Porečanka/Parenzana, zgodovina

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:4475

Pozdravljeni,

nadaljujem podnevi, da ne bi naredil zopet kakšne napake :wink: :lol:

Poglejmo si fotografije postaje Lucija po zaključku obratovanja Porečanke.

Fotografija je iz knjige Giulio Roselli: La ferrovia Trieste-Buie-Parenzo,1972

Slika


Postajo lucija je posnel leta 1972 tudi akademski slikar Stane Kumar:

Slika
iz arhiva Železniškega muzeja Ljubljana

Na razpolago je fotografija iz Rosellijeve knjige: Cara Prenzana, za katero vemo, da je posneta pred letom 1987 (če je bila v prvi izdaji te knjige, kar pa nisem preveril):

Slika


Še ena fotografija, da se vidi, da je bila v zgradbi postaje včasih mesnica...pa ribarnica (Agraria Koper), pa trgovina s prehrambenimi izdelki "Nanos":

Slika



Na razpolago imamo celo filmček iz leta 1966, ki ga je dodal v svoj blog fazan: Stare fotografije in razglednice Lucije:

http://lucija-fazan.blogspot.si/2014/09 ... -1966.html

Fotka iz filmčka...

Slika


Leta 1995 pa je vanjo zagrizel bager... :pope

Slika

In kaj je sedaj na tem mestu ?

Odgovor nam poda fazan v svojem blogu:

pod fotografijo razglednice železniške postaje...

Slika

je dodal sedanje stanje...

Slika

link do bloga: http://lucija-fazan.blogspot.si/2009/04 ... _7617.html


V Slovenskem utripu lahko preberemo o predlogu Giulia Ruzzierja o spomeniku Porečanki/Prarenzani vv Luciji:

Slovenski utrip
19 January 2016 ·
Predlog Giulia Ruzzierja iz Parecaga:

V Luciji postavimo spomenik Parenzani!

Se še spomnite nekdanje železniške postaje v Luciji, Obala 125? Giulio Ruzzier iz Parecaga je eden tistih ljubiteljev nekdanje Parenzane, ki je pred leti izdal tudi knjižico s slikami postaj, sedaj pa je Slovenskemu utripu predlagal naj sprožimo akcijo, da bi v Luciji, kjer je nekoč stala železniška postaja, na trati v spomin nanjo postavili primeren spomenik. Ideja je odlična in jo kaže podpreti, saj bi tako tudi v Luciji, kjer se je stara železniška postaja morala umakniti stanovanjskemu stolpiču, nastalo nekaj zanimivega. Obljuba takratne Komunale, da bodo zgradili novo postajo ni bila nikoli uresničena, neznano kam pa so izginili tudi (oštevilčeni?) kamniti bloki.
Parenzana ali Porenčanka je dobila vzdevek Pot zdravja in prijateljstva, sredstva pa je prispevala tudi EU. Velja kot odlična sprehajalna ali kolesarska pot. Da sedaj postaje kot zgodovinske (in tudi turistične) znamenitosti ni več, gre zasluga slovenski (beri piranski) slabi pretehtanosti kaj je vredno ohraniti za bodoče rodove!

link: https://www.facebook.com/permalink.php? ... 4065433816


In res, Giulio Ruzzier je speljal postavitev spomenika. Seveda je lokomotivo izdelal sam =D> =D>

Slika

Lokomotiva je postavljena na mestu, kjer je bila nekoč postaja Lucija.

Slika

Ni pa mi jasno, zakaj so na tablo zapisali: Železniška postaja Lucija 1904 - 1995 :-k

Ja, leta 1995 so jo podrli, da bi jo postavili drugje :wink:

Ampak zakaj 1904 ?
Vsi vemo, da je postaja S.Lucia ob otvoritvi Porečanke/Parenzane že obratovala.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:4530

Pozdravljeni,

nadaljujemo pregled postaj na strani Marjana Kralja. Na vrsti je postajališče S. Bortolomeo/Sv. Bartolomej/Jernej, km: 39,50000

link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html

Slika

Pri postajališču S. Bortolomeo/Sv. Bartolomej je samo ena fotografija: Most pri S. Bartolomeju

Slika

Tudi ta fotografija je v Roselijevi knjigi: Cara Parenzana.

