Porečanka/Parenzana, zgodovina
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:1900
Pozdravljeni,
nadaljujemo z naslednjo postajo na "Porečanki" na Kraljevi strani: Škofije/ Scoffie; km: 14,00500
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Načrt proge je iz Roselli-jeve knjige, zgoraj malo obrezan...za 1 kilometer
Situacija postajališča Škofije, vrisana v kataster:
Kralj na nudi eno fotografijo pri tem postajališču: Pred železniško postajo Škofije
To pa je tudi vse, kar je na voljo. Tudi drugje se nič ne najde.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
nadaljujemo z naslednjo postajo na "Porečanki" na Kraljevi strani: Škofije/ Scoffie; km: 14,00500
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Načrt proge je iz Roselli-jeve knjige, zgoraj malo obrezan...za 1 kilometer
Situacija postajališča Škofije, vrisana v kataster:
Kralj na nudi eno fotografijo pri tem postajališču: Pred železniško postajo Škofije
To pa je tudi vse, kar je na voljo. Tudi drugje se nič ne najde.
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 08.04.2018, 19:49, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Pozdravljeni,
pri železniški postaji Sv. Andrej smo dodali sliko Giulia Ruzzier-ja, potem pa smo nanj kar pozabili.
V Kamri so še naslednje njegove slike:
Škedenj/Servola:
Milje/Muggia:
Za postajališče Žavlje/Zaule; km: 8.72825 imamo na voljo tloris:
pozdrav
Darko
pri železniški postaji Sv. Andrej smo dodali sliko Giulia Ruzzier-ja, potem pa smo nanj kar pozabili.
V Kamri so še naslednje njegove slike:
Škedenj/Servola:
Milje/Muggia:
Za postajališče Žavlje/Zaule; km: 8.72825 imamo na voljo tloris:
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 08.04.2018, 19:34, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:1950
Pozdravljeni,
nadaljujemo, naslednja postaja je na Kraljevi strani: Dekani/Decani; km: 16,83812
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Na Kraljevi strani sta dve fotografiji, postaja Dekani in most čez Rižano.
Postaja Dekani...
Pri Roselli-ju: La ferrovia Trieste-Buie-Parenzo, 1972 piše pod to fotografijo, da je iz leta 1925, kar je točno.
Vidimo, da je ime postaje: Villa Decani. Za časa Avstrije je bilo ime postaje: Decani. V slovenskem voznem redu: Dekani
Se pravi, da so Italijani po prvi vojni spremenili ime postaje.
Seveda je postaja Dekani/Decani tudi v zbirki Giulia Ruzzier-ja v Kamri:
Postajališče Dekani imamo na voljo na različnih fotografijah pri Roselli-ju, nobena ni takšna kot Ruzzier-jeva slika:
Iz časa gradnje...
Danes izgleda takole:
Še najlažje se bi dala narisati po tej fotografiji iz Rosellijeve Care Parenzane...
Pokazalo pa se je, da Rosellijev načrt na nekaterih mestih ni dovolj natančen, če si hočemo pogledati potek cest v času gradnje.
Pogledali si bomo vris proge v kataster...
Proga pride iz k.o. Škofije v k.o. Dekani in takoj zavije v k.o. Lazaret. Meja je ravno reka Rižana (modro na levi strani načrta).
Vidimo, da je železniška postaja izven vasi Dekani.
Kje točno, si lahko ogledamo na straneh zanesenjakov, ki vrisujejo Parenzano v zemljevide in ravno tako, kje je potrebno vse kolesariti, da prideš recimo do železniške postaje Dekani.
link do načrtov proge in tudi fotografij železniške postaje Dekani: http://digilander.libero.it/delta_lima_ ... nzana.html
Je pa dodal Ajznponar "dostop" do zgradbe bivše železniške postaje: https://www.google.com/maps/place/45%C2 ... 13.7951458
Da se pokaže most na Rižani (modro na desni strani načrta), dodajam začetek proge v k.o. Lazaret:
Sedaj lahko dodamo tudi fotografijo mostu na Rižani s Kraljeve strani (tudi pri Roselli-ju):
Most čez Rižano je bil na km: 17.82879, dolg pa je bil 20 metrov.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
nadaljujemo, naslednja postaja je na Kraljevi strani: Dekani/Decani; km: 16,83812
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Na Kraljevi strani sta dve fotografiji, postaja Dekani in most čez Rižano.
Postaja Dekani...
Pri Roselli-ju: La ferrovia Trieste-Buie-Parenzo, 1972 piše pod to fotografijo, da je iz leta 1925, kar je točno.
Vidimo, da je ime postaje: Villa Decani. Za časa Avstrije je bilo ime postaje: Decani. V slovenskem voznem redu: Dekani
Se pravi, da so Italijani po prvi vojni spremenili ime postaje.
Seveda je postaja Dekani/Decani tudi v zbirki Giulia Ruzzier-ja v Kamri:
Postajališče Dekani imamo na voljo na različnih fotografijah pri Roselli-ju, nobena ni takšna kot Ruzzier-jeva slika:
Iz časa gradnje...
Danes izgleda takole:
Še najlažje se bi dala narisati po tej fotografiji iz Rosellijeve Care Parenzane...
Pokazalo pa se je, da Rosellijev načrt na nekaterih mestih ni dovolj natančen, če si hočemo pogledati potek cest v času gradnje.
Pogledali si bomo vris proge v kataster...
Proga pride iz k.o. Škofije v k.o. Dekani in takoj zavije v k.o. Lazaret. Meja je ravno reka Rižana (modro na levi strani načrta).
Vidimo, da je železniška postaja izven vasi Dekani.
Kje točno, si lahko ogledamo na straneh zanesenjakov, ki vrisujejo Parenzano v zemljevide in ravno tako, kje je potrebno vse kolesariti, da prideš recimo do železniške postaje Dekani.
link do načrtov proge in tudi fotografij železniške postaje Dekani: http://digilander.libero.it/delta_lima_ ... nzana.html
Je pa dodal Ajznponar "dostop" do zgradbe bivše železniške postaje: https://www.google.com/maps/place/45%C2 ... 13.7951458
Da se pokaže most na Rižani (modro na desni strani načrta), dodajam začetek proge v k.o. Lazaret:
Sedaj lahko dodamo tudi fotografijo mostu na Rižani s Kraljeve strani (tudi pri Roselli-ju):
Most čez Rižano je bil na km: 17.82879, dolg pa je bil 20 metrov.
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 08.04.2018, 23:29, skupaj popravljeno 4 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Kot pripravo za naprej si poglejmo, kje se da najti še kaj zgodovinskih fotk za primerjavo s tistimi na Kraljevi strani. Nekaj jih bo na Wikimedia Commons (plus še nekaj manj zgodovinskih s slovenskega dela proge). Načelno lahko materiale s Commons ob navedbi avtorja/vira brez problema objavljamo kjerkoli. Tam sem nekako našel še eno zgodovinsko razglednico Semedele (plus njen duplikat), kjer se mi zdi, da se vidijo tiri. Seveda bo najbolje, da slike lepimo, ko napoči čas za to.
Ker smo obtičali v Dekanih, si poglejmo, kaj o tamkajšnji postaji ve ZVKD. Morda kdo iz podatkov zna določiti točno lego in jo pičiti na Google Maps?
Nezadržno se bližamo tudi Kopru in Izoli. O koprski postaji ZVKD ve tole. Kolikor sem območje pregledal z "uličnim pogledom", bi znala biti tukaj in založena z gradbenim materialom. Zanimiva je orientacija, kot da bi hoteli od tu potegniti progo direkt do Buj, čeprav te variante ni videti med predlaganimi trasami. No, morda bo treba še kaj več raziskati o "razotočevanju" Kopra in kje je v času gradnje pravzaprav sploh bila obala...
O izolski postaji ZKVD ve tole. Mdr. tudi to, da je naknadno (brez navedbe letnice) bila povišana. Sicer je nekoliko skrita Googlovi kameri, ampak sem skoraj prepričan, da se nahaja tu.
Očitno stojita tudi še postaji v Portorožu in Sečovljah, glede lucijske (hmmm, kje točno je pravzaprav bila?) pa vemo...
Poleg naštetega sta se, vsaj sodeč po Wikipedijah, do danes na ozemlju Slovenije ohranila še dva znana predora, vsaj en nadvoz nad progo v Portorožu, vsaj en kilometrnik pri Sečovljah in verjetno še kaj.
Tako, upam, da sem ŽC kaj omagal pri nadaljevanju. A ja, glede metanja ven. Pri logiranju odkljukaj še "zapomni si me". Vsaj po mojih izkušnjah ti kar lepo drži sejo, če prideš gor vsaj enkrat na dan.
===========================================================================
Naknadno dodano
Vidim, da je ŽC medtem v postu pred tem nalepil nekaj dodatnega materiala iz Dekanov, tako da sem skoraj prepričan, da se bivša ž.p. nahaja tu.
V Portorožu bi naj bila na današnjem naslovu Senčna pot 34. "Danes" oz. pred 5 leti tu stoji rdeča hiša. Lega.
V Sečovljah bi naj bila na naslovih Sečovlje 31, 32 in 33. Zgleda, da je neposredna okolica teh naslovov "zaprto obomočje", ampak tole tukaj bi glede na omejen pogled z glavne ceste kar znala biti postaja.
Ker smo obtičali v Dekanih, si poglejmo, kaj o tamkajšnji postaji ve ZVKD. Morda kdo iz podatkov zna določiti točno lego in jo pičiti na Google Maps?
Nezadržno se bližamo tudi Kopru in Izoli. O koprski postaji ZVKD ve tole. Kolikor sem območje pregledal z "uličnim pogledom", bi znala biti tukaj in založena z gradbenim materialom. Zanimiva je orientacija, kot da bi hoteli od tu potegniti progo direkt do Buj, čeprav te variante ni videti med predlaganimi trasami. No, morda bo treba še kaj več raziskati o "razotočevanju" Kopra in kje je v času gradnje pravzaprav sploh bila obala...
O izolski postaji ZKVD ve tole. Mdr. tudi to, da je naknadno (brez navedbe letnice) bila povišana. Sicer je nekoliko skrita Googlovi kameri, ampak sem skoraj prepričan, da se nahaja tu.
Očitno stojita tudi še postaji v Portorožu in Sečovljah, glede lucijske (hmmm, kje točno je pravzaprav bila?) pa vemo...
Poleg naštetega sta se, vsaj sodeč po Wikipedijah, do danes na ozemlju Slovenije ohranila še dva znana predora, vsaj en nadvoz nad progo v Portorožu, vsaj en kilometrnik pri Sečovljah in verjetno še kaj.
Tako, upam, da sem ŽC kaj omagal pri nadaljevanju. A ja, glede metanja ven. Pri logiranju odkljukaj še "zapomni si me". Vsaj po mojih izkušnjah ti kar lepo drži sejo, če prideš gor vsaj enkrat na dan.
===========================================================================
Naknadno dodano
Vidim, da je ŽC medtem v postu pred tem nalepil nekaj dodatnega materiala iz Dekanov, tako da sem skoraj prepričan, da se bivša ž.p. nahaja tu.
V Portorožu bi naj bila na današnjem naslovu Senčna pot 34. "Danes" oz. pred 5 leti tu stoji rdeča hiša. Lega.
V Sečovljah bi naj bila na naslovih Sečovlje 31, 32 in 33. Zgleda, da je neposredna okolica teh naslovov "zaprto obomočje", ampak tole tukaj bi glede na omejen pogled z glavne ceste kar znala biti postaja.
Zadnjič spremenil Ajznponar, dne 08.04.2018, 16:30, skupaj popravljeno 1 krat.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Ajznponar, pozdravljen,
hvala za namige.
V začetku sem hotel iti na hitro skozi stran Marjana Kralja, pa se je izkazalo, da je potrebno pri vsaki postaji/poziciji spraviti skupaj kar se le da, da bo enkrat na kupu po vrsti, kot so hiše v Trsti in ne brskamo kot kure po ne vem koliko straneh, iskalniki pa so itak vsi po vrsti zanič ali pa vsaj pomanjkljivi.
Brskalniki doma po diskih pa še slabši
Ja, slike bomo lepili pri vsaki postaji/poziciji posebej, zato tudi ne bomo šli več tako hitro naprej, da bo imel vsak možnost prilepiti kaj novega.
Izjemoma bomo "lepili" prispevke za eno postajo/pozicijo nazaj, sicer bomo imeli vse razbrkano.
Če ne bomo mogli uloviti pravočasno termina in dodati svoj post, ga bomo prilepili potem, ko bomo zaključili 1. fazo obdelave "Porečanke".
Meja prve faze bo meja katastrske občine Koper oziroma Piran. Kjerkoli pač je...zaenkrat si ne razbijam glave zaradi te meje.
POZOR: za nazaj sem dodal nekaj načrtov, kolikor sem še lahko
Namig o metanju ven pa je izgleda zlata vreden.
pozdrav
Darko
hvala za namige.
V začetku sem hotel iti na hitro skozi stran Marjana Kralja, pa se je izkazalo, da je potrebno pri vsaki postaji/poziciji spraviti skupaj kar se le da, da bo enkrat na kupu po vrsti, kot so hiše v Trsti in ne brskamo kot kure po ne vem koliko straneh, iskalniki pa so itak vsi po vrsti zanič ali pa vsaj pomanjkljivi.
Brskalniki doma po diskih pa še slabši
Ja, slike bomo lepili pri vsaki postaji/poziciji posebej, zato tudi ne bomo šli več tako hitro naprej, da bo imel vsak možnost prilepiti kaj novega.
Izjemoma bomo "lepili" prispevke za eno postajo/pozicijo nazaj, sicer bomo imeli vse razbrkano.
Če ne bomo mogli uloviti pravočasno termina in dodati svoj post, ga bomo prilepili potem, ko bomo zaključili 1. fazo obdelave "Porečanke".
Meja prve faze bo meja katastrske občine Koper oziroma Piran. Kjerkoli pač je...zaenkrat si ne razbijam glave zaradi te meje.
POZOR: za nazaj sem dodal nekaj načrtov, kolikor sem še lahko
Namig o metanju ven pa je izgleda zlata vreden.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:2300
Pozdravljeni,
za vsako postajo/pozicijo bomo pustili recimo dva dni, da lahko kdorkoli doda še kakšno fotografijo ali načrt ali tekst iz knjige, časopisa ali karkoli.
Če je manjše postajališče, tako kot Lazaret-Rižan, bo dovolj en dan.
Tako bomo poskušali spraviti na kup čimveč podatkov.
Z Dekani smo zaključili, naslednje postajališče na strani Marjana Kralja je: Lazaret-Rižan/Lazareto-Risano; km: 18,99940
Ob otvoritvi proge leta 1902 tega postajališča ni bilo, ni ga bilo niti v voznem redu leta 1905, pojavi pa se v voznem redu maj 1914.
Kdaj točno je bilo odprto to postajališče bi lahko našli, če bi sledili vozne rede po letu 1905 ali pa objave v časopisu.
Postajališče je bilo tam, kjer je železniška proga prečila cesto Trst - Koper.
Kralj nam ponudi na svoji strani sliko "šterne/štirne" na postajališču za žejne potnike in železniško osebje...
Drugih podatkov ni na razpolago
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
za vsako postajo/pozicijo bomo pustili recimo dva dni, da lahko kdorkoli doda še kakšno fotografijo ali načrt ali tekst iz knjige, časopisa ali karkoli.
Če je manjše postajališče, tako kot Lazaret-Rižan, bo dovolj en dan.
Tako bomo poskušali spraviti na kup čimveč podatkov.
Z Dekani smo zaključili, naslednje postajališče na strani Marjana Kralja je: Lazaret-Rižan/Lazareto-Risano; km: 18,99940
Ob otvoritvi proge leta 1902 tega postajališča ni bilo, ni ga bilo niti v voznem redu leta 1905, pojavi pa se v voznem redu maj 1914.
Kdaj točno je bilo odprto to postajališče bi lahko našli, če bi sledili vozne rede po letu 1905 ali pa objave v časopisu.
Postajališče je bilo tam, kjer je železniška proga prečila cesto Trst - Koper.
Kralj nam ponudi na svoji strani sliko "šterne/štirne" na postajališču za žejne potnike in železniško osebje...
Drugih podatkov ni na razpolago
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Samo da razjasnimo zmedo glede imena. To postajališče Lazaret bi se pravzaprav moralo imenovati Bertoki. Tako Wikipedija kot turistična podstran MO Koper vesta povedati, da so kraju v 18.st. pravili Lazzaretto (vira se sicer razhajata glede št. z-jev, ampak glede na današnjo italijanščino bo najbrž pravilen dvojni z). Do konca Beneške republike (1797) je v kraju res delovala vojaška bolnišnica oz. "lazaret", katere stavba naj bi stala še danes. Ne najdem pa točnega podatka, kdaj je kraj uradno dobil današnje ime, samo to, da je tam že l. 1907 bilo ustanovljeno kulturno društvo SAMO Bertoki. Nekaj več o lazaretih (z malo) se najde na Wikipediji, kjer pa v poglavju "Lazareti na Slovenskem" ne omenjajo bertoškega.
Samo še špekulacija glede morebitne lege postajališča.
Iz ŽCjevih podatkov o kilometraži bi moralo biti 1,17061 km od sredine mosta čez Rižano. To pa bi moralo biti PRIBLIŽNO tu nekje, v zračni črti nedaleč od bertoške cerkve. S tem, da Google Maps najbrž ni ravno najprimernejše orodje za natančne geodetske meritve...
Edit:
popravil pribl. lego postajališča.
Samo še špekulacija glede morebitne lege postajališča.
Iz ŽCjevih podatkov o kilometraži bi moralo biti 1,17061 km od sredine mosta čez Rižano. To pa bi moralo biti PRIBLIŽNO tu nekje, v zračni črti nedaleč od bertoške cerkve. S tem, da Google Maps najbrž ni ravno najprimernejše orodje za natančne geodetske meritve...
Edit:
popravil pribl. lego postajališča.
Zadnjič spremenil Ajznponar, dne 11.04.2018, 20:43, skupaj popravljeno 1 krat.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Ajznponar, pozdravljen,
če "prištukamo" prejšnjemu vrisu proge, ki je do km: 18,5 tega, imamo točno pozicijo postajališča ob cesti Koper-Trst, kot sem napisal.
