Zgodovinske poti slovenskih železniških prog
- Chemnitzer
- Začetnik
- Prispevkov: 7
- Pridružen: 09.05.2021, 17:41
- Kraj: Chemnitz, Nemčija
- Kontakt:
Zgodovinske poti slovenskih železniških prog
Zdravo!
Ali obstaja pregled, kjer si lahko na podlagi kilometrskih kamnov ogledate (zgodovinski) potek železniških prog v Sloveniji?
Linija SŽ-41 zdaj vozi od Ormoža do Hodoša, toda odsek od Hodoša do Murske Sobote (ali Lipovci / Murahely?) je prvotno del železniške proge Körmend–Murska Sobota. Kje pa je imela preostala pot med Ormožem in Mursko Soboto začetno ali končno točko?
Hvala vnaprej!
Leonard
Ali obstaja pregled, kjer si lahko na podlagi kilometrskih kamnov ogledate (zgodovinski) potek železniških prog v Sloveniji?
Linija SŽ-41 zdaj vozi od Ormoža do Hodoša, toda odsek od Hodoša do Murske Sobote (ali Lipovci / Murahely?) je prvotno del železniške proge Körmend–Murska Sobota. Kje pa je imela preostala pot med Ormožem in Mursko Soboto začetno ali končno točko?
Hvala vnaprej!
Leonard
Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog
Zdravo!
Leta 1924 je bila zgrajena povezovalna proga Murska Sobota-Ljutomer-Ormož.
LP - Peter
Leta 1924 je bila zgrajena povezovalna proga Murska Sobota-Ljutomer-Ormož.
LP - Peter
- Chemnitzer
- Začetnik
- Prispevkov: 7
- Pridružen: 09.05.2021, 17:41
- Kraj: Chemnitz, Nemčija
- Kontakt:
Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog
Hvala!
Se je kilometrina začela v Murski Soboti?
Pozdrav
Se je kilometrina začela v Murski Soboti?
Pozdrav
Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog
Zdravo!
Glede na kratek opis gradnje te povezovalne proge v knjigi Ivana Mohoriča "Zgodovina železnic na Slovenskem" (str. 368-369) domnevam, da se je kilometraža z 0,0 km pričela v Ormožu. Tako je tudi še danes. V knjigi pa konkretnih podatkov žal ni.
Pozdrav - Peter
Glede na kratek opis gradnje te povezovalne proge v knjigi Ivana Mohoriča "Zgodovina železnic na Slovenskem" (str. 368-369) domnevam, da se je kilometraža z 0,0 km pričela v Ormožu. Tako je tudi še danes. V knjigi pa konkretnih podatkov žal ni.
Pozdrav - Peter
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog
Peter, pozdravljen,
po podatkih Jožeta Jenka so progo Murska Sobota-Ljutomer-Ormož v dolžini 39,3 km začeli graditi 17.2.1922, otvoritev proge je bila 23.11.1924.
Progo Murska Sobota - Hodoš v dolžini 30,1 km je bila odprta za promet 26.6.1907.
Kilometraža postaj na progi MS-Ormož, kilometraža se je po projektu začela v MS. Kaj je bilo kasneje ne vem, ker se s to progo nisem ukvarjal.
...na žalost shrani.si ne deluje. Ko bo, bom dodal kilometražo in potek proge
pozdrav
Darko
po podatkih Jožeta Jenka so progo Murska Sobota-Ljutomer-Ormož v dolžini 39,3 km začeli graditi 17.2.1922, otvoritev proge je bila 23.11.1924.
Progo Murska Sobota - Hodoš v dolžini 30,1 km je bila odprta za promet 26.6.1907.
Kilometraža postaj na progi MS-Ormož, kilometraža se je po projektu začela v MS. Kaj je bilo kasneje ne vem, ker se s to progo nisem ukvarjal.
...na žalost shrani.si ne deluje. Ko bo, bom dodal kilometražo in potek proge
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog
Shrani.si mi še vedno javlja, da je prišlo do napake na serverju
Sem naložil slikco postaj in kilometražo na stran ljubiteljev železnice, kjer lahko dodajaš slike na njihov server:
Takoj lahko ugotovimo, da je nekaj narobe s kilometražo
Bo potrebno preveriti načrt proge
Dodajam še načrt proge Murska Sobota-Ormož iz strani ljubiteljev železnic:
pozdrav
Darko
Sem naložil slikco postaj in kilometražo na stran ljubiteljev železnice, kjer lahko dodajaš slike na njihov server:
Takoj lahko ugotovimo, da je nekaj narobe s kilometražo
Bo potrebno preveriti načrt proge
Dodajam še načrt proge Murska Sobota-Ormož iz strani ljubiteljev železnic:
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog
Ne vem, zakaj so različni podatki. Oboje sem povzel iz arhivskega gradiva Jožeta Jenka v Zgodovinskem arhivu Ljubljana (ZAL 311).
Bom moral malo podrobneje pogledati njegove zapiske in arhivski material.
Morda so izravnali kakšen ovinek
pozdrav
Darko
Bom moral malo podrobneje pogledati njegove zapiske in arhivski material.
Morda so izravnali kakšen ovinek
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog
Potek trase med 0 in 15 km je povsem drugačen kot na tem starem zemljevidu. Dejansko dela trasa ovinek proti Lipovcem v smeri azimuta (kot med severom in izbrano smerjo) 120°(vsi azimuti so ocenjeni na oko!), od tam zavije °proti Dokležovju in mosti čez muro v smeri kakšnih 220°in se nato preusmeri pod kotom 200°proti Banovcem nakar se priključi takrat že obstoječi progi Ljutomer-Radgona nekje pri Noršincih pri Ljutomeru. Skratkta povsem drug potek, kot na tem starem zemljevidu. Očevisdno so progo potegnili v skladu z lokalnimi interesi, Beltinci, Veržej in od tam razumljivo po najkrajši črti do obstoječe proge. Ni kaj dosti za preučevat!Ne vem, zakaj so različni podatki. Oboje sem povzel iz arhivskega gradiva Jožeta Jenka v Zgodovinskem arhivu Ljubljana (ZAL 311).
Bom moral malo podrobneje pogledati njegove zapiske in arhivski material.
Morda so izravnali kakšen ovinek
Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog
Tudi proga pri Mekotnjaku ne poteka tako kakor je na zemljevidu.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog
Pozdravljeni,
hvala obema...
Sta mi prišparala nekaj časa. Še nikoli nisem bil v Prekmurju, razen en teden v Radencih.
Ga bom lahko porabil za kakšno drugo raziskavo
Projekti pa so: idejni (lahko jih je več), izbrani (tisti, za katerega je izdano gradbeno dovoljenje) in načrt izvedenih del (tisti, ki bi ga morali narediti, pa ga ne, da prikrijemo, kaj smo naredili "mimo" gradbenega dovoljenja in poleg tega še prišparali denar....dokler na butnemo pri vzdrževalnih delih v neko, cev, ki smo jo prestavili...in izgubimo ves denar, ki smo ga prišparali
pozdrav
Darko
hvala obema...
Sta mi prišparala nekaj časa. Še nikoli nisem bil v Prekmurju, razen en teden v Radencih.
Ga bom lahko porabil za kakšno drugo raziskavo
Projekti pa so: idejni (lahko jih je več), izbrani (tisti, za katerega je izdano gradbeno dovoljenje) in načrt izvedenih del (tisti, ki bi ga morali narediti, pa ga ne, da prikrijemo, kaj smo naredili "mimo" gradbenega dovoljenja in poleg tega še prišparali denar....dokler na butnemo pri vzdrževalnih delih v neko, cev, ki smo jo prestavili...in izgubimo ves denar, ki smo ga prišparali
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- Chemnitzer
- Začetnik
- Prispevkov: 7
- Pridružen: 09.05.2021, 17:41
- Kraj: Chemnitz, Nemčija
- Kontakt:
Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog
Pozdravljeni in hvala vsem za odgovore!
Tako lahko dodam članek v nemški Wikipediji.
Leta 1945 je bil obmejni promet ustavljen, leta 1968 pa med Mursko Soboto in Hodošem. So na teh odsekih demontirali sledi?
Toda na odseku Ormož – Murska Sobota promet nikoli ni ustavil? In ali je predor Mekotnjak (174 m) obstajal že prej? Na tem zemljevidu iz leta 1941 je verjetno le dolina.
Pozdravi
Leonard
Tako lahko dodam članek v nemški Wikipediji.
Leta 1945 je bil obmejni promet ustavljen, leta 1968 pa med Mursko Soboto in Hodošem. So na teh odsekih demontirali sledi?
Toda na odseku Ormož – Murska Sobota promet nikoli ni ustavil? In ali je predor Mekotnjak (174 m) obstajal že prej? Na tem zemljevidu iz leta 1941 je verjetno le dolina.
Pozdravi
Leonard
Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog
Predora Mačkovci zagotovo ne. Še danes stoji, le da je v sredini zasut.
Predor Mekotnjak so zgradili leta 2001, dejansko so progo poglobili samo za 6m in naredili v bistvu pokriti vkop, s tem pa zmanjšali vzpon proge.
Mislim da je bila pred leti zgodovina te proge predstavljena tudi v Novi progi.
Predor Mekotnjak so zgradili leta 2001, dejansko so progo poglobili samo za 6m in naredili v bistvu pokriti vkop, s tem pa zmanjšali vzpon proge.
Mislim da je bila pred leti zgodovina te proge predstavljena tudi v Novi progi.
- Chemnitzer
- Začetnik
- Prispevkov: 7
- Pridružen: 09.05.2021, 17:41
- Kraj: Chemnitz, Nemčija
- Kontakt:
Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog
Kako lahko razumem to tabelo? Je uradno?železocestnik napisal/-a: ↑21.05.2021, 23:32 Sem naložil slikco postaj in kilometražo na stran ljubiteljev železnice, kjer lahko dodajaš slike na njihov server:
Takoj lahko ugotovimo, da je nekaj narobe s kilometražo
Bo potrebno preveriti načrt proge
Kje sta bili Ormoška državna in južna kolodvor?
Danes je Ormoški km 0,0 - Murska Sobota km 38,5: približno tri kilometre več?
Oprostite za moja številna vprašanja in hvala za informacije!
Leonard
Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog
Kaj je težko razumeti? Saj smo ti povedali da železniška proga ne poteka tako kakor je prikazano v prilogi katero je podal @železocestnik.
Si poiskal članek o omenjeni progi v Novi progi?
Si poiskal članek o omenjeni progi v Novi progi?
- Chemnitzer
- Začetnik
- Prispevkov: 7
- Pridružen: 09.05.2021, 17:41
- Kraj: Chemnitz, Nemčija
- Kontakt:
Re: Zgodovinske poti slovenskih železniških prog
Ok, torej je tudi tabela „napačna“.
V Novi progi nisem našel ničesar.
V Novi progi nisem našel ničesar.