V Rosellijevi knjigi: Trieste-Buie-Parenzo, Trieste 1972, je postajališče izgledalo še takole:

Slika


Imamo pa v Rosellijevi knjigi: Cara Parenzana še eno fotografijo nadvoza pri postajališču S. Bortolomeo/S.Bartolomej...

Slika


...in zgradbo postajališča, ki je sedaj "inkorporirana"* v stanovanjsko hišo...

* = tako piše pri Roselliju: incorporato

Slika


Seveda imamo tudi Ruzzierjevo sliko S. Bortolo:

Slika



pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Če se za začetek za hip vrnemo v Lucijo, mislim, da je postaja stala tu. Že leta 2013 je pred tem blokom stala informativna tabla. Kar se tiče letnice 1904, pa ŽC najbrž ni edini, ki je to postajo zamešal s portoroško. :wink:

Nekje sredi 50. let, ko so oblastem šla svetniška krajevna imena zelo v nos, je Sv. Bartolomej/Jernej dobil današnje ime Seča. Ravno tam je kolesarska pot speljana po neki čisto drugi trasi. Tudi tisti nadvoz je omenjen v registru kulturne dedišine. S pomočjo tega zapisa sem ga uspel locirati in bi moral biti tu. V StreetView-u si lahko ogledamo samo vozišče. Proti severu se še dokaj dobro vidi železniški vkop (tista škarpa na Z strani je verjetno tudi še original????), proti jugu pa sama goščava, tako da mi nekako ne uspe najti ne stopnic ne vkorporiranega postajališča, če sploh še stoji. Je pa očitno, da so mesta, od koder so nastajale zgodovinske fotke, danes privat lastnina.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, na železniški postaji je bila hišna tabla Lucija, Obala 125. Sedaj je to številko dobil eden izmed blokov.

Kdor želi izvedeti kaj več o "prestavljanju" železniške postaje Lucija, si lahko to prebere v odličnem članku prof. Mladena Bogića, ravnatelja železniškega muzeja v Ljubljani.
link do članka: http://www.delo.si/znanje/izobrazevanje ... scine.html

Zgradba postajališča S.Bortolo pa je po mojem mnenju hiša Seča 82. Iz regionalne ceste Lucija-Sečovlje se vidi "vkorporirani" del železniške postaje v nadgrajeno zgradbo.

Da bo malo jasneje. Na fotografiji spodaj je gostilna Fontanot v S. Bortolomeu (seča 81) in za njo v smeri Sečovelj železniška postaja S. Bortolomeo (Seča 82):

Slika
vir: http://digilander.libero.it/adesonline/ ... olomeo.jpg

Na Streetwiew pa si lahko pogledamo in gostilno in bivšo železniško postajo, ki je "vkorporirana" v nadgrajeno hišo...
link: https://www.google.si/maps/@45.4956005, ... 312!8i6656


Za postajališče S. Bortolomeo pa nam manjka še vris v kataster, da vidimo, katere poti je presekala železnica Trst-Poreč...

Slika


Slika


pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 01.05.2018, 15:52, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:4600

Pozdravljeni,

na strani Marjana Kralja je zadnja postaja v smeri proti Poreču Sečovlje/Sicciole: km: 42.13879

link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html

Slika

Na voljo sta dve fotografiji.

Fotografija št.1: Strojevodja,kurjač, kontrolor in postajonačelnik, pred odhodom Parencane proti Poreču

Slika

Tudi ta fotografija je pri Roselliju. Zraven pa piše kdo so ti "Ferrovieri". Ne piše pa, da bi bila ta fotografija posneta na postaji Sečovlje.

Železničarje navajamo po vrsti.
Spodaj desno: kontrolor Someraro
spodaj levo: vodja vlaka: Cozzi
zgoraj pa sta strojevodja Sinigoi (Šinigoj) in kurjač Pozzar (Požar)

Fotografija št. 2: Most čez reko Dragonjo. NAPAKA :!:

Slika

Tudi ta fotografija je pri Roselliju v knjigi Cara Parenzana. Vendar pri fotografiji piše, da je to most preko potoka S. Bortolomeo/Sv. Jernej in da ima svetlo dolžino 15 metrov.
Most preko Dragonje je imel svetlo dolžino 25 metrov. Vsekakor je izgledal popolnoma drugače...

Slika

To razglednico je imel pri roki tudi Giulio Ruzzier, ko je risal tole risbo Sečovelj...

Slika

Takoj dodajam vris v kataster, da se čisto zgoraj vidi most čez potok Sv. Jernej in spodaj v Sečovljah preko Dragonje...

Slika

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 01.05.2018, 13:56, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:4700

Pozdravljeni,

poglejmo, kaj še lahko dodamo k postaji Sečovlje...

Tirno shemo:

Slika


Pri Roselliju (1972) je tudi shema postaje Sečovlje...

Slika


Na razpolago je še en načrt postaje Sečovlje, ko so morali urediti prehod preko proge na km: 42.19360

Slika


Še povečava vrisa v kataster...

Slika


pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 01.05.2018, 19:34, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:4750

"Globalni" pogled na "cestno stran" železniške postaje Sečovlje na mapio.net

Slika


Na razpolago imamo še Streetwiew.

Pogled s parkirišča oz. od tam, kamor so nekoč prestavili potok Sv. Jerneja...

link: https://www.google.si/maps/@45.4765903, ... 312!8i6656


...in še en pogled z dostopne ceste do postaje Sečovlje, vendar samo do vrat v ograji...

link: https://www.google.si/maps/@45.4764823, ... 312!8i6656



Vprašanje nastopi, kdo si upa splezati preko ograje :-k :-$ [-( :old

Odgovor sledi Slika



pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Dokler ne najdemo junaka, ki bi preskočil ograjo, si bomo pomagali z risbo postaje Sečovlje, ki jo je narisal Giulio Ruzzier :wink:

Slika

Izgleda, da tudi drugi niso preskakovali ograj in so preko ograje slikali zunanjo (cestno) stran postaje Sečovlje.

Tako imamo tudi pri Roselliju (Cara Parenzana) na razpolago samo zunanje pročelje postaje Sečovlje...

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:4750

Sploh ni bilo potrebno skakati preko ograje.

Odprem vrata...

Slika

...in malo počakam, ali bo okoli vogala pritekel pes, ki je narisan na ograji :wink:


Streha je začela propadati...

Slika


Zunanja fasada sprejemne postaje Sečovlje. Izgleda, da je zgradba obljudena...
Na prehodu na sprednjo stran železniške postaje pa so še ena vrata...

Slika


Približam se še malo in opazim oznako za tehnično dediščino...

Slika

Le kaj piše na tablici :?:

Slika


Sedaj pa, ali odpreti vrata na nekdanji peron ali ne :?: Ali je za temi vrati pes, ki je narisan na prvih vratih ?

Odločim se, da najprej malo odprem vrata, pa počakam, če bo prišel pes, ko ga ni, odprem vrata do konca :wink:

Najprej si pogledam to pomožno zgradbo, ki ima razpadajočo streho...

Slika


Takole se vidi, da je začela "pokati po šivih/fugah"...

Slika


Detajl...

Slika


Pogled proti sprejemni zgradbi postaje...vrata so odprta, da zbežim, če priteče pes...

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Najprej si poglejmo nekdanje tovorno skladišče...

Slika


"globalni pogled" na postajo Sečovlje...

Slika


Sprejemna zgradba...

Slika


Še enkrat...

Slika


Pogled po dvorišču seže do opuščenega rudnika premoga...

Slika


Seveda je včasih izgledal drugače...narisal ga je Giulio Ruzzier...

Slika

Verjetno po tej fotografiji...

Slika


Slika

Slika


Logo rudnika...

Slika

NB = Narodna banka, ko je bilo še vse "naše"


Najpomembnejšo Sečoveljsko ploščo pa sem našel v blogu :wink:

Slika



pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 01.05.2018, 23:37, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:4825

Marjan Kralj s postajo Sečovlje zaključi spremljanje poteka Porečanke...

