Primož, hvala za fotografijo. Počasi si ustvarjamo pregled na koncem parne vleke na Slovenskem.
Vseeno pa si poglejmo še enkrat, kako se je zmanjševalo število lokomotiv serije 28 pri Švajgarju: Parna vleka na Slovenskem...
Se pravi od 63 lokomotiv leta 1945 do 33 lokomotiv leta 1974. Vmes se je zgodilo, da jih je bilo leta 1963 celo 66 aktivnih.
Poglejmo si, kako si je ZŽTP Ljubljana zamislil predlog kasacije za lokomotive serije JŽ 28 od leta 1969 do 1975:
Se pravi, da je bilo na dan
31.4.1969 na staležu 35 lokomotiv serije JŽ 28.
Imamo pa možnost pogledati, katere lokomotive so bile v sekciji za vleko Divača dne 3.4.1969:
...in v sekciji za vleko v Mariboru z dne 5.4.1969:
V staležu naj bi jih bilo leta 1973 še 7:
Na razpolago imamo še en stalež lokomotiv iz junija 1972 in 1.4.1973 (rdeče):
Se pravi, da naj bi bilo
junija 1972 še 22 lokomotiv serije JŽ 28, dne 1.4.1973 pa le še 14, od tega 6 izposojenih v Divačo.
Še en stalež z dne 1.6.1974 je sicer napisan z roko, potrjuje pa števolo lokomotiv serije JŽ 28 na 6 lokomotiv, kar je zopet v skladu s kartico.
Tako smo zajadrali v nasprotje Švajgarjevi statistiki. Izgleda, da je nastalo pri pripravi za tisk kar nekaj napak. Bomo morali poiskati originalni zapis statistike v Švajarjevi zapuščini.
Na razpolago imamo tudi kartico lokomotiv serije 28, ki potrjujejo stanje leta 1973/1974:
Se pravi, da so v leto 1974 so preživele:
JŽ 28-005 (Divača)
JŽ 28-006 (Divača)
JŽ 28-011 (Divača)
jž 28-023 (Divača)
JŽ 28-039 (Nova Gorica)
JŽ 28-045 (Divača)
JŽ 28-064 (Divača)
Vidimo pa, da je ostala
aktivna konec leta 1975 le še ena: JŽ 28-006.
Ker nam je Primož poslal fotografijo Josipa Orbanića, sedaj vemo, da je preživela do maja 1977, kar se "pokriva" s kartico in celo s planom izločanja lokomotiv.
Še podatek iz Cirmanove statistike z
dne 10.6.1975: JŽ 28-006 in JŽ 28-011...in 10.1.1976 (rdeče): le še JŽ 28-006
pozdrav
Darko