Porečanka/Parenzana, zgodovina

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:1900

Pozdravljeni,

nadaljujemo z naslednjo postajo na "Porečanki" na Kraljevi strani: Škofije/ Scoffie; km: 14,00500
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html

Slika

Načrt proge je iz Roselli-jeve knjige, zgoraj malo obrezan...za 1 kilometer

Slika


Situacija postajališča Škofije, vrisana v kataster:

Slika

Kralj na nudi eno fotografijo pri tem postajališču: Pred železniško postajo Škofije

Slika

To pa je tudi vse, kar je na voljo. Tudi drugje se nič ne najde.

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 08.04.2018, 19:49, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

pri železniški postaji Sv. Andrej smo dodali sliko Giulia Ruzzier-ja, potem pa smo nanj kar pozabili.

V Kamri so še naslednje njegove slike:

Škedenj/Servola:

Slika


Milje/Muggia:

Slika


Za postajališče Žavlje/Zaule; km: 8.72825 imamo na voljo tloris:

Slika


pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 08.04.2018, 19:34, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:1950

Pozdravljeni,

nadaljujemo, naslednja postaja je na Kraljevi strani: Dekani/Decani; km: 16,83812
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html

Slika

Na Kraljevi strani sta dve fotografiji, postaja Dekani in most čez Rižano.

Postaja Dekani...

Slika

Pri Roselli-ju: La ferrovia Trieste-Buie-Parenzo, 1972 piše pod to fotografijo, da je iz leta 1925, kar je točno.
Vidimo, da je ime postaje: Villa Decani. Za časa Avstrije je bilo ime postaje: Decani. V slovenskem voznem redu: Dekani
Se pravi, da so Italijani po prvi vojni spremenili ime postaje.


Seveda je postaja Dekani/Decani tudi v zbirki Giulia Ruzzier-ja v Kamri:

Slika

Postajališče Dekani imamo na voljo na različnih fotografijah pri Roselli-ju, nobena ni takšna kot Ruzzier-jeva slika:

Iz časa gradnje...

Slika

Danes izgleda takole:

Slika

Slika



Še najlažje se bi dala narisati po tej fotografiji iz Rosellijeve Care Parenzane...

Slika

Pokazalo pa se je, da Rosellijev načrt na nekaterih mestih ni dovolj natančen, če si hočemo pogledati potek cest v času gradnje.
Pogledali si bomo vris proge v kataster...

Slika

Proga pride iz k.o. Škofije v k.o. Dekani in takoj zavije v k.o. Lazaret. Meja je ravno reka Rižana (modro na levi strani načrta).
Vidimo, da je železniška postaja izven vasi Dekani.

Kje točno, si lahko ogledamo na straneh zanesenjakov, ki vrisujejo Parenzano v zemljevide in ravno tako, kje je potrebno vse kolesariti, da prideš recimo do železniške postaje Dekani.
link do načrtov proge in tudi fotografij železniške postaje Dekani: http://digilander.libero.it/delta_lima_ ... nzana.html

Je pa dodal Ajznponar "dostop" do zgradbe bivše železniške postaje: https://www.google.com/maps/place/45%C2 ... 13.7951458


Da se pokaže most na Rižani (modro na desni strani načrta), dodajam začetek proge v k.o. Lazaret:

Slika


Sedaj lahko dodamo tudi fotografijo mostu na Rižani s Kraljeve strani (tudi pri Roselli-ju):

Slika

Most čez Rižano je bil na km: 17.82879, dolg pa je bil 20 metrov.



pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 08.04.2018, 23:29, skupaj popravljeno 4 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Kot pripravo za naprej si poglejmo, kje se da najti še kaj zgodovinskih fotk za primerjavo s tistimi na Kraljevi strani. Nekaj jih bo na Wikimedia Commons (plus še nekaj manj zgodovinskih s slovenskega dela proge). Načelno lahko materiale s Commons ob navedbi avtorja/vira brez problema objavljamo kjerkoli. Tam sem nekako našel še eno zgodovinsko razglednico Semedele (plus njen duplikat), kjer se mi zdi, da se vidijo tiri. Seveda bo najbolje, da slike lepimo, ko napoči čas za to.

Ker smo obtičali v Dekanih, si poglejmo, kaj o tamkajšnji postaji ve ZVKD. Morda kdo iz podatkov zna določiti točno lego in jo pičiti na Google Maps?

Nezadržno se bližamo tudi Kopru in Izoli. O koprski postaji ZVKD ve tole. Kolikor sem območje pregledal z "uličnim pogledom", bi znala biti tukaj in založena z gradbenim materialom. Zanimiva je orientacija, kot da bi hoteli od tu potegniti progo direkt do Buj, čeprav te variante ni videti med predlaganimi trasami. No, morda bo treba še kaj več raziskati o "razotočevanju" Kopra in kje je v času gradnje pravzaprav sploh bila obala... :-k

O izolski postaji ZKVD ve tole. Mdr. tudi to, da je naknadno (brez navedbe letnice) bila povišana. Sicer je nekoliko skrita Googlovi kameri, ampak sem skoraj prepričan, da se nahaja tu.

Očitno stojita tudi še postaji v Portorožu in Sečovljah, glede lucijske (hmmm, kje točno je pravzaprav bila?) pa vemo... :(

Poleg naštetega sta se, vsaj sodeč po Wikipedijah, do danes na ozemlju Slovenije ohranila še dva znana predora, vsaj en nadvoz nad progo v Portorožu, vsaj en kilometrnik pri Sečovljah in verjetno še kaj.

Tako, upam, da sem ŽC kaj omagal pri nadaljevanju. A ja, glede metanja ven. Pri logiranju odkljukaj še "zapomni si me". Vsaj po mojih izkušnjah ti kar lepo drži sejo, če prideš gor vsaj enkrat na dan.

===========================================================================
Naknadno dodano

Vidim, da je ŽC medtem v postu pred tem nalepil nekaj dodatnega materiala iz Dekanov, tako da sem skoraj prepričan, da se bivša ž.p. nahaja tu.

V Portorožu bi naj bila na današnjem naslovu Senčna pot 34. "Danes" oz. pred 5 leti tu stoji rdeča hiša. Lega.

V Sečovljah bi naj bila na naslovih Sečovlje 31, 32 in 33. Zgleda, da je neposredna okolica teh naslovov "zaprto obomočje", ampak tole tukaj bi glede na omejen pogled z glavne ceste kar znala biti postaja.
Zadnjič spremenil Ajznponar, dne 08.04.2018, 16:30, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ajznponar, pozdravljen,

hvala za namige.

V začetku sem hotel iti na hitro skozi stran Marjana Kralja, pa se je izkazalo, da je potrebno pri vsaki postaji/poziciji spraviti skupaj kar se le da, da bo enkrat na kupu po vrsti, kot so hiše v Trsti in ne brskamo kot kure po ne vem koliko straneh, iskalniki pa so itak vsi po vrsti zanič ali pa vsaj pomanjkljivi.
Brskalniki doma po diskih pa še slabši :roll: :oops:

Ja, slike bomo lepili pri vsaki postaji/poziciji posebej, zato tudi ne bomo šli več tako hitro naprej, da bo imel vsak možnost prilepiti kaj novega.
Izjemoma bomo "lepili" prispevke za eno postajo/pozicijo nazaj, sicer bomo imeli vse razbrkano.

Če ne bomo mogli uloviti pravočasno termina in dodati svoj post, ga bomo prilepili potem, ko bomo zaključili 1. fazo obdelave "Porečanke".
Meja prve faze bo meja katastrske občine Koper oziroma Piran. Kjerkoli pač je...zaenkrat si ne razbijam glave zaradi te meje.

POZOR: za nazaj sem dodal nekaj načrtov, kolikor sem še lahko :!:

Namig o metanju ven pa je izgleda zlata vreden. :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:2300

Pozdravljeni,

za vsako postajo/pozicijo bomo pustili recimo dva dni, da lahko kdorkoli doda še kakšno fotografijo ali načrt ali tekst iz knjige, časopisa ali karkoli.

Če je manjše postajališče, tako kot Lazaret-Rižan, bo dovolj en dan.


Tako bomo poskušali spraviti na kup čimveč podatkov.


Z Dekani smo zaključili, naslednje postajališče na strani Marjana Kralja je: Lazaret-Rižan/Lazareto-Risano; km: 18,99940

Ob otvoritvi proge leta 1902 tega postajališča ni bilo, ni ga bilo niti v voznem redu leta 1905, pojavi pa se v voznem redu maj 1914.

Kdaj točno je bilo odprto to postajališče bi lahko našli, če bi sledili vozne rede po letu 1905 ali pa objave v časopisu.

Postajališče je bilo tam, kjer je železniška proga prečila cesto Trst - Koper.


Kralj nam ponudi na svoji strani sliko "šterne/štirne" na postajališču za žejne potnike in železniško osebje...

Slika


Drugih podatkov ni na razpolago :(

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Samo da razjasnimo zmedo glede imena. To postajališče Lazaret bi se pravzaprav moralo imenovati Bertoki. Tako Wikipedija kot turistična podstran MO Koper vesta povedati, da so kraju v 18.st. pravili Lazzaretto (vira se sicer razhajata glede št. z-jev, ampak glede na današnjo italijanščino bo najbrž pravilen dvojni z). Do konca Beneške republike (1797) je v kraju res delovala vojaška bolnišnica oz. "lazaret", katere stavba naj bi stala še danes. Ne najdem pa točnega podatka, kdaj je kraj uradno dobil današnje ime, samo to, da je tam že l. 1907 bilo ustanovljeno kulturno društvo SAMO Bertoki. Nekaj več o lazaretih (z malo) se najde na Wikipediji, kjer pa v poglavju "Lazareti na Slovenskem" ne omenjajo bertoškega.

Samo še špekulacija glede morebitne lege postajališča.
Iz ŽCjevih podatkov o kilometraži bi moralo biti 1,17061 km od sredine mosta čez Rižano. To pa bi moralo biti PRIBLIŽNO tu nekje, v zračni črti nedaleč od bertoške cerkve. S tem, da Google Maps najbrž ni ravno najprimernejše orodje za natančne geodetske meritve...

Edit:
popravil pribl. lego postajališča.
Zadnjič spremenil Ajznponar, dne 11.04.2018, 20:43, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ajznponar, pozdravljen,

če "prištukamo" prejšnjemu vrisu proge, ki je do km: 18,5 tega, imamo točno pozicijo postajališča ob cesti Koper-Trst, kot sem napisal.

Slika

Se pa lahko izmeri razdalja do cerkve Marijinega Vnebovzetja v Bertokih. Postaja je bila ene 250 metrov od cerkve ob cesti Koper-Trst. Pri cesti je približno Km: 19.0.

S "kolesarske" strani si sposodimo še eno starejšo karto, na kateri so vrisani še ostanki "Parenzane" in z rdečo črto proga: link: http://deltalimatrieste.altervista.org/parenzana.html

Slika


Slika



pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:2700

Pozdravljeni,

kot dabi vedel, da je potrebno z Lazaretom malo počakati, pa se bodo našli novi podatki.

Sami od sebe :wink: :lol:

Kaj ne vemo ?

Od kdaj je postajališče Lazaret ?

Od 15. marca 1909 :!:

Od kod podatek, ali je verodostojen ?

S plakata o otvoritvi postajališča za osebni in tovorni promet:

Slika
Plakat je ohranjen v Državnem arhivu v Trstu (Archivio di Stato).

To pa je zadetek :!:

Kaj še izveš s plakata ?

Da postajališče ni imelo nobene zgradbe, tudi kart niso prodajali, samo beton. 70 metrov betona.

Slika

Ali pa še to ne, morda sploh betona ni bilo.
Pa luč. Pa oznako postaje na stebru za luč.
Verjetno so pozneje imeli tudi vodnjak, v začetku, leta 1909 sigurno ne.

Da ne bi kdo slučajno mislil, da je bilo to postajališče zgrajeno "na črno", da ga je zgradilo ene par Bertov, Berošanov...

Če nekateri mislijo, da lahko zgradiš Piranski trolejbus brez dovoljenja, potem bi ga za teh 60 metrov kamenja ob progi res ne potreboval.
Vendar ni res, postopek za pridobitev gradbenega dovoljenja je trajal recimo nekaj mesecev, nekaj mesecev pa izgradnja.
Ja, pa projekt je bilo potrebno narediti. In stroškovnik...

Slika

Res je bilo postajališče takoj za prečenjem "Porečanke" ceste Trst-Koper...km:19.005

Slika



V bistvu se da vse rekonstruirati, samo potrpežljiv moraš biti. Potrpljenje je božja mast :wink: :lol:

Pred kratkim sem rekonstruiral nemško vojaško pokopališče v Kranju z okoli 1240 pokopanimi. Približno 3 % ni točno rekonstruirano. Torej 97 % točno. Izredna natančnost za možnosti, ki so bile na voljo. Sigurno 25 % bolj natančno kot nemške vladne organizacije...
Podatki pa neugodni za zgodovinarje sistema na smetišču zgodovine...

Potrebuješ le malo vežbe :pamet


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:2825

Pozdravljeni,

počasi se pomikamo po strani Marjana Kralja.

Naslednja postaja je Koper/Capodistria, km: 22,34406

Slika

Še Rosellijeva mapa:

Slika


Marjan Kralj nam ponuja pri železniški postaj Koper/Capodistria dve fotografiji postaje-

Prva je v smeri proti Izoli...

Slika

Ista fotografija je v Rosellijevi knjigi, zraven pa piše, da je iz začetka obratovanja "Porečanke", glede na to, da še ni tretjega tira.

Slika

Imamo na razpolago to isto fotografijo, ki pa ima na sami razglednici zapis, kdaj je odpeljal vlak s postaje Koper in s pomočjo voznega reda ugotovimo, da je bila posneta med letoma 1902 in 1904 ...

Slika

Imamo pa še eno isto razglednico, na katero je nekdo napisal datum: 15.6.1902, torej dva meseca in pol po otvoritvi...

Slika

Sneto nekje iz spleta...

Ne smemo pozabiti na sliko Giulia Ruzzier-ja...

Slika


Druga fotografija postaje Koper na Kraljevi strani je v smeri proti Dekanom...

Slika

Tudi ta fotografija je v Rosellijevi knjigi, zraven pa piše, da je postaja Koper v gradnji. Zato tudi vidimo le en tir.

Iz časa izgradnje postaje imamo na voljo še eno fotografijo, na kater pa je "ujeta" tudi vodna postaja (popolnoma levo)...

Slika


Na wikipediji pa je na voljo tale fotografija Koprske postaje iz leta 1905...

Slika


Lahko zapišemo, da je Marjan Kralj korektno predstavil Koprsko postajo.

Mi bomo poskušali dodati še nekaj novosti...

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:2900

Pozdravljeni,

dodajmo nekaj novosti...

Vris v kataster...

Slika

Načrt postaje iz leta 1913:

Slika

V knjigi: Egbert Peinhopf: Eisenbahnen in Istrien (iz Državnega arhiva Dunaj)


Še en tloris...

Slika


Kako je izgledala sprejemna zgradba na postaji ?

Slika


Kako izgleda sedaj ?

Slika


Če si jo kdo želi ogledati na Google maps: https://www.google.si/maps/@45.5357117, ... 312!8i6656

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:3050

Pozdravljeni, počasi se bomo pomikali od postaje Koper proti naslednjemu postajališču Semedela/Semedella: km: 24,082.

Dodajam še povezavo do strani Marjana Kralja za Koper/Capodistria: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html

Potek proge od Kopra do Semedele si lahko ogledamo zgoraj na načrtu.

Dodajam še vris v Kataster:

Slika

Vidimo, da gre proga skozi ob desni strani ceste iz Trsta proti Izoli. V prvem odseku so celo prestavili cesto, v drugem delu pa so progo postavili na nasip proti Koprskim solinam.

Slika


Tukaj pa se nasip odmakne od ceste in začasno ostane med cesto in nasipom ujeto morje...

Slika


Slika


V začetku je bila na postajališču samo hišica za potnike...(rdeča puščica)

Slika

Zgledala je takole...kot v Strunjanu:

Slika

Takoj od začetka obratovanja "Porečanke" leta 1902 so se pričele akcije za večjo zgradbo postajališča.

Leta 1903 je ta želja prispela tudi do ministra za železnice na Dunaju.

Kako to vem?

Na sestankih so pisali zapisnik in objavljali v "uradnem listu"...

Slika

zapisnik, samo toliko, da se vidi, da je bil prisoten minister...

http://shrani.si/f/3b/XR/bPmzF9T/voblse ... 19032a.jpg

referent je predlagal zgraditev postajo za osebni in tovorni promet ali vsaj čakalnico...

Slika


Zadeva se je zavlekla in zgradba za železniškega čuvaja je bila zgrajena šele leta 1909. In seveda je bil na voljo tudi abort. Ja, novi člani foruma ne vedo, kaj je to, ampak mislim da smo o tem dovolj pisali pri zgodovini železniške postaje Pragersko :wink: :lol:

Načrt železniške postaje Semedela leta 1909...

Slika



pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 16.04.2018, 20:48, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Nadaljevanje:

Imamo na voljo tudi razglednice iz leta 1909 ali kasneje...

Slika

Zgradba je zgledala takole...

Slika

Slika

Seveda ne smemo pozabiti na Giulia Ruzzier-ja, ki je narisal verjetno po zgornji razglednici svojo sliko...

Slika


Ko je proga zapustila postajo Semedela, je prečkala cesto iz Semedele v Koper in se po nasipu zopet približala cesti Trst-Izola:

Slika

Ta fotografija pa je bila osnova Giuliu Ruzzier-ju za njegovo sliko...

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Nadaljevanje:

Sedaj lahko pogledamo, kaj nudi stran Marjana Kralja v zvezi s Semedelo:
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html

Slika

Pod številko 1 je napisano: Potniki vstopajo na vlak v Semedeli...

Slika

Dokler niso zasuli vsaj enega ujetega dela morja pri postaji, so verjetno morali res potniki vstopati tudi na delu, kjer se je proga zopet približala cesti.

Panoramo z vlakom smo že videli, preostane še prihod vlaka na Semedelsko postajo iz Izolske strani...

Slika

To je obrezana fotografija je objavljena tudi pri Roselliju, zraven pa piše, da je to pri Žusterni, med Izolo in Semedelo.

Se pravi, da smo že na poti proti Žusterni...

Kje točno je to posneto ne vem, osnova za nadaljne iskanje pa je, da je na originalni fotografiji vidno, da je zgradba gostilna...

Slika

Seveda nas zanima napis na tabli...sicer je tabla malo daleč, pa vseeno...

Slika
Moraš pa biti res čarovnik, da iz tako slabe resolucije fotografije pričaraš napis :wink: :lol: :lol:

Ja, tudi jaz bi rabil parcelo za vilo :wink: :lol: (VENDONSI FONDI PER VILLE)


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:3150

Pozdravljeni,

na strani Marjana Kralja se bomo prestavili v Žusterno, kjer sicer ni bilo postajališča, so pa pri Žusterni tri fotografije...

Slika

Vlak pri Moletu, na poti v Izolo.

Slika

Vlak je res na poti v Izolo, vendar je pravkar zapustil postajališče Semedela. Vlak še ni prispel do Žusterne/Moleta. Torej je to napačni zapis pod fotografijo.
To fotografijo ima tudi Roselli v knjigi in piše, da je blizu Žusterne, med Semedelo in Izola. Tukaj je tudi Roselli naredil napako.

Druga fotografija je: Ozkotirna proga ob glavni cesti Izola-Koper

Slika


Tretja fotografija je: Panorama - pogled z vrha hriba na progo in vlak

Slika

Tudi ti dve fotografiji sta pri Roselliju.

Pri prvi piše, da je med Semedelo in Izolo, ravno tako pri drugi.

Lahko poiščemo samo boljše resolucije fotografij, da bi lažje locirali kraje.


Za pomoč nam bi lahko bil vris v kataster...

Slika

povečava...

Slika

Prove = Molet

Glede na to, da zavijeta pri km: 25,5 in cesta in proga, bi rekel da je druga fotografija posneta na km: 25.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori