Ljubitelj, mene si pa totalno razočaral
Ok, gremo se resno kregat
Ljubitelj napisal/-a:
Tako hudo pa v tistih časih ni bilo. Edino odsek proge Mb-Šentilj/meja je bil demontiran. Saj je skoraj še moj oče šel v Albanijo ustvarjat bratske železnice. Drugih prog pa niso odmontirali. Imeli pa so dokaj močen razlog. Takrat je bila Avstrija (do l. 1956) pod okupacijo, gospodarstvo pa na psu. Tako tudi ni bilo nekega velikega tranzita. Še v 60 letih je vozilo komaj nekaj vlakov v tranzitu. Tako res ni imelo smisla vzdrževati 2 tirno progo za 10-12 parov vlakov.
Ja, to je res. Sej kratkoročno ni blo neumno, ampak dolgoročno. Komunisti so pa razmišljal samo v rangu +-5 let .... Ni čudno, če so pa večino inteligence al pobili al pa izgnali. Kardelj je mel srednjo šolo, Tito je bil šlosar ... čeprav po drugi strani - ko se spomnim na naše ljube univerzitetno izobražene pravnike, ki so po vojni na montiranih procesih obsojali nedolžne na smrt (še svoje, ne samo drugače misleče) ... če v srcu ni vse v redu, še taka izobrazba ne pomaga.
To, da so demontirali samo ta tir, pa nikakor ne drži. Demontirali so tudi tir med Lendavo in Letenjem (šlo na Balkan), tir Dravograd - Labot, Puconci - Kondorfa (le kam neki so šli tiri
), ker je velenjskim komunistom iz blokov ob progi šla na živce proga Velenje - Otiški vrh, so pospravili še to (ob hudem upiranju domačinov), letela je proga Jesenice - Trbiž (ok, za to so bli tud Italijani sokrivi) - kam so šli tiri? Za to progo ne vem, za prekmurske so pa gotovo šli na Balkan. Odstranjena je bila tudi proga Naklo - Tržič, Slovenska Bistrica mesto - Črešnjevec. Tud vrhniško progo so genialno demontirali (za tire ne vem, kam so šli, najbrž spet na Balkan), ker je bil bencin tako krasno poceni v 50. Dons pa ...
Odstraniti so menda hoteli tudi kamniško progo, pa je potem le niso. Tko da - ne mi o demontažah prog, da jih ni blo
Kaj vse so pa medtem zgradili z našimi tiri, mladci in denarjem po Bosni in po Balkanu pa ...
Kaj so pa pri nas zgradili vrli pionirji? "Avtocesto" (ki jo gradimo še danes) LJ - ZG - Beograd, in tiste kumrovške železnice, ki so danes v šavju. OK, za zadnje se sicer spet kaže perspektiva v luči vstopa HR v EU, tko da mogoče le niso bile tako mimo, kot se zdi v tem trenutku. Aja, pardon, še eno super koristno železnico so zgradil in še lepo pospravil - do Kosez ...
Ljubitelj napisal/-a:
Kar se pa tiče industrije. Po mojem vedenju je edina tovarna, ki so jo hoteli imeti Srbi bila proizvodnja kamionov Pionir (Licenca Praga izpred vojne) v bivši letalski tovarni Mb-Tezno, kasneje TAM. Ker je licenco kupila tovarna v okolici Beograda, so jo dokaj upravičeno zahtevali, pri čemer so igrali na strateške strune, beri bližina meje s sovragom.
Kolikor vem, so na koncu zares demontirali samo eno tovarno. Mogoče prav to, ki jo omenjaš. So pa bili poskusi v to smer. Vsaj tu jih je srečala pamet. O učinkovitosti komunističnega gospodarstva pa raje ne bi - naše samoupravljanje so si z Zahoda hodili ogledovat kot v živalski vrt in se smejat neučinkovitosti. Le o čem so odločali delavci? Vse je bilo že vnaprej določeno na sestanku partijskih direktorjev. Delavci so pa odločali o pivu v hladilniku ...
Živelo pa se je na "veliki" nogi na račun ameriške pomoči (ampak samo za tiste v pravi in edini stranki in pa mogoče še za neizobražene delavce - ti se oblasti niso zdeli nevarni, tudi če so kdaj zašli v cerkev ali pa rekli kaj proti oblasti - hudič je bil, če si mel fakulteto pa si to naredil). Reagan se je potem naveličal te nepovratne pomoči ... in je Juga šla zato še hitrej po gobe v 80.
Ljubitelj napisal/-a:
Kar se pa tiče proge BB, res je stala dosti tudi naše žepe. Vendar je v infarstrukturo potrebno vlagati, ker se le tako lahko država razvija. S tem so se odprli novi trgi za slovensko blago. Saj podobno je pa sedaj v EU, ko se vlaga v infrastrukturo nerazvitega dela. Naši politiki pa propagirajo "čpalništvo EU skladov", kar je enako, kot je bilo v Jugi,samo da smo sedaj na drugi starni "črpanja".
LPL
No, no - to črpanje skladov nikako ni enako temu, kar se je počelo v Jugi, kjer Srbom ni bilo treba polagati točnih računov. Država mora vlagat v infrastrukturo, ampak enakomerno - ne pa da je SLO mela v Jugi samo bogo nedokončano avtocesto od LJ do Razdrtega in del gorenjske in polovico Slovenice po Štajerski. Medtem so pa Srbi veselo gradili od Novega Sada do Niša. Jugo je vodila foušija, pohlep komunistiov po oblasti, nacionalna trenja in nasilje nad vsakim drugačnega mišljenja od uradne ideologije, ne pa enakomeren in pravičen razvoj države in državljanov. Najbolj so trpeli intelektualci.
Da ne omenjam slovenskih državnih daril Titu - kar poglejte si cadillace v Bistri - koliko od teh jih je podarila Republika Slovenija. V tistih težkih povojnih časih, ko je navadnim ljudem vsega manjkalo ...
Ljubitelj napisal/-a:
Prejšnemu režimu lahko očitamo marsikaj, vendar ne kar počez. Pa da ne bi kdo mislil, da sem bil v tistih časih, komunajzar kakor sedanji velespoštovani voditelji.
Se strinjam, da ni kar za počez mahat čez staro Jugo, ampak ta država je bla res bolna - težko se je vzdržat, se opravičujem