Slika

Načrt je samo še do prehoda (mosta) preko kanala Sv. Odorika, potem pa Porečanka zavije proti zahodu...

Mi si bomo vseno pogledali nslednjo postajališče: Salvore/Savudija.

Pravzaprav si bomo pogledali vso progo, dokler je bila v območju katastrskih občin, ki so spadale pod sodno območje/distrikt Piran v okrožju Koper.

Nadaljevanje načrta bomo poiskali pri Roselliju, tako kot ga vseskozi uporablja Marjan Kralj na svoji spletni strani.

Vendar POZOR :!:

Načrt ni pod pravim kotom. Progo so vrisali skoraj vodoravno zato, da so privarčevali na prostoru in celotno traso "stisnili" na en list.

Slika

Povečava za raziskovalne namene...

Slika

Naslednje postajališče je Salvore/Savudrija, km: 47.86022

Tirna shema:

Slika


Postajališče Savudrija je na višini 101 meter nad morskim nivojem, kar pomeni, kar precejšen vzpon (do 26 promilov).

Na km: 45,0 se proga vzpne že toliko, da dobro vidimo soline...

Slika

Poglejmo si prečni profil proge:

Slika


V knjigi Giulio Roselli: La Ferrovia Trieste-Buie-Parenzo, Trieste 1972 je fotografija postajališča Savudrija:

Slika


Slika


Kako igleda danes (prevzeto iz Panoramio)...

Slika


Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:4925

Pozdravljeni,

jaz sem ta del Porečanke prehodil pred več kot 50 leti z očetom. Od Portoroža mimo Sečovelj, preko solin in potem do Savudrije. Nazaj sva se peljala do Pirana z Burjo.

Edina fotografija, ki mi je ostala od tega "raziskovalnega izleta" je tale...

Slika

Približno pred letom sem se zapeljal pri Mulinu desno in sem mislil, da bom z avtom prišel do trase Porečanke. Zavil sem na makadamsko cesto, ki se je začela vzpenjati in nazadnje sem prišel nekam, kjer je izgledalo približno takole...

Slika

prevzeto iz: https://en.wikipedia.org/wiki/Parenzana ... enzana.jpg

Odpeljem se še malo dalje do asfaltne ceste in do odcepa navzdol.

V roke vzamem avtomobilsko karto, da bi se orientiral, takrat pa se ob meni zaustavi terenec, za volanom pa policaj. Hrvaški seveda. Vpraša me, če mi lahko kaj pomaga.
Rekel sem, da iščem železniško postajo Savudrija/Salvore. Lepo mi razloži, da tukaj ni železniške postaje, pove mi, kje se pelje v Savudrijo, pa tudi to, da v Savudriji ni železniške postaje.
Razložim mu, da iščem postajo Porečanke, ki se je imenovala Savudrija, da pa ni bila v Savudriji. Takoj mi razloži, da je v bližini dostop za kolesarje na Porečanko, da pa postaje na Porečanki ni.
Ker sem ravno ta dan kupil Roselijevo knjigo Cara Parenzana, sem rekel, da mu lahko pokažem na načrtu v knjigi, kje bi morala biti ta postaja.
Nejeverno je vzel v roke knjigo, pogledal načrt, pokazal sem mu fotografijo postaje in takoj je ustrelil kot iz topa:
"Pa to hišo poznam. Poznam ves okoliš, nisem pa vedel, da je to bila postaja. Hvala za informacijo."

Seveda mi je lepo razložil, kako pridem do postaje in prav prijazno se je poslovil.

Po "policijskih " navodilih zapeljem do križišča...

Slika


Približam si tablo vasi....Valica/Valizza... ja, to je pravo križišče :idea:

Slika


Pripeljal sem se iz strani mejnega prehoda Sečovlje:

Slika


Poglejmo, kaj piše na tabli...

Slika

Ja, to je trasa Porečanke proti Kaldaniji!


V nasprotni smeri se cesta nadaljuje proti Savudriji...

Slika


In kje je sedaj postaja Savudrija ? Policaj mi je rekel, da je točno v bližini križišča.

In res, naredim nekak korakov po cesti proti Savudriji in zagledam postajo...

Slika


Približam napisno tablo...

Slika


Še malo, da vidim, koliko se "iztegne" objektiv...

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Nadaljevanje...

Grem naokoli bivše zgradbe postajališča Salvore/Savudrija, saj ne vem, ali je obljudena ali ne, predvsem pa ne vem, ali imajo pri hiši hudega psa :lol:

Slika

Še ena iz primerne razdalje...seveda z velikim zumom :wink:

Slika

Poglejmo si to pridobivanje višine (101 m pri postajališču Savudrija) malo bližje.

Rekli smo že, da načrt proge pro Roselliju ni pravilno umeščen, ker so želeli spravit progo na en list...


Slika

S pomočjo katastra bomo ugotovili, za koliko je potrebno zavrteti ta načrt :idea:

Takole, za ene 35 stopinj...

Slika

Slika


Kaj je še posebnega pri tem postajališču ?

Seveda želja Savudrije, da se podaljša proga do Savudrije.

Seveda želja Umaga, da se poveže z železnico s svetom.

Če že ne z normalnotirno, pa ozkotirno.

Leta 1910 je Umag šel v ofenzivo za "svojo" povezovalno progo.

Ena od možnosti je bila povezava s postajališčem Salvore/Savudrija:

Slika

Temu primerno so predvideli tudi predelavo postajališča Salvore/Savudrija...

Slika

Začeli so risati, kakšna bo postaja Umag...

Slika

Vir: Roselli, 1972

Zaradi prve svetovne vojne so načrti padli v vodo...


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:5035

Pozdravljeni,

do Buj sta še dve postajališči, Markovaz/Markovac in Caldania/Kaldanija.

Italijani so Markovac preimenovali v Mazzoria...

Slika

Smo še vedno v jurisdikciji Pirana in v katastrski občini Salvore/Savudrija, tako da si lahko ogledamo, kje je postajališče Markovac, km: 52,09768

Slika

Vidimo, da je bila v Markovcu samo ena hiša. V času, ko je po Porečanki potoval Roselli so bile tri hiše.

Vidimo pa, da tudi Mazuria ni preveč obljudena...


Naslednje postajališče je Kaldanija, km: 53,90370

Tukaj imamo na voljo vsaj eno fotografijo...

Slika

Slika


Nadaljujemo proti Bujam, smo še vedno v jurisdikciji Pirana, v katastrski občini Castelvenere/Kaštel...

Slika

Porečanka se vije mimo Volpije...

Slika


...sledimo ji lahko do neposredne bližine železniške postaje Buje, kjer pa se neha jurisdikcija Pirana (in katastrska občina Kaštel) in začne katastrska občina Buje...

Slika


Poglejmo še, za koliko moramo zavrteti Rosellijev načrt iz knjige...približno za 35 stopinj, točne primerjave nisem delal (samo za orientacijo).

Slika


Naslednja postaja je Buje.

Se nadaljuje Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Porečanka/Parenzana, zgodovina

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Postaja Buje se nahaja tu. Očitno delana po istem tipu kot izolska. Na nižjem "prizidku" je opaziti tudi dvojezični krajevni napis, ki pa najbrž nima zveze s Porečanko.

Tisti predel je na Google Maps, milo rečeno, slabo skartiran. Nekoliko bolje so svoje delo opravili prostovoljci na OpenStreetMap ("Wikipedija za zemljevide"). Tam je razvidno, da se ta predel Buj imenuje Stanica in da postaja pomenljivo leži na Stanični ulici.

Glede na vozni red, ki je bil objavljen nekje bolj pri začetku teme, je v začetnem obdobju Porečanke, ko so vozili trije pari vlakov na dan, ravno ta postaja bila nekakšno logistično središče te proge. Navsezgodaj zjutraj sta po en vlak odšla iz Buj proti Trstu oz. Poreču, pribl. sredi dopoldneva sta tam obrnila in odpeljala celotno traso v drugo smer, kjer sta se srečala ravno v Bujah. Proti večeru pa sta se s končnih postaj vrnila na prenočevanje v Buje. Torej bi pričakovali, da je bila po površini kar velika, da so tam bile kurilnice in vse ostalo, kar spada zraven...
Odgovori