ŽC dodal nekaj dopolnitev o trenutnem stanju, ki so označene z rdečo barvo. Vsekakor prosim še ostale forumaše, da seznam natančno pregledajo in me seveda popravijo pri morebitnih napakah.


JŽ 06-013: razstavljena v MB, sedaj Muzej Augsburg Drži, še vedno se nahaja v Bahnpark Augsburg.
JŽ 06 - 016: Muzej Ljubljana - eksponat v Mostah Stoji v Železniškem muzeju Sloveskih železnic v Ljubljani in služi kot vir rezervnih delov za 06-018.
JŽ 06-018: muzejska lokomotiva, aktivna od 12.9.2014 do ? V sezoni 2016 odpeljala kar nekaj muzejski voženj, kakšni so načrti za 2017, ne bi vedel.

JŽ 18 -005: muzejski eksponat v Dravogradu Drži, lokomotiva nedavno obnovljena.

JŽ 25-002: muzejski eksponat Celje Drži.
JŽ 25-005: Muzej Ljubljana Drži.
JŽ 25- 018: muzejski eksponat Črnomelj Drži.
JŽ 25- 019: muzejski eksponat NM Drži.
JŽ 25 -022: muzejski eksponat Trst Lokomotiva sedaj nosi oznake FS 728.022, je v voznem stanju in sodeluje v vlekah muzejski vlakov po FJK. Edino kar bi bilo še potrebno preverit, je njena trenutna domača postaja/depo. Nisem ravno prepričan, da lokomotivo deponirajo v tržaškem železniškem muzeju. Nedolgo nazaj sem zasledil nekaj njenih fotografij iz depoja, ki se nahaja ob glavni tržaški postaji (Trieste Centrale).
JŽ -> SŽ 25-026: Vsaj do nedavnega v voznem stanju, kakšni so načrti za 2017, ne bi vedel.
JŽ 25-035: vozna ? Pod to oznako naj bi se skrivala italijanska lokomotiva, prvotno označena kot FS 740.086. Po drugi svetovni vojni je ostala na področju Jugoslavije, kjer so ji nadeli oznako JŽ 25-035, vendar so jo kmalu kasirali. Na železniški postaji Postojna stoji kot tehniški spomenik lokomotiva FS 740.121, ki pa, vsaj po vojni, ni nikoli vozila po tirih Jugoslavije (vir: Pospichal; Brate 2004).

JŽ 33-037: Ljubljana-vozna? Drži, še v mesecu decembru 2016 polno zaposlena z božično-novoletnimi vlaki.
JŽ 33-053: MB Lokomotive zagotovo ni več v Sloveniji, niti nimam podatka o tem, da bi bila v kateri koli drugi državi ohranjena kot tehniški spomenik ali muzejska lokomitiva.
JŽ 33-062 LJ Lokomotive zagotovo ni več v Sloveniji, niti nimam podatka o tem, da bi bila v kateri koli drugi državi ohranjena kot tehniški spomenik ali muzejska lokomitiva.
JŽ 33-107: Trst eksponat? Drži, lokomotiva se nahaja v tržaškem železniškem muzeju. Če sem prav obveščen, se na lokomotivi pravkar izvajajo restavratorska dela. Po zaključku del naj bi nosila izgled iz časov druge svetovne vojne (DR).
JŽ 33-110 NG muzejski eksponat V letošnjem letu prepeljana iz Štanjela v Park vojaške zgodovine Pivka, kjer trenutno potekajo obnovitvena dela.
JŽ 33 -189 NG Lokomotive zagotovo ni več v Sloveniji, niti nimam podatka o tem, da bi bila v kateri koli drugi državi ohranjena kot tehniški spomenik ali muzejska lokomitiva.


33-107 je obvozi in novo barvo v Trstu , poglejte slike
Slika

Lp!

JŽ 33-253: LJ muzej Drži.
JŽ 33-339: LJ muzej Drži.
www.eurocitycard.blogspot.com novice in galerija..... :))
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Vsaka kila barve pomeni podaljšanje življenja. Prava rešitev je streha nad glavo, po možnosti še izogib vremenskim neprilikam...
Miro, hvala za slikco.