Se pa lahko izmeri razdalja do cerkve Marijinega Vnebovzetja v Bertokih. Postaja je bila ene 250 metrov od cerkve ob cesti Koper-Trst. Pri cesti je približno Km: 19.0.
S "kolesarske" strani si sposodimo še eno starejšo karto, na kateri so vrisani še ostanki "Parenzane" in z rdečo črto proga: link: http://deltalimatrieste.altervista.org/parenzana.html
pozdrav
Darko
če "prištukamo" prejšnjemu vrisu proge, ki je do km: 18,5 tega, imamo točno pozicijo postajališča ob cesti Koper-Trst, kot sem napisal.
Se pa lahko izmeri razdalja do cerkve Marijinega Vnebovzetja v Bertokih. Postaja je bila ene 250 metrov od cerkve ob cesti Koper-Trst. Pri cesti je približno Km: 19.0.
S "kolesarske" strani si sposodimo še eno starejšo karto, na kateri so vrisani še ostanki "Parenzane" in z rdečo črto proga: link: http://deltalimatrieste.altervista.org/parenzana.html
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:2700
Pozdravljeni,
kot dabi vedel, da je potrebno z Lazaretom malo počakati, pa se bodo našli novi podatki.
Sami od sebe
Kaj ne vemo ?
Od kdaj je postajališče Lazaret ?
Od 15. marca 1909
Od kod podatek, ali je verodostojen ?
S plakata o otvoritvi postajališča za osebni in tovorni promet:
Plakat je ohranjen v Državnem arhivu v Trstu (Archivio di Stato).
To pa je zadetek
Kaj še izveš s plakata ?
Da postajališče ni imelo nobene zgradbe, tudi kart niso prodajali, samo beton. 70 metrov betona.
Ali pa še to ne, morda sploh betona ni bilo.
Pa luč. Pa oznako postaje na stebru za luč.
Verjetno so pozneje imeli tudi vodnjak, v začetku, leta 1909 sigurno ne.
Da ne bi kdo slučajno mislil, da je bilo to postajališče zgrajeno "na črno", da ga je zgradilo ene par Bertov, Berošanov...
Če nekateri mislijo, da lahko zgradiš Piranski trolejbus brez dovoljenja, potem bi ga za teh 60 metrov kamenja ob progi res ne potreboval.
Vendar ni res, postopek za pridobitev gradbenega dovoljenja je trajal recimo nekaj mesecev, nekaj mesecev pa izgradnja.
Ja, pa projekt je bilo potrebno narediti. In stroškovnik...
Res je bilo postajališče takoj za prečenjem "Porečanke" ceste Trst-Koper...km:19.005
V bistvu se da vse rekonstruirati, samo potrpežljiv moraš biti. Potrpljenje je božja mast
Pred kratkim sem rekonstruiral nemško vojaško pokopališče v Kranju z okoli 1240 pokopanimi. Približno 3 % ni točno rekonstruirano. Torej 97 % točno. Izredna natančnost za možnosti, ki so bile na voljo. Sigurno 25 % bolj natančno kot nemške vladne organizacije...
Podatki pa neugodni za zgodovinarje sistema na smetišču zgodovine...
Potrebuješ le malo vežbe
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
kot dabi vedel, da je potrebno z Lazaretom malo počakati, pa se bodo našli novi podatki.
Sami od sebe
Kaj ne vemo ?
Od kdaj je postajališče Lazaret ?
Od 15. marca 1909
Od kod podatek, ali je verodostojen ?
S plakata o otvoritvi postajališča za osebni in tovorni promet:
Plakat je ohranjen v Državnem arhivu v Trstu (Archivio di Stato).
To pa je zadetek
Kaj še izveš s plakata ?
Da postajališče ni imelo nobene zgradbe, tudi kart niso prodajali, samo beton. 70 metrov betona.
Ali pa še to ne, morda sploh betona ni bilo.
Pa luč. Pa oznako postaje na stebru za luč.
Verjetno so pozneje imeli tudi vodnjak, v začetku, leta 1909 sigurno ne.
Da ne bi kdo slučajno mislil, da je bilo to postajališče zgrajeno "na črno", da ga je zgradilo ene par Bertov, Berošanov...
Če nekateri mislijo, da lahko zgradiš Piranski trolejbus brez dovoljenja, potem bi ga za teh 60 metrov kamenja ob progi res ne potreboval.
Vendar ni res, postopek za pridobitev gradbenega dovoljenja je trajal recimo nekaj mesecev, nekaj mesecev pa izgradnja.
Ja, pa projekt je bilo potrebno narediti. In stroškovnik...
Res je bilo postajališče takoj za prečenjem "Porečanke" ceste Trst-Koper...km:19.005
V bistvu se da vse rekonstruirati, samo potrpežljiv moraš biti. Potrpljenje je božja mast
Pred kratkim sem rekonstruiral nemško vojaško pokopališče v Kranju z okoli 1240 pokopanimi. Približno 3 % ni točno rekonstruirano. Torej 97 % točno. Izredna natančnost za možnosti, ki so bile na voljo. Sigurno 25 % bolj natančno kot nemške vladne organizacije...
Podatki pa neugodni za zgodovinarje sistema na smetišču zgodovine...
Potrebuješ le malo vežbe
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:2825
Pozdravljeni,
počasi se pomikamo po strani Marjana Kralja.
Naslednja postaja je Koper/Capodistria, km: 22,34406
Še Rosellijeva mapa:
Marjan Kralj nam ponuja pri železniški postaj Koper/Capodistria dve fotografiji postaje-
Prva je v smeri proti Izoli...
Ista fotografija je v Rosellijevi knjigi, zraven pa piše, da je iz začetka obratovanja "Porečanke", glede na to, da še ni tretjega tira.
Imamo na razpolago to isto fotografijo, ki pa ima na sami razglednici zapis, kdaj je odpeljal vlak s postaje Koper in s pomočjo voznega reda ugotovimo, da je bila posneta med letoma 1902 in 1904 ...
Imamo pa še eno isto razglednico, na katero je nekdo napisal datum: 15.6.1902, torej dva meseca in pol po otvoritvi...
Sneto nekje iz spleta...
Ne smemo pozabiti na sliko Giulia Ruzzier-ja...
Druga fotografija postaje Koper na Kraljevi strani je v smeri proti Dekanom...
Tudi ta fotografija je v Rosellijevi knjigi, zraven pa piše, da je postaja Koper v gradnji. Zato tudi vidimo le en tir.
Iz časa izgradnje postaje imamo na voljo še eno fotografijo, na kater pa je "ujeta" tudi vodna postaja (popolnoma levo)...
Na wikipediji pa je na voljo tale fotografija Koprske postaje iz leta 1905...
Lahko zapišemo, da je Marjan Kralj korektno predstavil Koprsko postajo.
Mi bomo poskušali dodati še nekaj novosti...
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
počasi se pomikamo po strani Marjana Kralja.
Naslednja postaja je Koper/Capodistria, km: 22,34406
Še Rosellijeva mapa:
Marjan Kralj nam ponuja pri železniški postaj Koper/Capodistria dve fotografiji postaje-
Prva je v smeri proti Izoli...
Ista fotografija je v Rosellijevi knjigi, zraven pa piše, da je iz začetka obratovanja "Porečanke", glede na to, da še ni tretjega tira.
Imamo na razpolago to isto fotografijo, ki pa ima na sami razglednici zapis, kdaj je odpeljal vlak s postaje Koper in s pomočjo voznega reda ugotovimo, da je bila posneta med letoma 1902 in 1904 ...
Imamo pa še eno isto razglednico, na katero je nekdo napisal datum: 15.6.1902, torej dva meseca in pol po otvoritvi...
Sneto nekje iz spleta...
Ne smemo pozabiti na sliko Giulia Ruzzier-ja...
Druga fotografija postaje Koper na Kraljevi strani je v smeri proti Dekanom...
Tudi ta fotografija je v Rosellijevi knjigi, zraven pa piše, da je postaja Koper v gradnji. Zato tudi vidimo le en tir.
Iz časa izgradnje postaje imamo na voljo še eno fotografijo, na kater pa je "ujeta" tudi vodna postaja (popolnoma levo)...
Na wikipediji pa je na voljo tale fotografija Koprske postaje iz leta 1905...
Lahko zapišemo, da je Marjan Kralj korektno predstavil Koprsko postajo.
Mi bomo poskušali dodati še nekaj novosti...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:2900
Pozdravljeni,
dodajmo nekaj novosti...
Vris v kataster...
Načrt postaje iz leta 1913:
V knjigi: Egbert Peinhopf: Eisenbahnen in Istrien (iz Državnega arhiva Dunaj)
Še en tloris...
Kako je izgledala sprejemna zgradba na postaji ?
Kako izgleda sedaj ?
Če si jo kdo želi ogledati na Google maps: https://www.google.si/maps/@45.5357117, ... 312!8i6656
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
dodajmo nekaj novosti...
Vris v kataster...
Načrt postaje iz leta 1913:
V knjigi: Egbert Peinhopf: Eisenbahnen in Istrien (iz Državnega arhiva Dunaj)
Še en tloris...
Kako je izgledala sprejemna zgradba na postaji ?
Kako izgleda sedaj ?
Če si jo kdo želi ogledati na Google maps: https://www.google.si/maps/@45.5357117, ... 312!8i6656
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:3050
Pozdravljeni, počasi se bomo pomikali od postaje Koper proti naslednjemu postajališču Semedela/Semedella: km: 24,082.
Dodajam še povezavo do strani Marjana Kralja za Koper/Capodistria: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Potek proge od Kopra do Semedele si lahko ogledamo zgoraj na načrtu.
Dodajam še vris v Kataster:
Vidimo, da gre proga skozi ob desni strani ceste iz Trsta proti Izoli. V prvem odseku so celo prestavili cesto, v drugem delu pa so progo postavili na nasip proti Koprskim solinam.
Tukaj pa se nasip odmakne od ceste in začasno ostane med cesto in nasipom ujeto morje...
V začetku je bila na postajališču samo hišica za potnike...(rdeča puščica)
Zgledala je takole...kot v Strunjanu:
Takoj od začetka obratovanja "Porečanke" leta 1902 so se pričele akcije za večjo zgradbo postajališča.
Leta 1903 je ta želja prispela tudi do ministra za železnice na Dunaju.
Kako to vem?
Na sestankih so pisali zapisnik in objavljali v "uradnem listu"...
zapisnik, samo toliko, da se vidi, da je bil prisoten minister...
http://shrani.si/f/3b/XR/bPmzF9T/voblse ... 19032a.jpg
referent je predlagal zgraditev postajo za osebni in tovorni promet ali vsaj čakalnico...
Zadeva se je zavlekla in zgradba za železniškega čuvaja je bila zgrajena šele leta 1909. In seveda je bil na voljo tudi abort. Ja, novi člani foruma ne vedo, kaj je to, ampak mislim da smo o tem dovolj pisali pri zgodovini železniške postaje Pragersko
Načrt železniške postaje Semedela leta 1909...
pozdrav
Darko
Pozdravljeni, počasi se bomo pomikali od postaje Koper proti naslednjemu postajališču Semedela/Semedella: km: 24,082.
Dodajam še povezavo do strani Marjana Kralja za Koper/Capodistria: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Potek proge od Kopra do Semedele si lahko ogledamo zgoraj na načrtu.
Dodajam še vris v Kataster:
Vidimo, da gre proga skozi ob desni strani ceste iz Trsta proti Izoli. V prvem odseku so celo prestavili cesto, v drugem delu pa so progo postavili na nasip proti Koprskim solinam.
Tukaj pa se nasip odmakne od ceste in začasno ostane med cesto in nasipom ujeto morje...
V začetku je bila na postajališču samo hišica za potnike...(rdeča puščica)
Zgledala je takole...kot v Strunjanu:
Takoj od začetka obratovanja "Porečanke" leta 1902 so se pričele akcije za večjo zgradbo postajališča.
Leta 1903 je ta želja prispela tudi do ministra za železnice na Dunaju.
Kako to vem?
Na sestankih so pisali zapisnik in objavljali v "uradnem listu"...
zapisnik, samo toliko, da se vidi, da je bil prisoten minister...
http://shrani.si/f/3b/XR/bPmzF9T/voblse ... 19032a.jpg
referent je predlagal zgraditev postajo za osebni in tovorni promet ali vsaj čakalnico...
Zadeva se je zavlekla in zgradba za železniškega čuvaja je bila zgrajena šele leta 1909. In seveda je bil na voljo tudi abort. Ja, novi člani foruma ne vedo, kaj je to, ampak mislim da smo o tem dovolj pisali pri zgodovini železniške postaje Pragersko
Načrt železniške postaje Semedela leta 1909...
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 16.04.2018, 20:48, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Nadaljevanje:
Imamo na voljo tudi razglednice iz leta 1909 ali kasneje...
Zgradba je zgledala takole...
Seveda ne smemo pozabiti na Giulia Ruzzier-ja, ki je narisal verjetno po zgornji razglednici svojo sliko...
Ko je proga zapustila postajo Semedela, je prečkala cesto iz Semedele v Koper in se po nasipu zopet približala cesti Trst-Izola:
Ta fotografija pa je bila osnova Giuliu Ruzzier-ju za njegovo sliko...
pozdrav
Darko
Imamo na voljo tudi razglednice iz leta 1909 ali kasneje...
Zgradba je zgledala takole...
Seveda ne smemo pozabiti na Giulia Ruzzier-ja, ki je narisal verjetno po zgornji razglednici svojo sliko...
Ko je proga zapustila postajo Semedela, je prečkala cesto iz Semedele v Koper in se po nasipu zopet približala cesti Trst-Izola:
Ta fotografija pa je bila osnova Giuliu Ruzzier-ju za njegovo sliko...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
Nadaljevanje:
Sedaj lahko pogledamo, kaj nudi stran Marjana Kralja v zvezi s Semedelo:
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Pod številko 1 je napisano: Potniki vstopajo na vlak v Semedeli...
Dokler niso zasuli vsaj enega ujetega dela morja pri postaji, so verjetno morali res potniki vstopati tudi na delu, kjer se je proga zopet približala cesti.
Panoramo z vlakom smo že videli, preostane še prihod vlaka na Semedelsko postajo iz Izolske strani...
To je obrezana fotografija je objavljena tudi pri Roselliju, zraven pa piše, da je to pri Žusterni, med Izolo in Semedelo.
Se pravi, da smo že na poti proti Žusterni...
Kje točno je to posneto ne vem, osnova za nadaljne iskanje pa je, da je na originalni fotografiji vidno, da je zgradba gostilna...
Seveda nas zanima napis na tabli...sicer je tabla malo daleč, pa vseeno...
Moraš pa biti res čarovnik, da iz tako slabe resolucije fotografije pričaraš napis
Ja, tudi jaz bi rabil parcelo za vilo (VENDONSI FONDI PER VILLE)
pozdrav
Darko
Sedaj lahko pogledamo, kaj nudi stran Marjana Kralja v zvezi s Semedelo:
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Pod številko 1 je napisano: Potniki vstopajo na vlak v Semedeli...
Dokler niso zasuli vsaj enega ujetega dela morja pri postaji, so verjetno morali res potniki vstopati tudi na delu, kjer se je proga zopet približala cesti.
Panoramo z vlakom smo že videli, preostane še prihod vlaka na Semedelsko postajo iz Izolske strani...
To je obrezana fotografija je objavljena tudi pri Roselliju, zraven pa piše, da je to pri Žusterni, med Izolo in Semedelo.
Se pravi, da smo že na poti proti Žusterni...
Kje točno je to posneto ne vem, osnova za nadaljne iskanje pa je, da je na originalni fotografiji vidno, da je zgradba gostilna...
Seveda nas zanima napis na tabli...sicer je tabla malo daleč, pa vseeno...
Moraš pa biti res čarovnik, da iz tako slabe resolucije fotografije pričaraš napis
Ja, tudi jaz bi rabil parcelo za vilo (VENDONSI FONDI PER VILLE)
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina
O:3150
Pozdravljeni,
na strani Marjana Kralja se bomo prestavili v Žusterno, kjer sicer ni bilo postajališča, so pa pri Žusterni tri fotografije...
Vlak pri Moletu, na poti v Izolo.
Vlak je res na poti v Izolo, vendar je pravkar zapustil postajališče Semedela. Vlak še ni prispel do Žusterne/Moleta. Torej je to napačni zapis pod fotografijo.
To fotografijo ima tudi Roselli v knjigi in piše, da je blizu Žusterne, med Semedelo in Izola. Tukaj je tudi Roselli naredil napako.
Druga fotografija je: Ozkotirna proga ob glavni cesti Izola-Koper
Tretja fotografija je: Panorama - pogled z vrha hriba na progo in vlak
Tudi ti dve fotografiji sta pri Roselliju.
Pri prvi piše, da je med Semedelo in Izolo, ravno tako pri drugi.
Lahko poiščemo samo boljše resolucije fotografij, da bi lažje locirali kraje.
Za pomoč nam bi lahko bil vris v kataster...
povečava...
Prove = Molet
Glede na to, da zavijeta pri km: 25,5 in cesta in proga, bi rekel da je druga fotografija posneta na km: 25.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
na strani Marjana Kralja se bomo prestavili v Žusterno, kjer sicer ni bilo postajališča, so pa pri Žusterni tri fotografije...
Vlak pri Moletu, na poti v Izolo.
Vlak je res na poti v Izolo, vendar je pravkar zapustil postajališče Semedela. Vlak še ni prispel do Žusterne/Moleta. Torej je to napačni zapis pod fotografijo.
To fotografijo ima tudi Roselli v knjigi in piše, da je blizu Žusterne, med Semedelo in Izola. Tukaj je tudi Roselli naredil napako.
Druga fotografija je: Ozkotirna proga ob glavni cesti Izola-Koper
Tretja fotografija je: Panorama - pogled z vrha hriba na progo in vlak
Tudi ti dve fotografiji sta pri Roselliju.
Pri prvi piše, da je med Semedelo in Izolo, ravno tako pri drugi.
Lahko poiščemo samo boljše resolucije fotografij, da bi lažje locirali kraje.
Za pomoč nam bi lahko bil vris v kataster...
povečava...
Prove = Molet
Glede na to, da zavijeta pri km: 25,5 in cesta in proga, bi rekel da je druga fotografija posneta na km: 25.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers