odpiram novo temo, kamor bomo lahko postavljali kratka vprašanja, ki ne zahtevajo dolgih odgovorov.
Dostikrat ne vemo, v kateri temi bi kaj vprašali, da nas ne bo tisti, ki je temo zastavil, ne bo "napadel", da mu smetimo temo.
Ker ne vemo, kje postaviti kratko vprašanje, raje odnehamo.
Tukaj bo obstajala ta možnost.
Mimogrede pa bom navedel nekaj primerov kratkih vprašanj in kratkih odgovorov (in mimogrede "počistil" teme, kamor niso spadala
Poglejmo za primer vprašanja v Mojstrovi temi: "Železnica skozi čas" :
Leta 2008 se je katalonec zanimal, kje bi se dalo kaj izvedeti o zgodovini železniške postaje Maribor
Napisal/-a katalonec » 16.03.2008, 13:54
Čet tri dni mu je kratko odgovorila andreya:katalonec napisal/-a:Kaj bi se dalo kje dobiti zgodovino železniške postaje Maribor Nujno potrebujem.Lepo prosim če bi se kdo potrudil in mi dal kaki link al pa da sam kdo napiše.
Napisal/-a andreya » 19.10.2008, 13:13
andreya napisal/-a:http://www.revijakapital.com/mariborcan ... clanka=294katalonec napisal/-a:Kaj bi se dalo kje dobiti zgodovino železniške postaje Maribor Nujno potrebujem.Lepo prosim če bi se kdo potrudil in mi dal kaki link al pa da sam kdo napiše.
Ker čez en mesec ni bilo nobene zahvale ali nobenega glasu s strani katalonca,seveda železocestnik ni zdržal in je napisal nekaj o stari Dunajski šoli bontona:
OdgovorNapisal/-a železocestnik » 21.11.2008, 1:54
Seveda se tudi legenda moderatorjev Dolfe ni mogel vzdržati svojega mnenja:železocestnik napisal/-a:Prišel, videl...in zmagal...
In odšel....
@andreya, pa še zahvalil se ti ni...
Ko je potreboval podatke, je @katalonec še poznal bonton:
citat:
Nujno potrebujem.Lepo prosim če bi se kdo potrudil ...
Napisal/-a Dolfe » 21.11.2008, 8:48
Dolfe napisal/-a:železocestnik napisal/-a:Prišel, videl...in zmagal...
In odšel....
@andreya, pa še zahvalil se ti ni...
Ko je potreboval podatke, je @katalonec še poznal bonton:
citat:
Nujno potrebujem.Lepo prosim če bi se kdo potrudil ...
Hja, vmes je preteklo toliko časa, da je @katalonec najbrž na faksu fasal pavziranje.
Potrplenje je božja mast, pravijo.
S tem prispevkom sem pravzaprav hotel povedati, da je prav, da se zahvalimo tistemu, ki nam bo odgovoril na kratko vprašanje. S tem pokažemo spoštovanje do njegovega truda, ki ga vloži v odgovor. Tako se obnašajo forumaši tudi na tujih forumih o železnicah.
Še en primer kratkega vprašanja: tom je kar na začeku napisal: " Jaz bom kar tukaj imel vprašanje,ker v bistvu ne vem kje naj bi drugje."
Napisal/-a tom » 18.06.2009, 12:42
V okviru 24-ur je dobil kratek odgovor s strani železočestnika:tom napisal/-a:Jaz bom kar tukaj imel vprašanje,ker v bistvu ne vem kjenaj bi drugje.Takole je.Danes sem po radiju poslušal (skozi čas),da naj bi na današnji dan v Ljubljano prvič neuradno pripeljal vlak,pač kot generalka,kar se je seveda tudi zgodilo.Ampak datum me je popolnoma zbegal.Mislil in prebral sem nekajkrat da se je to zgodilo na rojstni dan Franca Jožefa 18.avgusta.Na sedaj pa tale šok Mi lahko kdo pove kdaj naj bi bila sedaj ta famozna vožnja?
lp
OdgovorNapisal/-a železocestnik » 19.06.2009, 0:53
železocestnik napisal/-a:@tom, Ljubljanska železniška postaja "južne železnice" res še ni prišla na vrsto...
Na temu mestu ni predvideno peljati diskusij, zato le kratek odgovor:železocestnik napisal/-a:@gapi_1, na žalost nimam odgovorov na tvoja vprašanja...
Če hočeš dati kredibilen podatek, moraš sam pregledati goro podatkov, načrtov, zapisov...
Za železniško postajo Ljubljana se še nisem zanimal...je preveč gradiva na preveč mestih
Kot sem rekel:
Bo treba novo "telenovelo" zalaufat z novim naslovom...
(po mojem mnenju, nima smislu v tej temi nadaljevati temo ŽP Ljubljana, ker je tisti, ki jo bo iskal v funciji išči, ne bo našel...)
Samo junaka je še treba najti...
Karol Rustja je v knjižici: 150 let proge Celje-Ljubljana, Tiri in čas, št.11, LJ 1999 zapisal:
"Rojstni dan cesarja Franca Jožefa, 18. avgusta, je gradbeno vodstvo proge počastilo tako, da je ta dan lokomotiva "Neuberg" pripeljala prvi vlak iz Celja v Ljubljano.
V Novicah lahko preberemo:" Druga imenitna prigoda tega dneva je bila, da se je popoldne ob treh pervikrat po železni cesti iz Celja v Ljubljano pripeljal hlapon (Lokomotiv), kterimu kmetje luka matija pravijo. Brez vse spotike se je pripeljal, lično ovenčan v 4 urah in pol iz Celja. Drugo pot pa bo lahko v treh urah prišel, ker ne bo imel po poti nič preiskati kakor zdej, ko je bila preiskušnja."
Boljšega podatka ne boš našel nikjer...
...razen pri današnjih kranjskih novinarjih...
(pošlji na radio povpraševanje za ta dan in ti naj navedejo vir novice )
Še dodatek iz iste knjižice:
"...do Zidanega mostu pa je prvi vlak pripeljal iz Celja 30. julija 1849."
Logika
To je bilo za vzorec o kratkih vprašanjih in kratkih odgovorih.
Seveda pa se v tej rubriki lahko zapišejo kratka opozorila na teme na drugih forumih ali sporočila od kjerkoli na www.
Primer iz Mojtrove teme: "Železnica skozi čas":
jure:sporn nas je opzoril na zanimive slike iz koledarja:
OdgovorNapisal/-a jure_sporn » 20.12.2013, 11:49
Zanimiv koledar s slikami ameriškega gozdarjenja.
https://docs.google.com/file/d/0B_HvAN_ ... ring&pli=1
LP
Jure
Symy pa nas je opozoril na stare slike na spletni strani SEM:
OdgovorNapisal/-a SIMY » 29.01.2014, 21:42
SIMY napisal/-a:Veliko starih slik tudi z železniško tematiko
http://www.etno-muzej.si/sl/zbirke-iskalnik" onclick="window.open(this.href);return false;
S pomočjo te nove teme se ne bo odpiralo novih tem za eno malenkost. Veliko tem namreč povzroči nepreglednost foruma.
Če se potem ugotovi, da vprašanje potrebuje novo temo, ker je kompleksno, se pozneje odpre nova tema.
Vendar se je potrebno tudi pri naslovih novih tem držati kolikor je mogoče širokih naslovov in ne samo ozkih. Vedno je potrebno računati na to, da bo kdo želel dodati kaj podobnega, pa bo moral zopet odpreti novo temo.
Primer:
Imamo kar štiri teme o Rakeku (zelo kratki prispevki):
Rakek – Prvi vlak za Ljubljano
1941 Rakek – Zdrs materiala na progo
1850 Rakek – Potek proge po katastrskih občinah
1956 Rakek – Železniška nesreča
Lahko bi bila/morala bi biti samo ena: Železniška proga skozi Rakek in zgodovina, ali pa: Rakek skozi čas.
S takšnim naslovom zaobjamemo traso proge po katastrskih občinah in vse ostale dogodke. Obenem omogočimo forumašem, da v takšno temo dodajajo potem svoje zapise.
Toliko o novi temi.
Obenem sem "počistil" Mojtrovo temo: Železnica skozi čas", ki vsekakor ni bila namenjena za vprašanja in odgovore.
Moderatorju je preostalo samo še to, da ta vprašanja izbriše iz Mojstrove teme:
Torej od: Napisal/-a katalonec » 16.03.2008, 13:54 do vključno: Napisal/-a SIMY » 29.01.2014, 21:42
pozdrav
Darko