Stran 1 od 1

50 let proge Prešnica - Koper

Objavljeno: 16.11.2017, 7:18
Napisal/-a facko
Tole sicer sodi v rubriko - čestitamo :D
"Starejši" uporabniki foruma se verjetno spominjate dogodka na dan 16. novembra 1967, ko je v Koper pripeljal prvi vlak .

Sam se tega ne spomnim, ker sem bil takrat star šele nekaj ur =D>
LP

Re: 50 let proge Prešnica - Koper

Objavljeno: 16.11.2017, 8:50
Napisal/-a preglednik
Menda je prvi vlak pripeljala v Koper Džura. Spomnim se oddaje po radiu (televizije še ni bilo). Novinar je pri poročanju vsakih pet stavkov ponovil naslednjega: "prava bodočnost koprskemu pristanišču pa je prišla šele z železnico" ali tako nekako. Strojevodja pa je dejal, da je proga precej strma in je bilo potrebno ves čas zavirati. Me prav zanima koliko od tega je res, spomin včasih deluje malo po svoje, takrat pa sem bil še mulc.

Re: 50 let proge Prešnica - Koper

Objavljeno: 16.11.2017, 9:50
Napisal/-a Anzee
Vse najboljse!

Sicer pa je televizija takrat seveda ze oddajala, TV Slovenija (oz. takrat TV Ljubljana) je naredila prispevek uradne otvoritve, kot kaze 2.12.1967..
Filmcek na http://euscreen.eu/item.html?id=EUS_117 ... CCDDC1865C

Re: 50 let proge Prešnica - Koper

Objavljeno: 18.11.2017, 14:07
Napisal/-a električar
Anzee,

Hvala za link na res zanimiv TV prispevek.
(Za mlajše kolege: Seveda je slovenska televizija oddajala že kakih 10 let pred tem.)

lp

Re: 50 let proge Prešnica - Koper

Objavljeno: 18.11.2017, 19:58
Napisal/-a Florjan
Slavnostni vlak je pripeljala "Đurica". Ta lokomotiva za vleko tovornih vlakov na teh vzponih ni primerna saj ima obremenitev pri kritični hitrosti 250 ton. Za vleko tovornih vlakov so iz Ljubljane poslali 661-163 in 164. Pri velikem prometu pa je prišla na pomoč še 661-034. "Kenedijevke" so imele obremenitev pri kritični hitrosti 680 ton. Manjši servisi P1, P2 mislim tudi P3 so se delali v Divači ob ponedeljkih, ko je bilo iz luke manj tovora. Servise so nekaj časa opravljali vzdrževalci iz Dizel depoja Ljubljana. Leta 1967 sem med počitniško prakso tudi sodeloval. Menjava zavornjakov se je opravljala po potrebi na nekaj dni.

Re: 50 let proge Prešnica - Koper

Objavljeno: 18.11.2017, 22:12
Napisal/-a železocestnik
Pozdravljeni,

nekaj fotografij iz knjige Danilo Petrinja-Primož: Gradnja Luke Koper in železniške proge Koper-Prešnica, Koper 1999...

Slika


Slika


...in najvažnejša glede na izjavo:

Slika


In še najpomembnejša stran iz knjige Danila Petrinje, ki je izšla leta 1999:

Slika


pozdrav
Darko

Re: 50 let proge Prešnica - Koper

Objavljeno: 18.11.2017, 22:20
Napisal/-a miloš
Jaz sem bil 1968 v Šiški na poletni praksi na 661 in takrat so šli v Divačo ob petkih.Je bil kar mir v delavnici,se je poznalo.Imam pa vprašanje.Ali so takrat vse ven zvlekli Kenediji,ali je vozilo še kaj drugega,na primer 28,29 ipd?Sam sem šel dol tudi s 711 ali klasiko.
LP Miloš

Re: 50 let proge Prešnica - Koper

Objavljeno: 18.11.2017, 22:44
Napisal/-a električar
Imam pa vprašanje.Ali so takrat vse ven zvlekli Kenediji,ali je vozilo še kaj drugega,na primer 28,29 ipd?Sam sem šel dol tudi s 711 ali klasiko.
LP Miloš
Josip Orbanič v knjigi Istrske železnice (Tiri in čas, 1993) omenja samo serijo 661. V prvem letu naj bi vozilo 7 parov tovornih vlakov. Orbanič piše, da je bil potniški promet uveden 10.6.1972. Sam sem se prvič peljal po koprski progi leto pozneje s klasiko, s Kenedijem na čelu. Seveda je tedaj potniški še vozil na tovorno postajo.

lp

Re: 50 let proge Prešnica - Koper

Objavljeno: 18.11.2017, 22:49
Napisal/-a električar
In še najpomembnejša stran iz knjige Danila Petrinje, ki je izšla leta 1999:
Po skoraj 20 letih je prometa dvakrat toliko, odnos oblastnikov do proge pa še vedno tak, kot ga opisuje Danilo Petrinja.

lp