Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

ali smo to že imeli: Edvin Furlan: POVEČANJE PREVOZNE ZMOGLJIVOSTI ŽELEZNIŠKE PROGE KOPER - DIVAČA, 2007
link: https://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q= ... 35V4Ktbr2w

Ali obstaja še kaj novejšega ?

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

zanimiva sta članka v Gradbenem vestniku št.5, Maj 1964:

Inž. Venčeslav Funtek: EKONOMSKA UPRAVIČENOST GRADNJE PROGE PREŠNICA - KOPER, stran 100 - 109

Inž. Alojz Poljanšek: PROGA PREŠNICA - KOPER, PREGLED PROJEKTIRANJA PROGE Z OPISOM IN NAČRTOM TRASE, str. 109 - 113

link:
Brezplačen elektronski izvod revije GRADBENI VESTNIK:
Celoten članek si preberite v elektronski različici revije Gradbeni vestnik v PDF obliki: http://www.zveza-dgits.si/11262/pdf:1


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
gv501
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 08.03.2016, 17:43

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a gv501 »

V prosto dostopnem digitalnem arhivu Gradbenega vestnika, v katerem so shranjene vse številke te revije, lahko preberete še članek iz leta 1966, ko se je koprska železnica že gradila: http://www.zveza-dgits.si/koprska-zelez ... i-problemi.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Tudi nekateri na tem forumu so nekateri navijali za novi tir nekako v smeri preko Kubeda. Članek v GV v davnem letu 1964 lepo pove, zakaj je ta varianta bila izločena, plazovit teren med pečki in Kubedom in 1000 m tunela v slabih razmerah. v 50 letih se teren ni spremenil, torej je še vedno manj primeren. zato se s to traso niso več ukvarjali. Zanimivo pa je, da so raziskovali tudi traso proti Sežani preko Bazovice (v začetku 50 let je obstajalo še STO!) z nagibom kar 33 ‰!

Vsekakor bi se spodobilo, da bi vsi navijači za ne vem katero varianto enkrat pregledali vsaj predhodno delo!

LPL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljen, Ljubitelj,

tokrat imaš popolnoma prav.
Vendar se je v tem času zgodilo to, da je prišlo do zamenjave generacij. Kot sam dobro veš, danes ne znamo poskebeti za prenos znanja. Ko so projektanti odšli v penzijo, so za njimi zaprli vrata. Popolnoma drugače delajo v razvitem svetu. Predno kdo odide v penzijo, mu za tri leta dodelijo mlade projektante, ki imajo možnosti, da se kaj naučijo tudi iz napak starejših kolegov. Če prenos znanja poteka fer...

Po drugi strani ostanejo za projektanti osnutki, projekti, projekti izvedenih del. Tudi s tem gradivom ne znamo ravno prav ravnati. Slej kot prej se znajdejo načrti na smetišču...

K sreči pa so bili včasih inženirji "pismeni" in so marsikaj objavili. Danes so skoraj "nepismeni".

Tako so se ohranili tudi zapisi v Gradbenem vestniku.
K sreči imamo še vedno inženirje, ki vedo, da je potrebno digitalizirati to zgodovino...

V tej številki 2 iz leta 1966, ki nam jo je poiskal gv501, sta še dva članka o progi Koper-Prešnica. Se mu zahvaljujem za najdbo.

Friderik Vrečko, dipl. inž.: KOPRSKA ŽELEZNICA - POTEK TRASE, GRADNJA IN NJENI PROBLEMI

Branko Magajna, dipl. ekon.: NEKATERI EKONOMSKI ASPEKTI GRADNJE KOPRSKE LUKE IN ŽELEZNICE KOPER - PREŠNICA


Mene pa moti nekaj drugega.

Ko so leta 1999 izdelali študijo upravičenosti za povečanje kapacitete enotirne proge Divača-Koper, se je pokazalo, kako so si razdelili delo za študijo.

Dne 12. 11.1997 je namreč prišlo do dogovora avstrijsko - slovenske mešane komisije o vključitvi firme ARE v pripravo študije skupaj s SŽ-Projektivnim podjetjem.

SŽ-Projektivno podjetje je prevzelo pripravo tehnično-tehnološkega dela elaborata
ARE = AUSTRIA RAIL ENGINEERING je prevzelo ekonomski del in okoljevarstveni del elaborata

Zakaj si niso na SŽ_projektivno podjetje "izposodili" kakšnega projektanta za tehnično - tehnološki del pe ARE? Ali res sami vse vemo ? Ali imamo izkušnje ? Od kod ? Kje so šolani "naši" projektanti ?


Aprila 1998 so bile pripravljeno 3. variante:

- vzporedni tir

-varianta 120

- varianta 160


Dne 22. 10.1998 so bila podana na MOP pisna mnenja občin, uskladitev s potekom avtoceste, Inštitut za raziskavo Krasa, Kraški vodovod.

Raziskuje se 6. varijant !

Za 2. 11.1998 je bil predviden II. sestanek Steering Committee za izbiro najprimernejše varijante. Zaradi prezaposlenosti članov odbora sestanek ni bil realiziran, zato je predsednik odbora odobril predlagane sklepe, da se priporoča nadaljna obdelava 4. varijante.

Februarja 1999 je bilo podano končno poročilo, dopolnjeno z varijanto 4.1 ter izračunom stroškov investicije po odsekih za varijanto 4 in 4.1.

V času izdelave zgornje študije se je začelo delo tudi na študiji poteka trase hitre proge Trst - Ljubljana. Tako se je pojavila možnost povečanja kapacitete proge Divača - Koper s priklučkom na hitro progo, zato so jo uvrstili kot šesto varijanto v študijo upravičenosti.


Zakaj sem vse to napisal?

Se pravi: moti me predvsem to, da niso vključili v projektiranje proge nobenega tujega projektanta z izkušnjami. Mi je vseeno, ali bi bil Avstrijec, Nemec ali Španec!
Kot sem rekel, projektant z izkušnjami. Mi je vseeno, če bi bil tudi penzijoner, samo da bi delal skupaj s projetanti v SŽ-Projektivnem podjetju.

Sigurno bi prišli do pametnejše varijante, ki je sedaj enotirna nova proga z eno in pol tunela. Kako se bo nekoč dograjeval nov tunel? Ali se bo samo vrtalo ali tudi miniralo Kaj pa pod avtocesto ? Brez miniranja ?

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a suha »

Pri temu projektu bo treba malo zabremzati kojne. Moja Praoma bi rekla, "prej nič, zdej pa s kolom".

Je res da se že 20 let pregovarjajo kje in kako bomo gradili, samo ene resne in kvalitetne razprave, kjer bi bila vključena javnost oz. davkoplačevalci, ki bodo na koncu tudi plačali račun za tale gradbeni podvig, še ni bilo. Prav tako noben nič ne vpraša domačinov.

So samo neki načrti , ki bazirajo na osnovi iz leta 1996, pa nekih 10 dodatnih analiz, ki so nas baje že koštale 50 milijonov, pa pridobivanje gradbenih dovoljenj, ki so seveda tudi nekaj stala, pa neke ultra posodobitve postaje Divača, da se sedaj prav nujno rine tja gor priključevat progo.

Jah poglejte, v normalni državi, bi taki ljudje, ki so dobesedno s figo v žepu odobravali take projekte, čeprav še ni bilo nič konkretno zmenjenega, enostavno sedeli za rešetkami. Pri nas tega seveda ni, ker smo...... Prav enako se je godilo s TEŠom. Tam so tudi vpili, projekt je na pol končan. Zdaj je treba to dokončat, ker če ne bo šlo 700 plačanih milijonov v nič. Rabimo še nadaljnjih 700 milijonov. Alstom že pospravlja stroje. In posledica nategovanja pri TEŠu je sedaj to, da so se ljudje sedaj tako silovito uprli, tudi z zbiranjem podpisov za referendum za drugi tir itd., ker se enostavno vidi vzorec kako se je delalo pri TEŠu in da se prav na podoben način dela sedaj. Vse zelo kar naenkrt na silo "s kolom".

Če se je čakalo sedaj že 21 let se bo pa še nadaljno leto, ali pa še mogoče tri, samo da bo projekt korektno izpeljan. Ker pozor, če projekt nebo izpeljan tako kot mora bit in bo prišlo do resnih napak, korupcije itd., se bo davkoplačevalski tošel za Ajzenponarje, ki so s SŽ na čelu, že tako ali tako na slabem glasu, zaprl za nadaljnjih 50 let. Tako kot pomojem v Sloveniji ne bomo nikoli več zgradili kake termoelektrarne.

In kot sem že večkrat napisal, upravičenosti tako visoke investicije, ki bo po domače povedano v trenutni obliki samo industrijski tir za firmo, ki ima le 200 milijonov prometa, nizke, oz. kar oderuško nizke plače za zaposlene (od katerih je večina še iz tujine), ter ima velik vpliv na onesnaževanje okolja, oz. se to lahko drastično poveča ob kakšnem razlitju, enostavno ni. Da ne govorim, da je edina firmina dejavnost, za katerega se vsa ta cirkus zganja, prekladanje kontjenerjev iz ladje na železniške vagone in tovornjake, ter skladiščenje. Najbrž je vsem jasno, da neke pretirane dodane vrednosti tule ni, in da jih bo najbrž nova Magnina tovarna pri Mariboru prehitela v enem letu. Ne ustvarjajo nič, samo nudijo neko storitev za Nemce, Madžare, Slovake....

Zgrešenost naložbe v sedanji obliki se bo še bolj pokazala, ko bo prišel prvi račun za vzdrževanje tunelov, tako kot je prišel prvi višji račun za zgubaški TEŠ. Skratka novi progi je treba dat še nek dodaten namen, in kaj je tu bolj priročnega kot povezava s Trstom, da bi Ljubljana in s tem dobršen del Slovenskih prebivalcev končno dobila dostop do hitre vseevropske železniške infrastrukture. Ko bo imela proga tudi dodaten civilni namen bo tudi morebitne stroške lažje plačati, saj se bo vedelo, da gre vsaj delno projekt v javno korist plačnikom.

Skratka minili so cajti 1970 let, ko je maršal rekel, sedaj bomo pa gradili zame protiatomski bunker ki bo koštal 5 milijard, če bo pa kdo kaj rekel proti, ga bomo pa poslali na en sredozemski otok kamne prelagat. Danes imamo internet in s civilnimi iniciativami se bo potrebno pogovarjat, ter sodelovat. Na koncu koncev pa imajo tudi oni prav, ker, če ne bi bila korupcija pa res vsepovprek. [-X Tako kot se recimo nekateri razburjajo, ko se kakšna neizbrana gradbena firma pritoži na izbiro izvajalca za javne investicije ali dela. Tu gre za tipičen demokratičen instrument, ki ima vsaj v osnovi še kako tehten smisel.
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Solčavec »

strimini
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 25
Pridružen: 05.09.2016, 18:02

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a strimini »

http://www.bimmania.com/richard-hammond ... 7bb81.html

tole je bojda stalo 800mio Eur, samo za primerjavo...
senitel
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 146
Pridružen: 02.08.2013, 13:15

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a senitel »

Ne gre lihk primerjat..
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a cokla »


Se mi je zdelo....v zadnjih sekundah je omenjna srž problema - odškodnina.

Bolano.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

Dr. Duhovnik je na youtube objavil video, ki prikazuje, kje se bi gradil dodatni drugi tir in kje bi bila zgrajen njegov patentirani del proge Koper-Prešnica

https://www.youtube.com/watch?v=LJaOKuXDzbs

V videu so dodana tudi razna mnenja in podatki ter predlog o ponovni preveritvi vladne varijante in novih predlogov, ki jih je več.

Zapisano je tudi, kdo po dogovoru podpira, da se preverijo vse možne rešitve, torej tudi druge, ne samo dr. Duhovnikova.

Dobeseden zapis v filmu:

PREDLOG, DA SE PONOVNO PREVERI VSE MOŽNE REŠITVE, PODPIRAJO:

- INŽENIRSKA AKADEMIJA SLOVENIJE

- INŽENIRSKA ZBORNICA SLOVENIJE

- SLOVENSKA ZVEZA INŽENIRJEV


Glede na to, kdo vse je involviran v projekte in glede na to, da je neformalno sprejet pakt o nenapadanju med avtorji rešitev, zmanjka neodvisnih inženirjev za presojo o najboljši rešitvi.

Mislim, da vladi ne preostane drugega, kot da najde res eno pametno posvetovalno inženirsko firmo v tujini za svetovanje. Naj ji ne bo težko se odločiti za najboljšo in ne gleda na najnižjo ceno. Če samo pogledamo, koliko denarja smo porabili do sedaj za projektiranje itd.

V vladi se itak nihče ne spozna na nič.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
1216-001
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 699
Pridružen: 28.11.2008, 11:16

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a 1216-001 »

Za dr. Duhovnika bi imel par vprašanj če bi mu jih lahko zastavil.
- izračun potrebne zavrte mase in kako jo zagotoviti na takem padcu
- kako zagotoviti zadostno zavrtost zoper samo premaknitev(rezimo ob strganju vlaka)
- kako riniti ali spuščati moderne EMG ali DMG ki nimajo odbojnkov in se jih lahko vleče samo z posebno pomožno spenjačo
-itd,itd vsaj 50 podobnih ajznponarskih vprašanj bi lahko postavil
Nekaj so strogo strojniška teorija drugo pa je železniška praksa in pravila.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Za dr. Duhovnika bi imel par vprašanj če bi mu jih lahko zastavil.
- izračun potrebne zavrte mase in kako jo zagotoviti na takem padcu
- kako zagotoviti zadostno zavrtost zoper samo premaknitev(rezimo ob strganju vlaka)
- kako riniti ali spuščati moderne EMG ali DMG ki nimajo odbojnkov in se jih lahko vleče samo z posebno pomožno spenjačo
-itd,itd vsaj 50 podobnih ajznponarskih vprašanj bi lahko postavil
Nekaj so strogo strojniška teorija drugo pa je železniška praksa in pravila.
glede na vedenje dr. Duhovnika o železnici sprašuješ odločno preveč. Njegovi računi ne pijejo vode. Za začetek ima po njegovem lokomotiva 541 vlečno silo 285 kN pri hitrosti 50 km/h,http://stres.a.gape.org/VTA/Drugi_tir/s ... zicek2.jpg, načelno je to sicer res, toda vlečna sila lokomotive na 80‰ klancu na kavlju je opazno manjša, saj konec koncev na klancu okoli 320‰ nima več nobene vlečne sile, saj ga sama več ne zmore. Sicer mi ni jasno kako dr.D pride do 285kN vlečne sile pri teži 870 kN, saj mi je izrecno pismeno potrdil, da je koeficient adhezije
Vse skupaj se začne in konča pri tornem koeficientu (mirovanje ali gibanje). V strojništvu imamo kar se tiče realizacije projektov bistveno jasnejše poglede kakor površno gledanje iz fizike.
Torni koeficient pri gibanju je 0,08 do 0,10, pri mirovanju pa je 0,12 do 0,15. Za praktično uporabo upoštevamo 0,1 ali 5,7xxxx stopinj. To je dosedaj zdržalo pri vseh konstrukcijah!!!!
po tej njegovi izjavi ima lahko lokomotiva vlečno silo kvečjemu 87 kN. No že stare parne dvojiške lokomotive so iemle računsko vlečno silo pri enaki adh. masi za polovico večjo.

Sicer pa o ideji dr. Duhovnika najlepše govori Damjanov blog iz 24 februarja, Duhovnik-Doppelmayrjev čudežni predlog za drugi tir že stestiran v Disneylandu.
In nekateri pametnjakoviči bi radi Slovenijo spremenili v disneyland!

LPL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ljubitelj, pozdravljen,

ali lahko napišeš svoje mnenje, ali je sprejeta državna odločitev za izgradnjo enega tira na progi Divača- Koper oz. "DRUGI TIR DIVAČA-KOPER", kot ga imenuje država, pametna odločitev za Slovenijo ?
Prosim, da napišeš, kaj meniš, ali se bo "stara" proga (enotirna) Koper - Prešnica obdržala ali ne in ali se bo k progi "DRUGI TIR DIVAČA-KOPER" v prihodnje dogradil prvi tir ?

Enostavna vprašanja - verjetno pa odgovor ni enostaven, vendar bi želel, da ga odgovoriš tukaj.

Lep pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Vsaka pametna država gradi svojo infrastrukturo tako, da bo ob danem vložku v čim krajšem času maksimalna korist za čim več državljanov. Predlagani "drugi" tir to vsekakor ni.
preglednik
Odgovori