Porečanka/Parenzana, zgodovina

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:3400

Pozdravljeni, zamujamo...

Nadaljujemo torej s stranjo Marjana Kralja. Na vrst je: ISOLA/IZOLA, km: 29,15530

link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html

Slika

Na voljo je 9 fotografij.

Prva fotografija: Železniska proga prihaja v velikem loku v Izolo

Slika

Ta fotografija je tudi pri Roselliju.

Druga fotografija: Trasa železniške proge pri Rudi. (Kovinotehni)

Slika


Tretja fotografija: Most čez potok Viližan

Slika


Fotografijo imamo v barvah v Rosellijevi knjigi...

Slika

Razglednica je ena na razpolago za km: 28,3

Slika

V Kamri je še ena, ki se je začela tako, pa mi javlja napako :?
https://www.kamra.si/images/zoo_cache/2 ... bd1d64.jpg
Jo bo potrebno še enkrat poiskati

Na km: 28,6 je prehod ceste preko proge:

Slika

Še vris v kataster, da se vidi, kje...
Slika

Slika


pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 22.04.2018, 9:21, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O: 3450

Nadaljujemo...

Četrta fotografija na strani Marjana Kralja: Železniška postaja - Izola

Slika

Tudi ta fotografija je v Rosellijevi knjigi Cara Parenzana, zraven pa piše, da je fotografija iz časa pred dograditvijo dodatnega nadstropja.


Peta fotografija (stran M. Kralj): Postaja - Izola, pogled v smeri Kopra

Slika

Tudi ta fotografija je pri Roselliju, s pripisom, da je bila postaja "dvignjena" za eno nadstropje leta 1908.



Giulio Ruzzier je naslikal Izolsko postajo po tej fotografiji zgoraj...

Slika

Za sprejemnim poslopjem postaje je kilometrska oznaka: 29,1.

Zgoraj smo zaisali, da je Izolska postaja na km: 29,15530


Poglejmo načrt, na katerem s označeni kilometri.

Slika

Tam, kjer pridejo tiri zopet "skupaj", je kilometraža 29,2 km.

Torej je dobil Giulio Ruzzier v roke slabo resolucijo fotografije Izolske postaje in je pač narobe prebral oznako. Sicer pa se ni zmotil za več kot 100 metrov.


Na razpolago je načrt postaje Izola, kjer je vidno tudi skladišče...tam, kjer pridejo "skupaj" trije tiri pa je km: 29,2

Slika


Imamo na voljo še en načrt, ko se je na km: 29,18525 zaprosilo za gradnjo objekta "B"...

Slika

Le kaj bi lahko pomenil ta "B" :?:

Le kaj drugega kot BUFFET. Kje pa ste še videli postajo brez Buffeta :berr

Kako je zgledal ta bife ?

Slika


Železniška postaja Izola je nekje v 70-tih letih izgledala tako:

Slika

Danes pa si jo lahko ogledate na Stretwiew: https://www.google.si/maps/@45.535711,1 ... 312!8i6656


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:3650

Pozdravljeni,
sem predolgo čakal z dodatno fotografijo iz wikipedije, kjer je lepo vidna kilometrina 29,2

Slika
Di sconosciuto - This image is available from the Kamra portal under the reference number 1441.This tag does not indicate the copyright status of the attached work. A normal copyright tag is still required. See Commons:Licensing for more information.English | Slovenščina | +/−, Pubblico dominio, https://commons.wikimedia.org/w/index.p ... d=34864743

detajl kilometerskega kamna::
Slika


Še ena zapoznela iz knjižnice Izola: Pogled s km: 28,3 na Izolo...

Slika


nadaljujemo s fotografijami s strani Marjana Kralja...

Šesta fotografija: Prvi prihod vlaka v Izolo

Slika

Tudi ta fotografija je v Rosellijevi knjigi: Cara Parenzana, s pripisom, da so skupine radovednežev pričakalečakajo na prihod prvega vlaka dne 1.4.1902.

Neobrezana fotografija je v Rosellijevi knjigi: La ferrovia Trieste-Buie-Parenzo : e i problemi ferroviari dell'Istria e di Trieste, 1972

Slika


Sedma fotografija na strani Marjana Kralja je: Železniška restavracija (Kulturni dom)

Slika

Slika

Boljša resolucija je na kamri (Mestna knjižnica Izola), tako, da lahko preberemo napise na zgradbi...

Slika

Danes se napisov ne da več prebrati...

Slika


Še Streetwiew: https://www.google.si/maps/@45.5358035, ... 312!8i6656


Komplikacija na prehodu cestne vpadnice v Izolo in železnške proge na km: 29,6

Slika

Slika

Cesta, železnica, pa še potoček...


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:3700

Nadaljujemo...

Osma fotografija: Velik ovinek pred predorom "Šalet" (med kilometrom 30 in 31):

Slika

Tudi ta fotografija je pri Roselliju, vendar je krajevno ne določi. Zapisal je samo: ovinek in nasprotni ovinek...

Zapuščamo Izolo in se odpravljamo proti predoru "Šalet".



Še zadnja sklop fotografij na strani Marjana Kralja pri Izoli.

Deveta fotografija: Predor "Šalet" na izolski strani (Pri "kurji farmi")

Slika

Tudi ta fotografija je v Rosellijevi knjigi.

In še zadnja fotografija: Predor "Šalet" na strunjanski strani

Slika

Tudi ta fotografija je pri Roselliju.


Nas zanima sedaj le še vhod in izhod iz predor Saleto/Šalet...

Vris v kataster...

Slika


Vstop iz Izolske strani imamo detajlno izrisan...

Slika

Vidi se, da je na km: 31.9145 zgradba.

Naslednja pozicija na strani Marjana Kralja je Strunjan.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Ko smo že pri predoru Šalet, zapičimo še lego obeh portalov (oz. malo pred njima), da se bo dalo videti "današnjo" situacijo s Streetviewem. Na izolski strani je tu, do njega pa iz Izole pripelje pot, ki je v Google Maps pomenljivo označena z "Ob progi".

Še na strunjanski strani. Tu je nekdo že zapičil buciko za turistično atrakcijo "Tunnel Entrance photo". Po Googlu je razdalja med točkama pribl. 249 metrov, se pravi, da je sam predor (bil) še malenkost krajši. Kot zanimivost, Googlovi snemalci (najbrž na kolesu) so posneli tudi notranjost predora, kjer pa se razumljivo ne vidi kaj dosti.


Edit: zbrisano nekaj nerelevantnega
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ajznponar, pozdravljen,

hvala za dodatek.

Tako sem si predstavljal, da bo kdo zbral fotografije kolesarjev za posamezne objekte ali iz kakšnih drugih virov. Jaz na žalost tega časa za iskanje po spletu nimam, že tako porabim ogromno časa za brskanje po neurejenem arhivu na svojem disku.

Vidi pa se, da se mi mudi. Rad bi čimprej zaključil to temo.

Piranski tramvaj čaka na nadaljevanje....

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O: 3900

Pozdravljeni,

na strani Marjana Kralja je naslednje postajališče Strunjan/Strugnano km: 34,37270

link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html

Slika

Fotografija številka 1: Strunjan - železniška postaja v ozadju, na desni strani

Slika

Tudi ta fotografija je pri Roselliju s pripisom, da je fotografija iz leta 1910, prikazuje pa hotel in osnovno šolo.
Po mojem mnenju je pri Kralju napačna ugotovitev, da je na fotografiji zadaj zgradba postajališča. Zgradba postajališča je bila manjša zgradba med tirom in cesto (glej vris v kataster).
To dokazuje tudi razdalja med hotelom in postajališčem, ki znaša ene 400 metrov, kar nas pripelje med lokalno cesto in sedanjo regionalno cesto, torej nekje do: Apartmaji-Hiša Sosič
link: https://www.google.si/maps/@45.5257735, ... a=!3m1!1e3



Ne smemo pozabiti na Giulia Ruzzierja in njegovo risbo:

Slika

Hotel in cesta izgledata na Streetwiew takole: https://www.google.si/maps/@45.5255657, ... 312!8i6656

V 50-tih letih je drevored pinij izgledal takole, vidi se na levi tudi hotel v Strunjanu...

Slika


Fotografija št.2: Strunjan - železniška postaja, na levi strani

Slika


Zgradba postajališča...

Slika

Načrt zgradbe postajališča...

Slika
Zgradba je velikosti 5x3 m


Preverimo še vris v kataster...pri km:34 pride proga v Piransko katastrsko občino:

Slika


Vris postajališča Strunjan...

Slika


Fotografija št.3: Panorama Strunjan - železniška proga v dolini

Slika

Tudi ta fotografija je pri Roselliju.


Fotografija št.4: Predor "Lucan", vhod s Strunjanske strani

Slika

Tudi ta fotografija je pri Roselliju.

Predor Luzzan/Lucan:

sredina predora: 35,75400
dolžina predora: 544,00 metrov
radij R=150 metrov na enem delu (vstop iz Strunjanske strani)


Naslednje postajališče na strani Marjana Kralja je Portorož.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:4050

Pozdravljeni,

dodati je potrebno še ene par fotografij za predor "Lucan"...

Slika

Predor je sedaj preimenovan v: "Valeta"

Slika

Dolžina predora :?: 550 metrov :!: NAPAČNO :!:

Pravilna dolžina je v Rosellijevi knjigi: Cara Parenzana:

predor Monte Luzzan: 544 metrov :!: PRAVILNO :!:

sredina predora: km: 35,75400




Na strani Marjana Kralja je naslednje postajališče Portorož km: 36,61500

link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html


Slika

Poglejmo, katere fotografije so pri postajališču Portorož.

Fotografija št. 1: Pred predorom "Lucan", s Portoroške strani

Slika

Tudi ta fotografija je pri Roselliju, zraven pa piše, da je vlak pred postajališčem Portorož.


Fotografija št. 2: Železniška postaja Portorož

Slika

Fotografija zgradbe postajališča je pri Roselliju v barvah...

Slika

Je pa zanimivo, da je na dvorišču črpalka za žejne potnike...

Slika


Zakaj je zanimivo ?

Zato, ker smo takšno fotografijo imeli na strani Marjana Kralja pri postajališču Lazaret:

Slika

"Šterna"/štirna pri postajališču Lazaret. Sedaj vidimo, da je posnetek iz Portoroža.
Je pa Roselli zapisal pri tej fotografiji, da so takšne zbiralne posode za odtok vode bile po celotni Porečanki.



Fotografija št.3: Most nad Portorožem (Za Hotelom Metropol)

Tudi ta fotografija je pri Roselliju, zraven pa piše, da je blizu postajališča Portorož in da je med srednjima stebroma svetla mera 3,80 metra.

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Nadaljujemo...

V prvem voznem redu iz leta 1902 ne najdemo postajališča Portorož.

Postajališče Portorož je bilo odprto šele...

Slika

15. aprila 1904. Za postajališče piše na plakatu, da je na km: 36,615


Takoj bomo preverili na vrisu v kataster in drugih skicah...

Slika


Zgradba postajališča je res vrisana okoli km: 36,6


Slika

Mere bodo naenkrat postale pomembne, zato si jih povečajmo: tir naj bi bil okoli 3 metre nad sedanjo cesto ob zgradbi postajališča

Slika

V začetku je bil samo en tir...

Slika

...potem pa se pojavita leta 1913 2 tira na postajališču Portorož:

Slika


Marec 1913:

Slika


Kje je bil prostor za dodatni tir :?:

Vse skupaj bo potrebno zelo dobro preštudirati, da bomo lahko rekli, kje so bili nekoč tiri.

Danes izgleda zgradba postajališča takole...

Slika


Poglejmo si še vhod iz dvoriščne strani...

Slika

Seveda nas matra "firbec", kaj je nekoč pisalo nad vrati.

Iz zadrege nas reši Roselli, ki je vrata slikal pred 50-timi leti...

Slika

VENDITA BIGLIETTI

SALA DI ASPETTO

Torej: prodaja voznih kart in čakalnica

S Streetwiew se lahko sprehajamo po ulici (postajališče je Senčna pot 34): https://www.google.si/maps/place/Sen%C4 ... 13.5974949

Seveda ne smemo pozabiti na Giulia Ruzzier-ja in njegovo sliko postajališča...

Slika
prevzeto iz: http://www.europeana.eu

Po mojem mnenju ni imel Ruzzier na razpolago nobene razglednice in je moral pač uporabiti slikarsko svobodo, da je narisal sliko.
Na skici zgoraj se vidi, da je proga potekala višje kot sedaj cesta. Bo potrebno pregledati načrte v arhivih in še kakšen prečni presek.
Če vidiš en načrt, nikoli ne veš, ali je bilo ras tako narejeno.

Razglednice ali fotografije z vlakom na postaji Portorož še nisem videl.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Iz drugih primerov sicer vem, da v registru nepremične kulturne dediščine včasih tudi ustrelijo kakšnega kozla, ampak upam, da je glede portoroškega postajališča točen. Tam piše naslednje:
Secesijska vila iz 1898 je bila v skladu s turistično podobo kraja preurejena v železniško postajališče, edino ob progi, ki ni bilo zgrajeno po normativih. Proga Trst - Poreč je delovala med leti 1902 in 1935.
Zgrajena torej že 4 leta pred otvoritvijo proge, arhitekt pa je Giuseppe Moso. Google mi o njem ne najde praktično nič, le še to, da je tudi soavtor piranskega sodišča.

Najbrž so Portorožani hitro obupali nad "pacanjem" nesrečnega piranskega tramvaja in raje lobirali še drugje. In to tako uspešno, da niso dobili zgolj perona (kot npr. v Lazaretu) ali klona strunjanske hišice. :mrgreen: Nenazadnje se je takrat enkrat le začel razvijati portoroški "tujski promet".

Čeprav je Portorož dobil svoje postajališče, pa je iz razglasa o odprtju očitno, da vsaj na začetku iz imena lucijske postaje (še) niso črtali Portoroža. #-o
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ajznponar, pozdravljen,

Portorožanov takrat ni bilo.

Občina je bila Piran. Vse se je dogajalo v Piranu, Piran je začel organizirati zdraviliški turizem, "spravil skupaj" delniško družbo, ki je postavila Palace hotel...
Ne nazadnje je občina Piran tudi zgradila dostopno cesto do postajališča Portorož.
Resnega dostopa namreč ta vila ni imela, bila je pač zelo oddaljena od centra Portoroža.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:4275

Pozdravljeni,
poglejmo si pobliže še ta most nad Portorožem...

Slika

V smeri od postajališča Portorož proti Luciji se že vidi most...

Slika

Vedno bolje...

Slika


V celoti...

Slika


Oznaka na stebru, da je zaščiten...

Slika


Niso pa zaščitene fuge med kamni...

Slika


Še pogled nazaj, proti postajališču Portorož...

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Tale portoroški nadhod (vsaj po njegovi današnji funkciji) imajo varuhi kulturne dediščine zaveden pod št. 28178. Pod opisom enote piše tole:
Kamniti most, grajen v lokalnem flišnem peščenjaku iz pravilno obdelanih kamnitih kosov. Razpon preko trase nekdanje železnice Trst- Poreč premoščata dva sekundarna loka in glavni lok. Most ima kovinsko ograjo. Širok je okoli 2 metra.
O avtorjih nič. Navedba lokacije za tiste, ki bi ga radi natančno locirali.
Most povezuje ulico Vesna in Senčno pot v Portorožu., pri hišah Vesna 24 in Senčna pot 67 v Portorožu.
Če vam ta opis ne pove nič, je tu še "bucika" na Google Maps. Kdor bi si rad z Uličnim pogledom™ ogledal še zgornji del, bo imel več sreče na vzhodnem koncu nadhoda.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:4350

Pozdravljeni,

nadaljujemo pregled postaj na strani Marjana Kralja. Naslednja postaje je Lucija/Sv. Lucija/S.Lucia di Portorose. Km: 38,15291

link do Kraljeve strani: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html

Slika

Na strani so tri fotografije.

Fotografija št.1: Železniška postaja - Lucija: NAPAKA!

Slika

Tukaj je Marjan Kralj zamešal fotografije. To bi moral dodati k postaji Poreč.

Dokaz:

Slika


Fotografija št.2: Konjska vprega pred postajo Lucija

Slika
Tudi ta fotografija je v Rosellijevi knjigi: Cara Parenzana.

Boljša resolucija razglednice s strani Hippokampos:

Slika


Fotografija št. 3: Tramvaj za Piran, pred železniško postajo - Lucija

Slika

Tudi ta fotografija je v Rosellijevi knjigi: Cara Parenzana.

Malo boljša resolucija razglednice...

Slika


Verjetno je po tej fotografiji naslikal postajo Lucija Giulio Ruzzier:

Slika

Narisal pa je še eno...

Slika



pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:4430

Pozdravljeni,

poglejmo, kaj imamo za dodati k postaji Sv. Lucija/Lucija...

Tirna shema...

Slika


Načrt imamo na voljo iz leta 1903, ko so mislili speljati ozkotirno železnico Piran-Sv. Lucija prav na peron in jo tako povezati s progo Trst-Poreč.

Slika

povečava: http://shrani.najdi.si/?E/Lw/1EYqWe55/1/img0552a.jpg
Z dodatnim klikom na načrt, ki se prikaže povečava 3801x2444


Naslednji načrt je iz leta 1913. Sposodili si ga bomo od Egberta Peinhopfa ( iz knjige Eisenbahnen in Istrien) za raziskovalne namene. Načrt se hrani v Državnem arhivu na Dunaju.

Zakaj v raziskovalne namene ?

Da ne bomo drugič naredili iste napake, kot sem jo naredil zgoraj pri postajališču Portorož :!:

Nisem bil pozoren, čeprav smo že enkrat na enem drugem forumu ugotovili to problematično naslavljanje postaje Sv. Lucija, zopet naredil napako:

pri postajališču Portorož sem dodal tirno shemo Sv. Lucije :roll:

Slika
To je tirna shema postaje Sv. Lucija :!:

...in se začel spraševati, kje je bil prostor na postajališču Portorož za drugi tir :roll:

Sicer sem zapisal, da je to potrebno podrobno raziskati, pa to sploh ni potrebno. Če bi samo pogledal na kilometražo sprejemnega poslopja na spodnjem načrtu, bi bilo vse jasno :roll:

Slika
To je načrt postaje Sv. Lucija :!:

Kilometraža sprejemnega poslopja je jasno zapisana: km:38,1528 . Se pravi: Sv. Lucija

Slika


Sicer se lahko izgovarjam na zavajujoč napis na načrtu in uradni naziv postaje, vendar je to bolj slab izgovor :lol:

Napake pri postajališču Portorož ne morem več popraviti. Prav je tako, da se vidi, kako lahko mimogrede narediš napako.

Je pa Egbert Peinhopf pod načrtom pravilno zapisal kilometražo. Napačno je zapisal, da je postajališče, saj je že od vsega začetka bila postaja.
"Postajališče Sveta Lucija (Santa Lucia) je na km: 38,152."

Še vris v kataster:

Slika

Bolje, da neham za danes, da ne naredim še kakšno napako :roll: :lol: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori