Porečanka/Parenzana, zgodovina
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:6230
Miloš, pozdravljen,
sem čakal nekoga, ki si je traso ogledal "v živo", da bo kaj dodal.
Čisto nekaj drugega je poročati s terena
...kot pa iz
Postaja Visinada/Vižinada na km: 102,04360 je na veliko fotografijah.
Eno imamo iz leta 1903:
Ena je z dvojezičnim napisom na stranski fasadi iz časa avstro-ogrske monarhije...
Po prvi svetovni vojni so "zmagali" Italijani in za nagrado dobili Istro.
Seveda so najprej sneli dvojezične napise (Buje, Vižinada...): iz let okolili 1925
Giulio Ruzzier je narisal postajo po eni izmed zgornjih fotografij...
V Rosellijevi knjigi iz leta 1972 je tudi fotografija tovornega skladišča in zraven lepo viden kilometrski kamen s kilometrsko oznako: 102...
pozdrav
Darko
Miloš, pozdravljen,
sem čakal nekoga, ki si je traso ogledal "v živo", da bo kaj dodal.
Čisto nekaj drugega je poročati s terena
...kot pa iz
Postaja Visinada/Vižinada na km: 102,04360 je na veliko fotografijah.
Eno imamo iz leta 1903:
Ena je z dvojezičnim napisom na stranski fasadi iz časa avstro-ogrske monarhije...
Po prvi svetovni vojni so "zmagali" Italijani in za nagrado dobili Istro.
Seveda so najprej sneli dvojezične napise (Buje, Vižinada...): iz let okolili 1925
Giulio Ruzzier je narisal postajo po eni izmed zgornjih fotografij...
V Rosellijevi knjigi iz leta 1972 je tudi fotografija tovornega skladišča in zraven lepo viden kilometrski kamen s kilometrsko oznako: 102...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:6300
Pozdravljeni,
na poti iz Vižinade proti Poreču se najprej spustimo za dobeih 10 metrov višinske razlike, potem pa se dvignemo na najvišji del drugega dela proge Trst-Poreč,
ki je pri postajališču Baldassi/Baldaši pri km: 105,0 in znaša 273 metrov nadmorske višine.
Od tukaj dalje gre samo še navzdol...
32. - Baldassi - Baldaši
33. - S.Domenica-Villa Sammarco - Labinci-Markovac
34. - Visignano d'Istria - Višnjan
35. - Villanova di Parenzo - Nova Vas
36. - Parenzo - Poreč
Načrt proge od Vižinade do postajališča Baldaši, že zavrten za 34 stopinj:
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
na poti iz Vižinade proti Poreču se najprej spustimo za dobeih 10 metrov višinske razlike, potem pa se dvignemo na najvišji del drugega dela proge Trst-Poreč,
ki je pri postajališču Baldassi/Baldaši pri km: 105,0 in znaša 273 metrov nadmorske višine.
Od tukaj dalje gre samo še navzdol...
32. - Baldassi - Baldaši
33. - S.Domenica-Villa Sammarco - Labinci-Markovac
34. - Visignano d'Istria - Višnjan
35. - Villanova di Parenzo - Nova Vas
36. - Parenzo - Poreč
Načrt proge od Vižinade do postajališča Baldaši, že zavrten za 34 stopinj:
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:6600
Pozdravljeni,
potrebujemo načrt nadaljevanja trase Porečanke ( odsek Baldaši/Baldassi- Nova vas/Villanova di Parenzo).
Zopet je bilo potrebno zemljvid zavrteti...
Naslednja postaja je S. Domenica-Villa San Marco/Labinci-Markovac na km: 108,45640 in nadmorski višini 201,32 metra
V času prve Rosellijeve knjige leta 1972 so zgradbe na bivšem postajališči izgledale zapuščene ...
V času druge Rosellijeve knjige: Cara Parenzana pa so postajno poslopje obnovili za privatno hišo...
Giulio Ruzzier je naslika tudi postajo S. Domenica-Villa San Marco/Labinci-Markovac:
Naslednja postaja je Višnjan/Visignano na km: 110,98667 in nadmorski višini: 175,04 metra
Včasih je izgledala postaja takole...
Postaja Višnjan leta 1925: Visignano d*Istria
Giulio Ruzzier je naslikal tudi Višnjan...
Postaja Višnjan v času prve Rosellijeve knjige leta 1972...
V času Rosellijeve knjige Cara Parenzana pa je zunanja stran postaje izgledala takole...
Sledilo je postajališče Villanova/Nova vas na km: 115,22126.
Na postajališču je bila edina zgradba čakalnica.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
potrebujemo načrt nadaljevanja trase Porečanke ( odsek Baldaši/Baldassi- Nova vas/Villanova di Parenzo).
Zopet je bilo potrebno zemljvid zavrteti...
Naslednja postaja je S. Domenica-Villa San Marco/Labinci-Markovac na km: 108,45640 in nadmorski višini 201,32 metra
V času prve Rosellijeve knjige leta 1972 so zgradbe na bivšem postajališči izgledale zapuščene ...
V času druge Rosellijeve knjige: Cara Parenzana pa so postajno poslopje obnovili za privatno hišo...
Giulio Ruzzier je naslika tudi postajo S. Domenica-Villa San Marco/Labinci-Markovac:
Naslednja postaja je Višnjan/Visignano na km: 110,98667 in nadmorski višini: 175,04 metra
Včasih je izgledala postaja takole...
Postaja Višnjan leta 1925: Visignano d*Istria
Giulio Ruzzier je naslikal tudi Višnjan...
Postaja Višnjan v času prve Rosellijeve knjige leta 1972...
V času Rosellijeve knjige Cara Parenzana pa je zunanja stran postaje izgledala takole...
Sledilo je postajališče Villanova/Nova vas na km: 115,22126.
Na postajališču je bila edina zgradba čakalnica.
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 11.05.2018, 23:29, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Pozdravljeni,
preostal nam je zadnji "košček proge" of Nove vasi/Villanova do Poreča/Parenzo...od km: 115,2 do km: 122,2.
Proga se spusti za 125 metrov na nadmorsko višino Poreča: 4,1 meter nadmorske višine.
Postaja Poreč/Parenzo je na km: 122,19869
Po tej razglednici je Giulio Ruzzier narisal postajo Poreč...
Tirna shema postaje Poreč_
Načrt postaje...
marec 1909...
pozdrav
Darko
preostal nam je zadnji "košček proge" of Nove vasi/Villanova do Poreča/Parenzo...od km: 115,2 do km: 122,2.
Proga se spusti za 125 metrov na nadmorsko višino Poreča: 4,1 meter nadmorske višine.
Postaja Poreč/Parenzo je na km: 122,19869
Po tej razglednici je Giulio Ruzzier narisal postajo Poreč...
Tirna shema postaje Poreč_
Načrt postaje...
marec 1909...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Sliko poreške postaje najdemo tudi na Kraljevi strani, kamor je preskočil iz Sečovelj. Poleg tega je bilo nekaj strani nazaj ugotovljeno, da je še eno poreško sliko pomotoma pripisal Luciji.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Ajznponar, pozdravljen,
ja, res je fotografija postaje Poreč na Kraljevi strani, vendar je prevzeta iz Rosellijeve knjige Cara Parenzana in je zelo slabe kvalitete. Isto fotografijo sem dodal v boljši resoluciji zgoraj kot razglednico, po kateri je narisal sliko Giulio Ruzzier. Problem ponatisov Rosellijeve knjige je v tem, da se ne ve, kje so njegove originalne fotografije. Ko prevzameš fotografijo iz knjige, si izgubil veliko na kvaliteti fotografije...
Bomo pa se še vrnili na Kraljevo stran, saj bomo morali obdelati še postajo Sv. Andrej, za katero smo rekli, da jo bomo na koncu, glede na to, da moramo "obdelati" prestavitev postaje Sv. Andrej na novo lokacijo leta 1906 za 792,7 metrov.
V začetku nismo hoteli begati forumašev s to prestavitvijo postaje, med drugim tudi zato, ker nio bilo na voljo dovolj podatkov. Sedaj so podatki na voljo...
Je pa Kralj dodal fotografije le za novo postajo, zgrajeno leta 1906.
pozdrav
Darko
ja, res je fotografija postaje Poreč na Kraljevi strani, vendar je prevzeta iz Rosellijeve knjige Cara Parenzana in je zelo slabe kvalitete. Isto fotografijo sem dodal v boljši resoluciji zgoraj kot razglednico, po kateri je narisal sliko Giulio Ruzzier. Problem ponatisov Rosellijeve knjige je v tem, da se ne ve, kje so njegove originalne fotografije. Ko prevzameš fotografijo iz knjige, si izgubil veliko na kvaliteti fotografije...
Bomo pa se še vrnili na Kraljevo stran, saj bomo morali obdelati še postajo Sv. Andrej, za katero smo rekli, da jo bomo na koncu, glede na to, da moramo "obdelati" prestavitev postaje Sv. Andrej na novo lokacijo leta 1906 za 792,7 metrov.
V začetku nismo hoteli begati forumašev s to prestavitvijo postaje, med drugim tudi zato, ker nio bilo na voljo dovolj podatkov. Sedaj so podatki na voljo...
Je pa Kralj dodal fotografije le za novo postajo, zgrajeno leta 1906.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:6700
Oglejmo si še nekaj fotografij postaje Parenzo/Poreč...
Ta fotografija je tudi v Rosellijevi Cara Parenzana.
Poglemo si en letalski posnetek iz leta 1927...
Železniška postaja je v spodnjem levem kotu.
Mi gredo pa ta krila na živce in se ne morem skoncentrirati na postajo
Krila "odrežem" in že je bolje...
Še detajl levega spodnjega vogala...
Vrnemo se na Zemljo...
V Roselijevi knjigi iz leta 1972 je tale fotografija postaje Poreč...
V Rosellijevi knjigi Cara Parenzana pa je kasnejša fotografija postaje Poreč (pogčled na stran postaje, kjer so bili tiri):
Dodamo lahko še slike Poreške postaje, ki jih je narisal akademski slikar prof. Stane Kumar (* 25. julij 1910, Trst, † 27. februar 1997, Ljubljana) in jih je Roselli objavil v svojih knjigah...
Prof. Kumar je narisal postajo Poreč po opustitvi prometa na Porečanki, ko je leta 1962 obiskal zapuščeno postajo...
tirna stran postaje...
zunanja stran postaje (dovozna pot)...
pozdrav
Darko
Oglejmo si še nekaj fotografij postaje Parenzo/Poreč...
Ta fotografija je tudi v Rosellijevi Cara Parenzana.
Poglemo si en letalski posnetek iz leta 1927...
Železniška postaja je v spodnjem levem kotu.
Mi gredo pa ta krila na živce in se ne morem skoncentrirati na postajo
Krila "odrežem" in že je bolje...
Še detajl levega spodnjega vogala...
Vrnemo se na Zemljo...
V Roselijevi knjigi iz leta 1972 je tale fotografija postaje Poreč...
V Rosellijevi knjigi Cara Parenzana pa je kasnejša fotografija postaje Poreč (pogčled na stran postaje, kjer so bili tiri):
Dodamo lahko še slike Poreške postaje, ki jih je narisal akademski slikar prof. Stane Kumar (* 25. julij 1910, Trst, † 27. februar 1997, Ljubljana) in jih je Roselli objavil v svojih knjigah...
Prof. Kumar je narisal postajo Poreč po opustitvi prometa na Porečanki, ko je leta 1962 obiskal zapuščeno postajo...
tirna stran postaje...
zunanja stran postaje (dovozna pot)...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Kako izgleda postaja Poreč danes
Ogledamo si jo lahko skozo okno rastavracije
"Dobrodošli u Restoran Hrast, od 1971. nudimo istarske delicije tik do mora s pogledom na grad Poreč."
Pozabili so napisati, da imajo tudi pogled na zgradbe železniške postaje Poreč
Na strani http://www.tizianobiasioli.it/Ristorante_Hrast.htm imajo kar precej fotografij železniške postaje Poreč.
Sposodili si bomo samo eno...
Eno si bomo sposodili pri Wikimediji...
Autor Kiki273 - Vlastito djelo postavljača, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4922036
Seveda si lahko ogledamo zgradbe na Streetwiew...
Streetwiew Poreč: Ulica Nikole Tesle 24
link: https://www.google.si/maps/@45.2310135, ... 312!8i6656
Še zadnji načrt postaje Poreč v Rosellijevi Cari Parenzani...
pozdrav
Darko
Ogledamo si jo lahko skozo okno rastavracije
"Dobrodošli u Restoran Hrast, od 1971. nudimo istarske delicije tik do mora s pogledom na grad Poreč."
Pozabili so napisati, da imajo tudi pogled na zgradbe železniške postaje Poreč
Na strani http://www.tizianobiasioli.it/Ristorante_Hrast.htm imajo kar precej fotografij železniške postaje Poreč.
Sposodili si bomo samo eno...
Eno si bomo sposodili pri Wikimediji...
Autor Kiki273 - Vlastito djelo postavljača, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4922036
Seveda si lahko ogledamo zgradbe na Streetwiew...
Streetwiew Poreč: Ulica Nikole Tesle 24
link: https://www.google.si/maps/@45.2310135, ... 312!8i6656
Še zadnji načrt postaje Poreč v Rosellijevi Cari Parenzani...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:7050
Pozdravljeni,
v enem dnevu 350 ogledov je verjetno rekord gledanosti te teme.
Me pa veseli, da nam je uspelo "skup spraviti" podatke, ki so na voljo o Porečanki, dosegljivi v glavnem na spletu. To je dobra osnova za nadaljne raziskovalce ali pa samo za tiste, ki poznajo kakšen lokalni detajl, da ga dodajo. Vsekakor takšni detajli obstajajo po vseh krajih, kjer so bila v bližini postajališča ali postaje Porečanke.
Posebej pa sem zadovoljen, da nam je uspelo potek proge spraviti "skozi" v enem kosu, brez motenj o drugih detajlih, lokomotivah itd. in to v manj kot dveh mesecih. Tema se je "prijela", zato tudi teh 7000 ogledov, kar ni malo za tako majhen forum.
Za lokomotive oz. vozna sredstva bo prišel čas, ko bomo "obdelali" še izhodiščno točko Porečanke, postajo Sv. Andrej v Trstu.
Zakaj poudarjam, da nam je to uspelo v "enem kosu" ? Sodeloval sem v temi o Porečanki na enem drugem forumu in...obupal. Ni večje more, če se najde nekdo od forumašev, ki nima nobene mere, meša vse živo v potek recimo opisa trase...
Nazadnje pa se je administrator odločil še to, da je združil dve temi in nastala je kolobocija s 47 stranmi, popolnoma nepregledna, če nekdo nekaj išče.
Brskalniki pa so itak zanič na vseh straneh, razen morda na tistih, ki jih mojstri iz phpBB® "nadgradijo" z izboljšanim brskalnikom.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
v enem dnevu 350 ogledov je verjetno rekord gledanosti te teme.
Me pa veseli, da nam je uspelo "skup spraviti" podatke, ki so na voljo o Porečanki, dosegljivi v glavnem na spletu. To je dobra osnova za nadaljne raziskovalce ali pa samo za tiste, ki poznajo kakšen lokalni detajl, da ga dodajo. Vsekakor takšni detajli obstajajo po vseh krajih, kjer so bila v bližini postajališča ali postaje Porečanke.
Posebej pa sem zadovoljen, da nam je uspelo potek proge spraviti "skozi" v enem kosu, brez motenj o drugih detajlih, lokomotivah itd. in to v manj kot dveh mesecih. Tema se je "prijela", zato tudi teh 7000 ogledov, kar ni malo za tako majhen forum.
Za lokomotive oz. vozna sredstva bo prišel čas, ko bomo "obdelali" še izhodiščno točko Porečanke, postajo Sv. Andrej v Trstu.
Zakaj poudarjam, da nam je to uspelo v "enem kosu" ? Sodeloval sem v temi o Porečanki na enem drugem forumu in...obupal. Ni večje more, če se najde nekdo od forumašev, ki nima nobene mere, meša vse živo v potek recimo opisa trase...
Nazadnje pa se je administrator odločil še to, da je združil dve temi in nastala je kolobocija s 47 stranmi, popolnoma nepregledna, če nekdo nekaj išče.
Brskalniki pa so itak zanič na vseh straneh, razen morda na tistih, ki jih mojstri iz phpBB® "nadgradijo" z izboljšanim brskalnikom.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Mogoče še to,da je na postaji Livade muzejček o Porečanki.Jaz sem bil dva krat tam,pa nisem imel sreče,da bi si ga ogledal.Potem sem videl obvestilo,da se je treba za ogled naročiti.
LP Miloš
LP Miloš
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Ja, muzej Parenzane Livade je bil sofinanciran s strani evropskih sredstev in 10% občinskih.
Muzej spada pod: Opčina Oprtalj/Comune di Portole.
Odprt je:
I - V: najava
VI - IX: 10 - 18 h
X: vikend 10 - 18 h
XI - XII: najava
Povezava do spletne strani muzeja Livade (v slovenščini): http://www.parenzana.net/si/muzeji/5597
pozdrav
Darko
Muzej spada pod: Opčina Oprtalj/Comune di Portole.
Odprt je:
I - V: najava
VI - IX: 10 - 18 h
X: vikend 10 - 18 h
XI - XII: najava
Povezava do spletne strani muzeja Livade (v slovenščini): http://www.parenzana.net/si/muzeji/5597
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O: 7300
Pozdravljeni,
prvo postajo Porečanke Trst-Sv. Andrej/Triest-S. Andrea smo že obdelali na strani 2.
Leta 1906 so Državne železnice v okviru gradnje Bohinjske proge zgradile novo postajo, katera je postala tudi začetna postaja Porečanke (Trst-Poreč).
Sedaj je čas, da obdelamo še to, novo postajo.
Poglejmo si sedaj fotografije pri postaji Trst na strani Marjana Kralja:
Slika 1) Postaja Trst: Pred železniško postajo Trst. Dva vlaka čakata na odhod. Na desni velika "Trans-alpina", na levi ozkotirna "Parencana"
To sliko je objavil Giulio Roselli v knjigi: La ferrovia Trieste-Buie-Parenzo : e i problemi ferroviari dell'Istria e di Trieste, Trst 1972.
Akvarel v svoji veličini izgleda takole:
Akvarel je narisal Hans Pawlik in je vbarvah. Na žalost ne moremo prikazati celotnega akvarela, ker je v knjigi o železniškem muzeju v Trstu objavljena "obrezana"...
Za osnovo je Pawlik imel verjetno te fotografije:
Na prvih dveh fotografijah piše, da je to nov kolodvor Državnih železnic, pri tretji pa, da je to kolodvor Sv. Andrej/S. Andrea v Trstu.
Potniki so nekako morali ločiti kolodvor Južne železnice od kolodvora Državne železnice.
Enostavneje je bilo, če je imelo neko ime.
Ime bivše postaje Sv. Andrej se je obdržalo, celo italijanske železnice so leta 1918 poimenovale postajo Trieste S. Andrea vendar le do leta 1923, ko so ga preimenovali v "Campo Marzio", kar pa sploh ni pomenilo kaj pomembnega, kot so si predstavljali tisti, da so šli menjati ime postaje.
Toponomastiki danes razlagajo ime takole:
!324: in contrata campi marzi
1342: vigna in canpomarzio (vinograd)
1326: Canpi Marcii, vicino alle Saline (v bližini so bile soline)
29.7.1723: chiesa S.Andrea in Campo Marzo (erkev Sv.Andreja)
Torej daleč od kakšnega kampa romanskih vojakov. Področje je bilo močvirno, v okolici nekaj vinogradov, pa soline...
link do CAMARCIJ-CAMPI MARCI - CAMPO MARZIO: http://triestestoria.altervista.org/top ... /topC.html
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
prvo postajo Porečanke Trst-Sv. Andrej/Triest-S. Andrea smo že obdelali na strani 2.
Leta 1906 so Državne železnice v okviru gradnje Bohinjske proge zgradile novo postajo, katera je postala tudi začetna postaja Porečanke (Trst-Poreč).
Sedaj je čas, da obdelamo še to, novo postajo.
železocestnik napisal/-a:O:1250
Pozdravljeni,
....
.....
Se pravi, najprej pregledujemo progo. Pri Marjanu Kralju se prikaz progeprične na tej strani (Trst): http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Začetni kilometer: 0
Trst
Mimogrede omenimo, da so načrti proge pri Marjanu Kralju povzeti iz knjige Giulio Roselli: Cara Parenzana!, s tem, da so izbrisana italijanska imena krajev in vpisana slovenska.
Lepo je vidno, kje se železnice za Poreč, Herpelje in Bohinjska železnica/"Transalpina" ločijo.
Fotografije, ki "pašejo k temu odseku od = do 5 km so:
1:postaja Trst
2:postaja Trst-peron
3:postaja Trst-izhod
Nas nobena od teh točk (1-3) trenutno ne zanima in se bomo k tej postaji vrnili kasneje, na koncu prikaza, saj je bila ta postaja zgrajena kasneje, leta 1906, ko so zgradili progo Jesenice-Gorica-Trst (Sv. Andrej).
Nas zanima sedaj prva postaja v Trstu, ki je bila km: 0,00 na progi Trst-Poreč.
Na načrtu zgoraj je bila locirana tam, kjer je na trasi "Porečanke" označena kilometraža "0". Ta postaja Sv. Andrej je bila zgrajena že leta 1887 za končno postajo proge Hrpelje-Kozina-Trst (Sv. Andrej).
Leta 1902 so ji dogradili tire in je postala tudi začetna postaja "Porečanke".
Poglejmo si, kako je izgledala ob otvoritvi leta 1887:
Tirna shema postaje Trst-Sv.Andrej tudi že s tiri za Poreč je izgledala po Giuliu Roselliju takole:
Vidimo, da je kilometraža sredine sprejemne postaje Trst-Sv- Andrej km: 0.0
Tudi kasneje, ko so zgradili novo postajo Trst-Sv. Andrej leta 1906, niso spremijali kilometraže "Porečanke" in je ostala km: "0" pač nič in so del proge do nove postaje bliže centru mesta označili z minusom (- 793 metrov).
pozdrav
Darko
Poglejmo si sedaj fotografije pri postaji Trst na strani Marjana Kralja:
Slika 1) Postaja Trst: Pred železniško postajo Trst. Dva vlaka čakata na odhod. Na desni velika "Trans-alpina", na levi ozkotirna "Parencana"
To sliko je objavil Giulio Roselli v knjigi: La ferrovia Trieste-Buie-Parenzo : e i problemi ferroviari dell'Istria e di Trieste, Trst 1972.
Akvarel v svoji veličini izgleda takole:
Akvarel je narisal Hans Pawlik in je vbarvah. Na žalost ne moremo prikazati celotnega akvarela, ker je v knjigi o železniškem muzeju v Trstu objavljena "obrezana"...
Za osnovo je Pawlik imel verjetno te fotografije:
Na prvih dveh fotografijah piše, da je to nov kolodvor Državnih železnic, pri tretji pa, da je to kolodvor Sv. Andrej/S. Andrea v Trstu.
Potniki so nekako morali ločiti kolodvor Južne železnice od kolodvora Državne železnice.
Enostavneje je bilo, če je imelo neko ime.
Ime bivše postaje Sv. Andrej se je obdržalo, celo italijanske železnice so leta 1918 poimenovale postajo Trieste S. Andrea vendar le do leta 1923, ko so ga preimenovali v "Campo Marzio", kar pa sploh ni pomenilo kaj pomembnega, kot so si predstavljali tisti, da so šli menjati ime postaje.
Toponomastiki danes razlagajo ime takole:
!324: in contrata campi marzi
1342: vigna in canpomarzio (vinograd)
1326: Canpi Marcii, vicino alle Saline (v bližini so bile soline)
29.7.1723: chiesa S.Andrea in Campo Marzo (erkev Sv.Andreja)
Torej daleč od kakšnega kampa romanskih vojakov. Področje je bilo močvirno, v okolici nekaj vinogradov, pa soline...
link do CAMARCIJ-CAMPI MARCI - CAMPO MARZIO: http://triestestoria.altervista.org/top ... /topC.html
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Fotografija št 2 na strani Marjana Kralja: Postaja Trst - peron nas ne zanima posebej, saj s tega perona niso odhajali vlaki proti Poreču.
Notranjost železniške postaje - Trst.
Tudi ta fotografija je v Rosellijevi knjigi Cara Parenzana.
Poglejmo si načrta postaje v obeh Rosellijevih knjigah...
Poglejmo, kje je ozkotirna proga...
Železničar stoji pri kretnici ozkotirne Porečanke.
Poglejmo še, kako je Giulio Ruzzier naslikal novo postajo Trst državnih železnic...
Ja, to je peron za Porečanko...
pozdrav
Darko
Notranjost železniške postaje - Trst.
Tudi ta fotografija je v Rosellijevi knjigi Cara Parenzana.
Poglejmo si načrta postaje v obeh Rosellijevih knjigah...
Poglejmo, kje je ozkotirna proga...
Železničar stoji pri kretnici ozkotirne Porečanke.
Poglejmo še, kako je Giulio Ruzzier naslikal novo postajo Trst državnih železnic...
Ja, to je peron za Porečanko...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Imam vprašanje (in močno sumim, da sem nestrpen ): kaj se je ob dograditvi nove postaje Sv. Andreja zgodilo s staro postajo na kilometraži 0.0? So jo čisto poradirali, je ostala ob spremenjeni tirni shemi ali kaj četrtega?
LP, Metod
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Metod, pozdravljen,
Trst se je vseskozi širil...v morje.
Vidimo, da ni veliko kopnega pred sprejemno zgradbo stare postaje Sv. Andrej...
Novih uradnikov niso vzeli v službo, prestavili so jih v novo postajo.
Prostor so rabili za dodatne tire....
Kaj narediti ? Rušiti, kaj čmo. Škoda, novo zgradbo, ki bi vzdržala vsaj 100 let.
Je pa nekaj res, nihče si ni mogel takrat predstavljati, kako se bo širil promet po tirih.
Tako je izgledal načrt Trsta, ko je bila stara postaja Sv. Andrej še "pri življenju":
Imela je povezavo z Južno železnico in pomoli...
Tako pa je izgledal načrt Trsta po zgraditvi nove postaje državnih železnic po le tu 1906...
Gledam, stare postaje ne vidim
Na načrtu nove postaje zgoraj vidimo kilometražo na peronu Porečanke: - 792,7 metra.
Ko Roselli opisuje potovanje po Porečanki v knigi:Cara Parenzana poleti 1929, piše, da so se odpeljali zjutraj ob 5:00 in potem ciuf-ciuf mimo Passegio di S. Andrea...našteva še industrijske in vojaške objekte...
Nobene besede o bivši postaji Sv. Andrej. Torej je ni bilo več.
Po 20 minutah in 4 kilometrih so se za pol minute zaustavili na postajališču Servola/Škedenj, potem pa zopet ciuf-ciuf...
pozdrav
Darko
Trst se je vseskozi širil...v morje.
Vidimo, da ni veliko kopnega pred sprejemno zgradbo stare postaje Sv. Andrej...
Novih uradnikov niso vzeli v službo, prestavili so jih v novo postajo.
Prostor so rabili za dodatne tire....
Kaj narediti ? Rušiti, kaj čmo. Škoda, novo zgradbo, ki bi vzdržala vsaj 100 let.
Je pa nekaj res, nihče si ni mogel takrat predstavljati, kako se bo širil promet po tirih.
Tako je izgledal načrt Trsta, ko je bila stara postaja Sv. Andrej še "pri življenju":
Imela je povezavo z Južno železnico in pomoli...
Tako pa je izgledal načrt Trsta po zgraditvi nove postaje državnih železnic po le tu 1906...
Gledam, stare postaje ne vidim
Na načrtu nove postaje zgoraj vidimo kilometražo na peronu Porečanke: - 792,7 metra.
Ko Roselli opisuje potovanje po Porečanki v knigi:Cara Parenzana poleti 1929, piše, da so se odpeljali zjutraj ob 5:00 in potem ciuf-ciuf mimo Passegio di S. Andrea...našteva še industrijske in vojaške objekte...
Nobene besede o bivši postaji Sv. Andrej. Torej je ni bilo več.
Po 20 minutah in 4 kilometrih so se za pol minute zaustavili na postajališču Servola/Škedenj, potem pa zopet ciuf-ciuf...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers