Porečanka/Parenzana, zgodovina
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:3400
Pozdravljeni, zamujamo...
Nadaljujemo torej s stranjo Marjana Kralja. Na vrst je: ISOLA/IZOLA, km: 29,15530
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Na voljo je 9 fotografij.
Prva fotografija: Železniska proga prihaja v velikem loku v Izolo
Ta fotografija je tudi pri Roselliju.
Druga fotografija: Trasa železniške proge pri Rudi. (Kovinotehni)
Tretja fotografija: Most čez potok Viližan
Fotografijo imamo v barvah v Rosellijevi knjigi...
Razglednica je ena na razpolago za km: 28,3
V Kamri je še ena, ki se je začela tako, pa mi javlja napako
https://www.kamra.si/images/zoo_cache/2 ... bd1d64.jpg
Jo bo potrebno še enkrat poiskati
Na km: 28,6 je prehod ceste preko proge:
Še vris v kataster, da se vidi, kje...
pozdrav
Darko
Pozdravljeni, zamujamo...
Nadaljujemo torej s stranjo Marjana Kralja. Na vrst je: ISOLA/IZOLA, km: 29,15530
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Na voljo je 9 fotografij.
Prva fotografija: Železniska proga prihaja v velikem loku v Izolo
Ta fotografija je tudi pri Roselliju.
Druga fotografija: Trasa železniške proge pri Rudi. (Kovinotehni)
Tretja fotografija: Most čez potok Viližan
Fotografijo imamo v barvah v Rosellijevi knjigi...
Razglednica je ena na razpolago za km: 28,3
V Kamri je še ena, ki se je začela tako, pa mi javlja napako
https://www.kamra.si/images/zoo_cache/2 ... bd1d64.jpg
Jo bo potrebno še enkrat poiskati
Na km: 28,6 je prehod ceste preko proge:
Še vris v kataster, da se vidi, kje...
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 22.04.2018, 9:21, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O: 3450
Nadaljujemo...
Četrta fotografija na strani Marjana Kralja: Železniška postaja - Izola
Tudi ta fotografija je v Rosellijevi knjigi Cara Parenzana, zraven pa piše, da je fotografija iz časa pred dograditvijo dodatnega nadstropja.
Peta fotografija (stran M. Kralj): Postaja - Izola, pogled v smeri Kopra
Tudi ta fotografija je pri Roselliju, s pripisom, da je bila postaja "dvignjena" za eno nadstropje leta 1908.
Giulio Ruzzier je naslikal Izolsko postajo po tej fotografiji zgoraj...
Za sprejemnim poslopjem postaje je kilometrska oznaka: 29,1.
Zgoraj smo zaisali, da je Izolska postaja na km: 29,15530
Poglejmo načrt, na katerem s označeni kilometri.
Tam, kjer pridejo tiri zopet "skupaj", je kilometraža 29,2 km.
Torej je dobil Giulio Ruzzier v roke slabo resolucijo fotografije Izolske postaje in je pač narobe prebral oznako. Sicer pa se ni zmotil za več kot 100 metrov.
Na razpolago je načrt postaje Izola, kjer je vidno tudi skladišče...tam, kjer pridejo "skupaj" trije tiri pa je km: 29,2
Imamo na voljo še en načrt, ko se je na km: 29,18525 zaprosilo za gradnjo objekta "B"...
Le kaj bi lahko pomenil ta "B"
Le kaj drugega kot BUFFET. Kje pa ste še videli postajo brez Buffeta
Kako je zgledal ta bife ?
Železniška postaja Izola je nekje v 70-tih letih izgledala tako:
Danes pa si jo lahko ogledate na Stretwiew: https://www.google.si/maps/@45.535711,1 ... 312!8i6656
pozdrav
Darko
Nadaljujemo...
Četrta fotografija na strani Marjana Kralja: Železniška postaja - Izola
Tudi ta fotografija je v Rosellijevi knjigi Cara Parenzana, zraven pa piše, da je fotografija iz časa pred dograditvijo dodatnega nadstropja.
Peta fotografija (stran M. Kralj): Postaja - Izola, pogled v smeri Kopra
Tudi ta fotografija je pri Roselliju, s pripisom, da je bila postaja "dvignjena" za eno nadstropje leta 1908.
Giulio Ruzzier je naslikal Izolsko postajo po tej fotografiji zgoraj...
Za sprejemnim poslopjem postaje je kilometrska oznaka: 29,1.
Zgoraj smo zaisali, da je Izolska postaja na km: 29,15530
Poglejmo načrt, na katerem s označeni kilometri.
Tam, kjer pridejo tiri zopet "skupaj", je kilometraža 29,2 km.
Torej je dobil Giulio Ruzzier v roke slabo resolucijo fotografije Izolske postaje in je pač narobe prebral oznako. Sicer pa se ni zmotil za več kot 100 metrov.
Na razpolago je načrt postaje Izola, kjer je vidno tudi skladišče...tam, kjer pridejo "skupaj" trije tiri pa je km: 29,2
Imamo na voljo še en načrt, ko se je na km: 29,18525 zaprosilo za gradnjo objekta "B"...
Le kaj bi lahko pomenil ta "B"
Le kaj drugega kot BUFFET. Kje pa ste še videli postajo brez Buffeta
Kako je zgledal ta bife ?
Železniška postaja Izola je nekje v 70-tih letih izgledala tako:
Danes pa si jo lahko ogledate na Stretwiew: https://www.google.si/maps/@45.535711,1 ... 312!8i6656
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:3650
Pozdravljeni,
sem predolgo čakal z dodatno fotografijo iz wikipedije, kjer je lepo vidna kilometrina 29,2
Di sconosciuto - This image is available from the Kamra portal under the reference number 1441.This tag does not indicate the copyright status of the attached work. A normal copyright tag is still required. See Commons:Licensing for more information.English | Slovenščina | +/−, Pubblico dominio, https://commons.wikimedia.org/w/index.p ... d=34864743
detajl kilometerskega kamna::
Še ena zapoznela iz knjižnice Izola: Pogled s km: 28,3 na Izolo...
nadaljujemo s fotografijami s strani Marjana Kralja...
Šesta fotografija: Prvi prihod vlaka v Izolo
Tudi ta fotografija je v Rosellijevi knjigi: Cara Parenzana, s pripisom, da so skupine radovednežev pričakalečakajo na prihod prvega vlaka dne 1.4.1902.
Neobrezana fotografija je v Rosellijevi knjigi: La ferrovia Trieste-Buie-Parenzo : e i problemi ferroviari dell'Istria e di Trieste, 1972
Sedma fotografija na strani Marjana Kralja je: Železniška restavracija (Kulturni dom)
Boljša resolucija je na kamri (Mestna knjižnica Izola), tako, da lahko preberemo napise na zgradbi...
Danes se napisov ne da več prebrati...
Še Streetwiew: https://www.google.si/maps/@45.5358035, ... 312!8i6656
Komplikacija na prehodu cestne vpadnice v Izolo in železnške proge na km: 29,6
Cesta, železnica, pa še potoček...
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
sem predolgo čakal z dodatno fotografijo iz wikipedije, kjer je lepo vidna kilometrina 29,2
Di sconosciuto - This image is available from the Kamra portal under the reference number 1441.This tag does not indicate the copyright status of the attached work. A normal copyright tag is still required. See Commons:Licensing for more information.English | Slovenščina | +/−, Pubblico dominio, https://commons.wikimedia.org/w/index.p ... d=34864743
detajl kilometerskega kamna::
Še ena zapoznela iz knjižnice Izola: Pogled s km: 28,3 na Izolo...
nadaljujemo s fotografijami s strani Marjana Kralja...
Šesta fotografija: Prvi prihod vlaka v Izolo
Tudi ta fotografija je v Rosellijevi knjigi: Cara Parenzana, s pripisom, da so skupine radovednežev pričakalečakajo na prihod prvega vlaka dne 1.4.1902.
Neobrezana fotografija je v Rosellijevi knjigi: La ferrovia Trieste-Buie-Parenzo : e i problemi ferroviari dell'Istria e di Trieste, 1972
Sedma fotografija na strani Marjana Kralja je: Železniška restavracija (Kulturni dom)
Boljša resolucija je na kamri (Mestna knjižnica Izola), tako, da lahko preberemo napise na zgradbi...
Danes se napisov ne da več prebrati...
Še Streetwiew: https://www.google.si/maps/@45.5358035, ... 312!8i6656
Komplikacija na prehodu cestne vpadnice v Izolo in železnške proge na km: 29,6
Cesta, železnica, pa še potoček...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:3700
Nadaljujemo...
