Konec parne vleke na Slovenskem
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
O:500
Gorchi, hvala za podatke. Seveda jih bomo potrebovali.
Ker si ne moremo zadati preveč dela, moramo to temo omejiti na tistih 15 lokomotiv iz zapisnika z dne 24.6.1977 + odbrane delujoče muzejske lokomotive.
To moramo narediti zato, da bomo naredili konec parne vleke v Sloveniji pregleden. Tudi za muzejske lokomotive se naj naredi nova tema, tukaj se bo objavila recimo samo prva vožnja posamezne muzejske lokomotive, vse z namenom, da ne naredimo teme nepregledne.
Če nam bo to uspelo v nekem realnem času, lahko potem začnemo brskati za posamezne serije lokomotiv, kdaj so jih kasirali, ampak to bo moralo biti v posebni temi, da ne zamešamo vsega.
To, da imamo na voljo "Stalež parlok z dne 10.6.1975 - Cirman" z nekaj dodatki je že velik prispevek k rešitvi zagonetke, katere lokomotive so obratovale 24.6.1977.
Serija JŽ 18 iz zapisnika z dne 24.6.197 je REŠENA
JŽ 18 -005: muzejski eksponat v Dravogradu, lokomotiva je bila nedavno obnovljena
Serijo JŽ 06 smo rešili:
JŽ 06-013: muzejski eksponat v MB, sedaj Bahnpark Augsburg.
JŽ 06-016: v Železniškem muzeju Slovenskih železnic v Ljubljani in služi kot vir rezervnih delov za 06-018.
JŽ 06-018: muzejska lokomotiva, aktivna od novembra 2012; v sezoni 2016 odpeljala kar nekaj muzejski voženj, podaljšana revizija
Imamo pa tudi že rešeno večino serije JŽ 25 in JŽ 33. Smo na dobri poti..
pozdrav
Darko
Gorchi, hvala za podatke. Seveda jih bomo potrebovali.
Ker si ne moremo zadati preveč dela, moramo to temo omejiti na tistih 15 lokomotiv iz zapisnika z dne 24.6.1977 + odbrane delujoče muzejske lokomotive.
To moramo narediti zato, da bomo naredili konec parne vleke v Sloveniji pregleden. Tudi za muzejske lokomotive se naj naredi nova tema, tukaj se bo objavila recimo samo prva vožnja posamezne muzejske lokomotive, vse z namenom, da ne naredimo teme nepregledne.
Če nam bo to uspelo v nekem realnem času, lahko potem začnemo brskati za posamezne serije lokomotiv, kdaj so jih kasirali, ampak to bo moralo biti v posebni temi, da ne zamešamo vsega.
To, da imamo na voljo "Stalež parlok z dne 10.6.1975 - Cirman" z nekaj dodatki je že velik prispevek k rešitvi zagonetke, katere lokomotive so obratovale 24.6.1977.
Serija JŽ 18 iz zapisnika z dne 24.6.197 je REŠENA
JŽ 18 -005: muzejski eksponat v Dravogradu, lokomotiva je bila nedavno obnovljena
Serijo JŽ 06 smo rešili:
JŽ 06-013: muzejski eksponat v MB, sedaj Bahnpark Augsburg.
JŽ 06-016: v Železniškem muzeju Slovenskih železnic v Ljubljani in služi kot vir rezervnih delov za 06-018.
JŽ 06-018: muzejska lokomotiva, aktivna od novembra 2012; v sezoni 2016 odpeljala kar nekaj muzejski voženj, podaljšana revizija
Imamo pa tudi že rešeno večino serije JŽ 25 in JŽ 33. Smo na dobri poti..
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Imam eno umestno vprašanje. ne da bi se spuščal v podrobnosti lokomotiva serije 33 ni neka tipična parna lokomotiva SŽ. V uporabo so prišle med/po vojni 5 kom in izginile iz uporabe do leta 1963. Nakar so se pojavile leta 1975,v času, ko so ostale (razen 25) masovno izginile iz uporabe. In njihova zvezfda je ugasnila po 3 letih. Se pravi, kaj dosti z SŽ nimajo skupnega. Mašina sodi samo v muzej Vojaške zgodovine in nikamor drugam. In škoda, da taka netipična mašina vozi muzejski vlak.Imamo pa tudi že rešeno večino serije JŽ 25 in JŽ 33. Smo na dobri poti..
LP in brez zamere L
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Ljubitelj, pozdravljen,
za mene je to le lokomotiva s seznama, ki ga je potrebno razrešiti.
Kot fotografijo iz Sarajeva iz časa atentata ali pa...rekonstrukcijo nemškega vojaškega pokopališča v Kranju (EPP:MMG, še je čas, da si ogledate razstavo v KR).
Ja, postavil si umestno vprašanje, "novo rojstvo" lokomotive je bilo posledica višjih ciljev...
Verjetno se še spomniš, kaj je pomenila okrajšava NO
Na bok jim bi lahko napisali: "Služim narodu!"
Je pa zanimivo, da so se takrat, ko so iskali muzejske lokomotive, obnašali predvsem ekonomsko, torej iskali so takšne, ki so imele najmanj kilometraže in najbolje ohranjene parne kotle
pozdrav
Darko
za mene je to le lokomotiva s seznama, ki ga je potrebno razrešiti.
Kot fotografijo iz Sarajeva iz časa atentata ali pa...rekonstrukcijo nemškega vojaškega pokopališča v Kranju (EPP:MMG, še je čas, da si ogledate razstavo v KR).
Ja, postavil si umestno vprašanje, "novo rojstvo" lokomotive je bilo posledica višjih ciljev...
Verjetno se še spomniš, kaj je pomenila okrajšava NO
Na bok jim bi lahko napisali: "Služim narodu!"
Je pa zanimivo, da so se takrat, ko so iskali muzejske lokomotive, obnašali predvsem ekonomsko, torej iskali so takšne, ki so imele najmanj kilometraže in najbolje ohranjene parne kotle
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 28.12.2016, 17:53, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Kurjač
- Prispevkov: 41
- Pridružen: 10.01.2016, 10:13
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Pozdravljen Darko
Žal prvega stavka ne razumem najbolje.
Lahko pa opišem ta slavnostni dogodek malo v strnjeni obliki in kolikor je še ostalo v spominu.
11.04.1078 sem prišel zjutraj v službo in med ostalimi obvestili sem zasledil,da bo "poslovilna"vožnja vlaka s parno vleko iz Ljubljane v Postojno izpred "kurilnice".Med drugim je bilo opisano potek "ceremonije"in posebej poudarjeno,da mora biti izvedena odprava vlaka po "strogem"pravilniku,kajti dogodku so prisostvovali novinarji in snemalne ekipe.
Kot najmlajši vlakovni odpravnik ŽP Ljubljana sem bil malce v zadregi,saj nisem bil navajen "nastopanja"v javnosti.
Navkljub vsemu je dogodek potekal po "protokolu".Tudi jaz sem bil deležen nageljna v gumbnico,dobil sem tudi komplet značk in pa "lutki v narodni noši".
Zaradi vseh teh ceremonij ,je vlak odpeljal z nekajminutno zamudo.
Občutek ob raznih intervjujih pred odpravo vlaka je bil malce vznemirjujoč,kajti kot mlad vlakovni odpravnik,sem odpravljal starega "hlapona"v pokoj.
Lep pozdrav iz Ljutomera,Boris
Žal prvega stavka ne razumem najbolje.
Lahko pa opišem ta slavnostni dogodek malo v strnjeni obliki in kolikor je še ostalo v spominu.
11.04.1078 sem prišel zjutraj v službo in med ostalimi obvestili sem zasledil,da bo "poslovilna"vožnja vlaka s parno vleko iz Ljubljane v Postojno izpred "kurilnice".Med drugim je bilo opisano potek "ceremonije"in posebej poudarjeno,da mora biti izvedena odprava vlaka po "strogem"pravilniku,kajti dogodku so prisostvovali novinarji in snemalne ekipe.
Kot najmlajši vlakovni odpravnik ŽP Ljubljana sem bil malce v zadregi,saj nisem bil navajen "nastopanja"v javnosti.
Navkljub vsemu je dogodek potekal po "protokolu".Tudi jaz sem bil deležen nageljna v gumbnico,dobil sem tudi komplet značk in pa "lutki v narodni noši".
Zaradi vseh teh ceremonij ,je vlak odpeljal z nekajminutno zamudo.
Občutek ob raznih intervjujih pred odpravo vlaka je bil malce vznemirjujoč,kajti kot mlad vlakovni odpravnik,sem odpravljal starega "hlapona"v pokoj.
Lep pozdrav iz Ljutomera,Boris
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Ljubitelj, to je bilo kratko in jedrnato. Za tiste, ki se na to spoznamo ali spoznajo je popolnoma jasno. Za turiste, ki se običajno vozijo z muzejcem je pa vseeno, tudi če bi se kadilo iz električne lokomotive, samo, da se kadi.Ljubitelj napisal/-a:Imam eno umestno vprašanje. ne da bi se spuščal v podrobnosti lokomotiva serije 33 ni neka tipična parna lokomotiva SŽ. V uporabo so prišle med/po vojni 5 kom in izginile iz uporabe do leta 1963. Nakar so se pojavile leta 1975,v času, ko so ostale (razen 25) masovno izginile iz uporabe. In njihova zvezfda je ugasnila po 3 letih. Se pravi, kaj dosti z SŽ nimajo skupnega. Mašina sodi samo v muzej Vojaške zgodovine in nikamor drugam. In škoda, da taka netipična mašina vozi muzejski vlak.Imamo pa tudi že rešeno večino serije JŽ 25 in JŽ 33. Smo na dobri poti..
LP in brez zamere L
To, kako bi si pridobili kakšno originalno vozno parno lokomotivo, ki je kdaj vozila po slovenskih tirih, je pa že druga zgodba. Za sedaj smo lahko ponosni samo na 06 in 25. Za kakšne originalne primerke iz stare Avstrije pa lahko samo sanjamo.
preglednik
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Ni zamere Ljubitelj. 33-ke resnično niso bile tipične slovenske lokomotive, to je res, saj nam jih je preostala Jugoslavija pobrala. Jih pa je nekaj prišlo nazaj ampak ne leta 1975 ampak že vsaj par let prej. Podobno je bilo menda tudi s 36-kami, ki pa so na jugu služile prekratko, saj so bile prezahtevne za vzdrževanje.Ljubitelj napisal/-a:Imam eno umestno vprašanje. ne da bi se spuščal v podrobnosti lokomotiva serije 33 ni neka tipična parna lokomotiva SŽ. V uporabo so prišle med/po vojni 5 kom in izginile iz uporabe do leta 1963. Nakar so se pojavile leta 1975,v času, ko so ostale (razen 25) masovno izginile iz uporabe. In njihova zvezfda je ugasnila po 3 letih. Se pravi, kaj dosti z SŽ nimajo skupnega. Mašina sodi samo v muzej Vojaške zgodovine in nikamor drugam. In škoda, da taka netipična mašina vozi muzejski vlak.Imamo pa tudi že rešeno večino serije JŽ 25 in JŽ 33. Smo na dobri poti..
LP in brez zamere L
Kar je zanimivo pri vsem tem je to, da recimo nobene 28-ke nimamo aktivne, po Bohinjki in še drugod se jih je vozilo precej. Na žalost ne vem, koliko jih je bilo ampak glede na to, da imam sliko tudi 28-064, jih ni moglo biti malo. Nadalje od vseh 29-k je ostala le -010-ka pri čemer je bila -015 najdlje v uporabi in sodeč po sliki iz leta 1975, je svoj konec dočakala v Zidanem mostu. In imamo eno samo, ki je poleg ÖBB 58.744 edina ohranjena te vrste sploh...
Goran
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Taka netipicna lokomotiva kot je 33-ka vozi muzejski vlak letos najbrz zato ker je bila edina sposobna odpeljati vse voznje.
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
69 komadovGorchi napisal/-a:Na žalost ne vem, koliko jih je bilo ampak glede na to, da imam sliko tudi 28-064, jih ni moglo biti malo...
Več tukaj
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
do kdaj so pa uporabljali parne lokomotive kot premikalke?
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Boris, pozdravljen,
da, prav to sem hotel šlišati, kar si napisal
Da si malo predstavimo, kako je to izgledalo.
V Novi progi 13/78 je izšel zapis simbolićni odpravi zadnjega vlaka s parno vleko iz Ljubljane do Postojne dne 11.04.1978 z lokomotivo serije 33-110.
Zaenkrat imamo bolj slabo fotografijo članka, bomo pa jo poskenirali in objavili kasneje v boljši resoluciji.
Iščejo se še barvne fotografije.
pozdrav
Darko
da, prav to sem hotel šlišati, kar si napisal
Da si malo predstavimo, kako je to izgledalo.
V Novi progi 13/78 je izšel zapis simbolićni odpravi zadnjega vlaka s parno vleko iz Ljubljane do Postojne dne 11.04.1978 z lokomotivo serije 33-110.
Zaenkrat imamo bolj slabo fotografijo članka, bomo pa jo poskenirali in objavili kasneje v boljši resoluciji.
Iščejo se še barvne fotografije.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Seveda je nekaj fotografij naredil tudi Pleterski...
Iz fototeke Železniškega muzeja Ljubljana (zbirka Kumar)
pozdrav
Darko
Iz fototeke Železniškega muzeja Ljubljana (zbirka Kumar)
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 28.12.2016, 19:53, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Naj nekdo sporoči v TE-TOL da je v Sloveniji konec s parno vleko
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Matevž, pozdravljen,
prav je, da si omenil to lokomotivo "LBV".
Samo MMG. Morda za tiste ki prvič slišijo zanjo.
LBV = Lokomotiva Bez Vatre ...torej ni resna zadeva. Uporabno le tam, kjer je na pretek poceni para.
Torej je potrebno zanjo odpreti posebno temo, da ne smetimo te teme
pozdrav
Darko
prav je, da si omenil to lokomotivo "LBV".
Samo MMG. Morda za tiste ki prvič slišijo zanjo.
LBV = Lokomotiva Bez Vatre ...torej ni resna zadeva. Uporabno le tam, kjer je na pretek poceni para.
Torej je potrebno zanjo odpreti posebno temo, da ne smetimo te teme
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Poskusimo torej zaključiti z JŽ 33!
Tudi za to serijo lokomotiv obstaja "kartica", ki je bila nastavljena 1973 ali 1974...
GR = Generalna Revizija
Kot smo videli v zapisniku z dne 24.6.1977 "žive" le še 3 v SV Ljubljana, v letu 1978* pa je zadnja "preživela" JŽ 33-110 vozila "zadnji vlak".
* = naknadno popravljeno
pozdrav
Darko
Tudi za to serijo lokomotiv obstaja "kartica", ki je bila nastavljena 1973 ali 1974...
GR = Generalna Revizija
Kot smo videli v zapisniku z dne 24.6.1977 "žive" le še 3 v SV Ljubljana, v letu 1978* pa je zadnja "preživela" JŽ 33-110 vozila "zadnji vlak".
* = naknadno popravljeno
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 29.12.2016, 2:17, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Konec parne vleke na Slovenskem
Verjetno pa se ne bomo mogli vedno 100% zanesti na tabelo, ki je v knjigi Švajgar: Parna vleka na Slovenskem, ker je verjetno prihajalo do zamikov poročanja in tudi kako se je štelo lokomotivo za izločeno.
Poleg tega je prišlo pri tej tabeli do tiskarskega škrata, saj se v spodnjem delu tabele znajde letnica 1969, ki je v zgornjem delu ni, ni pa v spodnjem delu letnice 1974. ki je v zgornjem delu. Ravno tako manjka v spodnjem delu tabele letnica 1976, ki pa je v zgornjem delu. Na žalost je takšna tabela neuporabna za naš namen.
Nujna je rekonstrukcija tabele, vsaj za leta od 1969 do 1978!
Potrebno si bo pomagati z zapisi vmesnega stanja na določeni datum, recimo takšnih kot je zapisnik (Informacija) z dne 24.6.1977 ali pa ta z dne
pozdrav
Darko
Poleg tega je prišlo pri tej tabeli do tiskarskega škrata, saj se v spodnjem delu tabele znajde letnica 1969, ki je v zgornjem delu ni, ni pa v spodnjem delu letnice 1974. ki je v zgornjem delu. Ravno tako manjka v spodnjem delu tabele letnica 1976, ki pa je v zgornjem delu. Na žalost je takšna tabela neuporabna za naš namen.
Nujna je rekonstrukcija tabele, vsaj za leta od 1969 do 1978!
Potrebno si bo pomagati z zapisi vmesnega stanja na določeni datum, recimo takšnih kot je zapisnik (Informacija) z dne 24.6.1977 ali pa ta z dne
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers