Pozdravljeni,
poglejmo, ali moramo res za vsak podatek v arhiv na Dunaj, ali se da najti podatke kje v bližini
O:10850
Kaj smo se naučili iz vseh prejšnjih načrtov dovoznih poti ?
Ravno toliko, da smo pravilno ugotovili zamenjavo imena postajališča Chervar/Krvar v Caroiba/Karojba.
V kolikor bi imeli na razpolago načrte iz leta 1902 in starejše, nam tega sploh ne bi bilo potrebno ugotavljati, ker bi bilo popolnoma jasno.
V primerih pa, ko ni ohranjenega gradiva ali pa je hranjen v oddaljenih krajih (recimo Dunaj), potem smo si pač prisiljeni pomagati z vsemi najmanjšimi detajli.
Ali pa se odpeljati na Dunaj...in tam brskati po arhivih. Prvi dan naročiš gradivo, drugi dan ti ga prineseje, če ni tisto, kar iščeš, zopet naročiš, dobiš naslednji dan in to lahko ponaviš kolikokrat hočeš...
pozdrav
Darko
Ena od možnosti, ki se ponuja zadnje čase je potovanje Ljubljana-Reka/Rijeka za 9 € v eno smer, torej skupaj 18 €. Poceni, vendar gre cel dan v maloro, v arhivu pa lahko delaš le 3 ure. Če se spoznaš in naročiš prave stvari, si lahko uspešen. Si pa lahko ogledaš še kakšne muzeje, pregledaš antikvariate, pa še kaj...
Sploh se nam ne bi bilo potrebno toliko truditi z izračunavanjem pravih in nepravih kilometrov, da smo se "prebili" do formule:
postajališče Chervar/Krvar = Caroiba/Karojba
V Državnem arhivu na Reki/Rijeki (DARI) so dopisi železniškega ministrstva z Dunaja, ki nam točno prikazujejo situacijo.
Dne
11.6.1901 je Ministrstvo za železnice odobrilo novo
postajališče Chervar/Krvar na km: 97. 6/7
Vidimo, da je takrat bilo predvideno postajališče na km: 97. 6/7, torej za okoli 3,5 km več, kot je bilo potem v resnici ob otvoritvi. Seveda zaradi krajšanje Porečanke, ki ni zavila proti Piranu/Bernardinu.
Drugi dokument pa potrjuje našo ugotovitev o preimenovanju postajališča Krvar v: Caroiba/ Karojba z dne 24.9.1901:
Sedaj nam je vse jasno, načrt je moral biti izdelan leta 1901, leta 1902 pa je prišel do "uporabnikov", ki pa verjetno niso imeli dopisa o spremembi imena ostajališča.
Se pravi, da
mi vemo več kot takratni projektanti dovoznih poti k postajališčem in postajam
pozdrav
Darko