Osma fotografija: Velik ovinek pred predorom "Šalet" (med kilometrom 30 in 31):
Tudi ta fotografija je pri Roselliju, vendar je krajevno ne določi. Zapisal je samo: ovinek in nasprotni ovinek...
Zapuščamo Izolo in se odpravljamo proti predoru "Šalet".
Še zadnja sklop fotografij na strani Marjana Kralja pri Izoli.
Deveta fotografija: Predor "Šalet" na izolski strani (Pri "kurji farmi")
Tudi ta fotografija je v Rosellijevi knjigi.
In še zadnja fotografija: Predor "Šalet" na strunjanski strani
Tudi ta fotografija je pri Roselliju.
Nas zanima sedaj le še vhod in izhod iz predor Saleto/Šalet...
Vris v kataster...
Vstop iz Izolske strani imamo detajlno izrisan...
Vidi se, da je na km: 31.9145 zgradba.
Naslednja pozicija na strani Marjana Kralja je Strunjan.
pozdrav
Darko
Nadaljujemo...
Osma fotografija: Velik ovinek pred predorom "Šalet" (med kilometrom 30 in 31):
Tudi ta fotografija je pri Roselliju, vendar je krajevno ne določi. Zapisal je samo: ovinek in nasprotni ovinek...
Zapuščamo Izolo in se odpravljamo proti predoru "Šalet".
Še zadnja sklop fotografij na strani Marjana Kralja pri Izoli.
Deveta fotografija: Predor "Šalet" na izolski strani (Pri "kurji farmi")
Tudi ta fotografija je v Rosellijevi knjigi.
In še zadnja fotografija: Predor "Šalet" na strunjanski strani
Tudi ta fotografija je pri Roselliju.
Nas zanima sedaj le še vhod in izhod iz predor Saleto/Šalet...
Vris v kataster...
Vstop iz Izolske strani imamo detajlno izrisan...
Vidi se, da je na km: 31.9145 zgradba.
Naslednja pozicija na strani Marjana Kralja je Strunjan.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Ko smo že pri predoru Šalet, zapičimo še lego obeh portalov (oz. malo pred njima), da se bo dalo videti "današnjo" situacijo s Streetviewem. Na izolski strani je tu, do njega pa iz Izole pripelje pot, ki je v Google Maps pomenljivo označena z "Ob progi".
Še na strunjanski strani. Tu je nekdo že zapičil buciko za turistično atrakcijo "Tunnel Entrance photo". Po Googlu je razdalja med točkama pribl. 249 metrov, se pravi, da je sam predor (bil) še malenkost krajši. Kot zanimivost, Googlovi snemalci (najbrž na kolesu) so posneli tudi notranjost predora, kjer pa se razumljivo ne vidi kaj dosti.
Edit: zbrisano nekaj nerelevantnega
Še na strunjanski strani. Tu je nekdo že zapičil buciko za turistično atrakcijo "Tunnel Entrance photo". Po Googlu je razdalja med točkama pribl. 249 metrov, se pravi, da je sam predor (bil) še malenkost krajši. Kot zanimivost, Googlovi snemalci (najbrž na kolesu) so posneli tudi notranjost predora, kjer pa se razumljivo ne vidi kaj dosti.
Edit: zbrisano nekaj nerelevantnega
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Ajznponar, pozdravljen,
hvala za dodatek.
Tako sem si predstavljal, da bo kdo zbral fotografije kolesarjev za posamezne objekte ali iz kakšnih drugih virov. Jaz na žalost tega časa za iskanje po spletu nimam, že tako porabim ogromno časa za brskanje po neurejenem arhivu na svojem disku.
Vidi pa se, da se mi mudi. Rad bi čimprej zaključil to temo.
Piranski tramvaj čaka na nadaljevanje....
pozdrav
Darko
hvala za dodatek.
Tako sem si predstavljal, da bo kdo zbral fotografije kolesarjev za posamezne objekte ali iz kakšnih drugih virov. Jaz na žalost tega časa za iskanje po spletu nimam, že tako porabim ogromno časa za brskanje po neurejenem arhivu na svojem disku.
Vidi pa se, da se mi mudi. Rad bi čimprej zaključil to temo.
Piranski tramvaj čaka na nadaljevanje....
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O: 3900
Pozdravljeni,
na strani Marjana Kralja je naslednje postajališče Strunjan/Strugnano km: 34,37270
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Fotografija številka 1: Strunjan - železniška postaja v ozadju, na desni strani
Tudi ta fotografija je pri Roselliju s pripisom, da je fotografija iz leta 1910, prikazuje pa hotel in osnovno šolo.
Po mojem mnenju je pri Kralju napačna ugotovitev, da je na fotografiji zadaj zgradba postajališča. Zgradba postajališča je bila manjša zgradba med tirom in cesto (glej vris v kataster).
To dokazuje tudi razdalja med hotelom in postajališčem, ki znaša ene 400 metrov, kar nas pripelje med lokalno cesto in sedanjo regionalno cesto, torej nekje do: Apartmaji-Hiša Sosič
link: https://www.google.si/maps/@45.5257735, ... a=!3m1!1e3
Ne smemo pozabiti na Giulia Ruzzierja in njegovo risbo:
Hotel in cesta izgledata na Streetwiew takole: https://www.google.si/maps/@45.5255657, ... 312!8i6656
V 50-tih letih je drevored pinij izgledal takole, vidi se na levi tudi hotel v Strunjanu...
Fotografija št.2: Strunjan - železniška postaja, na levi strani
Zgradba postajališča...
Načrt zgradbe postajališča...
Zgradba je velikosti 5x3 m
Preverimo še vris v kataster...pri km:34 pride proga v Piransko katastrsko občino:
Vris postajališča Strunjan...
Fotografija št.3: Panorama Strunjan - železniška proga v dolini
Tudi ta fotografija je pri Roselliju.
Fotografija št.4: Predor "Lucan", vhod s Strunjanske strani
Tudi ta fotografija je pri Roselliju.
Predor Luzzan/Lucan:
sredina predora: 35,75400
dolžina predora: 544,00 metrov
radij R=150 metrov na enem delu (vstop iz Strunjanske strani)
Naslednje postajališče na strani Marjana Kralja je Portorož.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
na strani Marjana Kralja je naslednje postajališče Strunjan/Strugnano km: 34,37270
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Fotografija številka 1: Strunjan - železniška postaja v ozadju, na desni strani
Tudi ta fotografija je pri Roselliju s pripisom, da je fotografija iz leta 1910, prikazuje pa hotel in osnovno šolo.
Po mojem mnenju je pri Kralju napačna ugotovitev, da je na fotografiji zadaj zgradba postajališča. Zgradba postajališča je bila manjša zgradba med tirom in cesto (glej vris v kataster).
To dokazuje tudi razdalja med hotelom in postajališčem, ki znaša ene 400 metrov, kar nas pripelje med lokalno cesto in sedanjo regionalno cesto, torej nekje do: Apartmaji-Hiša Sosič
link: https://www.google.si/maps/@45.5257735, ... a=!3m1!1e3
Ne smemo pozabiti na Giulia Ruzzierja in njegovo risbo:
Hotel in cesta izgledata na Streetwiew takole: https://www.google.si/maps/@45.5255657, ... 312!8i6656
V 50-tih letih je drevored pinij izgledal takole, vidi se na levi tudi hotel v Strunjanu...
Fotografija št.2: Strunjan - železniška postaja, na levi strani
Zgradba postajališča...
Načrt zgradbe postajališča...
Zgradba je velikosti 5x3 m
Preverimo še vris v kataster...pri km:34 pride proga v Piransko katastrsko občino:
Vris postajališča Strunjan...
Fotografija št.3: Panorama Strunjan - železniška proga v dolini
Tudi ta fotografija je pri Roselliju.
Fotografija št.4: Predor "Lucan", vhod s Strunjanske strani
Tudi ta fotografija je pri Roselliju.
Predor Luzzan/Lucan:
sredina predora: 35,75400
dolžina predora: 544,00 metrov
radij R=150 metrov na enem delu (vstop iz Strunjanske strani)
Naslednje postajališče na strani Marjana Kralja je Portorož.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:4050
Pozdravljeni,
dodati je potrebno še ene par fotografij za predor "Lucan"...
Predor je sedaj preimenovan v: "Valeta"
Dolžina predora 550 metrov NAPAČNO
Pravilna dolžina je v Rosellijevi knjigi: Cara Parenzana:
predor Monte Luzzan: 544 metrov PRAVILNO
sredina predora: km: 35,75400
Na strani Marjana Kralja je naslednje postajališče Portorož km: 36,61500
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Poglejmo, katere fotografije so pri postajališču Portorož.
Fotografija št. 1: Pred predorom "Lucan", s Portoroške strani
Tudi ta fotografija je pri Roselliju, zraven pa piše, da je vlak pred postajališčem Portorož.
Fotografija št. 2: Železniška postaja Portorož
Fotografija zgradbe postajališča je pri Roselliju v barvah...
Je pa zanimivo, da je na dvorišču črpalka za žejne potnike...
Zakaj je zanimivo ?
Zato, ker smo takšno fotografijo imeli na strani Marjana Kralja pri postajališču Lazaret:
"Šterna"/štirna pri postajališču Lazaret. Sedaj vidimo, da je posnetek iz Portoroža.
Je pa Roselli zapisal pri tej fotografiji, da so takšne zbiralne posode za odtok vode bile po celotni Porečanki.
Fotografija št.3: Most nad Portorožem (Za Hotelom Metropol)
Tudi ta fotografija je pri Roselliju, zraven pa piše, da je blizu postajališča Portorož in da je med srednjima stebroma svetla mera 3,80 metra.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
dodati je potrebno še ene par fotografij za predor "Lucan"...
Predor je sedaj preimenovan v: "Valeta"
Dolžina predora 550 metrov NAPAČNO
Pravilna dolžina je v Rosellijevi knjigi: Cara Parenzana:
predor Monte Luzzan: 544 metrov PRAVILNO
sredina predora: km: 35,75400
Na strani Marjana Kralja je naslednje postajališče Portorož km: 36,61500
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Poglejmo, katere fotografije so pri postajališču Portorož.
Fotografija št. 1: Pred predorom "Lucan", s Portoroške strani
Tudi ta fotografija je pri Roselliju, zraven pa piše, da je vlak pred postajališčem Portorož.
Fotografija št. 2: Železniška postaja Portorož
Fotografija zgradbe postajališča je pri Roselliju v barvah...
Je pa zanimivo, da je na dvorišču črpalka za žejne potnike...
Zakaj je zanimivo ?
Zato, ker smo takšno fotografijo imeli na strani Marjana Kralja pri postajališču Lazaret:
"Šterna"/štirna pri postajališču Lazaret. Sedaj vidimo, da je posnetek iz Portoroža.
Je pa Roselli zapisal pri tej fotografiji, da so takšne zbiralne posode za odtok vode bile po celotni Porečanki.
Fotografija št.3: Most nad Portorožem (Za Hotelom Metropol)
Tudi ta fotografija je pri Roselliju, zraven pa piše, da je blizu postajališča Portorož in da je med srednjima stebroma svetla mera 3,80 metra.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Nadaljujemo...
V prvem voznem redu iz leta 1902 ne najdemo postajališča Portorož.
Postajališče Portorož je bilo odprto šele...
15. aprila 1904. Za postajališče piše na plakatu, da je na km: 36,615
Takoj bomo preverili na vrisu v kataster in drugih skicah...
Zgradba postajališča je res vrisana okoli km: 36,6
Mere bodo naenkrat postale pomembne, zato si jih povečajmo: tir naj bi bil okoli 3 metre nad sedanjo cesto ob zgradbi postajališča
V začetku je bil samo en tir...
...potem pa se pojavita leta 1913 2 tira na postajališču Portorož:
Marec 1913:
Kje je bil prostor za dodatni tir
Vse skupaj bo potrebno zelo dobro preštudirati, da bomo lahko rekli, kje so bili nekoč tiri.
Danes izgleda zgradba postajališča takole...
Poglejmo si še vhod iz dvoriščne strani...
Seveda nas matra "firbec", kaj je nekoč pisalo nad vrati.
Iz zadrege nas reši Roselli, ki je vrata slikal pred 50-timi leti...
VENDITA BIGLIETTI
SALA DI ASPETTO
Torej: prodaja voznih kart in čakalnica
S Streetwiew se lahko sprehajamo po ulici (postajališče je Senčna pot 34): https://www.google.si/maps/place/Sen%C4 ... 13.5974949
Seveda ne smemo pozabiti na Giulia Ruzzier-ja in njegovo sliko postajališča...
prevzeto iz: http://www.europeana.eu
Po mojem mnenju ni imel Ruzzier na razpolago nobene razglednice in je moral pač uporabiti slikarsko svobodo, da je narisal sliko.
Na skici zgoraj se vidi, da je proga potekala višje kot sedaj cesta. Bo potrebno pregledati načrte v arhivih in še kakšen prečni presek.
Če vidiš en načrt, nikoli ne veš, ali je bilo ras tako narejeno.
Razglednice ali fotografije z vlakom na postaji Portorož še nisem videl.
pozdrav
Darko
V prvem voznem redu iz leta 1902 ne najdemo postajališča Portorož.
Postajališče Portorož je bilo odprto šele...
15. aprila 1904. Za postajališče piše na plakatu, da je na km: 36,615
Takoj bomo preverili na vrisu v kataster in drugih skicah...
Zgradba postajališča je res vrisana okoli km: 36,6
Mere bodo naenkrat postale pomembne, zato si jih povečajmo: tir naj bi bil okoli 3 metre nad sedanjo cesto ob zgradbi postajališča
V začetku je bil samo en tir...
...potem pa se pojavita leta 1913 2 tira na postajališču Portorož:
Marec 1913:
Kje je bil prostor za dodatni tir
Vse skupaj bo potrebno zelo dobro preštudirati, da bomo lahko rekli, kje so bili nekoč tiri.
Danes izgleda zgradba postajališča takole...
Poglejmo si še vhod iz dvoriščne strani...
Seveda nas matra "firbec", kaj je nekoč pisalo nad vrati.
Iz zadrege nas reši Roselli, ki je vrata slikal pred 50-timi leti...
VENDITA BIGLIETTI
SALA DI ASPETTO
Torej: prodaja voznih kart in čakalnica
S Streetwiew se lahko sprehajamo po ulici (postajališče je Senčna pot 34): https://www.google.si/maps/place/Sen%C4 ... 13.5974949
Seveda ne smemo pozabiti na Giulia Ruzzier-ja in njegovo sliko postajališča...
prevzeto iz: http://www.europeana.eu
Po mojem mnenju ni imel Ruzzier na razpolago nobene razglednice in je moral pač uporabiti slikarsko svobodo, da je narisal sliko.
Na skici zgoraj se vidi, da je proga potekala višje kot sedaj cesta. Bo potrebno pregledati načrte v arhivih in še kakšen prečni presek.
Če vidiš en načrt, nikoli ne veš, ali je bilo ras tako narejeno.
Razglednice ali fotografije z vlakom na postaji Portorož še nisem videl.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Iz drugih primerov sicer vem, da v registru nepremične kulturne dediščine včasih tudi ustrelijo kakšnega kozla, ampak upam, da je glede portoroškega postajališča točen. Tam piše naslednje:
Najbrž so Portorožani hitro obupali nad "pacanjem" nesrečnega piranskega tramvaja in raje lobirali še drugje. In to tako uspešno, da niso dobili zgolj perona (kot npr. v Lazaretu) ali klona strunjanske hišice. Nenazadnje se je takrat enkrat le začel razvijati portoroški "tujski promet".
Čeprav je Portorož dobil svoje postajališče, pa je iz razglasa o odprtju očitno, da vsaj na začetku iz imena lucijske postaje (še) niso črtali Portoroža.
Zgrajena torej že 4 leta pred otvoritvijo proge, arhitekt pa je Giuseppe Moso. Google mi o njem ne najde praktično nič, le še to, da je tudi soavtor piranskega sodišča.Secesijska vila iz 1898 je bila v skladu s turistično podobo kraja preurejena v železniško postajališče, edino ob progi, ki ni bilo zgrajeno po normativih. Proga Trst - Poreč je delovala med leti 1902 in 1935.
Najbrž so Portorožani hitro obupali nad "pacanjem" nesrečnega piranskega tramvaja in raje lobirali še drugje. In to tako uspešno, da niso dobili zgolj perona (kot npr. v Lazaretu) ali klona strunjanske hišice. Nenazadnje se je takrat enkrat le začel razvijati portoroški "tujski promet".
Čeprav je Portorož dobil svoje postajališče, pa je iz razglasa o odprtju očitno, da vsaj na začetku iz imena lucijske postaje (še) niso črtali Portoroža.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Ajznponar, pozdravljen,
Portorožanov takrat ni bilo.
Občina je bila Piran. Vse se je dogajalo v Piranu, Piran je začel organizirati zdraviliški turizem, "spravil skupaj" delniško družbo, ki je postavila Palace hotel...
Ne nazadnje je občina Piran tudi zgradila dostopno cesto do postajališča Portorož.
Resnega dostopa namreč ta vila ni imela, bila je pač zelo oddaljena od centra Portoroža.
pozdrav
Darko
Portorožanov takrat ni bilo.
Občina je bila Piran. Vse se je dogajalo v Piranu, Piran je začel organizirati zdraviliški turizem, "spravil skupaj" delniško družbo, ki je postavila Palace hotel...
Ne nazadnje je občina Piran tudi zgradila dostopno cesto do postajališča Portorož.
Resnega dostopa namreč ta vila ni imela, bila je pač zelo oddaljena od centra Portoroža.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:4275
Pozdravljeni,
poglejmo si pobliže še ta most nad Portorožem...
V smeri od postajališča Portorož proti Luciji se že vidi most...
Vedno bolje...
V celoti...
Oznaka na stebru, da je zaščiten...
Niso pa zaščitene fuge med kamni...
Še pogled nazaj, proti postajališču Portorož...
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
poglejmo si pobliže še ta most nad Portorožem...
V smeri od postajališča Portorož proti Luciji se že vidi most...
Vedno bolje...
V celoti...
Oznaka na stebru, da je zaščiten...
Niso pa zaščitene fuge med kamni...
Še pogled nazaj, proti postajališču Portorož...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Tale portoroški nadhod (vsaj po njegovi današnji funkciji) imajo varuhi kulturne dediščine zaveden pod št. 28178. Pod opisom enote piše tole:
O avtorjih nič. Navedba lokacije za tiste, ki bi ga radi natančno locirali.Kamniti most, grajen v lokalnem flišnem peščenjaku iz pravilno obdelanih kamnitih kosov. Razpon preko trase nekdanje železnice Trst- Poreč premoščata dva sekundarna loka in glavni lok. Most ima kovinsko ograjo. Širok je okoli 2 metra.
Če vam ta opis ne pove nič, je tu še "bucika" na Google Maps. Kdor bi si rad z Uličnim pogledom™ ogledal še zgornji del, bo imel več sreče na vzhodnem koncu nadhoda.Most povezuje ulico Vesna in Senčno pot v Portorožu., pri hišah Vesna 24 in Senčna pot 67 v Portorožu.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:4350
Pozdravljeni,
nadaljujemo pregled postaj na strani Marjana Kralja. Naslednja postaje je Lucija/Sv. Lucija/S.Lucia di Portorose. Km: 38,15291
link do Kraljeve strani: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Na strani so tri fotografije.
Fotografija št.1: Železniška postaja - Lucija: NAPAKA!
Tukaj je Marjan Kralj zamešal fotografije. To bi moral dodati k postaji Poreč.
Dokaz:
Fotografija št.2: Konjska vprega pred postajo Lucija
Tudi ta fotografija je v Rosellijevi knjigi: Cara Parenzana.
Boljša resolucija razglednice s strani Hippokampos:
Fotografija št. 3: Tramvaj za Piran, pred železniško postajo - Lucija
Tudi ta fotografija je v Rosellijevi knjigi: Cara Parenzana.
Malo boljša resolucija razglednice...
Verjetno je po tej fotografiji naslikal postajo Lucija Giulio Ruzzier:
Narisal pa je še eno...
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
nadaljujemo pregled postaj na strani Marjana Kralja. Naslednja postaje je Lucija/Sv. Lucija/S.Lucia di Portorose. Km: 38,15291
link do Kraljeve strani: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Na strani so tri fotografije.
Fotografija št.1: Železniška postaja - Lucija: NAPAKA!
Tukaj je Marjan Kralj zamešal fotografije. To bi moral dodati k postaji Poreč.
Dokaz:
Fotografija št.2: Konjska vprega pred postajo Lucija
Tudi ta fotografija je v Rosellijevi knjigi: Cara Parenzana.
Boljša resolucija razglednice s strani Hippokampos:
Fotografija št. 3: Tramvaj za Piran, pred železniško postajo - Lucija
Tudi ta fotografija je v Rosellijevi knjigi: Cara Parenzana.
Malo boljša resolucija razglednice...
Verjetno je po tej fotografiji naslikal postajo Lucija Giulio Ruzzier:
Narisal pa je še eno...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:4430
Pozdravljeni,
poglejmo, kaj imamo za dodati k postaji Sv. Lucija/Lucija...
Tirna shema...
Načrt imamo na voljo iz leta 1903, ko so mislili speljati ozkotirno železnico Piran-Sv. Lucija prav na peron in jo tako povezati s progo Trst-Poreč.
povečava: http://shrani.najdi.si/?E/Lw/1EYqWe55/1/img0552a.jpg
Z dodatnim klikom na načrt, ki se prikaže povečava 3801x2444
Naslednji načrt je iz leta 1913. Sposodili si ga bomo od Egberta Peinhopfa ( iz knjige Eisenbahnen in Istrien) za raziskovalne namene. Načrt se hrani v Državnem arhivu na Dunaju.
Zakaj v raziskovalne namene ?
Da ne bomo drugič naredili iste napake, kot sem jo naredil zgoraj pri postajališču Portorož
Nisem bil pozoren, čeprav smo že enkrat na enem drugem forumu ugotovili to problematično naslavljanje postaje Sv. Lucija, zopet naredil napako:
pri postajališču Portorož sem dodal tirno shemo Sv. Lucije
To je tirna shema postaje Sv. Lucija
...in se začel spraševati, kje je bil prostor na postajališču Portorož za drugi tir
Sicer sem zapisal, da je to potrebno podrobno raziskati, pa to sploh ni potrebno. Če bi samo pogledal na kilometražo sprejemnega poslopja na spodnjem načrtu, bi bilo vse jasno
To je načrt postaje Sv. Lucija
Kilometraža sprejemnega poslopja je jasno zapisana: km:38,1528 . Se pravi: Sv. Lucija
Sicer se lahko izgovarjam na zavajujoč napis na načrtu in uradni naziv postaje, vendar je to bolj slab izgovor
Napake pri postajališču Portorož ne morem več popraviti. Prav je tako, da se vidi, kako lahko mimogrede narediš napako.
Je pa Egbert Peinhopf pod načrtom pravilno zapisal kilometražo. Napačno je zapisal, da je postajališče, saj je že od vsega začetka bila postaja.
"Postajališče Sveta Lucija (Santa Lucia) je na km: 38,152."
Še vris v kataster:
Bolje, da neham za danes, da ne naredim še kakšno napako
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
poglejmo, kaj imamo za dodati k postaji Sv. Lucija/Lucija...
Tirna shema...
Načrt imamo na voljo iz leta 1903, ko so mislili speljati ozkotirno železnico Piran-Sv. Lucija prav na peron in jo tako povezati s progo Trst-Poreč.
povečava: http://shrani.najdi.si/?E/Lw/1EYqWe55/1/img0552a.jpg
Z dodatnim klikom na načrt, ki se prikaže povečava 3801x2444
Naslednji načrt je iz leta 1913. Sposodili si ga bomo od Egberta Peinhopfa ( iz knjige Eisenbahnen in Istrien) za raziskovalne namene. Načrt se hrani v Državnem arhivu na Dunaju.
Zakaj v raziskovalne namene ?
Da ne bomo drugič naredili iste napake, kot sem jo naredil zgoraj pri postajališču Portorož
Nisem bil pozoren, čeprav smo že enkrat na enem drugem forumu ugotovili to problematično naslavljanje postaje Sv. Lucija, zopet naredil napako:
pri postajališču Portorož sem dodal tirno shemo Sv. Lucije
To je tirna shema postaje Sv. Lucija
...in se začel spraševati, kje je bil prostor na postajališču Portorož za drugi tir
Sicer sem zapisal, da je to potrebno podrobno raziskati, pa to sploh ni potrebno. Če bi samo pogledal na kilometražo sprejemnega poslopja na spodnjem načrtu, bi bilo vse jasno
To je načrt postaje Sv. Lucija
Kilometraža sprejemnega poslopja je jasno zapisana: km:38,1528 . Se pravi: Sv. Lucija
Sicer se lahko izgovarjam na zavajujoč napis na načrtu in uradni naziv postaje, vendar je to bolj slab izgovor
Napake pri postajališču Portorož ne morem več popraviti. Prav je tako, da se vidi, kako lahko mimogrede narediš napako.
Je pa Egbert Peinhopf pod načrtom pravilno zapisal kilometražo. Napačno je zapisal, da je postajališče, saj je že od vsega začetka bila postaja.
"Postajališče Sveta Lucija (Santa Lucia) je na km: 38,152."
Še vris v kataster:
Bolje, da neham za danes, da ne naredim še kakšno napako
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers