Konec parne vleke na Slovenskem

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

sem bil prepričan, da bo kdo napisal, kdo sestavlja strojno skupino :wink:

železocestnik napisal/-a:O:6050

Pozdravljeni,

poglejmo si še nekaj fotografij 25-tk...

....

Zelo znana fotografija JŽ 25-019 s strojevodjo in kurjačem...

Slika

V knjigi Parna vleka na Slovenskem bi bil podpis pod fotografijo:

Strojna skupina na lokomotivi vrste 25 JŽ :wink: :train2

pozdrav
Darko
Sem moral iti brskati po Novi progi...

Našel sem ustrezen naslov v št.28/1977:

Slika


Še malo, pa izveste za oba člana strojne skupine :wink:

Slika


...in zaključek:

Slika


In kako vem, da ravno ta dva člana strojne skupine "odgovarjata" tistima dvema na fotografiji zgoraj :?:


Na koncu je dodana v tej Novi progi še fotografija :wink:

Slika


"avgusta letos..." naj bi bilo avgusta 1977.


pozdrav
darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ri Majstor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 131
Pridružen: 26.01.2016, 22:50
Kraj: Rijeka

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a Ri Majstor »

A pruga Ljubljana-Karlovac? Do kojeg leta su vozile parne mašine do Črnomlja, iz Karlovca? Sjecam se španjolkih, do '91.. sad nema teretnog prometa, skoro 25 let! 14 tona je jos uvijek "po osovini"..
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

Trideset let stara novica:

Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Primož, pozdravljen.
Hvala za sporočilo.

Lokomotiva JŽ 50-060 je prispela v Železniški muzej takalo nališpana Slika

Slika

REK-EK Zagorje: JŽ 050-060: 1911-1987 (Revirski energetski kombinat Edvard Kardelj) prispe v CD Šiška


Še mojstri iz delavnice, ki so jo pričakali...

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

če smo se spraševali, zakaj je hotela vojska v ex YU obdržati lokomotivo serije JŽ 33 za "zlato rezervo", imamo v tem filmčku odgovor:

https://www.youtube.com/watch?v=pfpa5JMZ5B8


:train2

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,
dodajmo vsaj fotografijo lokomotive JŽ 157-001, ko še ni bila pohabljena...
Peter 5 napisal/-a:Zdravo!
Nekaj o zadnjih dnevih lokomotive JŽ 157-001.
Prišla je v Maribor iz Prelog in tukaj bila opažena na tkzv. "trikotnem" premiku. Prav zadnje dni (ali morda tedne?) pa sem opazil, da je hendikepirana, a je kljub temu še vedno opravljala svoje delo: odstranili so ji bili oba vezna droga med kolesi 1. in 2. osi! Tako so ji spremenili tip iz Dt-h2 v 1Ct-h2 !!! Fotke seveda nimam, lahko pa mi verjamete na besedo! :D

Še prepis podatkov iz C. j. Halliwella (pri Pospihalu te JŽ serije nisem našel) :
WrN 5814/27, BBÖ 478.43 ->(1938) DRB 92 2543 ->(1945) JDŽ 164-001 -> (1947) JDŽ (in kasneje JŽ) 157-001

Lep pozdrav - Peter
Pospichal ima zanjo tekle podatke:

WrN 5814/27 BBÖ 478.43 92 2343 92 2543 ´45> JDŽ 164-001 157-001 a 1979

link: http://pospichal.net/lokstatistik/20157-jdz157.htm

Fotografijo imamo na voljo iz foruma ljubitelja željeznica:

Slika

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:61150

Pozdravljeni,

v Strojniškem vestniku iz leta 1957 (št.6) sem našel članek, ki ga je napisal Joza Serdar: "Problemi vzdrževanja lokomotiv pri menjavi parnih lokomotiv z motornimi."

Članek je povzetek razmišljanj s XVI. mednarodnega kongresa železničarjev (International Railway Congress Association) leta 1954 v Londonu.

Zanimiv je takratni pogled, kaj se bo dogajalo s prehodom s "pare" na "motornike".

Že takrat se je vedelo, da bodo države s slabše razvito industrijo imele vse večje probleme in daljšo "prehodno dobo"...

Link do članka: https://www.sv-jme.eu/?ns_articles_pdf= ... df&id=3475

Še podatki o avtorju:

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:72675

Pozdravljeni,

ta tema nam je čisto :sleep

Ta teden sem brskal za podatki o ljubljanskem tramvaju.

Dogodil pa se je koleteralni dobitek. Izbral sem napačen fascikel, ker pa je že bil v čitalnici, sem ga seveda pregledal.
Ja, to je bolezen (arhivitis :lol: ) in zraven še firbec #-o

Našel pa sem poročilo za Upravni odbor.
Slika

Glede na to, da se večina forumašev ni udeleževala zasedanj UO skupnosti ŽP Ljubljana, dodajam tukaj nekaj strani o vozilih...

Slika


Slika


Slika


Slika


Aja, pa 10.000 ogledov se nam je nabralo v petih mesecih, ne da bi s prstom mignili =D> :wink: :lol:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Sem mislil, da se bo kdo začudil ob povprečni starosti :old :train1 :train2

:lol: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Mene je presenetilo, da je razlika med lokomotivami 06 in 30 7 let...
Goran
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Sem mislil, da se bo kdo začudil ob povprečni starosti
Pri teh starostih nekaj ne štima. Papir podaja stanje konec iz leta 1962 in navaja starost serije 06 celih 37let. se pravi, da bi naj bile dobavljene 1925. Wikipedija, https://sl.wikipedia.org/wiki/S%C5%BD-serija_06, navaja kot leto izdelave 1930. Torej so se zatipkali, lai pa niso znali odšetvati. Kdaj so pa bile dobavljene 025, viri pravijo da so se izdelovale 1917-30, po papirjih pa bi naj bile mlajše od 06?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ljubitelj, pozdravljen,

v primeru JŽ 06 imaš prav. Dobavljene so bile res leta 1930. Torej je to starost (37 let) napisal kak maček, ki se jih je hotel na vsak način znebiti in jih je postaral :wink:

V primeru JŽ 25 pa tudi imaš prav, da ne morejo biti v povprečju mlajše kot JŽ 06, čeprav je tudi za JŽ 25 bila določena prenizka povprečna starost.


Povprečje se računa tako, da se sešteje starosti posameznih lokomotiv iste vrste in potem deli s številom lokomotiv iste vrste v tistem letu, ki nas zanima.

Če to narediš za JŽ 25, se izkaže, da jih je "naredil" pisec teksta premlade (35 let). Zakaj ? Morda so mu bile pri srcu in je hotel, da se znebi drugih, kdo bi vedel.

Ali pa ga je "matralo" računstvo :wink: :lol:

Zakaj ?

Zato, ker so bile JŽ 25 različno stare.
V Pospichalovi statistiki teh lokomotiv v Jugoslaviji imaš zapisane različne letnice proizvodnje: 1913,1918,1919,1920,1923
Seveda po tej statistiki še ne moreš izračunati povprečne starosti lokomotiv v Sloveniji, ugotoviš pa le lahko, da jih je pisec naredil "premlade".

Seveda pa se da za Slovenijo točno izračunati povprečna starost za vse lokomotive. Na decimalko natančno...
Poiskati je samo potrebno, katere lokomotive so bile leta 1962 "na spisku". Letnice proizvodnje pa že imamo :idea:

Delo za kakšen teden ali dva :lol: :lol:

Kaj smo se naučili s pomočjo Ljubitelja :?:

Da ne smeš nikomer verjeti, niti uradnim statistikam slovenskih železnic :lol: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kaj smo se naučili s pomočjo Ljubitelja :?:
Da ne smeš nikomer verjeti, niti uradnim statistikam slovenskih železnic :lol: :lol:
Ampak darko, kakorkoli telovadiš s številom lokomotiv in starostjo jih ne moreš ne pomladit, ne postarat. No, če bi upošteval da kakšno leto kakšna ni obratovala, bi lahko dobili "mlajše" lokomotive, toda to so leta obratovanja in ne starost mašine. Torej da zaključimo vedno je potrebna previdnost pri interpretaciji podatkov, na žalost tudi uradnih!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:75485


Ljubitelj, pozdravljen,

nisi se dovolj zatopil v računstvo in primerjavo tabel.

Če pogledaš stran 11 poročila:

Slika

vidiš pravilne zapise in za JŽ 06 in za JŽ 25 :!:

Leta 1962 je bilo:

JŽ 06 = 28 lokomotiv, ki jih je pravilno uvrstil v razred lokomotiv, starih od 23-32 let. Stare so bile 32 let.

JŽ 25 = 4 lokomotive je uvrstl v razred 43-72 let (v resnici so bile stare 43 let), 28 lokomotiv je uvrstil v razred od 33-42 let (res so bile stare od 39-42 let); skupaj 32 lokomotiv
Če točno veš, kdaj je bila izdelana posamezna lokomotiva, lahko določiš povprečno starost vseh lokomotiv :-k


Se pravi, da je bil pisec zbran in so podatki za JŽ 06 in JŽ 25 popolnoma točni. =D>

Tudi na strani 13 so podatki pravilni, saj govori o tem, katere lokomotive bodo ostale in koliko bodo takrat povprečno stare.

Slika

Torej bi ohranili vse JŽ 06 (28 kosov), ki bi bile takrat (čez 5 let) stare povprečno 37 let (32+5=37).

Pri JŽ 25 pa je predvidel, da bi od 32 lokomotiv ostalo samo 15, ki pa bi bile čez 5 let (1962+5)povprečno stare 35 let.

Zakaj razlika med povprečno starostjo JŽ 25 leta 1962 in leta 1967 ?

Zato, ker bi izločili najprej starejše JŽ 25. Katere pa, res ne vem.
Z malo igranja s številkami (kombinatorike) se bi dalo določiti tudi to :wink:

Tudi jaz nisem bil dovolj pozoren in nisem prebral vsega. Sedaj sem in pač popravljam svoje mnenje:

tudi poročilom železnic je potrebno verjeti :wink: :lol:

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 12.04.2019, 22:15, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

darko, v polsovnem svetu se temu reče "kreativno knjigovodstvo".
Odgovori