Da nadaljujemo z našimi "karticami", morda si bomo le lahko kaj pomagali z njimi :-k

Poglejmo si "kartico" za JŽ 18:

Slika

Pri Švajgarju so v tabeli za leto 1973 še štiri, za leto 1974 pa le še ena (tako tudi dalje do leta 1976).
Na kartici je v letu 1974 JŽ 18-003 odstavljena, JŽ 18-005 je "preživela" do konca parne vleke in je muzejski eksponat.
Zakaj je pripisana še JŽ 18-001 na kartici, ne vem. Je pa stalež v planu za izločanje (tabela zgoraj) tudi že v letu 1973 le 2 lokomotivi serije JŽ 18.
Po drugi strani, pa je v tabeli (stanje z dne 1.6.1974) le ena lokomotiva serije JŽ 18 (torej JŽ 18-005).
Zanimivo pa je, da pri stanju z dne 1.8.1974 ena aktivna JŽ 18, 2 pa naj bi izločili v letu 1974. Torej iz tega sledi, da naj bi nekaj časa obratovala leta 1974 tudi JŽ 18-001!

Je pa jasno, da je bilo stanje na dan 1.6.1974 samo ena lokomotiva serije JŽ 18 in to JŽ 18-005!



Leta 1979 (2.9.) je dobila lokomotiva JŽ 18-005 v CD Šiška "make-up"...

Slika

...tudi tender:

Slika


Takoj za tem pa je vozila Turistični vlak 10.10.1979...

Slika


Potem se pojavlja JŽ 18-005:

25.3.82: MPlok JŽ 18-005 (na tiru 11: Ljubljana)
24.4.82: p. Ljubljana: MPlok JŽ 18-005, cisterna 711 2994-3, tovorni E vagon s premogom, muzejski vagoni BCs, Cs, ABh pred odhodom proti Učki; »Pot na Kitajsko«, snemanje filma (ko je končan, dobi ime: »High Road to China«), p. Učka(Peshawar)
?. 4.82 :CD Šiška: MPlok JŽ 18-005, preskusna vožnja (strojnik Jus Ignac)
15.4.82: p. Ljubljana Šiška: JŽ 18-005 z vagoni na obremenilni vožnji proti Kranju (inšpektor Škrbinc Lojze)
21. in 24.4.82: muzejski vlak (JŽ 18-005) na postaji Učka: snemanje filma »Pot na Kitajsko« (helikopter, dvokrilni letali)
maj 1982: JŽ 18-005, JŽ 11-023, MPlok JŽ150-003, prebarvana, brez dimnika v CD Šiška
april 1982: CD Šiška: JŽ 18-005, JŽ 153-005, JŽ 153-011 (odhod v Ajdovščino)
od 9.4. do 16.4.1983 je vozila kot muzejski vlak na relaciji Rijeka-Rijeka Brajdica ob proslavi 110. letnice proge Karlovac-Rijeka/Reka
marec 93: JŽ 18-005 spomenik v Dravogradu (Uroš)

Dodamo samo fotografijo iz Reke. Fotografiral je prof.Mladen Bogić iz komandnega mesta ladje SLAVIJA 1...

Slika

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 29.12.2016, 23:53, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Darko,
je ta zadnja slika iz leta 1983, ko je imela muzejsko vožnjo na Reko? Iz te vožnje je kar nekaj slik po netu, recimo od uporabnika "mali.paja" iz zeljeznice.net ali Gorana Želića...
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Seveda pa ne moremo mimo tele znamenite fotografije z dvojnim napisom mesta MB ....

Slika
V commons.wikimedia piše, da je fotografija iz avgusta 1971. Bo držalo, glede na to, da so jo vpisali celo na kartico, nastavljeno leta 1973.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pa poglejmo še malo v literaturo, kaj piše o seriji JŽ 18!

T. Brate piše v posebni izdaji revije GEA: Slovenske muzejske lokomotive, marec 2004:
"Stroji so delovali približno do leta 1971. Leta 1979 je bila lokomotiva 18-005 obnovljena v vozno stanje in je nekaj let vlekla muzejski vlak. Stroj so odstavili in ga leta 1984 zamenjali z lokomotivo 17-006."

T. Brate je v knjigi: Zadnje parne lokomotive na Slovenskem/The last Steam Locomotives of Slovenia,Ljubljana 2006:
"Iz prometa so jih postopno začeli umikati konec sedemdesetih let. Ohranila se le ena od njih, in sicer lokomotiva 18-005, ki so jo takrat pobarvali zeleno. Več let je vozila muzejski vlak."
še angleški tekst v knjigi:
"They were dumped at the end of the 1970s. One of them was preserved, the locomotive 18-005, later painted in green livery. She was used on museum train for several years."

Na žalost ne najdemo uporabnih podatkov o izločanju lokomotiv serije JŽ 18, izkaže se, da so celo napačni in niso niti približno usklajeni s Švajgarjevimi.
V prvi zgoraj omenjeni reviji je približna letnica izločanja "do leta 1970". Torej leta 1970.

V drugi literaturi pa je itak napisano narobe. Verjetno je bilo mišljeno: konec šestdesetih, če primerjamo tekst s prvo literaturo.

Tudi v angleščini je bilo torej mišljeno "at the end of the 1960s."

Wikipedia namreč pravi:

"The 1970s (pronounced "nineteen-seventies", commonly abbreviated as the "Seventies") was a decade of the Gregorian calendar that began on January 1, 1970, and ended on December 31, 1979."

Slovenska wikipedija nima tega gesla, pomagati si moramo s SSKJ: knjiž. sedemdeseta [70.] leta prejšnjega stoletja od 1870 do 1880 ♪


Se pravi, da si s to zgoraj omenjeno literaturo ne moremo pomagati o poteku izločanja lokomotiv serije JŽ 18.

V kolikor kdo pozna kakšno novejšo literaturo, naj jo prosim pripiše tukaj.
Glede na naše podatke v tej temi izgleda, da smo zbrali že bolj popolne podatke kot so veljali do sedaj. Seveda pa še nismo dognali vseh izločevanj zadnjih parnih lokomotiv na Slovenskem.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

ne morem si kaj, da ne bi pogledali "pogrebnega tira" v Mariboru 9.8.1978:

Slika



Predposlednja, ki so jo obnovili v TAM Maribor je bila JŽ 18-005. Datum obnove: 10.4.1971.
Seveda se takoj postavi vprašanje, katera je bila poslednja :wink: :lol:

Slika

Vse fotografije prof. Kumar. Album hrani Železniški muzej v Ljubljani.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Darko, ne bo čisto držalo. Zadnja revizija v času redne uporabe je morala biti leta 1971 kar se lepo ujema s tipičnim časom do naslednje revizije 6 let, kar imaš zapisano v onem dokumentu par objav prej, t.j. naslednja GR april 1977. Vsekakor pa leta 1971 ni bila obnova za "muzejsko pobarvanko", ta pa je bila, sodeč po slikah in podatkih, ki si jih zapisal, leta 1979. Torej JŽ 18-005 je bila lepo aktivna še leta 1974, če nič drugega je 14. avgusta 1974 vlekla vlak 4178 na progi Maribor-Čakovec, spodnjo sliko je posnel Niek Opdam. Slika je od tu:
http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... 09,3191440
Slika

Potem obstaja slika s koledarja mariborskega kluba ljubiteljev železnic, kjer je bila 18-005 slikana na Studencih leta 10. aprila 1976 (foto Darko Pahič Szabo) ob ograji delavnic in se po svoje vprašam, če se ni tudi sama na oni tir pripeljala. Vprašanje je sicer kdaj ampak ne deluje še pozabljeno.

V vsakem primeru pa hvala za slike in podatke, počasi bomo ugotovili, kdaj je 18-005 zaključila svojo redno službo. Mimogrede, zelo je žalostno, da propada v Dravogradu (četudi je bila 2016 prepleskana), še posebej, ker je v 80-tih še vozila muzejce po tirih. Bolje bi bilo, da bi bila v eni rotundi v sklopu muzeja SŽ, pa magari na Jesenicah...
Goran
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

železocestnik napisal/-a:Borsig, pozdravljen,

na Drešajbi javljajo, da je bila v Mb Studenci, 04.04.1974 fotografirana lokomotiva JŽ 18-001.
_Borsig_ napisal/-a:
Pa še tole:
18-001, ima očitno dve različni laterni/luči na tenderju!
:shock:
Slikana v Mb Studenci, 04.04.1974
slika od tukaj: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 24,3180024

Slika

Meni ne odpira slik na Drešajbi. Ali je res pri fotografiji JŽ 18-001 datum 4.4.1974.
Ugotavljamo namreč, kdaj so odstavili katero 18-tko.

Me pa zanima, če kdo od Mariborčanov ve, da so lokomotivo JŽ18-005 uporabljali še naprej v letu 1975 (kot je bilo predvideno) in še v letu 1976.

Tole fotografijo JŽ 18-005 je naredil prof. Kumar in zraven zapisal, da je iz leta 1976.

Slika

Lep pozdrav
Darko
Goran
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Sam imam še slike od naslednjih 18-k v aktivni uporabi:
18-001, 1971, pogojno tudi ona slika prej iz 3.4.1974
18-002, najmlajša fotka je iz Celja, 7.8.1965
18-004, 13.10.1973 je vozila do Pliberka, fotografije posnel Arnold Siegrist
za 18-005 pa domnevam, da je slika iz 10. aprila 1976, katero je posnel Darko Pahič Szabo, dejansko čisto na koncu aktivnega obdobja.
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Gorchi, pozdravljen,

ravno danes delam pregled svojega delovanja na področju zgodovine železnic, drugih področij zgodovine tehnike, krajevne zgodovine, zgodovine papirništva, zgodovine prve svetovne vojne in zgodovine druge svetovne vojne in še česa.

Ugotavljam, da se pravzaprav z zgodovino vseh lokomotiv pravzaprav sploh nisem kaj dosti ukvarjal, razen z izjemami. Zatorej tudi nimam na razpolago kaj dosti fotografij, niti posebnega znanja na splošno. Poleg tega sem se ukvarjal z zgodovino železnic šele od leta 2007, kolikor mi je omogočala služba. Poleti leta 2012 sem šel v penzijo in potem sem se nekaj mesecev resno ukvarjal z zgodovino in imel celo ambicije vključiti se v raziskovalno skupino v tujini, pa je prišlo vmes nekaj neprijetnega in sem opustil zadevo. Že poleti 2013 me je odneslo v zgodovino druge svetovne vojne in moram reči, da sem si ustvaril določen ugled na tujih forumih s svojim delom.
Delo na zgodovini železnic je na stranskem tiru, samo še za spomin na stare čase.

Tako tudi tale tema, ki sem jo pravzaprav zastavil za forumaše, da spravijo na kup svoje znanje in posnetke zadnjih voženj "pod paro".

Trenutno urejam namreč ene 60-80.000 posnetkov (predvsem dokumentov iz arhivov, preslikanih knjig itd.).

MMG sem zagledal dokument (INFORMACIJA z dne 24.6.1977), ki sem ga objavil na začetku teme in je pravzaprav "kronski" dokument te teme.

Seveda pa je izziv, poiskati katere lokomotive so bile v posamezni seriji v tem dokumentu :-k

Zato je sploh prišlo do te teme. Je pa zanimiv odvziv, naenkrat so postali forumaši dejavni, tako je bilo v času enega tedna okoli 1500 ogledov (forumaši, gostje, tudi Boti), ter 42 odgovorov.
Samo s skupnimi močmi se da rešiti takšen izziv.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

glede na to, da smo imeli "na tapeti" pri seriji JŽ 33 tudi lokomotivo JŽ 33-110, si poglejmo, kaj se da pomagati pri raziskavi z lokomotivsko knjigo.

V Pospichalovi statistiki dobimo naslednje podatke:

MBA: proizvajalec: Maschinenbau und Bahnbedarf AG

14006: tovarniška številka

1943: leto izdelave

52 4936: DRB oznaka

33-110: JDŽ/JŽ oznaka

stalež v: Vinkovci, Maribor, Nova Gorica aufg.(muzejski eksponat)


Poglejmo v lokomotivsko knjigo JŽ 33-110:

Vsi podatki so točni, tovarniško številko pa je JDŽ 33-110 dobila leta 1946 po številki kotla, torej: 4015.
Povojni lastnik je bila: F.N.R.J. = Federativna Narodna Republika Jugoslavija
Poglejmo si "promene staništa"; kurilnice:

Od 27.12.1946 do 25.2.1947 je bila lokomotiva na glavnem popravilu v delavnici v Zagrebu.
Lokomotiva je bila garirana od 25.2.1947 do 4.8.1947
25.2.1947: Subotica
10.6.1948: Čuprija
15.12.1949: Lapovo
3.12.1950: Skopje
13.4.1972: Niš; od 13.4.1972 do 15.7.1972 je bila a glavni reviziji (GR1) v Nišu.
15.7.1972: Ljubljana vozila na mesec po 3 do 5.000 km, ravno po toliko km še leta 1973
Junija 1973 je vpisanih v dvojnik lokomotivske knjige še 1849 km.
Potem je zopet začela voziti leta 1975 po okoli 2 do 3000 km na mesec razen avgusta,septembra in oktobra, ker je bila od 4.8. do 14.11.1975 na glavnem popravilu (GP).
Leta 1976 je vozila okoli 3.000 km na mesec do junija, ko je vpisanih še 1784 km. To je zadnji vpis prevoženih kilometrov v dvojniku lokomotivske knjige.
Potem si sledijo pregledi kotla:
12.6.1975
10.1.1978
11.5.1978
Lokomotiva je bila od 2.4.2008 na postaji v Štanjelu, sedaj se nahaja v Parku vojaške zgodovine v Pivki.

Bom pa še malo pogledal za fotkami, kdaj so jo postavili v Novi Gorici kot muzejski eksponat.

Lep pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 31.12.2016, 2:11, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori