Konec parne vleke na Slovenskem

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a Čišo » 16.01.2017, 22:53

sbb napisal/-a:
Čišo napisal/-a:Po ustnih podatkih je lok 33-110 po tisti "uradni" zadnji vožnji iz Ljubljane v Postojno pripeljala še tovorni vlak do Nove Gorice, kjer je nato ostala deponirana in kasneje postavljena v "štuc" ob kurilnici kot eksponat. 25-026 pa je bila ves čas, do odhoda na revizijo v Šiško koncem leta 1998, garirana v kurilniški rotundi.

25-026 je bila deponirana v hali ppvs.



Tudi to bo držalo - nekaj časa je bila v vozovni, torej bivšem PPVS, nekaj časa v kurilnici, ampak mi spomin ne nese več, kje je bila prej in kje na koncu ... Bila pa je sigurno vedno pod streho ;)
Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9053
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 22.01.2017, 1:41

O:5580

Pozdravljeni,

počasi bo treba zaključiti raziskavo. Seveda smo si pustili za konec lokomotivo, katerih je bilo nazadnje največ (leta 1977): JŽ 25

Slika

Se pravi: 24.6.1977 : 10 lokomotiv serije JŽ 25

6 SV Maribor

3 SV Novo Mesto

1 SV Nova Gorica (zgoraj je napaka: 15)


Na voljo imamo tudi stanje na dan 10.6.1975: 29 lokomotiv serije JŽ 25

Slika



Seveda bomo takoj preverili stanje v knjigi Švajgar: Parna vleka na Slovenskem:

Slika

Torej leta 1976: 18 lokomotiv serije 25



Poglejmo še na "našo" kartico:

Slika

Leta 1974 je bilo še 30 lokomotiv serije JŽ 25 :!:


Sedaj še pogledamo, kako so si zamislili kasacije...

Slika

Stalež leta 1973: 29 lokomotiv serije JŽ 25.


Nas zanima samo tistih zadnjih 10 lokomotiv serije JŽ 25 iz spiska 24.6.1977 :!:

Seveda bomo začeli pri SV Novo Mesto, ker je najlažje.

Zadnjo vožnjo na Dolenjskem (uradno) je odpeljala JŽ 25-019 dne 13.5.1978. To je bila bivša MB lokomotiva in je sedaj muzejski eksponat na železniški postaji Novo Mesto.

Slika
Novo Mesto - Semič 13.5.1978...JŽ 25 - 019

Še ena MB lokomotiva je pristala v Beli krajini: JŽ 25-018, ki je muzejski eksponat na železniški postaji Črnomelj.

Novomeške lokomotive so bile leta 1974:

JŽ 25-003
JŽ 25-006
JŽ 25-007
JŽ 25-008
JŽ 25-012
JŽ 25-013
JŽ 25-014
Jž 25-015

Dne 24.6.1977 so ostale v NM od teh lokomotiv samo še 3 lokomotive JŽ 25, izgleda pa, da leta 1978 ni ostala nobena več pri življenju :pope


pozdrav
Darko
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6492
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 22.01.2017, 17:53

Pri s5-kah je najbolj zanimivo to, da je 26.-ka bila izločena iz uporabe že kar zgodaj, avgusta 1974 pa je po čudežu edina še danes vozna. Pri tem pustimo ob strani 25-005, ki je še pred nekaj leti sopihala in dokončno obstala, sodeč po oni kartici pa je bila predvidena za delo še leta 1978. Po eni strani čudno, da so se tako odločili, po drugi so pa morali imeti kak razlog...
Goran
miloš
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 362
Pridružen: 26.11.2008, 10:12

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a miloš » 22.01.2017, 19:10

Bilo je nekaj govora o debelini sten kotla v prid 026.
LP Miloš
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9053
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 22.01.2017, 21:39

Pozdravljeni,
poglejmo si nekaj fotografij 25-tk...

JŽ 25-005 je odpelja "zadnjo vožnjo" MARIBOR-KIDRIČEVO dne 27.12-1977

Slika


V Novem mestu sta bili leta 1978 že obe Mariborski 25-tki: JŽ 25-018 in JŽ 25-019, določeni za muzejske lokomotive...

Slika

Slika


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9053
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 22.01.2017, 23:11

Pozdravljeni,

ni tako lahko rekonstruirati za nazaj zadeve, če imaš na voljo le delne podatke.
Če bi hotel rešiti zagonetko, bi moral pregledati ogromno gradiva, vse do Kasacij in celo do dokončnega izbrisa iz osnovnih sredstev. Tega časa nimam na razpolago, tako da moramo kaj tudi poenostaviti.

So se pa razmere spreminjale od dne do dne, saj se je spreminjalo stanje lokomotiv za vzdrževanje, naročene nove lokomotive pa niso prihajale v predvidenih rokih, spreminjal pa se je tudi obseg prevozov.

Dne 1.7.1975 je tako zopet nastala neka sprememba. Iz te spremembe pa izvemo, kako je prišla JŽ 25-019 v Novo Mesto leta 1975. Se pravi, bivša Mariborčanka.

Slika

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9053
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 23.01.2017, 23:44

O:6050

Pozdravljeni,

poglejmo si še nekaj fotografij 25-tk...

Muzejske lokomotive 1980: JŽ 25-026 Nova Gorica:

Slika
Foto: S. Kumar


JŽ 25-023 leta 1978 v Novem mestu:

Slika
Foto: S.Kumar


Zelo znana fotografija JŽ 25-019 s strojevodjo in kurjačem...

Slika

V knjigi Parna vleka na Slovenskem bi bil podpis pod fotografijo:

Strojna skupina na lokomotivi vrste 25 JŽ :wink: :train2

pozdrav
Darko
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 558
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 23.01.2017, 23:57

Zdravo!
Če se prav spominjam, so 25-005 na Studencih pustili zmrzniti (Miklavžev vlak). Če je res, je žalostno. To je bil konec "štajerskega" muzejskega vlaka.

Potem je vskočila 25-026.

LP - Peter
miloš
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 362
Pridružen: 26.11.2008, 10:12

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a miloš » 24.01.2017, 8:52

S tem,da je tender od 005 sedaj 026-torej jo del še živi.
LP Miloš
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9053
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 29.01.2017, 2:09

O:6860

Pozdravljeni,

v začetku teme smo se omejili samo na raziskavo, kako so preminile zadnje parne lokomitve na Slovenskem in sicer serije 06, 18, 25 in 33 po 24.6.1977.

Naredili bomo vsaj eno izjemo. Lokomotivo serije 28, ki jih je bilo po Švajgarju (Parna vleka na Slovenskem) leta 1974 še 33, torej več kot JŽ 25 (bilo jih je 29) in je bila takrat lokomotiva v največjem številu na Slovenskm. Pravzaprav je bila naštevilčnejša ves čas, saj je bilo leta 1945 v Sloveniji kar 63 lokomotiv te vrste :shock:

Po Švajgarju pa je bilo leta 1975 aktivna le še 1 lokomotiva serije JŽ 28!

V Železniškem muzeju sta ohranjeni dve lokomotivi serije 28: JŽ 28-029 in JŽ 28-006

JŽ 28-006: muzejski eksponat Divača:

Slika

By David Edgar - Lastno delo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5992204


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 970
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 29.01.2017, 9:16

28-006

Zadnja premikalna vožnja, maj 1977 (foto Josip Orbanić):
Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9053
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 29.01.2017, 13:33

Primož, hvala za fotografijo. Počasi si ustvarjamo pregled na koncem parne vleke na Slovenskem.

Vseeno pa si poglejmo še enkrat, kako se je zmanjševalo število lokomotiv serije 28 pri Švajgarju: Parna vleka na Slovenskem...

Slika

Se pravi od 63 lokomotiv leta 1945 do 33 lokomotiv leta 1974. Vmes se je zgodilo, da jih je bilo leta 1963 celo 66 aktivnih.

Poglejmo si, kako si je ZŽTP Ljubljana zamislil predlog kasacije za lokomotive serije JŽ 28 od leta 1969 do 1975:

Slika

Se pravi, da je bilo na dan 31.4.1969 na staležu 35 lokomotiv serije JŽ 28.

Imamo pa možnost pogledati, katere lokomotive so bile v sekciji za vleko Divača dne 3.4.1969:

Slika

...in v sekciji za vleko v Mariboru z dne 5.4.1969:

Slika




V staležu naj bi jih bilo leta 1973 še 7:

Slika

Na razpolago imamo še en stalež lokomotiv iz junija 1972 in 1.4.1973 (rdeče):

Slika

Se pravi, da naj bi bilo junija 1972 še 22 lokomotiv serije JŽ 28, dne 1.4.1973 pa le še 14, od tega 6 izposojenih v Divačo.

Še en stalež z dne 1.6.1974 je sicer napisan z roko, potrjuje pa števolo lokomotiv serije JŽ 28 na 6 lokomotiv, kar je zopet v skladu s kartico.

Slika


Tako smo zajadrali v nasprotje Švajgarjevi statistiki. Izgleda, da je nastalo pri pripravi za tisk kar nekaj napak. Bomo morali poiskati originalni zapis statistike v Švajarjevi zapuščini.

Na razpolago imamo tudi kartico lokomotiv serije 28, ki potrjujejo stanje leta 1973/1974:

Slika

Se pravi, da so v leto 1974 so preživele:

JŽ 28-005 (Divača)
JŽ 28-006 (Divača)
JŽ 28-011 (Divača)
jž 28-023 (Divača)
JŽ 28-039 (Nova Gorica)
JŽ 28-045 (Divača)
JŽ 28-064 (Divača)

Vidimo pa, da je ostala aktivna konec leta 1975 le še ena: JŽ 28-006.
Ker nam je Primož poslal fotografijo Josipa Orbanića, sedaj vemo, da je preživela do maja 1977, kar se "pokriva" s kartico in celo s planom izločanja lokomotiv.

Še podatek iz Cirmanove statistike z dne 10.6.1975: JŽ 28-006 in JŽ 28-011...in 10.1.1976 (rdeče): le še JŽ 28-006

Slika


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 970
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 29.01.2017, 16:15

V letu 1976 je bila 28-006 še kako živa.
Imam pa nekaj vprašanj ali dvomov, na katera (še) nimam odgovora. V letu 1976 je ta lokomotiva peljala jubilejni vlak ob sedemdeseti obletnici bohinjske proge. Vlak na posnetku je sestavljen iz avstrijskih "baatov". Zanimiva je zadnja tabela iz zgornjega prispevka. Z bledo rdečimi črkami je označen datum 19.5.76. Ta datum nekako sovpada z vožnjami ob sedemdeseti obletnici bohinjske proge. S to bledo rdečo barvo je označenih nekaj lokomotiv: 06-016 (vsaj tako lahko razberem iz slike tabele) 06-018, 18-005 in 28-006. Vse te navedene lokomotive so danes ohranjene kot muzejske. Kot vem, naj bi bila 28-006 aktivna vsaj na premiku do maja meseca 1977. In sedaj dvom: 28-006 je bila ob slavnostni vožnji lepo urejena: pobarvana, bele barve bandaže, mesingasti obroči okrog kotla, imela je "klobuk" (iskrolov). Zdi se mi, kot da je bila ob tej priliki že prej odstavljena lokomotiva reaktivirana in da je kot takšna ostala na premiku. Tudi dvomim, da je prej imela v aktivni službi klobuk. In še: v navedeni tabeli je z datumom 10.1.1976 (ali 10.6.1975) (krepko rdeča barva) lokomotiva 28-006 (kot lahko razberem) prečrtana. Sledi logično vprašanje. Ali je leta 1976 običajno aktivna lokomotiva vlekla jubilejni vlak, ali pa je do leta 1977 premik opravljala muzejska aktivna lokomotiva?

Na film formata super 8 posnel Primož Ozvald:

Povezava na video

Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9053
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 29.01.2017, 20:08

Primož, hvala za filmček.

Postavil si kar nekaj vprašanj, na nekatere ti lahko odgovorim, na nekatere še ne.

Sem pa šele sedaj odkril, da že imamo temo o 28-tkah, ki jo je zastavil Gorchi. Seveda sem jo sedaj ponovno odkril, ker jo naš brskalnik ne najde enostavno :roll: :old

Tako da ti bom nadaljnje prispevke o JŽ 28 dodal v temo: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28
link: viewtopic.php?f=2&t=7345

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 29.01.2017, 20:29, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9053
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Konec parne vleke na Slovenskem

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 29.01.2017, 20:22

Samo kratek odgovor.

V Novi progi je v posebni izdaji december 2015 izšla zgodovina muzejskega vlaka, ki jo je napisal Mladen Bogić: Muzejski vlak SŽ.Že 30 let na tirih
link: http://www.slo-zeleznice.si/sl/skupina- ... nova-proga

1976 – 70 let bohinjske proge
20. junij: vožnja Beljak–Most na Soči
27. junij: Trst–Bled–Trst (z lokomotivo 28-006, na postaji Bled prikazana nedelujoča 133-005)

Vprašanja, povezana z lokomotivo JŽ 28-006 nadaljujemo v temi: Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28
link: viewtopic.php?f=2&t=7345&p=210495#p210495

pozdrav
Darko

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov