Švedska - privatizacija

Take in drugačne nepomembnosti, ki pa jih radi delili z širnim svetom, pa stvari, ki jih premaknemo.
Odgovori
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Švedska - privatizacija

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni .

V današnjih jutranjih poročili (7h, 14.09.2014) je bil na 1. programu radia (RTVSLO) objavljen prispevek o volitvah na Švedskem ( začenja se v 8 minuti). Pustimo politične analize. Pomemben je zadnji del. Volivci zamerijo sedanji "konservativni" vladi, da se je povečal razkorak med bogatimi in revnimi. V domu ostarelih tehtajo plenice, cena obroka prehrane v šolah je znižana na vrednost hrustljavega kruhka in vode "ter stalno zamujanje vlakov po privatizaciji železnic".

Moj komentar. Marsikaj v tej državi, mislim na Slovenijo, ni vredu. Vendar ne pustimo, da nam bodo s "TEZO", da je "privatizacija" rešitev za "krizo" vsak dan "kravžljali" možgane. Za koga ? Za kateri žep ? :^o

Ste že prebrali književno delo Ivana Tavčarja "4000". Če ne, si preberite tisti del, ki opisuje je organiziranje prevoza po tirih. :twisted:

LP Igor
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Švedska - privatizacija

Odgovor Napisal/-a preglednik »

V Angliji pa je menda kar uspešna. Kljub težavam v začetku, železnice funkcionirajo!
preglednik
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Švedska - privatizacija

Odgovor Napisal/-a trackpan »

preglednik napisal/-a:V Angliji pa je menda kar uspešna. Kljub težavam v začetku, železnice funkcionirajo!
Pozdravljeni .

V tedniku "Mladina" (5.12.2014) je bil objavljen članek novinarke Urše Marn :" Privatizacija za telebane" ("Kdo bo dejansko zaslužil in kdo se bo obrisal pod nosom").

Zanimiv članek, vreden branja. V njem omenja tudi privatizacijo britanskih železnic. Bistveno: stroški so se podvojili, rabijo pomoč države, od leta 2010 so zvišali cene vozovnic za skoraj 25%, v povrečju so vlaki starejši, ko so bili leta 1996, večji del železnic upravlja "Deutche Telekom" ( v lasti nemške države) in "Keolis" ( v lasti francoske države) itd.

Tako. "Futrajo" nas s tezo kako je "državna lastnina" po naravi nekaj slabega celo ogabnega in "privatizacija" je nekaj najboljšega kar se lahko zgodi narodu. Za koga :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: ? Koliko bo kdo zaslužil :mad1 :mad1 :mad1 :mad1 ? Kaj nam bo (nam vsem) potem še ostalo ? :^o #-o

LP Igor
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Švedska - privatizacija

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Znano je , da je država slab gospodar, ker politika v gospodarstvu nima kaj iskati. Državne firme so zgolj parkirišča za zaslužne oz. "rotirajoče" kadre z bajno visokimi plačami, o katerih navadni smrtniki lahko samo sanjamo. Kar pa se Britanskih železnic tiče, mislim da je stanje povsem drugačno kot ga opisuje tisti članek v Mladini, četudi je res, da so bile v začetku težave.
preglednik
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Švedska - privatizacija

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni.

@preglednik si prebral članek ? Kaj je to "država" ? Kdo ima pravico, da si lasti državo ? Vsi, ki živimo v njej ali določene politične stranke ? Če si jo lastijo določene stranke, "elite", je to že privatizacija, pa naj bo takšen ali drugačen sistem. Ali mislijo te "elite", da je podjetje vir hitrega, prehitrega zaslužka oz. "plenjenja". Marsikaj pri nas ni vredu. Ampak, nočem, da bodo še tisto nekaj "razprodali".

Novinarka se lahko moti, podatki so lahko napačni. Sedaj, pa me prepričaj, da ni tako.

LP Igor
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Švedska - privatizacija

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Saj ti dam v bistvu prav. Tako kot nima noben pravice privatizirati "države" v svojo osebno korist, jo tudi nima pravice goljufati z istim namenom. Poglej kaj se dogaja v zdravstvu, bankah in ostalih paradržavnih institucijah. Kar se železnic tiče, mislim, da bi morala biti infrastruktura popolnoma ločena od prometa. Tovorni promet lahko opravlja kdorkoli, ki je za to usposobljen, tudi npr. "SŽ-Cargo" z večinskim državnim deležem, seveda brez vsake državne protekcije. Za potniški promet, zlasti tisti na lokalnih progah pa bi država morala dobiti koncesionarje. Podobno kot dela Hrvatska (verjetno tudi drugi) na področju potniškega pomorskega prometa med otoki. Linije med Reko in Lošinjem npr. nima več Jadrolinija, temveč povsem privatna firma. Pa ne mi reči, da je v zimskem času rentabilna. Usluge so pa zelo kvalitetne, kar ti lahko jamčim.
preglednik
Odgovori