O: 7300
Pozdravljeni,
prvo postajo Porečanke Trst-Sv. Andrej/Triest-S. Andrea smo že obdelali na strani 2.
Leta 1906 so Državne železnice v okviru gradnje Bohinjske proge zgradile novo postajo, katera je postala tudi začetna postaja Porečanke (Trst-Poreč).
Sedaj je čas, da obdelamo še to, novo postajo.
železocestnik napisal/-a:O:1250
Pozdravljeni,
....
.....
Se pravi, najprej pregledujemo progo. Pri Marjanu Kralju se prikaz progeprične na tej strani (Trst):
http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Začetni kilometer: 0
Trst
Mimogrede omenimo, da so načrti proge pri Marjanu Kralju povzeti iz knjige Giulio Roselli: Cara Parenzana!, s tem, da so izbrisana italijanska imena krajev in vpisana slovenska.
Lepo je vidno, kje se železnice za Poreč, Herpelje in Bohinjska železnica/"Transalpina" ločijo.
Fotografije, ki "pašejo k temu odseku od = do 5 km so:
1:postaja Trst
2:postaja Trst-peron
3:postaja Trst-izhod
Nas nobena od teh točk (1-3) trenutno ne zanima in se bomo k tej postaji vrnili kasneje, na koncu prikaza, saj je bila ta postaja zgrajena kasneje, leta 1906, ko so zgradili progo Jesenice-Gorica-Trst (Sv. Andrej).
Nas zanima sedaj prva postaja v Trstu, ki je bila km: 0,00 na progi Trst-Poreč.
Na načrtu zgoraj je bila locirana tam, kjer je na trasi "Porečanke" označena kilometraža
"0". Ta postaja Sv. Andrej je bila zgrajena že leta 1887 za končno postajo proge Hrpelje-Kozina-Trst (Sv. Andrej).
Leta 1902 so ji dogradili tire in je postala tudi začetna postaja "Porečanke".
Poglejmo si, kako je izgledala ob otvoritvi leta 1887:
Tirna shema postaje Trst-Sv.Andrej tudi že s tiri za Poreč je izgledala po Giuliu Roselliju takole:
Vidimo, da je kilometraža sredine sprejemne postaje Trst-Sv- Andrej km: 0.0
Tudi kasneje, ko so zgradili novo postajo Trst-Sv. Andrej leta 1906, niso spremijali kilometraže "Porečanke" in je ostala km: "0" pač nič in so del proge do nove postaje bliže centru mesta označili z minusom (- 793 metrov).
pozdrav
Darko
Poglejmo si sedaj fotografije pri postaji Trst na strani Marjana Kralja:
Slika 1) Postaja Trst: Pred železniško postajo Trst. Dva vlaka čakata na odhod. Na desni velika "Trans-alpina", na levi ozkotirna "Parencana"
To sliko je objavil Giulio Roselli v knjigi: La ferrovia Trieste-Buie-Parenzo : e i problemi ferroviari dell'Istria e di Trieste, Trst 1972.
Akvarel v svoji veličini izgleda takole:
Akvarel je narisal Hans Pawlik in je vbarvah. Na žalost ne moremo prikazati celotnega akvarela, ker je v knjigi o železniškem muzeju v Trstu objavljena "obrezana"...
Za osnovo je Pawlik imel verjetno te fotografije:
Na prvih dveh fotografijah piše, da je to nov kolodvor Državnih železnic, pri tretji pa, da je to kolodvor Sv. Andrej/S. Andrea v Trstu.
Potniki so nekako morali ločiti kolodvor Južne železnice od kolodvora Državne železnice.
Enostavneje je bilo, če je imelo neko ime.
Ime bivše postaje Sv. Andrej se je obdržalo, celo italijanske železnice so leta 1918 poimenovale postajo Trieste S. Andrea vendar le do leta 1923, ko so ga preimenovali v "Campo Marzio", kar pa sploh ni pomenilo kaj pomembnega, kot so si predstavljali tisti, da so šli menjati ime postaje.
Toponomastiki danes razlagajo ime takole:
!324: in contrata campi marzi
1342: vigna in canpomarzio (vinograd)
1326: Canpi Marcii, vicino alle Saline (v bližini so bile soline)
29.7.1723: chiesa S.Andrea in Campo Marzo (erkev Sv.Andreja)
Torej daleč od kakšnega kampa romanskih vojakov. Področje je bilo močvirno, v okolici nekaj vinogradov, pa soline...
link do CAMARCIJ-CAMPI MARCI - CAMPO MARZIO:
http://triestestoria.altervista.org/top ... /topC.html
pozdrav
Darko